Pinkpop 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.523
8.790
Maar Lowlands verkoopt uit omdat mensen weten dat het met het programma wel goed zit. Bij Pinkpop is dat wisselend. Beiden zijn programmagedreven.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch zie ik dat net anders. Pinkpop is meer headlinerafhankelijk. Want juist in de breedte is het programma van Pinkpop dit jaar niet zo beroerd eigenlijk. Toch leidt dat niet tot uitverkopen.

Terwijl de kopers van kaarten voor Lowlands weten dat het programma zal deugen, ook voordat er een naam bekend is. Als die de komende jaren het programma laten versloffen, zal het vroege uitverkopen ook een keer ophouden, lijkt me.

Zal natuurlijk ook een stuk hype achter zitten, dat besef ik ook. Aan de andere kant creëer je juist hype doordat je programma altijd aantrekkelijk is.

Maar in hoeverre maakt het uit wat het programma op Lowlands is? Lijkt me dat elk festival wel programmagedreven is, maar lijkt me juist eerder dus dat bij Lowlands het programma niet uitmaakt, want dat zal toch wel deugen, terwijl bij Pinkpop men toch minder snel blind een ticket koopt, dat maakt het meer programmagedreven, of programma afhankelijk hoe de verkoop zal gaan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.018
Maar in hoeverre maakt het uit wat het programma op Lowlands is? Lijkt me dat elk festival wel programmagedreven is, maar lijkt me juist eerder dus dat bij Lowlands het programma niet uitmaakt, want dat zal toch wel deugen, terwijl bij Pinkpop men toch minder snel blind een ticket koopt, dat maakt het meer programmagedreven, of programma afhankelijk hoe de verkoop zal gaan.
Nou ja, wat ik zeg: zodra het programma bij Lowlands niet meer deugt, zullen ze dat op termijn gaan merken in hun verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.316
7.304
Maar in hoeverre maakt het uit wat het programma op Lowlands is? Lijkt me dat elk festival wel programmagedreven is, maar lijkt me juist eerder dus dat bij Lowlands het programma niet uitmaakt, want dat zal toch wel deugen, terwijl bij Pinkpop men toch minder snel blind een ticket koopt, dat maakt het meer programmagedreven, of programma afhankelijk hoe de verkoop zal gaan.
Lowlands stopt vast ook met uitverkopen als het programma niet goed genoeg blijkt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.588
4.689
Ik begrijp wat je bedoelt, maar toch zie ik dat net anders. Pinkpop is meer headlinerafhankelijk. Want juist in de breedte is het programma van Pinkpop dit jaar niet zo beroerd eigenlijk. Toch leidt dat niet tot uitverkopen.

Terwijl de kopers van kaarten voor Lowlands weten dat het programma zal deugen, ook voordat er een naam bekend is. Als die de komende jaren het programma laten versloffen, zal het vroege uitverkopen ook een keer ophouden, lijkt me.

Zal natuurlijk ook een stuk hype achter zitten, dat besef ik ook. Aan de andere kant creëer je juist hype doordat je programma altijd aantrekkelijk is.
Spijker op de kop wat mij betreft.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
469
449
Afgelopen jaren twee keer Goffert en twee keer Stadspark. Daar komt dit jaar nog eens twee keer Goffert bij. Ook ik weet niet hoe vaak in Belgie gestaan. Da's gewoon veel toch?
Zeker veel! Maar de velden staan ook gewoon z.g.a. vol.
Veilige, zekere boeking die kaarten schuift en voor veel consumties zorgt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.714
Die uitspraak snap ik dan wel volledig. Zou een geweldige naam zijn natuurlijk!
klopt, maar staat ook loodrecht op deze uitspraak van Jarn
"Daar komt bij dat sommige stadion-acts de festivals ontstegen zijn. Ze komen niet meer om financiële redenen, of omdat ze een specifieke show met toeters en bellen hebben die simpelweg niet op festivals uitgevoerd kan worden. Er kan echt heel veel op Pinkpop, check die show van Bruno Mars nog maar eens. Maar sommige artiesten zeggen: we gaan alleen naar Coachella. Daar heb je mee te dealen.”

(
iets wat we zelf hier ook al geconstateerd en inmiddels ook ik besef van hebben ;) )
 

JohndeBever

Randprogramma
12 okt 2023
110
87
Nog even over de plattegrond, ook camping A is aangepast. Veld 1 is compleet weg (ze beginnen gewoon bij 2?), dit komt door de werkzaamheden neem ik aan? En de uitgang aan de Hofstraat is er niet meer.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-05-31 130839.png
    Schermafbeelding 2024-05-31 130839.png
    187,5 KB · Weergaven: 42

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.714
Nog even over de plattegrond, ook camping A is aangepast. Veld 1 is compleet weg (ze beginnen gewoon bij 2?), dit komt door de werkzaamheden neem ik aan? En de uitgang aan de Hofstraat is er niet meer.
en zo te zien is de in/uitgang voor het festivalterrein ook geheel vervallen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.799
klopt, maar staat ook loodrecht op deze uitspraak van Jarn
"Daar komt bij dat sommige stadion-acts de festivals ontstegen zijn. Ze komen niet meer om financiële redenen, of omdat ze een specifieke show met toeters en bellen hebben die simpelweg niet op festivals uitgevoerd kan worden. Er kan echt heel veel op Pinkpop, check die show van Bruno Mars nog maar eens. Maar sommige artiesten zeggen: we gaan alleen naar Coachella. Daar heb je mee te dealen.”

(
iets wat we zelf hier ook al geconstateerd en inmiddels ook ik besef van hebben ;) )
Maar werd gevraagd naar zijn droomheadliner. Dan klopt het toch gewoon?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken