Pinkpop 2025

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.269
7.217
Oh oh, misschien wel een leuke voor de Bospop discussie haha:
Als No Doubt van de comeback werk maakt en een 30 jaar Tragic Kingdom World Tour gaat doen. Waar in NL zou jij ze dan plaatsen?
Zeg maar, wordt het PP headliner, PP sub, Bospop, Paaspop/CaS/Zwarte Cross, losse show?
Hoge spot op Lowlands of Down the Rabbit Hole.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Na het succes van de Sugababes kunnen nostalgie acts blijkbaar wel op Lowlands. Al zou Pinkpop ook prima passen (net als Avril dit jaar).
 

Maria

Campingartiest
9 okt 2023
89
40
mijn voorlopige voorspelling:
Billie Eilish: 3 uitverkochte concerten, dus veel vraag en uitverkocht dus bijt niet met PP25, ook gaat in tourschema na 15 juni.
Linkin Park: als Rock am ring/park deze aankondigt serieuze kans op PP25 denk ik, zelfde periode en Linkin zal niet voor 2 optredens komen, maar volledige tour, ze zijn niet zo groot en excl als FF dit jaar
Foo Fighters: als organisatie zo naar ze linkt en teased dan zijn ze redelijk zeker anders zijn het ongelofelijke slechte marketeers door hun publiek lekker te maken met niks

Als Noordafsluiter/sub main zie ik wel iets komen uit rijtje Ghost, Volbeat, Script, Luke Combs, Morgan Wallen, 21 Pilots, Gojira, Oscar en de wolf

Undercard met oa Turnstile, Gaslight Anthem, (en uit NL) Chefs Special, Kane, Bankzitters
Linkin' Park zou heel goed passen op PP. Die subs/ noord afsluiters klinken ook aannemelijk. Sowieso een prima rijtje. Bankzitters hoeft voor mij niet, maar dat is misschien wel wat om jonger publiek aan te trekken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.460
6.701
Oh oh, misschien wel een leuke voor de Bospop discussie haha:
Als No Doubt van de comeback werk maakt en een 30 jaar Tragic Kingdom World Tour gaat doen. Waar in NL zou jij ze dan plaatsen?
Zeg maar, wordt het PP headliner, PP sub, Bospop, Paaspop/CaS/Zwarte Cross, losse show?
Afas ;)
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
934
1.699
Van Rock am Ring mogen Biffy Clyro, Bring me the Horizon, IDLES en Slipknot een paar weken later wel doorkomen naar Pinkpop.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Van Rock am Ring mogen Biffy Clyro, Bring me the Horizon, IDLES en Slipknot een paar weken later wel doorkomen naar Pinkpop.
BMTH is een Europe exclusive voor RAR. IDLES en Biffy Clyro mogen we wel met stift noteren. Zou ik fijne boekingen vinden. Slipknot zal wel Ziggo Dome worden en GMM.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en JohndeBever

JohndeBever

Randprogramma
12 okt 2023
109
83
Van Rock am Ring mogen Biffy Clyro, Bring me the Horizon, IDLES en Slipknot een paar weken later wel doorkomen naar Pinkpop.
Helaas is het BMTH zijn exclusieve europese show voor 2025, geld ook voor Sleep Token. De overige namen zijn prima!
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.460
6.701
Van Rock am Ring mogen Biffy Clyro, Bring me the Horizon, IDLES en Slipknot een paar weken later wel doorkomen naar Pinkpop.
jammer van alle metal festivals tijdens Pinkpop en de exclusivieteit van BMTH... helaas

Maar Biffy Clyro is meer dan welkom imo op Pinkpop!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.269
7.217
Idles mag van mij nu wel een jaartje overslaan. 2022 Pinkpop, 2023 DTRH en 2024 Afas en Lowlands. Is wel even goed geweest voor nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Franzzz en Brian

Davidd

Support act
7 jul 2021
934
1.699
Ah zonde van BMTH, zie dat wel als een potentieel hoge naam voor Pinkpop (nog geen headliner materiaal).
IDLES heb ik zelf dit jaar voor het eerst gezien op LL en ben erg groot fan van hun laatste album, maar inderdaad zijn al best vaak te zien geweest in Nederland de afgelopen jaren.

Dus dan blijft eigenlijk alleen Biffy Clyro over van mijn lijstje. Een band die ik persoonlijk ook erg kan waarderen, zeker het oudere werk en hun live performance.
 
  • Leuk
Waarderingen: puncturewounds

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Idles mag van mij nu wel een jaartje overslaan. 2022 Pinkpop, 2023 DTRH en 2024 Afas en Lowlands. Is wel even goed geweest voor nu.
IDLES valt onder booking agent Jarn, die voor Pinkpop en Lowlands programmeert. Lijkt me wel een zekerheidje dat IDLES op Pinkpop staat. Laatste keer Pinkpop is dan 3 jaar geleden, dus prima boeking. De meeste Pinkpop bezoekers zie je toch niet terug op DTRH en Lowlands. Heb ze zelf na 2022 ook niet meer gezien, dus zou er zeker mee in mijn nopjes zijn.
O&TW valt overigens ook onder Jarn. Kan ook niet missen, lijkt me.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.514
2.656
Idles mag van mij nu wel een jaartje overslaan. 2022 Pinkpop, 2023 DTRH en 2024 Afas en Lowlands. Is wel even goed geweest voor nu.
Idles zit in de Mojo-caroussel. Komend jaar zal Pinkpop wel aan de beurt zijn. Goed ontvangen dit jaar op LL, dus zou een goede naam zijn.

En als PP moet je Snow Patrol ook willen boeken.

Biffy Clyro is wel een zekerheidje
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken