Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
mattman wrote:
Ik blijf me verbazen dat een relevant festival als Pukkelpop achterhaalde troep als Good Charlotte (maar ook pakweg Pennywise, Papa Roach en Limp Bizkit zeg maar) blijft boeken. Ben grote voorstander van rock op PkP, maar boek dan geen dingen die 15 jaar geleden al platte drek was.

Dan doet Lowlands het op dat gebied toch een pak beter.

Allez, dat is dan mijn mening hè.
1f609.svg


Altijd leuk dat soort namen tussendoor, nostalgie and stuff. Sum 41 stond paar jaar terug ook op Lowlands en dat was ook best leuk om nog een keer meegepakt te hebben. Heb Good Charlotte in 013 nog gezien dit jaar, en dat was ook prima om op te vermaken.

Soms is wat luchterigs wel leuk. Ik vind er op Lowlands eigenlijk iets weinig van dat soort acts staan.

Ben ik het helemaal mee eens. In 3 tot 4 dagen festival vind ik plat vermaak af en toe heerlijk. Ik kan intens genieten van moeilijke bands en dit zijn vaak de hoogtepunten van het festival, maar deze focus kan ik niet alle dagen opbrengen. De Good Charlotte's van deze wereld zijn dan perfect voor een uurtje hersenloos vermaak om de batterij weer op te laden.

Dus Mattman, festivals blijven ze boeken omdat er een oude romantici zoals wij rondlopen die hier nog blij van worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
mattman wrote:
Ik blijf me verbazen dat een relevant festival als Pukkelpop achterhaalde troep als Good Charlotte (maar ook pakweg Pennywise, Papa Roach en Limp Bizkit zeg maar) blijft boeken. Ben grote voorstander van rock op PkP, maar boek dan geen dingen die 15 jaar geleden al platte drek was.

Dan doet Lowlands het op dat gebied toch een pak beter.

Allez, dat is dan mijn mening hè.
1f609.svg


Altijd leuk dat soort namen tussendoor, nostalgie and stuff. Sum 41 stond paar jaar terug ook op Lowlands en dat was ook best leuk om nog een keer meegepakt te hebben. Heb Good Charlotte in 013 nog gezien dit jaar, en dat was ook prima om op te vermaken.

Soms is wat luchterigs wel leuk. Ik vind er op Lowlands eigenlijk iets weinig van dat soort acts staan.

Ik denk dat je ook luchtig kan boeken zonder te hervallen in een nostalgie trip? Een Anderson Paak of Royal Blood is ook luchtig, om maar wat te noemen. Op Lowlands trouwens genoeg lucht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Ik blijf me verbazen dat een relevant festival als Pukkelpop achterhaalde troep als Good Charlotte (maar ook pakweg Pennywise, Papa Roach en Limp Bizkit zeg maar) blijft boeken. Ben grote voorstander van rock op PkP, maar boek dan geen dingen die 15 jaar geleden al platte drek was.

Dan doet Lowlands het op dat gebied toch een pak beter.

Allez, dat is dan mijn mening hè.
1f609.svg



Altijd leuk dat soort namen tussendoor, nostalgie and stuff. Sum 41 stond paar jaar terug ook op Lowlands en dat was ook best leuk om nog een keer meegepakt te hebben. Heb Good Charlotte in 013 nog gezien dit jaar, en dat was ook prima om op te vermaken.

Soms is wat luchterigs wel leuk. Ik vind er op Lowlands eigenlijk iets weinig van dat soort acts staan.

Ik denk dat je ook luchtig kan boeken zonder te hervallen in een nostalgie trip? Een Anderson Paak of Royal Blood is ook luchtig, om maar wat te noemen. Op Lowlands trouwens genoeg lucht.
Vind ik niet. Dat zijn nog gewoon relevante acts die best serieus te nemen zijn toch?

Luchtig is een rekbaar begrip, maar ik vind het altijd nog wel leuk om bandjes van "vroegah" te zien die ik nog niet eerder heb meegepakt. Zeker als ze gewoon lekker overdag staan vind ik het geen probleem. Ik heb veel liever een Good Charlotte dan een Ronnie Flex om maar wat te noemen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Ik blijf me verbazen dat een relevant festival als Pukkelpop achterhaalde troep als Good Charlotte (maar ook pakweg Pennywise, Papa Roach en Limp Bizkit zeg maar) blijft boeken. Ben grote voorstander van rock op PkP, maar boek dan geen dingen die 15 jaar geleden al platte drek was.

Dan doet Lowlands het op dat gebied toch een pak beter.

Allez, dat is dan mijn mening hè.
1f609.svg



Altijd leuk dat soort namen tussendoor, nostalgie and stuff. Sum 41 stond paar jaar terug ook op Lowlands en dat was ook best leuk om nog een keer meegepakt te hebben. Heb Good Charlotte in 013 nog gezien dit jaar, en dat was ook prima om op te vermaken.

Soms is wat luchterigs wel leuk. Ik vind er op Lowlands eigenlijk iets weinig van dat soort acts staan.


Ik denk dat je ook luchtig kan boeken zonder te hervallen in een nostalgie trip? Een Anderson Paak of Royal Blood is ook luchtig, om maar wat te noemen. Op Lowlands trouwens genoeg lucht.

Vind ik niet. Dat zijn nog gewoon relevante acts die best serieus te nemen zijn toch?

Luchtig is een rekbaar begrip, maar ik vind het altijd nog wel leuk om bandjes van “vroegah” te zien die ik nog niet eerder heb meegepakt. Zeker als ze gewoon lekker overdag staan vind ik het geen probleem. Ik heb veel liever een Good Charlotte dan een Ronnie Flex om maar wat te noemen.

Ja, een Paak en Royal Blood zijn zeker en vast nog relevant, maar dat is mijn punt. Jij zegt dat er nog genoeg luchtige acts moeten zijn maar die zijn er in overvloed toch? Op de Club en Castello na staan er weinig 'moeilijke' dingen toch? Je zegt het al: 'vroegah'. Maar in dat geval gaat het over muziek van toen we 13-14 jaar waren.

En wat Good Charlotte en Ronnie betreft: liever geen van beide in dat geval. ;-)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Zolang de nostalgische acts niet als hoofdacts worden geboekt, is het toch goed.
Lekker in de middag in het gras niet met je volle aandacht een leuk concert krijgen is toch alleen maar fijn.
En dan heb je genoeg energie voor de acts die je zeer graag wilt zien.
Ik heb er nu al zin in, maar moet we moeten nog 5 weken wachten ...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Ik blijf me verbazen dat een relevant festival als Pukkelpop achterhaalde troep als Good Charlotte (maar ook pakweg Pennywise, Papa Roach en Limp Bizkit zeg maar) blijft boeken. Ben grote voorstander van rock op PkP, maar boek dan geen dingen die 15 jaar geleden al platte drek was.

Dan doet Lowlands het op dat gebied toch een pak beter.

Allez, dat is dan mijn mening hè.
1f609.svg



Altijd leuk dat soort namen tussendoor, nostalgie and stuff. Sum 41 stond paar jaar terug ook op Lowlands en dat was ook best leuk om nog een keer meegepakt te hebben. Heb Good Charlotte in 013 nog gezien dit jaar, en dat was ook prima om op te vermaken.

Soms is wat luchterigs wel leuk. Ik vind er op Lowlands eigenlijk iets weinig van dat soort acts staan.


Ik denk dat je ook luchtig kan boeken zonder te hervallen in een nostalgie trip? Een Anderson Paak of Royal Blood is ook luchtig, om maar wat te noemen. Op Lowlands trouwens genoeg lucht.


Vind ik niet. Dat zijn nog gewoon relevante acts die best serieus te nemen zijn toch?

Luchtig is een rekbaar begrip, maar ik vind het altijd nog wel leuk om bandjes van “vroegah” te zien die ik nog niet eerder heb meegepakt. Zeker als ze gewoon lekker overdag staan vind ik het geen probleem. Ik heb veel liever een Good Charlotte dan een Ronnie Flex om maar wat te noemen.

Ja, een Paak en Royal Blood zijn zeker en vast nog relevant, maar dat is mijn punt. Jij zegt dat er nog genoeg luchtige acts moeten zijn maar die zijn er in overvloed toch? Op de Club en Castello na staan er weinig ‘moeilijke’ dingen toch? Je zegt het al: ‘vroegah’. Maar in dat geval gaat het over muziek van toen we 13-14 jaar waren.

En wat Good Charlotte en Ronnie betreft: liever geen van beide in dat geval.
1f609.svg
Haha we gaan het nie teens worden, geeft ook. Ik vind Paak en Royal Blood niet echt "luchtig" daarmee doe je die bands te kort doet. Een Good Charlotte ga ik me een heel andere insteek naartoe, je weet dat het waarschijnlijk kwalitatief niet al te best is, daar moet je op dat moment ook doorheen kunnen kijken (24/7 een muzieksnob zijn is ook niet voor mij weggelegd). Toen ik nog naar Good Charlotte luisterde ging ik helemaal niet naar festivals en concerten.. dus als je ze nog nooit eerder hebt gezien is toch een prima moment om dat nu als nog te doen. Het is een soort Pokémon, Gotta Catch "Em All.

En vooral op festivals als Lowlands/Pukkelpop, er staat gelijkertijd vast wel een andere act die je op dat moment kan zien. En soms valt het allemaal nog best mee, zoals gezegd in 013 was Good Charlotte nog echt wel "vermakelijk", dus waarom op een festival niet lekker even gaan op die klassiekertjes. Ik zie het probleem niet.
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
203
349
Luchtig is een rekbaar begrip, maar ik vind het altijd nog wel leuk om bandjes van “vroegah” te zien die ik nog niet eerder heb meegepakt. Zeker als ze gewoon lekker overdag staan vind ik het geen probleem. Ik heb veel liever een Good Charlotte dan een Ronnie Flex om maar wat te noemen.

Is het ook niet zo dat Lowlands die luchtigheid zoekt in bands als Sir Reg (hossen op Ierse punk) en die gekke Russen van Neuromonakh Feofan? En in luchtigheid in zaken buiten de muziek, zoals de films en comedy in de Juliet en Echo. Pukkelpop zet daarin (iets) meer in op nostalgie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

mattman wrote:
Ik blijf me verbazen dat een relevant festival als Pukkelpop achterhaalde troep als Good Charlotte (maar ook pakweg Pennywise, Papa Roach en Limp Bizkit zeg maar) blijft boeken. Ben grote voorstander van rock op PkP, maar boek dan geen dingen die 15 jaar geleden al platte drek was.

Dan doet Lowlands het op dat gebied toch een pak beter.

Allez, dat is dan mijn mening hè.
1f609.svg



Altijd leuk dat soort namen tussendoor, nostalgie and stuff. Sum 41 stond paar jaar terug ook op Lowlands en dat was ook best leuk om nog een keer meegepakt te hebben. Heb Good Charlotte in 013 nog gezien dit jaar, en dat was ook prima om op te vermaken.

Soms is wat luchterigs wel leuk. Ik vind er op Lowlands eigenlijk iets weinig van dat soort acts staan.


Ik denk dat je ook luchtig kan boeken zonder te hervallen in een nostalgie trip? Een Anderson Paak of Royal Blood is ook luchtig, om maar wat te noemen. Op Lowlands trouwens genoeg lucht.


Vind ik niet. Dat zijn nog gewoon relevante acts die best serieus te nemen zijn toch?

Luchtig is een rekbaar begrip, maar ik vind het altijd nog wel leuk om bandjes van “vroegah” te zien die ik nog niet eerder heb meegepakt. Zeker als ze gewoon lekker overdag staan vind ik het geen probleem. Ik heb veel liever een Good Charlotte dan een Ronnie Flex om maar wat te noemen.


Ja, een Paak en Royal Blood zijn zeker en vast nog relevant, maar dat is mijn punt. Jij zegt dat er nog genoeg luchtige acts moeten zijn maar die zijn er in overvloed toch? Op de Club en Castello na staan er weinig ‘moeilijke’ dingen toch? Je zegt het al: ‘vroegah’. Maar in dat geval gaat het over muziek van toen we 13-14 jaar waren.

En wat Good Charlotte en Ronnie betreft: liever geen van beide in dat geval.
1f609.svg


Haha we gaan het nie teens worden, geeft ook. Ik vind Paak en Royal Blood niet echt “luchtig” daarmee doe je die bands te kort doet.

Ik zie luchtigheid ook als iets positiefs hoor. Luchtiger dan Anderson Paak ga je het haast niet krijgen vind ik. Heerlijk breezy en funky. Dan vind ik een Pennywise een pak taaier zeg maar. En het is niet omdat je Good Charlotte verschrikkelijk vindt dat je een muzieksnob bent. ;-) Zit nog een hele wereld tussen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik geef hier Mattman toch gelijk hoor. Good Charlotte is muziek zonder tanden. Lichte poppunk verpakt als stoerdoenerij.
Pennywise is ook een nostalgie-act, maar die hebben ten minste nog street credibility. Ideaal om overdag eens los te gaan.

@Dave: Although they don't play the same kind of music, Shame would be sweet. Daughters would be perfect too.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Dat Good Charlotte weg viel vond ik zo erg niet. Had wel liever een gepaste vervanger gehad ipv die Billie.

Ma bon, eerst nog zien om volk te vinden dat mee wil.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Lekker om 3u. Op de laatste dag zo ongeveer het moment waarop je het festival binnenwandelt, haha.

Nog steeds geen dag uitverkocht trouwens. Op papier zou je denken dat een combi Billie Eilish - Anderson Paak - Prophets Of Rage - The National - 21 Pilots daar wel in zou slagen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.518
3.014
Bullet For My Valentine is anders een zeer aardig alternatief voor Billie Eilish. Reken maar erop dat ik zover mogelijk wegblijf van die hype.
 

ThijsL

Playlistbediener
29 mrt 2014
21
0
Car Seat Headrest zit ook nog in Portugal en UK rond de periode van pkp. Kan volgens mij toch ook wel geboekt worden?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Billie Eilish om 15u is ideaal wat mij betreft. Ze heeft uiteindelijk maar 1 album, gaat die zelfs een uur vol krijgen?

Ik neem dat we dan een vervanger krijgen voor Billie in de Dance Hall?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken