Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Vorig jaar ( jaren ) was de voorspelling rond deze tijd ook zo, en paar dagen voor dat het werchter was. Begon de temperatuur te stijgen.. en was het uiteindelijk 28 graden ofzo met zon. Dus is ook nog niet veel van te zeggen, dit word de 4de keer voor mij aan 1 stuk. Elk jaar slechte voorspellingen zo 10 tot 7 dagen van te voren. En uiteindelijk altijd top weer gehad. Dat geluk zal misschien ook wel een keer ophouden! maar ja ! we zullen zien, 22 / 24 graden en droog is al goed genoeg, een paar kleine buien vind ik niet zoon ramp. Daar kan je wat tegen doen he !

Haha. Daarnet vertelde weeronline nog dat het 4 dagen ging regenen. Nu, letterlijk 2 uur later, kijk ik nog eens en zie ik dat het heel goed weer gaat worden, warm en droog. (http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Werchter/4054161). Zo zie je maar hoe variabel dat nog allemaal is. ;)

Aftellen!
Bq2IvBpCcAEwB00.jpg

Voor een website die zo heet vind ik de countdown redelijk verstopt zitten :p Is die website van jou?

Er is dit jaar trouwens geen Hema winkel volgens RW op twitter, wel soort gelijke winkeltjes op The Hive :(

Party tenten en gasbrandertjes verboden op The Hive, aldus Rock Werchter op Facebook. Doe gasten zijn echt volledig de weg kwijt. Wordt voor het eerst in jaren denk op een B of C camping vertoeven.

Party tenten en gasbrandertjes verboden op The Hive, aldus Rock Werchter op Facebook. Doe gasten zijn echt volledig de weg kwijt. Wordt voor het eerst in jaren denk op een B of C camping vertoeven.

Maar zijn die partytenten niet overal verboden? Ik dacht dat het voor alle campings gold namelijk. Ik sta altijd op B1, prima camping!

Hun idee klopt wel ze met die partytenten. Ze nemen veel campingplek in en ze worden vaak als afval achtergelaten. Ik snap dat wel.
Ahja, ik heb er toch geen mee, ik lig er niet wakker van.

Volgend mij heeft de organisatie weinig te vertellen over de campings die ze niet zelf exploiteren. Daarom raden ze slechts aan ook daar geen kookgerei mee te nemen. Ik ga er dus vanuit dat je daar gewoon wel een party tent mee mag nemen. Ik vind dat je mensen moet aanspreken die hun rommel achterlaten, niet degenen straffen die wel altijd netjes alles mee terug nemen. Kamperen zonder party tent en kookgerei is geen kamperen. Waardeloze regels.

Bovendien is een partytent nagenoeg essentieel als het net zulk weer wordt als de afgelopen twee jaar. Dan mogen ze de EHBO op de camping wel dubbel gaan bemannen.

Volgens mij gelden die regels overal. Ze worden in samenspraak met de andere campings verwacht ik. Vorig jaar stonden de campingregels gewoon op de RW-site en toen exploiteerde ze zelf niets

Hmm, ik denk dat je wat betreft de partytenten gelijk hebt. Op de algemene camping info staat inderdaad dat ze verboden zijn. Daar staat echter weer wel dat eenvoudige campinggasvuurtjes met kleine cartridges zijn toegestaan. Lekker duidelijk allemaal...

Partytenten verbieden blijft gewoon grote onzin. Iedereen bij zon lekker laten verpieteren en bij regen terug in zijn tent dwingen. Oh nee, we kunnen natuurlijk naar The Hive, meer geld uitgeven! Ik ben benieuwd hoe al die veranderingen gaan uitpakken, maar het zou best eens mijn laatste Werchter kunnen worden.

Ipv gasbranders kun je gebruik maken van de BBQ-zone zeggen ze, vraag me af hoe dat er precies uit ziet. Zou wel iets positiefs kunnen zijn die BBQ-zone :) Neem m'n gaspitten gewoon mee, ziet toch niemand als ik dat ding gebruik en als die BBQ-zone niks is zit ik iig niet zonder lekker ontbijt.

En partytenten waren volgens mij al verboden maar daar werd niet zoveel mee gedaan, ik denk dat het dit jaar precies hetzelfde gaat zijn. Begrijp dat die dingen voor RW niet echt wenselijk zijn maar als ze toch al meegenomen zijn denk ik niet dat ze zullen laten afbreken, zie zo'n bericht meer als afschrikmiddel. Ik neem ipv een partytent gewoon een tarp mee (tenminste google zegt dat een tentzeil met 2 stokken zo heet) Kost misschien 10euro meer dan een partytent maar is veel kleiner lichter en makkelijker in te pakken dan een partytent dus kun je makkelijk weer mee terug nemen. En je hebt ook van die dingen die 5x5 meter groot zijn, 2.5x zo groot als een partytent dus xD

Ik ga naar veel festivals (ben net terug van Best Kept Secret, Pinkpop ben ik ook al geweest) en ik moet zeggen dat het enige festival die constant mijn wenkbrauwen doen fronsen is Rock Werchter. Na de kritiek op de line-up (naar mijn mening te weinig dance & hip/hop) en ook vreemde keuze's qua timetable nu weer party-tenten verbieden... Vorig jaar heb ik het zonder geprobeerd; Niet te doen! Snikheet, we moesten van ellende maar de hele dag onder een boom gaan zitten. We hebben net twee partytenten gekocht en dan zouden we die niet mee mogen nemen??? Hoe durven ze! Als ze het drie maanden geleden bekend hadden gemaakt, ok! Dan vond ik het nog belachelijk maar goed. Nu kost deze grap me gewoon 40 euro... LEUK! Ze mogen wel met een heeeeeeele goede line-up komen volgend jaar anders valt RW van mijn lijstje af... Keuze zat!

Ik ga naar veel festivals (ben net terug van Best Kept Secret, Pinkpop ben ik ook al geweest) en ik moet zeggen dat het enige festival die constant mijn wenkbrauwen doen fronsen is Rock Werchter. Na de kritiek op de line-up (naar mijn mening te weinig dance & hip/hop) en ook vreemde keuze’s qua timetable nu weer party-tenten verbieden… Vorig jaar heb ik het zonder geprobeerd; Niet te doen! Snikheet, we moesten van ellende maar de hele dag onder een boom gaan zitten. We hebben net twee partytenten gekocht en dan zouden we die niet mee mogen nemen??? Hoe durven ze! Als ze het drie maanden geleden bekend hadden gemaakt, ok! Dan vond ik het nog belachelijk maar goed. Nu kost deze grap me gewoon 40 euro… LEUK! Ze mogen wel met een heeeeeeele goede line-up komen volgend jaar anders valt RW van mijn lijstje af… Keuze zat!

Gewoon allemaal toch mee nemen en toch opbouwen ! in je voorwaarden van je XL / normal camping ticket staat hier NIETS over.

En ik citeer van op de site:
'Ook gasvuurtjes en barbecue-stelletjes zijn niet toegelaten op THE HIVE! Voor wie toch graag zijn eigen potje kookt op de camping, zijn grote barbecuetoestellen voorzien in elke comfortzone!'

Hoe the f*ck komen ze erop... :p

En ik citeer van op de site:<br>
‘Ook gasvuurtjes en barbecue-stelletjes zijn niet toegelaten op THE HIVE! Voor wie toch graag zijn eigen potje kookt op de camping, zijn grote barbecuetoestellen voorzien in elke comfortzone!’

Hoe the f*ck komen ze erop… :p

Belachelijk. Dit is geen kamperen meer.

Ik heb nog nooit een partytent of gaspitje meegenomen naar een festival. Raar dat ze het verbieden maar zonder kan je ook best overleven hoor.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread