Pinkpop 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.018
Ik ben dan toch wel benieuwd waar ze volgend jaar mee gaan komen als headliners, bepaalde richtingen zijn blijkbaar uitgesloten.

Is de mogelijkheid van Volbeat als headliner eigenlijk wel eens besproken hier?
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.863
4.825
Dat was niet helemaal waar. Mojo (en Jan) weifelden. Vervolgens heeft Scorpio met een bod voor meerdere festivals (waaronder BKS en Northside) een beter bod neergelegd.
In de interviews destijds was Jan superchagrijnig dat Scorpio hem overboden had....

Los daarvan: die show van Radiohead dat jaar werkte magisch op BKS en zou bij Pinkpop toen al niet gepast hadden.

De uitspraak van Van Trommelen over Radiohead maakt ook duidelijk dat PP zich in een ander segment dan een Roskilde of Werchter plaatst.
Dat weifelen kwam toch echt door interne onenigheid/discussie over of Radiohead nog wel headlinerwaardig was op dat moment.
Uiteraard perfect dat ze toen op BKS stonden. Dat dan weer wel.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Maar zit dat publiek dan niet alsnog meer te wachten op een band als Radiohead dan een Calvin Harris?
Nou je zou eigenlijk wel verwachten als een Armin van Buuren en een Martin er kunnen staan, dat een Calvin Harris dat ook zou moeten kunnen echter denk ik wel dat Radiohead beter had gepast dan nu Calvin Harris doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ik ben dan toch wel benieuwd waar ze volgend jaar mee gaan komen als headliners, bepaalde richtingen zijn blijkbaar uitgesloten.

Is de mogelijkheid van Volbeat als headliner eigenlijk wel eens besproken hier?
Die mogelijkheid is wel vaak voorbij gekomen, maar zoals gewoonlijk zijn de meningen hierover wel wat verdeeld 😂
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Na dat stuk interview via OOR met Trommelen en dat interview in de Limburger met Jarn, laatst dat Polestar interview met Niek.

...nu toch wel heel benieuwd naar het hele artikel in de OOR Pinkpop Special!!
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.173
3.105
Ik denk dat een band als Radiohead, zeker als ze geen héle grote tour doen, er wel voor zorgt dat er mensen uit Belgie en Duitsland naar je festival komen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.863
4.825
Na dat stuk interview via OOR met Trommelen en dat interview in de Limburger met Jarn, laatst dat Polestar interview met Niek.

...nu toch wel heel benieuwd naar het hele artikel in de OOR Pinkpop Special!!
In de interviews heb ik tot nog toe één naam gemist, waarmee ze bijna rond waren (dat kreeg ik mee op kantoor, toen ze nog in Geleen zaten). Die heb jij onlangs nog gezien. Misschien volgend jaar dan (met de verwijzing 'rook')?
 
  • Thinking
Waarderingen: DennisvdBr

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
In de interviews heb ik tot nog toe één naam gemist, waarmee ze bijna rond waren (dat kreeg ik mee op kantoor, toen ze nog in Geleen zaten). Die heb jij onlangs nog gezien. Misschien volgend jaar dan (met de verwijzing 'rook')?
Voor dit jaar, ja? Dat zou heel straf zijn, want die doen echt al jaren geen festivals meer vanwege een te groot eigen podium.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
553
257
Waar ze voor moeten waken is dat zo’n uitspraak over radiohead straks niet alleen over radiohead gaat, maar zo’n beetje alle bks, dtrh headliners. Zoals een paolo nutini, twod (vorig jaar echt goed) en noem maar op straks niet meer geprogrammeerd wordt omdat mojo vind dat dit niet meer past bij pinkpop

Het zal voor mojo misschien commercieel lekker zijn, maar als muziekliefhebber die al jaren naar pp komt (de trouwe bezoeker) wil die artiesten toch ook gewoon blijven zien
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: noid

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.524
8.792
Om dat pleidooi af te sluiten, het is tijd voor Iron Maiden als headliner op Pinkpop!

Betwijfel of dat ooit gaat gebeuren, Iron Maiden speelt altijd van 21.00 tot 23.00. Verlies je toch weer wat speeltijd, als de vergunning tot middernacht (?) loopt. Of je moet meteen weer extra betalen om ze toch op een andere tijd te laten spelen?
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ik vind het metal/rock voor mensen die Sajoer boontjes van de Conimex wel pittig vinden. Ik vind het te generieke muziek, ik mis beetje een unieke sound in hun muziek. (Ik heb dat ook met hen live, weinig bijzonders aan)
Ja ik snap wel wat je bedoeld, niet dat ik het er mee eens ben. Maar maakt dit dan dat ze niet headliner waardig zijn als je vanuit jou oogpunt kijkt?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken