Pukkelpop 2026

Tom Odell op een belachelijke hoge spot zie ik ook gebeuren hoor.

Tom Odell - Zara Larsson - Lorde
Turnstile - Fontaines D.C. - CDW
Sombr - RAYE - Florence & The Machine

Tyler en Charli gaan we niet terugzien.

Is Raye inmiddels niet een grotere naam dan Florence bij het algemene PkP publiek?

Zara staat onder Lorde en Fontaines op die vrijdag in Oostenrijk dus die hoeft niet te subben.

Wel mee eens dat we Tyler en Charli niet moeten verwachten.

En ja, Tom Odell zal er ook weer vééls te hoog staan...

Nothing But Thieves verwacht ik ook nog. Als Werchter straks aankondigt, weten we ook direct waar Zara zal staan.

Als die op dezelfde dag staan gaat florence toch sowieso headlinen?
Blijf zitten met het feit dat Florence (en Macklemore) onder The Killers stond laatst, en dat die dag dan eigenlijk totaal geen vetpot was qua verkoop.

Zara staat onder Lorde en Fontaines op die vrijdag in Oostenrijk dus die hoeft niet te subben.

Wel mee eens dat we Tyler en Charli niet moeten verwachten.

En ja, Tom Odell zal er ook weer vééls te hoog staan...
En waarom hoeven we Tyler niet te verwachten? Als er 1 naam is waar PkP hun best voor zal doen, qua doelpubliek, dan is het hem toch?

Zal wel een dikke prijs vragen, maar we moeten nu ook niet doen alsof PkP een klein festivalletje is. Zullen ook wel een gelijkaardige hoofdprijs betaald hebben voor een Chappell Roan, Billie Eilish, Arctic Monkeys of het Killers/Florence/Macklemore dagcombootje.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Zal wel een dikke prijs vragen, maar we moeten nu ook niet doen alsof PkP een klein festivalletje is. Zullen ook wel een gelijkaardige hoofdprijs betaald hebben voor een Chappell Roan, Billie Eilish, Arctic Monkeys of het Killers/Florence/Macklemore dagcombootje.
Zijn wij daar niet een beetje slachtoffer van hun succes?

Ze verkopen sowieso uit, ongeacht of Tyler op de affiche staat of niet. Waarom dan een zeer hoge fee neerleggen voor Tyler, terwijl ze voor datzelfde budget misschien zowel Florence als Fontaines kunnen boeken, die ook gewoon prima headliners zijn waar niemand om zal klagen.

Mijn redenering kan ook fout zijn hoor maar de verkoop is toch gegarandeerd, dus waarom zouden ze dan het onderste uit de kan moeten halen voor Tyler?

Ik zou hem heel graag zien komen maar ik denk gewoon niet dat het zal gebeuren. Hopelijk heb ik eind januari/begin februari ongelijk. :)

• Leuk
Waarderingen: dann
Zijn wij daar niet een beetje slachtoffer van hun succes?

Ze verkopen sowieso uit, ongeacht of Tyler op de affiche staat of niet. Waarom dan een zeer hoge fee neerleggen voor Tyler, terwijl ze voor datzelfde budget misschien zowel Florence als Fontaines kunnen boeken, die ook gewoon prima headliners zijn waar niemand om zal klagen.

Mijn redenering kan ook fout zijn hoor maar de verkoop is toch gegarandeerd, dus waarom zouden ze dan het onderste uit de kan moeten halen voor Tyler?

Ik zou hem heel graag zien komen maar ik denk gewoon niet dat het zal gebeuren. Hopelijk heb ik eind januari/begin februari ongelijk. :)
Beetje kip en ei verhaal natuurlijk. Ze doen het zo goed net omdat ze zulke lineups presenteren. Denk dat een festival als PkP daar wel achterna wil gaan.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Gohja, de laatste jaren is PKP toch veranderd vind ik. Minder puur muzikaal, meer gebaseerd op wat er 'viral' is.

Maar goed, dat is ook gewoon een dertigplusser die spreekt. Pukkelpop boekt voor de 16-24-jarigen. En in dat segment boeken ze nog steeds perfect. Die gaan niet zomaar 'minder grote namen boeken' omdat ze toch uitverkopen.

Gohja, de laatste jaren is PKP toch veranderd vind ik. Minder puur muzikaal, meer gebaseerd op wat er 'viral' is.

Maar goed, dat is ook gewoon een dertigplusser die spreekt. Pukkelpop boekt voor de 16-24-jarigen. En in dat segment boeken ze nog steeds perfect. Die gaan niet zomaar 'minder grote namen boeken' omdat ze toch uitverkopen.
Deze dertiger vindt Pukkelpop net veel relevanter programmeren de laatste jaren. Inderdaad zeer hard leunend op wat er online leeft, maar zonder z’n alternatieve traditie los te laten: denk QOTSA, Vampire Weekend, Fontaines, boygenius, Mogwai, IDLES, etc.

Users who are viewing this thread