Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.990
2.030
Billie Eilish om 15u is ideaal wat mij betreft. Ze heeft uiteindelijk maar 1 album, gaat die zelfs een uur vol krijgen?

Ik neem dat we dan een vervanger krijgen voor Billie in de Dance Hall?
Een punkbandje dan in die dance hall zou dan wel gepast zijn. :)
Anders hebben we er niets aan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Toch nog even twee acts warm aanbevelen aan iedereen die naar Pukkelpop gaat, na BKS en DTRH te doen.

Big Thief was zowat het beste wat ik zag op BKS. Echt heel goed. Zangeres weet echt te raken met haar stem en de band speelt heerlijk Wilco-achtig losjes. Ook The Comet Is Coming is een must-see. Wat een feest was dat op DTRH. Sowieso lang geleden dat ik zo'n intense en energieke show heb meegemaakt. Het soort optredens waar je halverwege de set even naar buiten moet om op adem te komen.

Met deze twee acts zitten Pukkelpopgangers op rozen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Toch nog even twee acts warm aanbevelen aan iedereen die naar Pukkelpop gaat, na BKS en DTRH te doen.

Big Thief was zowat het beste wat ik zag op BKS. Echt heel goed. Zangeres weet echt te raken met haar stem en de band speelt heerlijk Wilco-achtig losjes. Ook The Comet Is Coming is een must-see. Wat een feest was dat op DTRH. Sowieso lang geleden dat ik zo’n intense en energieke show heb meegemaakt. Het soort optredens waar je halverwege de set even naar buiten moet om op adem te komen.

Met deze twee acts zitten Pukkelpopgangers op rozen.

Big Thief ga ik wel meepikken normaal.

The Comet is Coming zal moeilijk worden. Dikke clashes dan: The Comet is Coming vs. Idles vs. Avalon Emerson vs. Jon Hopkins. Ik ga kiezen voor een stuk Avalon en Jon Hopkins.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
https://www.tvl.be/nieuws/opbouw-pukkelpop-van-start-81618

De start van de opbouw is begonnen.
Ze hebben het over 60.000 bezoekers per dag, maar volgens mij was dat altijd richting 70.000?
De boulevard wordt doorgetrokken en daardoor komt de dancehall tegenover de boiler room en niet meer er naast.
We zullen t.z.t. wel een nieuwe plattegrond krijgen.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
152
67
Billie Eilish om 15u is ideaal wat mij betreft. Ze heeft uiteindelijk maar 1 album, gaat die zelfs een uur vol krijgen?
Ze zeurt haar "liedjes" dan wel wat langer door en zegt 1000 keer meer "duh".
Duh. :p

Ca. 65.000 bezoekers per dag als het uitverkocht raakt. ;)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Hoeveel procent van het publiek bij Billie Eilish zou trouwens meer liedjes dan "Bury a Friend" en "Bad Guy" kennen?
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Hoeveel procent van het publiek bij Billie Eilish zou trouwens meer liedjes dan “Bury a Friend” en “Bad Guy” kennen?
90% ofzo, When the partys over, lovely, idontwannebeyouanymore... Ik denk dat ze hier echt volledig wordt onderschat. Is echt bij de jeugd (dus het grootste deel van het pkppubliek) veruit de populairste act van het jaar! Je kan met zekerheid zeggen dat de wei heel het weekend geen enkele keer voller gaat staan als zondag om 3 uur.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
TettenVogel wrote:
Hoeveel procent van het publiek bij Billie Eilish zou trouwens meer liedjes dan “Bury a Friend” en “Bad Guy” kennen?

90% ofzo, When the partys over, lovely, idontwannebeyouanymore… Ik denk dat ze hier echt volledig wordt onderschat. Is echt bij de jeugd (dus het grootste deel van het pkppubliek) veruit de populairste act van het jaar! Je kan met zekerheid zeggen dat de wei heel het weekend geen enkele keer voller gaat staan als zondag om 3 uur.

Mja, dan denk ik dat ik haar onderschat ja. Ik twijfel er sowieso niet aan dat ze de weide met gemak zal vullen. Maar deze ga ik skippen.
De alternatieven zijn wel niet echt sexy. Durand Jones is mijn genre niet en Hip Hop (Tommy Genesis) is altijd een gok. Misschien moet ik maar in de Boiler gaan staan, ben benieuwd of er dan veel volk zal staan.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Ja jongens, ik heb er zin in.
Laten we anders allen enkele groepen kort beschrijven waar je zeker naar toe gaat, die niet de meest bekende namen zijn. Met max 2 lijntjes uitleg.
Ik begin er aan:

* The Subs: Die breken gewoon die tent af. Old school electro, verrassend veel classics, een uur lang dansen.
* The Streets: Wat een feest, frontman die ook iedereen gek maakt. En is ook gewoon zeer lekkere chille dans/meezing-muziek.
* Amelie Lens: De huidige koningin van de techno. Oppompende,toegankelijke, niet commerciële techno. Zal zowieso een zeer energieke set zijn.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
*Nilüfer Yanya: een beetje van alles: rock, indie, soul,... zeer fijne frontvrouw. Het is moeilijk te omschrijven. https://www.youtube.com/watch?v=-8V4NFg4UB8
*Evil Invaders: old-skool Thrash Metal uit Limburg. Hebben ooit de Limbomania gewonnen (beste band van Limburg). Ze staan zeer vroeg geprogrammeerd op de Main, dus wie wakker wil worden maar geen koffie lust, kan best op zaterdag om 12.00 naar de Main strompelen en de mosh pit in duiken. https://www.youtube.com/watch?v=yG-Go0J1E34
*Ata Kak: Afrikaanse Disco legende. Geen idee wat die op PKP doet, maar het wordt sowieso een feest. Gelukkig zijn de vocalen live beter dan op plaat... https://www.youtube.com/watch?v=abnF2ddiOrM
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
79
48
* The Comet Is Coming: de terugkeer van meestersaxofonist Shabaka met één van zijn vele projecten; na de fantastische show vorig jaar met Sons Of Kemet keert hij nu terug met onweerstaanbare space jazz.
* Parcels: Australische bleekschetendisco, klinkt als Jungle meets Daft Punk meets Whitney.
* Ata Kak: Afrikaans feestje, zouden ze vaker moeten doen op PKP.
* Kikagaku Moyo: Japanse psychedelica, ideaal om de laatste avond in hogere sferen af te sluiten vooraleer de undergroundparty op te zoeken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Ga alleen zaterdag, maar doe toch even mee:
* Skegss: Feelgood Australische garagerock in het schelfde schuitje als FIDLAR, Dune Rats, Black Lips, Equal Idiots, maar net dat tikkeltje meer laidback!
- song to check: Spring Has Sprung

* Eels: Altijd lekker, had hem liever op de Main in het zonneke gezien, maar ach het zal met worst weten. Meest charismatische frontman van de dag waarschijnlijk (zeker als je weet wat die al allemaal heeft meegemaakt), perfecte indie nummer na perfect indienummer!
- song to check: Today Is The Day

* Pup: eerste band om 11u30 al, maar kom hier toch op tijd voor! Punkrock op hun eigen manier. Doen veel meer dan andere punkrockbands. Het heeft de snelheid en agressie van punkrock maar vooral gitaar gewijs is het zoveel meer!
- song to check: DVP
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
tijden zijn gewijzigd voor de zondag. Geen extra Marquee-naam.

Tommy Genesis gaat naar de Dance Hall en laat een gat in het Castello
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
tijden zijn gewijzigd voor de zondag. Geen extra Marquee-naam.

Tommy Genesis gaat naar de Dance Hall en laat een gat in het Castello

Typisch Pukkelpop...

Verder wel een pak mooie namen zeg. Hoe langer ik de lineup bekijk/beluister, hoe meer moois ik ontdek. 3 om uit te lichten, zoals hierboven:

* Big Thief. Heel mooi dat Pukkelpop deze heeft. Op Best Kept Secret zorgde deze band voor een duizend tal man die hun adem inhield. Of juist naar adem deed happen. Eén van dé acts van 2019 vind ik, vooral door die ijzersterke plaat maar ook door de sterke liveshow die eraan hangt. Voor fans van: mooie muziek. Echt een bijzondere band.

* The Comet Is Coming. F*ck de boiler. Als je hard wil gaan moet je hier heen. Een man aan een synth, een beest met een saxofoon en een machine achter de drums die zorgen voor de meest opzwepende partijtje jazz-funk-space-rockhopgeilheid die je ooit zal horen. Hun laatste geweldige album (Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery) beluisteren is een plus, maar zelfs geen must. Meedoen zal je.

* Anna Calvi. Nog zo'n mooie boeking. Een beetje een vrouwelijke Nick Cave, maar wel eentje die ook nog eens een gitaar als een meesteres kan beroeren. Ik werd pas laat 'fan', maar na haar laatste wil ik haar weleens live aan het werk zien. Al is het maar om te horen of DIE uithaal in Don't Beat the Girl out of My Boy in het echt aankan.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
Vandaag laatste namen en nieuwe plattegrond? Lijkt me een ideale timing. Ofwel woensdag, als de bonnetjes VVK sluit ...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken