Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Inhaler is best een toffe band hoor! Alleen jammer dat men daar altijd zoon van ... achter moet plaatsen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Inhaler is best een toffe band hoor! Alleen jammer dat men daar altijd zoon van … achter moet plaatsen.

Inderdaad, ik zou dat als de persoon zelf als een enorme last beschouwen. Je zal altijd vergeleken worden met je vader, en als je er in slaagt om zelf naam te maken, zal men altijd zeggen dat je enkel populair bent geworden dankzij uw vader.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Zo ver ik zie hebben we enkel nog 2 namen te goed in de Marquee op zondag.

Een spoorboek en eventuele clashes zoek ik straks uit, als de timetable op de site staat. Dit is te onoverzichtelijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
https://clashfinder.com/s/pkp2019 xxx

Toch veel onnodige clashes en een aantal vreemde vreemde posities hoor.
(Mura Masa als sub? Blackwave. zo hoog? James Blake in de Dancehall? Crystal Fighters niet op de Main/Marquee? Joost op de main? Billie Eilish in de Dancehall? Jeff Mills & co in de Castello? Prophets of Rage die niet afsluiten? PUP om half 12? etc. etc.)
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
The National vs. Billie Eilish (toch in de Dance Hall, godbetert) vs. Kikagaku Moyo
Idles vs. The Comet is Coming
Sharon Van Etten vs. Yves Tumor

En elke dag op tijd op de wei staan, zoals het er nu naar uit ziet.
Vrijdag voor Eefje De Visser, zaterdag voor Brass Against of Fornet en zondag voor The Beths. Ik ga me alleszins niet vervelen...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
https://clashfinder.com/s/pkp2019 xxx

Toch veel onnodige clashes en een aantal vreemde vreemde posities hoor.
(Mura Masa als sub? Blackwave. zo hoog? James Blake in de Dancehall? Crystal Fighters niet op de Main/Marquee? Joost op de main? Billie Eilish in de Dancehall? Jeff Mills & co in de Castello? Prophets of Rage die niet afsluiten? PUP om half 12? etc. etc.)

Joost staat nog vrij vroeg op de main, dus het is niet eens zo erg.
het project van Jeff Mills en Tony Allen is geen techno he, ik denk dat veel mensen met de verkeerde verwachtingen naar daar gaan...
Dat PoR niet afsluit vind ik dan weer vrij logisch?

Voor de rest geef ik u gelijk hoor.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Paar dingen die mij direct opvielen, positief en negatief:
- Mainstage op vrijdag is belachelijk, daar blijf ik weg.
- Voor mij staan de interessante namen vooral in Club en Castello maar die clashen constant...
- POR dan toch niet als afsluiter op zondag, ik vind TOP een logische afsluiter.
- Tame Impala en James Blake met late spots, perfect!
- Billie Eilish in Dance Hall. Die kan al uit het schema als je niet de hele dag wil staan wachten.
- Nog 2 Marquee spots vrij op zondag.

Ik was nog aan het overwegen om 1 dagje te gaan, vooral de vrijdag maar uiteindelijk wil ik vooral kleine namen zien die dan nog eens clashen. Dan wordt een dagticket al duur voor hoeveel ik uiteindelijk zou zien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Yannick wrote:
https://clashfinder.com/s/pkp2019 xxx

Toch veel onnodige clashes en een aantal vreemde vreemde posities hoor.
(Mura Masa als sub? Blackwave. zo hoog? James Blake in de Dancehall? Crystal Fighters niet op de Main/Marquee? Joost op de main? Billie Eilish in de Dancehall? Jeff Mills & co in de Castello? Prophets of Rage die niet afsluiten? PUP om half 12? etc. etc.)

Joost staat nog vrij vroeg op de main, dus het is niet eens zo erg.
het project van Jeff Mills en Tony Allen is geen techno he, ik denk dat veel mensen met de verkeerde verwachtingen naar daar gaan…
Dat PoR niet afsluit vind ik dan weer vrij logisch?

Voor de rest geef ik u gelijk hoor.
Joost verkoopt volgens mij op zichzelf nog geen zaal uit van 1000 man, geen idee wat die daar op de main doet wanneer hij eigenlijk beter in de Dancehall (of zelfs beter Lift) zou passen. re: Jeff Mills, daar ben ik me van bewust hoor, had alleen gedacht dat ze de Dancehall gingen afsluiten (met Billie Eilish op de main) op een soortgelijke manier als Chase & Status daar staat en niet in de kleine Castello(waarom staat Mike D trouwens met een DJset in de Marquee lol?). Over Prophets of Rage werd er hier nochtans meermaals gespeculeerd dat die gingen afsluiten.

Pukkelpop lijkt ten slotte bijna helemaal te zijn afgestapt van het dance-afsluiter concept en geeft headliners gewoon de laatste spot wat misschien wel een slimme was gezien het gros van hun publiek het toch niet boeit of er nu nog een alternatieve dance/feest-act het podium afsluit of niet zoals vroeger.

Voor alternatievelingen is het inderdaad vrij triestig gesteld als je gaat kijken naar de uren met betrekking tot Club en Castello; The Comet Is Coming vs IDLES, Big Thief vs Beraadgeslagen, Sharon Van Etten vs Yves Tumor, Ezra Collective vs Pond, Connan Mockasin vs Weval, Anna Calvi vs Kate Tempest etc. etc. Dan doet Pukkelpop een effort om zoveel alternatiefs te boeken, zet je het gros weg in de kleinste tenten. Tsja.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Ook vreemd hoe ze die rock acts programmeren op zondag, BFMV in de marquee en dan direct ADTR op de main, vreemd. Gaat een grote volksverschuiving zijn als heel de marquee van BFMV naar de main stage gaat.
En Billie Eilish in de dancehall gaat gewoon gevaarlijk worden.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
Ik denk echt dat het niet overdreven is om te stellen dat Billie Eilish de populairste naam van heel de affiche is en voor heel velen, de act die ze moeten zien. Als je dus nog even wilt gaan moshen bij POR zal het zoiezo onmogelijk zijn om maar iets te kunnen zien van haar. Buiten de tent kijken is ook al geen optie met die lawaaierige Boiler Room ernaast... Domste plaatsing die ik al heb gezien van pukkelpop... Ook shht vs the beths , James Blake vs Crystal Fighters vind ik enorm jammer
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
De opvallendste clashes voor mij:

The National vs Jon Hopkins
IDLES vs Post Malone
Modeselektor vs Franz Ferdinand
Tame Impala vs Hot Chip
Anna Calvi vs Kate Tempest
Billie Eilish vs The National
Johnny Marrv vs 21 Pilots
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ik vind de overlapping van The Van Jets (laatste festivalshow ooit) vs Black Box Revelation ook best pijnlijk op donderdag.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
=> Marquee en Dance Hall worden groter (al denk ik dat de Marquee terug naar zijn gewone grootte gaat, vorig jaar was die een stuk kleiner)
=> Schermen aan de Dance Hall

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190613_04458384
 

yentl

Playlistbediener
5 mrt 2019
15
0
Ik hoop dat pukkelpop gaat inzien dat billie eilish gewoon Een plek verdiend op de mainstage..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.357
2.697
Ik hoop dat pukkelpop gaat inzien dat billie eilish gewoon Een plek verdiend op de mainstage..
Staat toch goed in die dance hall?
Of je moet ze rond de middag op de Main willen.

Die zondag is wel mooi, mocht ik wat volk vinden wil ik nog eens een dagske naar Pukkelpop.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
yentl wrote:
Ik hoop dat pukkelpop gaat inzien dat billie eilish gewoon Een plek verdiend op de mainstage..

Staat toch goed in die dance hall?
Of je moet ze rond de middag op de Main willen.

Die zondag is wel mooi, mocht ik wat volk vinden wil ik nog eens een dagske naar Pukkelpop.
als je 20000 vertrappeld festivalsgangers wilt, ja dan wel. Lokt dubbel het volk van Prophets of rage. Zou dus perfect hun plaats of die van Anderson. Paak kunnen innemen. In ieder geval jammer want ik wil Anderson en POR zeker zien dus zal niet in de buurt van Billie Eilish kunnen komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken