Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Prijs kwaliteit heeft Open’er deze week Rock Werchter dik ingehaald qua lineup.

Hoezo dik? De helft van de namen zijn hetzelfde.
En Polen is goedkoper dan België, dus tja. Dan is de prijs kwaliteitverhouding al snel in het voordeel van de Polen.

Daruda wrote:

Hoezo dik? De helft van de namen zijn hetzelfde.
En Polen is goedkoper dan België, dus tja. Dan is de prijs kwaliteitverhouding al snel in het voordeel van de Polen.
Tja, als ik naar 2016 kijk, zijn er leuke bands aan de bovenkant, maar heel veel onbekende Poolse opvulling aan de onderkant. Dus het begin van Open'er kan leuk zijn, Werchter is over de gehele breedte leuker.

Weer aan het trollen? Lijkt me om de reden die Paddy noemt al een onhandige vergelijking. Daarnaast heeft Werchter met Kings of Leon, System Of A Down, Arcade Fire ( ;) ), Linkin Park, Blink en Alt-J gewoon een lading grotere namen binnen die op veel festivals een headlinepositie hadden ingenomen en/of die Open'er niet heeft. Zou van de namen van Open'er ook alleen The xx graag willen zien in Werchter. The Weeknd, Prophets of Rage, G-Eazy en Mac Miller mogen van mij wegblijven. Werchter wint makkelijk.

Freaky age-The Sore Losers-Dropkick murphys-Live-Royal Blood-The Killers-Foo Fighters..
Moest de main stage op zondag er zo uitzien, denk ik dat er niet veel festivaldagen dit jaar dit gaan kunnen toppen! Of is dit te optimistisch en zullen deze namen meer verspreid staan op het weekend? Ik denk/hoop namelijk dat ze allemaal wel langskomen dit jaar.

Is Mogwai barn headliner materiaal denken jullie? of net eronder? Heb geen idee hoe groot die eigenlijk zijn maar binnen post-rock denk ik toch wel een van de grootste? Ze komen met een nieuw album en hebben binnen 3 dagen een aankondiging, miss een tour? http://mogwaiannounce.com

zou wel mooi zijn om eerst mogwai te hebben en dan Sigur Ros als afsluiter
1f642.svg

Waar kan ik tekenen?

Zeer pakketje weer.
Voor ieder wat wils!!

Baal erg dat Werchter kwa planning vrij onmogelijk is want deze line-up is goed op weg een van de beste van de afgelopen jaren.

Ik gok dat we nu al 3 van de 4 Barnheadliners hebben. Lorde is denk ik te groot voor KluB C (het is niet dat ze tegenover een megaheadliner gaat staan) en James Blake gaan ze niet op herhaling boeken voor exact dezelfde spot. Gokje:

Subs: Imagine Dragons -O&TW – Blink182 – The Killers/The Weeknd

Barn: Lorde – James Blake – Elbow/Bon Iver – Alt-J

KluB C: Soulwax – Moderat – Wilco – London Grammar

Lorde gaat toch die Barn niet headlinen? Uiteindelijk heeft ze letterlijk maar 1 radiohit en 1 album uitgebracht tot nu toe. Ja, ze staat hoog op Coachella maar daar id de programmatie nogal krom (Future Islands staat daar ook erg hoog).

yes drop kick murhpeys zei het toch al dat wordt lekker feesten .
james blake daar in tegen is saai vorig jaar een veld met zittende mensen die op het klokkie keken waneer het afgelopen was

Dan moest je bij Blake misschien de tent ingaan, in plaats van buiten de tent op n grasveldje gaan zitten.

yes drop kick murhpeys zei het toch al dat wordt lekker feesten .
james blake daar in tegen is saai vorig jaar een veld met zittende mensen die op het klokkie keken waneer het afgelopen was

Haha, op wie zaten ze dan te wachten, James Blake was de laatste act? Als ze toch allemaal zo op hun klokkie keken, ga dan gewoon naar huis eh. Snap dat James Blake live niet voor iedereen is weggelegd, maar niemand dwingt de mensen om daar op het veld te zitten wachten tot die gedaan heeft.

Kan het misschien zijn dat gewoon alles alfabetisch staat, uiteindelijk staat James Blake - Oscar & The Wolf en Imagine Dragons - Lorde? Net zoals Dropkick Murphys - The Lumineers? Terwijl ik denk dat The Lumineers in de vooravond in de Barn zullen staan en Dropkick Murphys eerder 2e of 3e naam op de main? Of is dat gewoon allemaal toeval? :p Ik zie Lorde eerder als Klub C headliner met daarna nog een danceact die tegenover de danceact op de main speelt..

Kereltje wrote:
Ik gok dat we nu al 3 van de 4 Barnheadliners hebben. Lorde is denk ik te groot voor KluB C (het is niet dat ze tegenover een megaheadliner gaat staan) en James Blake gaan ze niet op herhaling boeken voor exact dezelfde spot. Gokje:

Lorde gaat toch die Barn niet headlinen? Uiteindelijk heeft ze letterlijk maar 1 radiohit en 1 album uitgebracht tot nu toe. Ja, ze staat hoog op Coachella maar daar id de programmatie nogal krom (Future Islands staat daar ook erg hoog).
Lorde lijkt wel vrij exclusief te zijn. Vooralsnog heeft ze voor haar populariteit maar heel weinig in Europa opgetreden en het is nog maar de vraag of ze nog aan veel line-ups zal worden toegevoegd.

Waar ik mee worstel, is de plek van James Blake. Tegenover Radiohead in The Barn vind ik geen logische plek. Ten eerste zitten ze qua stijl redelijk op dezelfde golflengte. Daarnaast spreken ze volgens mij ook grotendeels dezelfde doelgroep aan. Als in: mensen die James Blake kunnen waarderen, zijn zeer waarschijnlijk ook niet vies van Radiohead. En waar kies je dan voor? Denk dat hij dan weer voor een grotendeels lege tent staat te spelen.
Maar... waar dan wel? Ik vind 'm persoonlijk niet groot genoeg om voor Radiohead te subben, maar dat heeft hij in Berlijn ook gedaan. De kans is groot dat Radiohead zelf een dikke vinger in de pap heeft en James Blake staat wel op opvallend veel festivals op dezelfde dag te spelen.
Ik hoop eigenlijk gewoon dat het een soort package deal was met RH en dat ie weer Klub C afsluit. In status is hij toch niet gegroeid en tourt ook nog steeds op hetzelfde album.

Ik begin een vermoeden te krijgen dat Radiohead zijn sub nog moet krijgen. Of is dit onrealistisch?

Toch weer een pak goeie namen, hoor. Lorde, James Blake en Future Islands zijn nette toevoegingen. Vraag me af of daarvan nog wat naar BKS gaat.

Goedenavond allemaa. Ik lees dit forum al een tijdje mee. Ik waag ook eens een gok;

Wat zijn de kansen op Underworld? Staan in maart 3x in Utrecht maar verder nog weinig data bekend.
Gaat Bloody Beetroots een tour doen?
Pet Shop Boys staat een week voor Werchter in Denemarken.

Alle 3 kanshebbers voor een mooie late plek in The Barn lijkt me

:wink:

mattman wrote:
Kereltje wrote:

Lorde lijkt wel vrij exclusief te zijn. Vooralsnog heeft ze voor haar populariteit maar heel weinig in Europa opgetreden en het is nog maar de vraag of ze nog aan veel line-ups zal worden toegevoegd.

Waar ik mee worstel, is de plek van James Blake. Tegenover Radiohead in The Barn vind ik geen logische plek. Ten eerste zitten ze qua stijl redelijk op dezelfde golflengte. Daarnaast spreken ze volgens mij ook grotendeels dezelfde doelgroep aan. Als in: mensen die James Blake kunnen waarderen, zijn zeer waarschijnlijk ook niet vies van Radiohead. En waar kies je dan voor? Denk dat hij dan weer voor een grotendeels lege tent staat te spelen.
Maar… waar dan wel? Ik vind ‘m persoonlijk niet groot genoeg om voor Radiohead te subben, maar dat heeft hij in Berlijn ook gedaan. De kans is groot dat Radiohead zelf een dikke vinger in de pap heeft en James Blake staat wel op opvallend veel festivals op dezelfde dag te spelen.
Ik hoop eigenlijk gewoon dat het een soort package deal was met RH en dat ie weer Klub C afsluit. In status is hij toch niet gegroeid en tourt ook nog steeds op hetzelfde album.
Pixies speelden paar jaar terug gelijk met Pearl jam, op Werchter kan dat dus wel.
Je moet niet vergeten dat daar bijna 90.000 man per dag rond loopt, die tent zal dan wel gevuld raken.

Daar heb je gelijk in en heb daar zelf ook nog aan gedacht. Verschil is wel dat de Pixies een grote band met geschiedenis is die (correct me if I'm wrong) sinds lange tijd weer gingen touren. Terwijl PJ in de jaren daarvoor ook al een aantal keren op RW was gepasseerd.

James Blake is bij lange na niet zo legdendarisch als Pixies, heeft vorig jaar nota bene nog op RW gestaan en zou Radiohead tegenover zich hebben, wiens laatste passage in België 5 jaar geleden is en laatste optreden op Werchter 9 jaar geleden.

Users who are viewing this thread