Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Lorde en Arcade Fire zijn goeie vrienden en hebben al vaak samen opgetreden. Ze spelen op Werchter ook op de zelfde dag zal waarschijnlijk ook package deal geweest zijn?

Ik zie ook echt nog wel The Killers voor Radiohead hoor, en OatW als afsluiter of misschien toch headliner van The Barn?

En Massive Attack staat op Down The Rabbit Hole, die mogen wat mij betreft ook direct doorgestuurd worden.

Ik snap niet dat zoveel mensen the killers nog voor radiohead zouden willen? Die mannen passen toch veel beter voor de foo`s? Of is een radioheadconcert veel energieker dan ik verwacht en op youtube vind? (niet tegenstaande is het natuurlijk wel prachtige muziek).. Er mag zeker nog wel een degelijke sub voor RH komen ipv OATW of James Blake, maar laat het dan iets rustig zijn en geen opzwepende feestmuziek!

Bij nader inzien lijkt het me echt nog te vroeg om conclusies te trekken uit de huidige groottes op de poster. Ik heb net de posters van de voorbije jaren bekeken en daarop krijgen de 3de laatste act op het hoofdpodium en de subheadliner in de Barn een even grote plek als de subheadliners op Main Stage en de tentafsluiters.

Dus voor hetzelfde geld laat de aankondiging van volgende week ons vermoeden dat Lorde of James Blake op een totaal andere plek staat dan we nu denken.

Wat mij betreft is James Blake lang niet groot/goed genoeg om te subben voor Radiohead. Wellicht verwacht de organisatie van RW dat de vrijdag al uitverkoopt op puur Radiohead. The Killers past anderzijds ook totaal niet als sub van Radiohead qua muziek, dus zou ik die liever zien als sub voor de Foos.

Is The Hives misschien iets voor de main in de middag op vrijdag/zondag? Ze staan 2 weken later op Lolla Paris

Hoezo totaal niet? Natuurlijk maken ze niet precies dezelfde soort rockmuziek, maar Killers en Radiohead zijn niet tegengesteld. Sterker, ik denk dat veel mensen die de Killers waarderen ook Radiohead leuk vinden.
Daarbij het is Rock Werchter. Er zijn wel grotere verschillen geweest tussen subs - headliner(s) - afsluiter.

Is het realistisch dat The Killers de 29ste in Finland staan en de 30ste al meteen in België?

Is het realistisch dat The Killers de 29ste in Finland staan en de 30ste al meteen in België?
Bekijk het tourschema van The Lumineers is, alles is mogelijk :lol:

Firefly gaat binnen een aantal uur ofwel 1 naam ofwel 5 namen droppen, reden voor de verwarring is dat de promotor van het festival een post maakte in de Fb-groep waarbij hij zei dat het er 5 gaan zijn maar de officiële twitter zegt 1..

Bazart zit terug in de studio. Is het mogelijk dat ze dat op Werchter zullen voorstellen of zal het Pukkelpop worden?

Bazart zit terug in de studio.
Kunnen ze daar niet in blijven zitten? :roll:

Tot nu toe bevestigd voor Firefly; Glass Animals, Lil Dicky en Misterwives.. Glass Animals zie ik wel overvliegen, eerlijk gezegd..

Toto wrote:

Kunnen ze daar niet in blijven zitten?
1f644.svg

Tot nu toe bevestigd voor Firefly; Glass Animals, Lil Dicky en Misterwives.. Glass Animals zie ik wel overvliegen, eerlijk gezegd..
Hangt er een beetje vanaf of ze dan alweer terug in Europa zijn, aangezien ze pas na Primavera (31/5-4/6) naar de USA gaan voor festivals. Eerste datum in Europa na Firefly is vooralsnog Melt! (14/7-16/7). Om vervolgens op 30/7 nog een NY show te doen en in augustus weer op R+L te staan... Die jongens kijken niet op een vluchtje meer of minder.

Maar ik verwacht ze dus eigenlijk eerder op LL/PKP.

Yannick wrote:
Toto wrote:

1f644.svg

Hangt er een beetje vanaf of ze dan alweer terug in Europa zijn, aangezien ze pas na Primavera (31/5-4/6) naar de USA gaan voor festivals. Eerste datum in Europa na Firefly is vooralsnog Melt! (14/7-16/7). Om vervolgens op 30/7 nog een NY show te doen en in augustus weer op R+L te staan… Die jongens kijken niet op een vluchtje meer of minder.

Staan de week voor Panorama ook nog op Lollapalooza Parijs (22-23/7) :lol: Op welke schaal The Lumineers zitten we hier @mattman?

visdave34 wrote:
Yannick wrote:
Toto wrote:

1f644.svg

Hangt er een beetje vanaf of ze dan alweer terug in Europa zijn, aangezien ze pas na Primavera (31/5-4/6) naar de USA gaan voor festivals. Eerste datum in Europa na Firefly is vooralsnog Melt! (14/7-16/7). Om vervolgens op 30/7 nog een NY show te doen en in augustus weer op R+L te staan… Die jongens kijken niet op een vluchtje meer of minder.

Staan de week voor Panorama ook nog op Lollapalooza Parijs (22-23/7)
1f606.svg
Op welke schaal The Lumineers zitten we hier @mattman?

Toch wel een mooie 8! De Lumineers zouden trots zijn.

Met de aankondiging van The Killers en Elbow op British Summer Time, ga ik toch nog steeds verder hopen dat die twee op Rock Werchter staan. Ik kan me, buiten Pukkelpop, ook geen ander festival voorstellen waar ze zouden spelen. Het lijkt me ook niet onlogisch dat BST eerst The Killers wou aankondigen, en dat Werchter mag volgen. Misschien wel een tussentijdse aankondiging, zoals OATW vorige week?

Met de aankondiging van The Killers en Elbow op British Summer Time, ga ik toch nog steeds verder hopen dat die twee op Rock Werchter staan. Ik kan me, buiten Pukkelpop, ook geen ander festival voorstellen waar ze zouden spelen. Het lijkt me ook niet onlogisch dat BST eerst The Killers wou aankondigen, en dat Werchter mag volgen. Misschien wel een tussentijdse aankondiging, zoals OATW vorige week?

Deze namiddag komt Main Square met namen. Toevallig om 16u... te toevallig.

Ook wel mooi dat Elbow The Killers komt supporten.

Om toch nog eens even terug te komen op de mogelijkheid dat The Killers voor Radiohead staan...

Op 7 juli staan The Killers op Bilbao BBK, terwijl ze op 8 juli al op BST staan. Het is dus niet zo onwaarschijnlijk dat als ze op 29 juni op Provinssi staan, dat ze op 30 juni al in Werchter kunnen zijn. Het verschil in afstand tussen Spanje - UK en Finland - België is (in vogelvlucht) verwaarloosbaar (en ik neem niet aan dat ze van Bilbao naar Londen met de bus gaan). Qua verplaatsing is het alvast mogelijk.

Ja, we hebben al 2 "grote namen" met James Blake en OATW, dat is waar. Maar daar moet sowieso nog één naam bijkomen. Een heel erg alternatieve programmatie op mainstage is niet wat Werchter normaal doet, dus de combinatie James Blake (sub) - Radiohead lijkt mij een beetje vreemd. En James Blake die van KluB C afsluiter ineens naar subheadliner op mainstage mag, terwijl dat geen populaire naam is? Dat lijkt toch ook onwaarschijnlijk. Akkoord, Florence & The Machine heeft het ook van subheadliner tot headliner geschopt in 1 jaar, maar daar is toch nog wel een verschil tussen.

Dan zitten we nog met de posities die bands eisen. James Blake heeft vorig jaar al een keer het kleinste podium afgesloten, dus twee jaar op rij dezelfde positie? En dan nog tegenover Radiohead? En hij zit in een package deal met RH? Big deal! Werchter heeft dit jaar al bewezen dat ze goed kunnen onderhandelen. Linkin Park, SOAD en Blink-182 nemen op menig ander festival elk een eigen dag voor hun rekening, RW plaatst hen gewoon na elkaar. Radiohead en Foo Fighters doen een beperkt aantal shows? Werchter heeft ze. James Blake kan dus gerust opnieuw een tent afsluiten. OATW eigenlijk ook. En The Killers die overal headliner zijn? Tja, op Werchter misschien niet. Voor het juiste geld kan je veel verkrijgen van bands en ik denk niet dat het budget van De Schuer al op is. Radiohead zal wel een dure naam zijn, maar je gaat mij niet vertellen dat James Blake en OATW zulke dure acts zijn.

Misschien is het allemaal wishful thinking van mijn kant, maar ijdele hoop is het niet.

Users who are viewing this thread