Pinkpop 2025

Davidd

Support act
7 jul 2021
934
1.699
Of juist niet al zijn geld steken in het randprogramma maar juist in je normale programma. Met meer geld daarin zou je (afhankelijk van wat er tourt uiteraard) een sterk affiche neer kunnen zetten. Zo was het eerst ook, goede muziek en geen poespas eromheen, en dat heb ik altijd de kracht van Pinkpop gevonden.

Dat ze qua artiesten mee moeten met de tijd begrijp ik helemaal. Maar behoudt je concept gewoon aan, de grootste headliners en daaronder sterke live-acts.
Straks lijkt alles op een lowlands of DTRH die ook doordraaien qua randprpogramma en beginnen we weer te klagen oh was er maar een festival waar de muziek nog centraal stond...
Voor een festival wat puur om muziek draait, komen er bar weinig goeie en vooral relevante namen terug op de line-up van dit jaar.. ;) Dus geld investeren in een mooi en goed affiche ben ik het helemaal mee eens.

Op het randprogramma punt na(iets wat ik persoonlijk wel fijn vind op een festival) hebben mijn punten volgens juist alleen maar invloed op muziek. Zorgen dat je festival muziekaal goed staat kan je juist realiseren door een mooier, uitgebreider en langer programma neer te zetten en misschien door het terrein zodanig in te richten dat het uitnodigd om van stage, naar stage te lopen en veel optredens actief te zien i.p.v. te bivakkeren op het veld. Dus het kan wat mij betreft prima een festival blijven welke puur om muziek draait en geen Lowlands of DTRH achterna gaat, alleen dan moeten ze wel wat veranderingen gaan treffen, zeker nu de echte grote namen toch wegblijven en hun eigen concerten geven.

Ik heb me de laatste jaren namelijk best verbaasd dat ik op een LL of DTRH (waar veel meer andere dingen te beleven zijn) gemiddeld veel meer optredens van dichtbij zie en meemaak dan op Pinkpop (puur een muziekfestival).
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.714
De namen (of iig de headliners) die op BKS en DTRH staan zullen voor Pinkpop doorgaans ''te moeilijk'' zijn. Om die reden (te moeilijk) staat bv een Arctic Monkeys of Radiohead ook niet op Pinkpop.
Ja maar goed, daar hebben ze deels zelf voor gezorgd en is net wat ik bedoel met het gevolg van BKS en DTRH. Arctic Monkeys en Radiohead hebben al op Pinkpop gestaan he.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
491
201
Ja toch zonde dat het publiek van Pinkpop dit soort acts dus blijkbaar steeds minder kan waarderen en dit soort acts dus ook waarschijnlijk steeds minder vaak hun weg gaan vinden richting Landgraaf.
Denk dat dit komt door de boekingen er om heen! Ik zelf stond even bij WoD om een vervolgens een plekje in het voorste vak te bemachtigen voor Editors, daarom blijf ik zeggen dat je die Pop headliners niet te vaak moet hebben... zo stond ik dit jaar bij limp bizkit en stonden de Ed Sheeran fans zich echt af te vragen waar ze naar stonden te kijken.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Ja maar goed, daar hebben ze deels zelf voor gezorgd en is net wat ik bedoel met het gevolg van BKS en DTRH. Arctic Monkeys en Radiohead hebben al op Pinkpop gestaan he.
Het is eigenlijk andersom hé. BKS en DTRH zijn, deels, kunnen ontstaan door koerswijzigingen in het programma van Pinkpop vanaf zo'n 15 jaar geleden. Al was er altijd wel behoefte aan een specifiek zomerfestival tussen Pinkpop en Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.269
7.217
Denk dat dit komt door de boekingen er om heen! Ik zelf stond even bij WoD om een vervolgens een plekje in het voorste vak te bemachtigen voor Editors, daarom blijf ik zeggen dat je die Pop headliners niet te vaak moet hebben... zo stond ik dit jaar bij limp bizkit en stonden de Ed Sheeran fans zich echt af te vragen waar ze naar stonden te kijken.
Of gewoon iets meer popgerichte subs voor popheadliners zetten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.743
5.250
Ik ben ook niet de allergrootste Oasis fan, maar waar Foo Fighters dit jaar dé band was om te hebben op je festival, zal Oasis dat zijn wanneer zij beschikbaar worden.
Ben ik te veel fanboy om Oasis op je festival eerder te vergelijken met een Taylor Swift? Of te wel iets dat hooguit Glasto voor elkaar zou kunnen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WTSGD

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.834
3.157
Ben ik te veel fanboy om Oasis op je festival eerder te vergelijken met een Taylor Swift? Of te wel iets dat hooguit Glasto voor elkaar zou kunnen krijgen.
Ik denk, dat zolang die twee geld willen harken en het vol houden met elkaar er op een gegeven moment wel ruimte komt om festivals te doen. Dat zou in 2025 al kunnen met enkele. Taylor Swift zie ik daar nog wel boven, aangezien die daar volgens mij 0 oor naar heeft.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
491
201
Of gewoon iets meer popgerichte subs voor popheadliners zetten.
Eens..!! Maar laat dat dan aub 1 dagje zijn!
Pop voert de boventoon momenteel in de hitlijsten maar dit wil nog niet zeggen dat er muzikaal geen goede bands meer bij komen... neem Fontaines D.C. wat die nu neer zetten of Nothing But Thieves, Sam Fender allemaal zouden ze de oude garde als Metallica en Pearl Jam straks kunnen vervangen, Muse en AM kunnen nog flink wat jaren mee!

Maar dit is weer een doelloze discussie excuus
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.714
Het is eigenlijk andersom hé. BKS en DTRH zijn, deels, kunnen ontstaan door koerswijzigingen in het programma van Pinkpop vanaf zo'n 15 jaar geleden. Al was er altijd wel behoefte aan een specifiek zomerfestival tussen Pinkpop en Lowlands.
Maar goed, dat 'deels' is dan toch wel belangrijk dan. Segmentering wordt er altijd voor dat de taart onder meer mensen verdeeld moet worden. En heb het gevoel dat Pinkpop toch aan het kortste eind trekt.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.892
Ben ik te veel fanboy om Oasis op je festival eerder te vergelijken met een Taylor Swift? Of te wel iets dat hooguit Glasto voor elkaar zou kunnen krijgen.
Denk niet helemaal vergelijkbaar, tenminste niet zoals ik het bedoelde. Taylor Swift is niet beschikbaar voor festivals, evenals Adele etc. Foo Fighters was, net als Oasis, een tijdje niet aan het touren. Weliswaar veel korter dan Oasis, maar desondanks ook wel weer lang genoeg om te spreken van een comeback waar enorm veel hype voor ontstond. En dus verkochten zij in recordtempo hun dagkaarten voor Rock Werchter uit.

Al zal zeker in GB de hype voor Oasis nog een pak groter zijn ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.743
5.250
Ik denk, dat zolang die twee geld willen harken en het vol houden met elkaar er op een gegeven moment wel ruimte komt om festivals te doen. Dat zou in 2025 al kunnen met enkele. Taylor Swift zie ik daar nog wel boven, aangezien die daar volgens mij 0 oor naar heeft.
True, dat zou inderdaad wel een ontwikkeling kunnen zijn en dan is het een ander verhaal. Maar met de kennis van nu..
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Maar goed, dat 'deels' is dan toch wel belangrijk dan. Segmentering wordt er altijd voor dat de taart onder meer mensen verdeeld moet worden. En heb het gevoel dat Pinkpop toch aan het kortste eind trekt.
True. De ruimte was er en is inmiddels meer dan ruimschoots en ook definitief gepakt. Blijf benieuwd naar de toekomst van dit festival.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Lopen we weer niet te hard van stapel met Oasis. In Engeland hebben ze een aparte status maar op hun hoogtepunt vulde ze in Nederland slechts in 2009 2 x de Heineken Hall die overigens gevuld was voornamelijk Engelsen.

Bij Pinkpop was Liam weer narrig en zong Noël alle vrijwel alle nummers.

Ga zelf trouwens wel proberen kaarten te scoren zaterdag want vind het wel een geweldige band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
491
201
Lopen we weer niet te hard van stapel met Oasis. In Engeland hebben ze een aparte status maar op hun hoogtepunt vulde ze in Nederland slechts in 2009 2 x de Heineken Hall die overigens gevuld was voornamelijk Engelsen.

Bij Pinkpop was Liam weer narrig en zong Noël alle vrijwel alle nummers.

Ga zelf trouwens wel proberen kaarten te scoren zaterdag want vind het wel een geweldige band.
Heb nog nooit zoveel mensen om me heen gehoord die kaarten proberen te scoren voor een concert in de UK...
Als die Pinkpop zouden aandoen wat natuurlijk nooit een keer gaat gebeuren zou het in no-time uitverkocht raken ook de weekend kaarten, zelfde effect als 2014 met de Stones (wat ook een line-up als ik het boekje er weer even bij pak)

Het lijkt in ieder geval weer een mooi muziek jaar te worden...
Hopenlijk zit Pinkpop voorraan en pakken ze de krenten uit de pap
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken