Roadburn 2024

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.177
The Bevis Frond zou ik overslaan. Gezapig is wel een goede omschrijving.
Ik verwacht overigens Bell Witch, aangezien die in het land zijn in die periode. Zoiets mag er nog wel bij voor mij.
Maar die gaan er echt niet twee jaar achter elkaar staan hè? Dan lijkt me een Misþyrming of iets in die geest, die ook rond die periode touren, me een logischere keuze. Of een Myrkur die naast een show in Tivoli op Roadburn staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Maar die gaan er echt niet twee jaar achter elkaar staan hè? Dan lijkt me een Misþyrming of iets in die geest, die ook rond die periode touren, me een logischere keuze. Of een Myrkur die naast een show in Tivoli op Roadburn staat.
Myrkur is ook goed 🙂
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Kleine samenvatting van de livestream al ben ik er wel wat later ingekomen.

Walter heeft toegegeven dat er, voor de organisatie, rond Roadburn weinig spannende en relevante metalacts op tour zijn, wat ook heeft bijgedragen aan het breder boeken. Ze zijn nog wel aan het kijken naar sommige acts voor 2024, dus wie weet dat er nog wat gaat veranderen. In ieder geval iets meer nadruk op 'heavy' i.p.v. echt metal.

Fuck Money is Walters favoriete aankondiging, dus gaat dat zien.

Qua 'heavy' hip-hop hebben ze ook duidelijk gemaakt dat ze er geen experts in het genre zijn, dus ook nog niet per se duidelijk of daar meer van komt. Ook niet helder vanuit Roadburn zelf of zulke artiesten überhaupt het bestaan van Roadburn weten, wat ook meespeelt in het boeken van zulke artiesten natuurlijk. Die moeten zich ook thuis kunnen voelen. Dus ze willen wel hip-hop op Roadburn, maar ze moeten er dus wel echt bij passen.

Ook een klein stukje in de financiën: soms hebben ze het geld simpelweg niet om kleine bands uit Portugal, Spanje of het VK naar Nederland te krijgen. Logischer natuurlijk in het geval van een groep van acht man uit Zuid-Amerika als die niet kunnen overkomen, maar dus ook al voor bands dichter bij huis.

Momenteel niet helemaal duidelijk hoeveel procent van de line-up al onthuld is. Sowieso meer dan 50%, al kwam dat pas nadat Becky een getal noemde. Het meeste van de 'main bands' zijn wel al aangekondigd (zoals clipping, The Jesus and Mary Chain, HEALTH, Karnate). Grootste gedeelte van de bands die nog moeten komen zullen in de Next en de Hall of Fame komen, maar ook een paar op Main.

Paradox keert terug op vrijdag en zaterdag! De jazz-georiënteerde line-up is daarvoor al klaar en komt in het nieuwe jaar pas naar buiten.

Er komt nog een heel bijzonder commisioned project aan! Ze hopen dat ze die snel kunnen aankondigen.

Ook nogmaals herhaald dat het organiseren van Roadburn voor en na de pandemie een heel ander verhaal is. Er is nog nooit zoveel moeite ingestoken om de line-up voor elkaar te krijgen. Klein bedankje aan iedereen voor de support en het vertrouwen dat ze tonen. Ga er maar vanuit dat ze alles in hun macht doen om de beste line-up te krijgen binnen de financiële mogelijkheden en de schema's van de bands.

En een persoonlijke noot: lijkt erop alsof Walter echt nog minder ziet dan de vorige keer. Kolere, wat ruk om te zien. Gelukkig lijkt het geen effect te hebben op zijn optimisme.
Is ook prima als ze 'heavy' hiphop gewoon weglaten. Zijn genoeg andere festivals die daar in voorzien. Dan liever meer avantgarde, folk en industrial.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
Hmm... Hele aparte keuze dit.

GA0YiJsX0AQ0cBa
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.177
Hmm... Hele aparte keuze dit.
Ligt er natuurlijk ook gewoon aan wat er al geboekt was en welke kant Roadburn op wilde gaan. Agalloch paste daar simpelweg niet bij, of in ieder geval niet op dat moment. Ze hebben er al eerder gestaan en Roadburn wil die echt wel terug op het affiche hebben, maar dan moet het wel uitkomen.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Had ze er ook graag bijgehad maar je weet natuurlijk ook niet welke eisen Agalloch andersom stelde qua fee, productie, tijdstip etc.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
278
250
Oef, zal vast een geldige reden hebben inderdaad, maar doet toch een beetje pijn.

Wat betreft hiphop op Roadburn: ik kan het persoonlijk wel waarderen. Backxwash en al helemaal clipping. komend jaar zijn acts die ik graag eens wil zien, maar begrijp het commentaar er op ook wel. Passen wat mij betreft met de huidige Roadburn lineups zeker wel, maar veteranen van Roadburn zijn er misschien minder blij mee. Maar ik zie ook niet snel andere festivals in Nederland een act als Backxwash boeken (oké, ik zie nu dat LGW? het ook al gedaan heeft, maar toch ;)), clipping. daarentegen weer wel. Maar in de beschrijving op de site staat ook dat ze bij een set wat meer naar hun 'darker/harsher' kant gaan leunen, juist die kant van clipping. past perfect bij Roadburn denk ik.

Kan verder ook niet heel veel hiphop acts bedenken die ik op Roadburn vind passen die daarnaast ook nog realistisch zijn. Injury Reserve/By Storm met hun materiaal sinds By The Time I Get To Phoenix zou zeker wel kunnen. Er zullen er ongetwijfeld nog wel wat meer zijn, maar ik kan ze zo snel niet bedenken.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
739
569
Heeft Dälek er niet een keer gestaan toevallig?

Denk zolang het hard is, het altijd wel werkt op Roadburn. Merzbow is ook elektronisch, maar past prima op Roadburn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.177
Heeft Dälek er niet een keer gestaan toevallig?

Denk zolang het hard is, het altijd wel werkt op Roadburn. Merzbow is ook elektronisch, maar past prima op Roadburn.
In 2017, ja. Eerste hiphopband ook die ooit op Roadburn heeft gestaan. Denk ook dat het prima kan hoor, alleen het helpt niet dat ik er zoveel mee kan natuurlijk, al zijn clipping. en Backxwash wel top. En zo heeft iedereen een eigen invulling van meer blackmetal, meer industrieel of dus meer hiphop.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Zolang hiphop/rap een duister en rauw randje heeft, past het wel op Roadburn. Backxwash was dit jaar wel een prima voorbeeld. Het moet vooral een klein onderdeel blijven.
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
In 2017, ja. Eerste hiphopband ook die ooit op Roadburn heeft gestaan. Denk ook dat het prima kan hoor, alleen het helpt niet dat ik er zoveel mee kan natuurlijk, al zijn clipping. en Backxwash wel top. En zo heeft iedereen een eigen invulling van meer blackmetal, meer industrieel of dus meer hiphop.
En in 2018 nog met Doolhof, al kwam daar weinig hip hop aan te pas. Voor mij is dit type Roadburn de juiste invulling van Roadburn.

Alleen zou ik graag een keer een Dungeon Rap takeover willen zien.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.954
2.691
Bedoel je de huidige samenstelling met zoveel verschillende genres of Roadburn met nog meer hiphop?
De huidige samenstelling inderdaad. hip hop mag daar zeker bij, maar ook de death industrial, slowcore, screamo, hardcore punk etc.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
De huidige samenstelling inderdaad. hip hop mag daar zeker bij, maar ook de death industrial, slowcore, screamo, hardcore punk etc.
Ah ok, dan kan ik je helemaal volgen. Prachtig progressief met toch een eigen smoel (rode draad).
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
552
1.309

Wiegedood performing live soundtrack 'A Page Of Madness’ at Roadburn 2024​


Volgens mij vandaag bekend gemaakt maar ben een weekje afwezig geweest dus niet 100% zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Fluxion

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774

Wiegedood performing live soundtrack 'A Page Of Madness’ at Roadburn 2024​


Volgens mij vandaag bekend gemaakt maar ben een weekje afwezig geweest dus niet 100% zeker.
Klopt. Ben benieuwd hoe dit gaat zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.854
6.074
Ik denk niet dat het hier een 4-daagse gaat worden. Nu enkeke dagen de playlist op gehad maar niet heel veel dingen me super kunnen overtuigen. Ik denk dat het een dagticket gaat worden voor een van de dagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.822
4.774
Verrassing. Mocht je nog hoop hebben gehad, ze komen definitief niet... Staan de dag voor Roadburn exclusief in de Effenaar.
Aha, ik weet dat Hard in Heerlen (Nieuwe Nor) ook met ze bezig was voor een show in april. Blijkbaar Effenaar geworden dan... jammer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken