Pukkelpop 2023

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Ben ik het met je eens. Daarentegen is de undercard wel heel sterk, veel dingen om te ontdekken en namen waarbij je het idee gaat hebben dat ze wel eens verder kunnen komen dan 1 zomer touren en vervolgens niks meer van ze gaat horen. We will see.

De voorpret mag van mij wel weer aangewakkerd worden met informatie vanuit PkP, maakt niet uit wat.
Om dat op dit forum te vergroten, wat verwachten jullie dat de pareltjes gaan worden van PkP '23?
Parels:
Ik verwacht sowieso dat Turnstile een mooie chaos wordt. Daarnaast zijn voor mij Amyl and the Sniffers en Wunderhorse ook wel parels.
Denk dat Foals, King Gizz en Loyle Carner ook heel gaaf gaan worden (even afhankelijk van de stage).

En ik ben bovenal heel benieuwd hoe het PKP publiek Knocked Loose gaat ontvangen, zin - in.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
313
262
M83 moet ik me nog wel even verder in verdiepen dan de paar hitjes die ik ken. Maar wat ik er van ken, denk ik dat ik me er goed kan vermaken.
@Timothy's Monster aan jouw afbeelding te zien kan ik jou wel vragen waar te beginnen.

Denk dat Foals, King Gizz en Loyle Carner ook heel gaaf gaan worden (even afhankelijk van de stage).
Ik hoop dat de eerste 2 niet op de main stage zullen staan, maar een later slot in de Marquee. Geen idee of dat realistisch is qua grootte in Belgie?


De parels gaan voor mij wel KennyHoopla, High Vis en Turnstile worden. The Killers regelmatig gezien, maar live blijven ze me altijd interesseren dus dat gaat qua headliner mijn favoriet worden denk ik.

Yungblud, ben toch wel een beetje nieuwsgierig geworden. mocht er niks tegenover staan, dan ga ik daar toch wel even kijken.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
M83 moet ik me nog wel even verder in verdiepen dan de paar hitjes die ik ken. Maar wat ik er van ken, denk ik dat ik me er goed kan vermaken.
@Timothy's Monster aan jouw afbeelding te zien kan ik jou wel vragen waar te beginnen.


Ik hoop dat de eerste 2 niet op de main stage zullen staan, maar een later slot in de Marquee. Geen idee of dat realistisch is qua grootte in Belgie?


De parels gaan voor mij wel KennyHoopla, High Vis en Turnstile worden. The Killers regelmatig gezien, maar live blijven ze me altijd interesseren dus dat gaat qua headliner mijn favoriet worden denk ik.

Yungblud, ben toch wel een beetje nieuwsgierig geworden. mocht er niks tegenover staan, dan ga ik daar toch wel even kijken.
Mee eens, hoop echt dat ze in de tent staan, maar verwacht haast van wel (?) Ben zelf ook niet geheel bekend met de grootte in België.
High Vis wordt denk ik ook een hele mooie idd.

Edit; Volgens mij heeft Foals eens eerder wel op de main gestaan.. Hopen op tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
933
967
[...], wat verwachten jullie dat de pareltjes gaan worden van PkP '23?
Niet twijfelen om zaterdag Jessie Ware uit te checken. Was op Best Kept Secret vorig jaar één van de grootste verrassingen voor mij, met een tot in de puntjes uitgewerkte pop-show.
Sindsdien heeft ze een sterke nieuwe plaat uitgebracht vol leuke en zeer dansbare tracks.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
M83 moet ik me nog wel even verder in verdiepen dan de paar hitjes die ik ken. Maar wat ik er van ken, denk ik dat ik me er goed kan vermaken.
@Timothy's Monster aan jouw afbeelding te zien kan ik jou wel vragen waar te beginnen.

Laatste album Fantasy is echt fenomenaal. Daarnaast uiteraard de ultieme klassieker Hurry Up, We're Dreaming. Hun eerdere albums Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts en Before The Dawn Heals Us zijn ook erg gaaf. Nog wat minder gepolijst en daardoor interessanter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Van gedacht veranderd en een ticket voor zaterdag gekocht.

Nu hopen dat Amyl, Turnstile en Limp Bizkit elkaar niet overlappen. Daar kijk ik toch het meest naar uit.

Ook wel benieuwd naar Angele.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
477
257
Niet twijfelen om zaterdag Jessie Ware uit te checken. Was op Best Kept Secret vorig jaar één van de grootste verrassingen voor mij, met een tot in de puntjes uitgewerkte pop-show.
Sindsdien heeft ze een sterke nieuwe plaat uitgebracht vol leuke en zeer dansbare tracks.
☝️👍

Mijn keuze ook. Nieuwe plaat is fantastisch. Zaterdag is een feestavond voor mij. Bicep, 2ManyDjs, Jessie Ware, OSees, Amyl. Hopelijk zijn de botsingen vriendelijk

 

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
426
281
Ben benieuwd op welke stage ze Bicep gaan zetten denk in de dance hall. Ben ook benieuwd welke special guests the subs gaan meebrengen.
 

Maca

Nieuw lid
6 sep 2016
4
3
Denk dat namen van dit kaliber er niet meer inzitten, maar wat zou het zonde zijn dat noch Young Fathers noch Caroline Polachek geboekt zouden worden. Dat geen enkel festival in België ze zou hebben, vind ik echt gek. Voor mij bij het beste wat in 2023 is uitgekomen. Beiden kunnen in principe nog. Ijzersterk live, en echte Pukkelpop artiesten.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Denk dat namen van dit kaliber er niet meer inzitten, maar wat zou het zonde zijn dat noch Young Fathers noch Caroline Polachek geboekt zouden worden. Dat geen enkel festival in België ze zou hebben, vind ik echt gek. Voor mij bij het beste wat in 2023 is uitgekomen. Beiden kunnen in principe nog. Ijzersterk live, en echte Pukkelpop artiesten.
Belgie heeft Rosalia waar Nederland Caroline Polachek heeft, van beide zonde dat ze niet in beide landen te zien zijn....
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Ik las dat je voor de pendelbus kaartjes moet hebben die je kunt downloaden. Bij Rock Werchter ben ik nog nooit gecontroleerd. Is dit bij Pukkelpop strenger?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.758
3.702
Denk dat namen van dit kaliber er niet meer inzitten, maar wat zou het zonde zijn dat noch Young Fathers noch Caroline Polachek geboekt zouden worden. Dat geen enkel festival in België ze zou hebben, vind ik echt gek. Voor mij bij het beste wat in 2023 is uitgekomen. Beiden kunnen in principe nog. Ijzersterk live, en echte Pukkelpop artiesten.
In het slotinterview van BKS zegt de directeur dat Caroline alleen bij hen in de benalux zou zijn.

Wel gek ja
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Ik las dat je voor de pendelbus kaartjes moet hebben die je kunt downloaden. Bij Rock Werchter ben ik nog nooit gecontroleerd. Is dit bij Pukkelpop strenger?
Eerste keer dat ik daar van hoor. Wordt er niet gewoon het festivalticket bedoeld?
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
Ik overweeg de vrijdag te gaan (Ezra Collective, Boygenius en Moderat, plus de bijkomende dag op donderdag), en als ik daar tel zit ik aan 39 namen. Vorig jaar op de vrijdag stonden er 71 namen, dus toch nog een goeie 30 te gaan daar.
Zaterdag (52 vs. 69 vorig jaar) en zondag (43 vs. 64 vorig jaar, meestal vroeger gedaan) lijken mij completer, maar dat zou betekenen dat we toch nog een zestig à zeventig namen moeten krijgen (Vall-ey niet meegeteld).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken