Pinkpop 2026

Hehe Dennis ;). Goede verhalen over dit jaar gehoord en al een aantal jaren niet geweest dus Pinkpop staat mits de line-up ons ligt bovenaan het lijstje voor volgend jaar! Ik hoop op Linkin Park/Pearl Jam/Foo Fighters 1 of 2 van die 3. Van de popacts die er ongetwijfeld gaan staan hoop ik op Lady Gaga of Miley Cyrus.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Hehe Dennis ;). Goede verhalen over dit jaar gehoord en al een aantal jaren niet geweest dus Pinkpop staat mits de line-up ons ligt bovenaan het lijstje voor volgend jaar! Ik hoop op Linkin Park/Pearl Jam/Foo Fighters 1 of 2 van die 3. Van de popacts die er ongetwijfeld gaan staan hoop ik op Lady Gaga of Miley Cyrus.
Lady Gaga zou wel vet zijn! Hoop op Linkin Park begint bij mij nu wel heel erg afnemen en is tegen volgend weekend volledig weg. Hopelijk komt het niet zo ver en verschijnt de aankondiging alsnog weldra 😅

Uitgebreidere wensenlijst kom ik op terug, maar qua headliners hoop ik op iets in de trant van Sleep Token, The Cure, Depeche Mode, Sam Fender of Linkin Park. Laatste twee wellicht een beetje een gevalletje "late to the party" maar ach. :) Sleep Token verwacht ik eerder in de Ziggo/misschien geen realistische match voor PP maar dromen mag. En ergens verwacht ik Twenty One Pilots ook nog wel.

Vind het ergens wel zonde dat ze nu niet meteen doorpakken, ze hadden gisteravond imo best al LP kunnen aankondigen (even ervan uitgaande dat ze ook daadwerkelijk zijn geboekt). Early bird erachteraan ofzo na salaris en ik denk dat je al best wat kaarten schuift, want iedereen zit nu nog helemaal in die vibe. Het feit dat ze nu "gewoon" wachten doet me dan toch weer twijfelen of ze er uberhaupt wel gaan staan haha. Ik kijk in elk geval alweer uit naar een jaar vol speculaties!

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
En wat met een Falling In Reverse, als we naar de hardere namen kijken? Of te "riskant" als act, al hebben ze zich op RaR/RiP en Graspop wel echt bewezen vond ik!

Is het eigenlijk nog wel opportuun voor Pinkpop om (waarschijnlijk heel dure) Linkin Park te boeken?

De band staat kort voordien al net over de grens én een week later op het beter bereikbare Werchter (ook voor heel wat Nederlanders). Beide festivals starten bovendien veel vroeger met de ticketverkoop dan Pinkpop (en zijn een pak goedkoper). Naar mijn gevoel valt er voor Pinkpop weinig te winnen in deze situatie.

Zouden ze dan niet beter gaan voor bijvoorbeeld de combo Bring Me The Horizon en The Offspring zoals Nova Rock?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Is het eigenlijk nog wel opportuun voor Pinkpop om (waarschijnlijk heel dure) Linkin Park te boeken?

De band staat kort voordien al net over de grens én een week later op het beter bereikbare Werchter (ook voor heel wat Nederlanders). Beide festivals starten bovendien veel vroeger met de ticketverkoop dan Pinkpop (en zijn een pak goedkoper). Naar mijn gevoel valt er voor Pinkpop weinig te winnen in deze situatie.

Zouden ze dan niet beter gaan voor bijvoorbeeld de combo Bring Me The Horizon en The Offspring zoals Nova Rock?
Ja, ik zie LP ook niet gebeuren. Dan waren ze toch al aangekondigd geweest?

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Poh, nu al is wel erg lastig. Ik ga voor nu voor

Linkin Park - Post Malone - Foo Fighters

Is Bring Me The Horizon niet nog meer uit het Pinkpopstraatje dan Fontaines DC bijvoorbeeld? Maar een dag met Falling In Reverse als afsluiter Noord en dan BMTH als afsluiter Zuid zou me 100% overtuigen, raap me op, ik val flauw van het gedacht alleen al :love:

Is Bring Me The Horizon niet nog meer uit het Pinkpopstraatje dan Fontaines DC bijvoorbeeld? Maar een dag met Falling In Reverse als afsluiter Noord en dan BMTH als afsluiter Zuid zou me 100% overtuigen, raap me op, ik val flauw van het gedacht alleen al :love:
Hoe meer mainstream het is, hoe beter. BMTH is een meer PP-core naam.

Maar BMTH, Fontaines en noem nog een derde van die orde, zou toch een mooi afsluitend drieluik zijn. Als je dan ook begroot op 10/20k bezoekers minder dan begroten op die incidentele stadionreus

Ja, ik zie LP ook niet gebeuren. Dan waren ze toch al aangekondigd geweest?
Aankondigingen in het weekend van het festival zelf doet pinkpop nooit echt toch? Rock am ring doet dit wel vaker. Ook met slipknot vorig jaar die voor andere festivals pas in het najaar werden aangekondigd.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Maar BMTH, Fontaines en noem nog een derde van die orde, zou toch een mooi afsluitend drieluik zijn. Als je dan ook begroot op 10/20k bezoekers minder dan begroten op die incidentele stadionreus
Fontaines mag voor een Pinkpop toch nooit de afsluitende naam zijn? Afsluiter Noord, akkoord tot daar aan toe, maar afsluiter van een dag voel ik nog niet zo aan

Users who are viewing this thread