Pukkelpop 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.354
Jup, ze zijn alweer van de site gehaald helaas.

Maar er van uit gaande dat wat er op de site heeft gestaan ook klopt, is het wel lekker om te zien dat Foals en NBT in de Marquee staan.

Jammer van Turnstile, ben bang dat deze gaan verzuipen op de grootte van het veld.
Zullen ze dan net voor limp bizkit geprogrammeerd worden? dan staan ze aardig vroeg op de dag..
Turnstile verzoop op Werchter in ieder geval niet. Kan me niet voorstellen dat dat op Pukkelpop wel gaat gebeuren.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Turnstile verzoop op Werchter in ieder geval niet. Kan me niet voorstellen dat dat op Pukkelpop wel gaat gebeuren.
Thanks voor deze geruststelling.
iemand een linkje?

Lijst gekopieerd van post op PkP forum efestivals (zitten er nog verassingen bij?);

FRIDAY

Main Stage : Billie Eilish, Yungblud, Years and Years, Bazart, Froukje

Marquee : Moderat, Boygenius, M83, Nessa Barrett

Dance Hall : Aitch, Fatima Yamaha, Memoro by Joyhauser (live), Sor

Club : Ezra Collective, TV Girl

Backyard : Bob Vylan, You Me At Six, Zulu,

SATURDAY

Main Stage : AngĆØle, Anne-Marie, Limp Bizkit, Turnstile, Tom Odell, Joost, Compact Disk Dummies.

Marquee : 2ManyDJs, Steve Lacy, Nothing But Thieves, Jessie Ware, Bombay Bicycle Club, Joji

Dance Hall : BICEP, Rema, Ben Bohmer, Gryffin, Prins s. en de Geit

Club : Amyl and the Sniffers, Dry Cleaning, MUNA, Osees, Wunderhorse, Peuk

SUNDAY

Main Stage : The Killers, Florence and the Machine, Macklemore, Zwangere Guy, Dropkick Murphys, XINK.

Marquee : Foals, Girl in Red, Mother Mother, Giant Rooks

Dance Hall : Loyle Carner, Lil Tjay, ADF Family

Club : The Amazons, Kids With Buns, Cordae, Bakar
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Pukkelpop hoort natuurlijk het festival te zijn waar bands a la Turnstile een plek op de Main krijgen.
Het is vaak een gok natuurlijk, waar je een naam neerzet.
Mijn reactie was ook meer gebaseerd op de angst, wat ik vaker heb, dat een band qua tijd en stage net misplaatst is.
Hierdoor het in mijn ogen stilvalt, zowel bij het publiek als de band zelf.

Denk dat meerdere dit met me delen, liever een net te drukke stage wat spat van de energie
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
974
1.014
Lijst gekopieerd van post op PkP forum efestivals (zitten er nog verassingen bij?);
Is dit enkel de podiumverdeling, of zou de volgorde ook moeten kloppen ?
Hopelijk niet het laatste en speelt boygenius nog vĆ³Ć³r M83. Zou liefst geen clash boygenius - Billie Eilish hebben...
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.294
3.886
Is dit enkel de podiumverdeling, of zou de volgorde ook moeten kloppen ?
Hopelijk niet het laatste en speelt boygenius nog vĆ³Ć³r M83. Zou liefst geen clash boygenius - Billie Eilish hebben...
Mainstage en Marquee clashen niet (hooguit 5 tot 10 minuten). Liggen bovendien naast elkaar, dus je hoeft dan zeker niks te missen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.594
4.563
Pukkelpop hoort natuurlijk het festival te zijn waar bands a la Turnstile een plek op de Main krijgen.
Maar vandaag de dag is het het festival waar bij zoĀ“n bands niemand staat en de main wel compleet los gaat op Joost en Goldband
Zonde dat die niet gewoon op GMM stonden ipv deze programmatie
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Is dit enkel de podiumverdeling, of zou de volgorde ook moeten kloppen ?
Hopelijk niet het laatste en speelt boygenius nog vĆ³Ć³r M83. Zou liefst geen clash boygenius - Billie Eilish hebben...
De tijd heeft er niet bij gestaan op de website dus ga er vanuit dat dit random is of op het beste inzicht van de persoon die dit heeft gepost.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Maar vandaag de dag is het het festival waar bij zoĀ“n bands niemand staat en de main wel compleet los gaat op Joost en Goldband
Zonde dat die niet gewoon op GMM stonden ipv deze programmatie
Acts zoals Joost en Goldband zijn in mijn ogen toch ook wel nodig om de line up zo divers mogelijk te houden en voor ieder wat wils te bieden? Niet dat ik bij beide vooraan zal staan, liever niet zeg, maar zorgt wel voor een groot feestje waar mensen later nog graag over praten.

Hoop dat je ongelijk gaat krijgen met dat het leeg zal blijven.
Wat je zegt wat wel duidelijk te zien op Pinkpop afgelopen weekend. platte pop bomvol, bands die iets meer een niche opzoeken was het met regelmaat wat rustiger. DMA's, Warpaint o.a
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
432
289
Ben blij dat Pukkelpop nog eet en drank bonnen gaat gebruiken, want van wat ik lees op de andere forums is het nieuwe systeem met coins nog niet helemaal wat het moet zijn.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.053
2.696
Ben blij dat Pukkelpop nog eet en drank bonnen gaat gebruiken, want van wat ik lees op de andere forums is het nieuwe systeem met coins nog niet helemaal wat het moet zijn.
Ik was op Graspop. De eerste uren van donderdag waren er wat problemen, voor de rest was het feilloos bij mij.
Ik heb liever een coinsysteem dan die papieren kutbonnen van pkp die wegvliegen als je in je portefeuille blaast.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
974
1.014
Mainstage en Marquee clashen niet (hooguit 5 tot 10 minuten). Liggen bovendien naast elkaar, dus je hoeft dan zeker niks te missen.
Als ik iets echt wil zien sta ik normaal gezien tot een uur op voorhand al klaar. Als er iets anders dat ik wil zien pas vijf minuten daarvoor klaar is, dan noem ik dat dus een clash.

Met mijn lengte (net geen twee meter) wordt het mij niet in dank afgenomen als ik op het laatste moment naar voren kruip. Dus ik zet me klaar en als je achter mij plaatsneemt, is het jou probleem.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
974
1.014
Ik was op Graspop. De eerste uren van donderdag waren er wat problemen, voor de rest was het feilloos bij mij.
Ik heb liever een coinsysteem dan die papieren kutbonnen van pkp die wegvliegen als je in je portefeuille blaast.
Alles liever dan die papieren bonnen inderdaad. Dat coin systeem van Werchter gaat volgens mij een hele verbetering zijn.
Het liefst van al nog het bonnen/coin-systeem helemaal afschaffen en gewoon alles met je bankkaart betalen, zoals op Best Kept Secret. Zo weet je tenminste wat je betaalt, in plaats van met zoā€™n fictief muntsysteem.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.294
3.886
Als ik iets echt wil zien sta ik normaal gezien tot een uur op voorhand al klaar. Als er iets anders dat ik wil zien pas vijf minuten daarvoor klaar is, dan noem ik dat dus een clash.

Met mijn lengte (net geen twee meter) wordt het mij niet in dank afgenomen als ik op het laatste moment naar voren kruip. Dus ik zet me klaar en als je achter mij plaatsneemt, is het jou probleem.
Ah, op die manier. Ik ben ook rond de 2 meter, maar vind het prima om halverwege te staan aan de zijkant. Dat vind ik ook zo fijn aan PkP; bij de mainstage en marquee is eigenlijk altijd wel voldoende plek. Dancehall is een ander verhaal.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
902
315
Ik was op Graspop. De eerste uren van donderdag waren er wat problemen, voor de rest was het feilloos bij mij.
Ik heb liever een coinsysteem dan die papieren kutbonnen van pkp die wegvliegen als je in je portefeuille blaast.
... die ik dan weer vind. Elk festival vind ik wel 10 tot 20 bonnen die mensen verliezen.
Een vriendin vond een paar jaar geleden op de eerste avond zo'n 25 bonnen bij een prullenbak. Niemand in het zicht,
ze vond het nog sneu voor degene die ze verloren was.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
702
642
Ik was op Graspop. De eerste uren van donderdag waren er wat problemen, voor de rest was het feilloos bij mij.
Ik heb liever een coinsysteem dan die papieren kutbonnen van pkp die wegvliegen als je in je portefeuille blaast.
Spel is gewoon beginnen te flippen omdat iedereen tegelijk aan het opladen was. (Of enkele tags klopten niet door doorverkoop ticket).

Het enige irritante was vooral dat je een klein schermpje had in de website/app. Als ze dat fixen, dan is het goed voor mij.
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Als ik iets echt wil zien sta ik normaal gezien tot een uur op voorhand al klaar. Als er iets anders dat ik wil zien pas vijf minuten daarvoor klaar is, dan noem ik dat dus een clash.

Met mijn lengte (net geen twee meter) wordt het mij niet in dank afgenomen als ik op het laatste moment naar voren kruip. Dus ik zet me klaar en als je achter mij plaatsneemt, is het jou probleem.
Toch ongelooflijk hoe mensen kunnen vloeken omdat er iemand van 2 meter naar een concert gaat, alsof die mensen daar iets kunnen aan doen dat ze zo groot zijn! Men vraagt tolerantie voor alles en nog wat maar owee als er een groot persoon vanvoor gaat staan op een concert...
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Gebruikers die dit onderwerp bekijken