Pinkpop 2025

elo

Headliner
3 dec 2013
5.585
4.686
IDLES valt onder booking agent Jarn, die voor Pinkpop en Lowlands programmeert. Lijkt me wel een zekerheidje dat IDLES op Pinkpop staat. Laatste keer Pinkpop is dan 3 jaar geleden, dus prima boeking. De meeste Pinkpop bezoekers zie je toch niet terug op DTRH en Lowlands. Heb ze zelf na 2022 ook niet meer gezien, dus zou er zeker mee in mijn nopjes zijn.
O&TW valt overigens ook onder Jarn. Kan ook niet missen, lijkt me.
Beide meer dan prima Pinkpop namen. Oscar and the Wolf is voor Pinkpop een fijne Noord-afsluiter.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.585
4.686
Leuke poging! Maar The Streets op Stage 4 en Noah Kahan en Chapell Roan in de tent (Ziggodome vuller) is natuurlijk een beetje bezopen haha. Wel fan van het Kylie Minogue idee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.269
7.217
Oscar and the Wolf zie ik ook eerder Noord afsluiten. En Disturbed zou daar in 2023 ook staan.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
646
367
Oscar and the Wolf zie ik ook eerder Noord afsluiten. En Disturbed zou daar in 2023 ook staan.

Wel? Zijn die zo groot? Dat is dus de plek waar Editors, Queens of the Stone age, Nothing but Thieves, Sam Smith etc de laatste jaren stonden?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Wel? Zijn die zo groot? Dat is dus de plek waar Editors, Queens of the Stone age, Nothing but Thieves, Sam Smith etc de laatste jaren stonden?
Vind ik persoonlijk niet. Maar dat wordt deels gevoed doordat het een nationale Be/NL act is. Geen idee waar OatW internationaal staat. Zitten ze al tegen het niveau van Stromae aan? Want dan zou die plek terecht zijn…
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
149
140
Vind ik persoonlijk niet. Maar dat wordt deels gevoed doordat het een nationale Be/NL act is. Geen idee waar OatW internationaal staat. Zitten ze al tegen het niveau van Stromae aan? Want dan zou die plek terecht zijn…
Nee zo groot zijn ze (nog) niet. Maar ik denk dat Stromae ook wel headliner zal zijn. Oatw zou prima werken als Noord afsluiter
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Timmetje

elo

Headliner
3 dec 2013
5.585
4.686
Hoe verhoud mainsub zich ten opzichte van Noord afsluiter op Pinkpop? Welke is doorgaans de grotere act?
Dat wisselt sterk, je hebt ook te maken met de ploeg die achter zo'n band zit. Mainstage klinkt vaak aantrekkelijker dan Noord, maar als Noord afsluiter speelt je wel half in het donker/schemer. Ik zie de Noord-head als grotere act, aangezien die vaak ook extra settijd krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JohndeBever

JohndeBever

Randprogramma
12 okt 2023
109
83
Dat wisselt sterk, je hebt ook te maken met de ploeg die achter zo'n band zit. Mainstage klinkt vaak aantrekkelijker dan Noord, maar als Noord afsluiter speelt je wel half in het donker/schemer. Ik zie de Noord-head als grotere act, aangezien die vaak ook extra settijd krijgen.
Is, als ik me eigen niet vergis, pas vanaf dit jaar dat de noord afsluiters extra tijd krijgen. Zij spelen dan 1;15/1:30 uur en de headliner 2 uur. Zo hebben ze de mogelijkheid om 2 ''headliners'' te plaatsen.

Als het aan mij zou liggen zou ik toch proberen om een vergunning proberen te krijgen om later door te mogen gaan. Zo krijgt de afsluiter van noord ook meer speeltijd in het donker, wat toch meer artiesten aantrekt.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
646
367
Hoe verhoud mainsub zich ten opzichte van Noord afsluiter op Pinkpop? Welke is doorgaans de grotere act?
Voor mijn gevoel is Noordopsluiter de laatste jaren toch wel de grotere naam, maar als ik even terug kijk is dat waarschijnlijk meer mijn smaak dan objectief. Ik denk dat het redelijk dicht bij elkaar ligt. (dit jaar vond ik de Noord headliners zelf sterker dan de headliners maar dat is weer persoonlijk ;))

2022
Noord: Nothing but thieves, Royal Blood, Volbeat
Main: 21 pilots, Maneskin, Nile rogers & Chic

2023
Noord: Editors, Queens of the stone age Machine gun Kelly
Main: War on Drugs, The scrips, One republic,

2024
Noord: Royal Blood, Nothing but Thieves, Sam Smith
Main: Avril Lavigne, Anouk, Hozier
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
573
586
Voor mijn gevoel is Noordopsluiter de laatste jaren toch wel de grotere naam, maar als ik even terug kijk is dat waarschijnlijk meer mijn smaak dan objectief. Ik denk dat het redelijk dicht bij elkaar ligt. (dit jaar vond ik de Noord headliners zelf sterker dan de headliners maar dat is weer persoonlijk ;))

2022
Noord: Nothing but thieves, Royal Blood, Volbeat
Main: 21 pilots, Maneskin, Nile rogers & Chic

2023
Noord: Editors, Queens of the stone age Machine gun Kelly
Main: War on Drugs, The scrips, One republic,

2024
Noord: Royal Blood, Nothing but Thieves, Sam Smith
Main: Avril Lavigne, Anouk, Hozier
Vorig jaar was Royal Blood een plekje gezakt en stond Keane als Noord afsluiter 😉
 

JohndeBever

Randprogramma
12 okt 2023
109
83
Voor RW is de wishlist al geopend voor 2025. Wanneer zal de gouden tip van Pinkpop weer beginnen?
En is dit misschien al een voorbode dat RW al vroeg met nieuws komt?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken