mattman wrote:
Kereltje wrote:
Ik gok dat we nu al 3 van de 4 Barnheadliners hebben. Lorde is denk ik te groot voor KluB C (het is niet dat ze tegenover een megaheadliner gaat staan) en James Blake gaan ze niet op herhaling boeken voor exact dezelfde spot. Gokje:
Subs: Imagine Dragons -O&TW – Blink182 – The Killers/The Weeknd
Barn: Lorde – James Blake – Elbow/Bon Iver – Alt-J
KluB C: Soulwax – Moderat – Wilco – London Grammar
Lorde gaat toch die Barn niet headlinen? Uiteindelijk heeft ze letterlijk maar 1 radiohit en 1 album uitgebracht tot nu toe. Ja, ze staat hoog op Coachella maar daar id de programmatie nogal krom (Future Islands staat daar ook erg hoog).
Lorde lijkt wel vrij exclusief te zijn. Vooralsnog heeft ze voor haar populariteit maar heel weinig in Europa opgetreden en het is nog maar de vraag of ze nog aan veel line-ups zal worden toegevoegd.
Waar ik mee worstel, is de plek van James Blake. Tegenover Radiohead in The Barn vind ik geen logische plek. Ten eerste zitten ze qua stijl redelijk op dezelfde golflengte. Daarnaast spreken ze volgens mij ook grotendeels dezelfde doelgroep aan. Als in: mensen die James Blake kunnen waarderen, zijn zeer waarschijnlijk ook niet vies van Radiohead. En waar kies je dan voor? Denk dat hij dan weer voor een grotendeels lege tent staat te spelen.
Maar… waar dan wel? Ik vind ‘m persoonlijk niet groot genoeg om voor Radiohead te subben, maar dat heeft hij in Berlijn ook gedaan. De kans is groot dat Radiohead zelf een dikke vinger in de pap heeft en James Blake staat wel op opvallend veel festivals op dezelfde dag te spelen.
Ik hoop eigenlijk gewoon dat het een soort package deal was met RH en dat ie weer Klub C afsluit. In status is hij toch niet gegroeid en tourt ook nog steeds op hetzelfde album.