Pinkpop 2024

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
ze hebben nu zo duidelijk voor voor het 2e jaar op rij Foo Fighters genoemd en zo overduidelijk Muse ook...
die zullen dan totaal niet op de radar zijn voor volgend jaar, Pinkpop lineup kennende

Volbeat? gaan wel werken aan nieuw album (met nieuwe lead gitarist) na de Asinhell tour in 2024, maar of 2025 al op de planken te zien zijn, ik betwijfel het.

Als ik een pleidooi mag houden, zou ik kijken bij de acts die de Ziggo Dome gevuld hebben in 2023/2024 en dan in 2025 een verlengde of nieuwe tour met wellicht festivals kunnen doen?
Dat zal met het tegenwoordige gage/ticket beleid meer mijn kijk op komende jaar Pinkpop-headliners gaan worden. Lat laag leggen...
Om dat pleidooi af te sluiten, het is tijd voor Iron Maiden als headliner op Pinkpop!
Maar vermoed wel dat het meer het echte Pinkpop publiek zal trekken dan indd de top40 waar het nu naar toe gaat. Niks mis mee hoor Muse en FF. Was meer een suggestie die misschien pakkende zou zijn dan nu dit jaar.

Iron Maiden, dat zal lastig worden. Radiohead is al ingewikkeld šŸ¤Ŗ
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
469
450
durf het bijna niet zeggen, maar sorry, ik kan me wel vinden in die Radiohead uitspraak van Trommelen
Ik kan me voorstellen dat mensen zo denken. Ik heb in z.g.a 10 edities Werchter en nog wat andere kleinere festivals zelden zulke tegengestelde dingen gehoord als na Radiohead. Ikzelf vond het erg bijzonder, met hoogtepunten, maar ook met stukken die misschien ook wel "te moeilijk' waren voor mij. Ik luister het al wel vanaf redelijk jonge leeftijd, dus veel is wel reeeeedelijk bekend voor me. Ik vond het toen vooral jammer dat Street Spirit niet werd gespeeld, wat toch al een zeldzaamheid is denk ik.

Rondom ons op de camping en door 'mijn groep' werd het 50/50 bestempeld als; (en ik overdrijf niet) verschrikkelijk kut ,depressief tot GEWELDIG.
Het is een band die een enorme fanbase heeft. Maar er staan ook een berg mensen NIET voor open. Het een of het ander.
De ene keer knalt Idioteque keihard door de JBL thuis. De ander keer kan ik het zelf ook echt niet hebben.

Maar eens met Rob of niet, ik vind dat je op een Festival als Pinkpop wƩl Radiohead moet kunnen zetten. Ik denk dat hij hier teveel als persoon spreekt niet niet als de booker van een algemeen breed festival als Pinkpop.
Je hebt als je ze zou boeken nog 2-5 zware plekken te verdelen. Daar kan dan prima een Harry Styles, Robbie Williams, Dua Lipa, Ed Sheeran als Pop tegenover staan. Zet Muse erbij, The Killers , Volbeat, Fountaines D.C. of weet ik wie en je hebt in mijn ogen een geweldig gevarieerde editie.

En het is niet zo dat je elk jaar wordt doodgegooid met Radiohead. Des te vreemder vind ik de redenering.
 
  • Leuk
Waarderingen: D02 en colette283

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
ze hebben nu zo duidelijk voor voor het 2e jaar op rij Foo Fighters genoemd en zo overduidelijk Muse ook...
die zullen dan totaal niet op de radar zijn voor volgend jaar, Pinkpop lineup kennende

Volbeat? gaan wel werken aan nieuw album (met nieuwe lead gitarist) na de Asinhell tour in 2024, maar of 2025 al op de planken te zien zijn, ik betwijfel het.

Als ik een pleidooi mag houden, zou ik kijken bij de acts die de Ziggo Dome gevuld hebben in 2023/2024 en dan in 2025 een verlengde of nieuwe tour met wellicht festivals kunnen doen?
Dat zal met het tegenwoordige gage/ticket beleid meer mijn kijk op komende jaar Pinkpop-headliners gaan worden. Lat laag leggen...
Om dat pleidooi af te sluiten, het is tijd voor Iron Maiden als headliner op Pinkpop!
Iron Maiden past ook totaal niet meer in dat Pinkpopprofiel volgens mij. Dat gaat denk ik nooit gebeuren.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
590
598
Kan me nog herinneren dat we een half jaar geleden dezelfde discussie hadden na een interview toen Arctic Monkeys werd bestempeld als een band met te weinig hits en links op het muziekspectrum.

Als ze elk interview een band om vage redenen gaan wegstrepen, dan wordt de headlinerpool inderdaad wel snel kleiner.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.536
2.678
Ik ben groot Radiohead fan, maar vind Pinkpop uitermate ongeschikt om hun een goed podium te bieden. Geen goede match meer. Pinkpop moet het van eenvoud en bombast hebben. McDonalds van de festivals zeg maar.
Ik denk dat Radiohead en Pinkpop gezien de uitspraken van Van Trommelen inderdaad geen match meer zijn.
Maar het zegt wel iets over Pinkpop dat de belangrijkste indie-band ter wereld (die op een Werchter, Roskilde of Glastonbury gewoon headliner is) er niet meer zou passen...

Wel zuur voor de Pinkpopbezoekers dat ze Muse mislopen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.863
4.825
Ik denk dat Radiohead en Pinkpop gezien de uitspraken van Van Trommelen inderdaad geen match meer zijn.
Maar het zegt wel iets over Pinkpop dat de belangrijkste indie-band ter wereld (die op een Werchter, Roskilde of Glastonbury gewoon headliner is) er niet meer zou passen...
Dat was al in 2017 zo. Toen was Radiohead beschikbaar als headliner, maar wilde MOJO hen die spot (nog) niet geven. Daardoor sprong BKS in dat gat en ging Pinkpop uiteindelijk voor Bieber.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.536
2.678
Dat was al in 2017 zo. Toen was Radiohead beschikbaar als headliner, maar wilde MOJO hen die spot (nog) niet geven. Daardoor sprong BKS in dat gat en ging Pinkpop uiteindelijk voor Bieber.
Dat was niet helemaal waar. Mojo (en Jan) weifelden. Vervolgens heeft Scorpio met een bod voor meerdere festivals (waaronder BKS en Northside) een beter bod neergelegd.
In de interviews destijds was Jan superchagrijnig dat Scorpio hem overboden had....

Los daarvan: die show van Radiohead dat jaar werkte magisch op BKS en zou bij Pinkpop toen al niet gepast hadden.

De uitspraak van Van Trommelen over Radiohead maakt ook duidelijk dat PP zich in een ander segment dan een Roskilde of Werchter plaatst.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Dat was al in 2017 zo. Toen was Radiohead beschikbaar als headliner, maar wilde MOJO hen die spot (nog) niet geven. Daardoor sprong BKS in dat gat en ging Pinkpop uiteindelijk voor Bieber.
En toen zag je dat ze hun dag op RW zowat op eigen kracht uitverkopen en BKS een recordverkoop bezorgden. Terwijl PP het met een halflege weide het feestje uitblaasden met KoL.
 
  • Winning
Waarderingen: elo

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Alle respect voor Jan, maar zodra je iets als Radiohead jazzy gaat noemen, wordt het tijd voor een andere hobby. Dat afscheid voelt trouwens nog altijd treurig nu ik eraan terug denk.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.912
1.045
Pinkpop kijkt gewoon naar wat de bezoekers willen en die zitten meer te wachten op Metallica, Pearl Jam, Foo Fighters enz. Radiohead staat denk ik niet zo hoog op het wensenlijstje van de meeste bezoekers.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.589
4.689
Ik vond dat Jan een beter afscheid had verdiend. Dat afscheid dat hij nu kreeg was vooral heel ongemakkelijk.
Eens, alsof een kind een speeltje werd afgepakt en 60.000 man stonden te applaudiseren omdat het kind toch te groot was geworden voor dat speeltje. Het kind was echter nog niet over het verdriet heen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
Pinkpop kijkt gewoon naar wat de bezoekers willen en die zitten meer te wachten op Metallica, Pearl Jam, Foo Fighters enz. Radiohead staat denk ik niet zo hoog op het wensenlijstje van de meeste bezoekers.
Maar zit dat publiek dan niet alsnog meer te wachten op een band als Radiohead dan een Calvin Harris?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Pinkpop kijkt gewoon naar wat de bezoekers willen en die zitten meer te wachten op Metallica, Pearl Jam, Foo Fighters enz. Radiohead staat denk ik niet zo hoog op het wensenlijstje van de meeste bezoekers.
Dat betwijfel ik wel hoor. Misschien niet helemaal bovenaan zoals een Foo Fighters, maar toch. En dan nog: wanneer een band zoveel fans op de been bent, hoe belangrijk zijn ā€˜vaste bezoekersā€™ dan nog? Als Radiohead ooit een terugkeert aankondigd na zoveel jaar, wordt dat een van de grootste muzieknieuwtjes van dat jaar. Als dan blijkt dat die band majors wil doen (want dat is ook nog maar de vraag), dan doe je dat blindelings.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.912
1.045
Maar zit dat publiek dan niet alsnog meer te wachten op een band als Radiohead dan een Calvin Harris?
Om die rede is de uitspraak ook zo ongelukkig. Denk namelijk dat er dan wel veel bezoekers Radiohead zouden kiezen. Je weet niet wat de opties zijn in de toekomst . Als je moet kiezen tussen Pearl Jam en Radiohead zal het meerendeel voor Pearl Jam kiezen maar als die niet beschikbaar zijn maar Calvin Harris wel dan kan het wel eens anders zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.536
2.678
Dat betwijfel ik wel hoor. Misschien niet helemaal bovenaan zoals een Foo Fighters, maar toch. En dan nog: wanneer een band zoveel fans op de been bent, hoe belangrijk zijn ā€˜vaste bezoekersā€™ dan nog? Als Radiohead ooit een terugkeert aankondigd na zoveel jaar, wordt dat een van de grootste muzieknieuwtjes van dat jaar. Als dan blijkt dat die band majors wil doen (want dat is ook nog maar de vraag), dan doe je dat blindelings.
Tenzij je die band "te ingewikkeld" voor je publiek vindt, en liever verwacht dat de headliners "...vooral een soort vrolijkheid oproepen."...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken