Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Vorig jaar 135 was al belachelijk veel geld voor een dagticket, vind ik...
had wellicht ook bijgedragen aan de verkoop afgelopen editie als het toen lager was?

blijft wel apart dat Pinkpop veel op allemaal extra's focust, maar wel nog altijd de camping standaard in het weekend ticket heeft zitten?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.669
Zal je zien dat er straks ruimte ontstaat voor een nieuw festival in NL, dat rock/punk/new-wave georiënteerd is. En dat Mojo gelijk in dit zelfgecreëerde gat springt ;).
Dat festival is er al; het heet Jera on Air.

Verder snap ik het commentaar op die luxe extraatjes hier niet zo. Ik weet niet bij Graspop niet beter dan dat er een markt is voor allerlei extra comfort. Die dingen zijn ook altijd als eerste uitverkocht. En een gedeelte van de camping reserveren ken ik van Alcatraz en dat is echt ideaal. Voor een paar tientjes per persoon extra geen stress over tegelijk aankomen, uren op elkaar moeten wachten en dan vechten voor een grote plek op de camping. Voor grote groepen is dat zeker geen overbodige luxe.
 
  • Leuk
Waarderingen: wess

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Dit soort ideetjes doet me eigenlijk toch wat hopen dat dit festivaljaar een financiële misser voor Pinkpop gaat worden. Mogen het deksel wel even op de neus krijgen want dit zouden we niet moeten stimuleren. Echt geen fan van dit soort ongein.
Benieuwd waar dat tuinterras gaat komen / hoe groot ?, het terrein wordt zo langzamerhand opgedeeld in allerlei stukken om maar extra geld te generen / skydeck enz. Whats next ?? Massages hokjes voor de vermoeide lichamen ??
 

Richy@festival

Playlistbediener
20 jun 2022
7
12
Hoop voor de mindere beperkte en die gebruik maken van de adl camping dat deze keer niet op bouwpuin staan. Daarvoor sla ik pp24 ove na 2x meegemaakt te hebben. Aan INTER lag het niet. Ga wel naar andere festival met hele groep.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.801
6.541
Verder snap ik het commentaar op die luxe extraatjes hier niet zo.
Voor zover ik weet begon Pinkpop ooit als een enigszins alternatief festival waar iedereen gelijk was. Lekker gezamenlijk een weekendje van muziek genieten. Samenhorigheid. Zoals een festival hoort te zijn imo.

Nu zijn de twee grote podia naar elkaar gedraaid zodat mensen met geld op een verhoging ver van ieder ander in hun eigen bubbel de optredens kunnen bekijken, is er een festivaltuin waar mensen tegen betaling van 190 euro extra op een aparte locatie lekker even kunnen relaxen, de rij bij de bar kunnen ontwijken en naar een gewoon toilet kunnen en kun je je campingplek voor een klein bedrag reserveren.

Het is echt alles waar een festival imo niet voor zou moeten staan. Het begint hiermee en je wilt er niet over nadenken waar het gaat eindigen. Absolute armoe imo.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Vorig jaar 135 was al belachelijk veel geld voor een dagticket, vind ik...
had wellicht ook bijgedragen aan de verkoop afgelopen editie als het toen lager was?

blijft wel apart dat Pinkpop veel op allemaal extra's focust, maar wel nog altijd de camping standaard in het weekend ticket heeft zitten?
Maar waarom dan geen korting voor mensen die geen gebruik maken van de campings? Al was het maar € 5,00.....
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.870
Dat staat totaal los van mijn reactie, ging mij om de ondertoon in je bericht 'met de nadruk op naampjes'

er wordt dan imo voorbij gegaan aan de vele mensen die wel graag deze acts zien of zelfs groot fan zijn, voor die mensen gaat het om meer dan alleen 'namen'.

maar bij deze genoteerd dat je 290 euro veel geld vind, in tegenstelling tot Nik die om is.
Hij geeft 4 naampjes aan. Al legt iemand 290 neer alleen voor Davina Michelle, Gideon, Froukje en Loreen, dikke prima moet iedereen zelf weten. Vind ik ook een hele hoop geld dan.

Als iemand voor bijvoorbeeld Pearl Jam, Metallica, Imagine Dragons en Qotsa 290 betaald dan vind ik dat wat meer in verhouding

Jij haalt er allemaal andere dingen bij
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
437
338
Vorig jaar 135 was al belachelijk veel geld voor een dagticket, vind ik...
had wellicht ook bijgedragen aan de verkoop afgelopen editie als het toen lager was?

blijft wel apart dat Pinkpop veel op allemaal extra's focust, maar wel nog altijd de camping standaard in het weekend ticket heeft zitten?
Vindt het een groot pluspunt dat camping is inbegrepen in weekendticket. Al die extra’s hoeven van mij ook niet, maar ja
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.870
Vindt het een groot pluspunt dat camping is inbegrepen in weekendticket. Al die extra’s hoeven van mij ook niet, maar ja
Hoezo vind je dat een groot pluspunt?

Je kan toch even goed 280 vragen en dan 10 euro voor de camping. Is het ook 290 als je het hele pakket wil, voor wie het niet wil scheelt het toch weer iets
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.669
Voor zover ik weet begon Pinkpop ooit als een enigszins alternatief festival waar iedereen gelijk was. Lekker gezamenlijk een weekendje van muziek genieten. Samenhorigheid. Zoals een festival hoort te zijn imo.

Nu zijn de twee grote podia naar elkaar gedraaid zodat mensen met geld op een verhoging ver van ieder ander in hun eigen bubbel de optredens kunnen bekijken, een festivaltuin waar mensen tegen betaling van 190 euro extra op een aparte locatie lekker even kunnen relaxen en naar een gewoon toilet kunnen en kun je je campingplek voor een klein bedrag reserveren.

Het is echt alles waar een festival imo niet voor zou moeten staan. Het begint hiermee en je wilt niet weten waar het gaat eindigen. Absolute armoe imo.
Tsja, ik zie het probleem niet. Misschien dat het aan de indeling van het terrein ligt, maar zo'n skydeck hebben we op Graspop al jaren. Met ook een aangrenzende ruimte waar mensen wat meer luxe hebben. VIP gedeelte noemen ze het daar. Graspop is ook samenhorigheid, even lekker een weekendje van muziek genieten. En dat VIP gedeelte heeft me nog geen enkel moment gestoord. Sterker nog: ik ben heel content met de tribune die ze erbij hebben gebouwd en waar iedereen op kan zitten.


En ik ben ook niet bekend met de camping van Pinkpop, maar op Graspop zou ik zonder blozen die 5 euro neertellen om niet die stress te hebben van het vechten voor een plek. Sterker nog: afgelopen jaar voor het eerst kennisgemaakt met zo'n friendszone op Alcatraz en komende editie ga ik het weer doen. Wat ik zeg: ideaal voor grote groepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.871
3.870
Tsja, ik zie het probleem niet. Misschien dat het aan de indeling van het terrein ligt, maar zo'n skydeck hebben we op Graspop al jaren.
Er wordt ook al jaren gestolen, gediscrimineerd etc. Dat het al jaren gebeurd hoeft niet te betekenen dat het ook 'hoort' ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.801
6.541
Tsja, ik zie het probleem niet. Misschien dat het aan de indeling van het terrein ligt, maar zo'n skydeck hebben we op Graspop al jaren. Met ook een aangrenzende ruimte waar mensen wat meer luxe hebben. VIP gedeelte noemen ze het daar. Graspop is ook samenhorigheid, even lekker een weekendje van muziek genieten. En dat VIP gedeelte heeft me nog geen enkel moment gestoord. Sterker nog: ik ben heel content met de tribune die ze erbij hebben gebouwd en waar iedereen op kan zitten.
Op Pinkpop kunnen mensen die meer betalen via een aparte ingang op het festivalterrein een verhoging komen vanwaar ze de twee grootste podia kunnen zien. Die podia zijn, vermoedelijk door dat Skydeck, nu naar elkaar gedraaid waardoor het veld door alle picknickkleedjes nu een soort Froggerspel wordt als je van de ene naar de andere kant moet komen.

En blijkbaar gaat er nu een gedeelte van het terrein ook gereserveerd worden voor een tweede afgebakend gebied waar je voor 200,- meer even kan relaxen. Betalen voor een lekker stoeltje en je eigen bar.

Een festival staat voor mij echt aan totale gelijkheid en samen voor een weekendje als 1 publiek genieten. Dit veruïneerd dat volledig.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Snap ik ook niet. Alleen de zondag met Ed Sheeran zal wat sneller gaan.
Denk dat er echt wel genoeg jeugd ook voor måneskin en Calvin zal gaan. Dus zo zeker zou ik hier niet van zijn. De meeste wat ik hier zo kan zien vinden de line-up niks of matig, maar er zullen genoeg mensen hier heel blij van worden.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Met alle respect, mag toch hopen dat Gideon een van de namen voor stage 4 is.
Heb het programma destijds gezien. Was voor mij niet degene die hoefde te winnen. Maar de kijkcijfers waren best laag, dan ga je toch geen ander podium aan hem geven.
Ik vind Gideon meer iets voor de EO familiedag.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.611
7.669
Op Pinkpop kunnen mensen die meer betalen via een aparte ingang op het festivalterrein een verhoging komen vanwaar ze de twee grootste podia kunnen zien. Die podia zijn, vermoedelijk door dat Skydeck, nu naar elkaar gedraaid waardoor het veld door alle picknickkleedjes nu een soort Froggerspel wordt als je van de ene naar de andere kant moet komen.

En blijkbaar gaat er nu een gedeelte van het terrein ook gereserveerd worden voor een tweede afgebakend gebied waar je voor 200,- meer even kan relaxen. Betalen voor een lekker stoeltje en je eigen bar.

Een festival staat voor mij echt aan totale gelijkheid en samen voor een weekendje als 1 publiek genieten. Dit veruïneerd dat volledig.
Dan ligt het dus aan de indeling van het terrein. Dat kan ik me wel voorstellen, dat het irritant is om een soort speurtocht te moeten doen door de kleedjes heen. En misschien staat dat skydeck op Pinkpop wel te pontificaal op het terrein, dat kan ook. Misschien irritant om steeds terug te refereren aan Graspop, maar dat is mijn vergelijk. Daar staat dat hele VIP gedoe aan de zijkant van het terrein, met zicht op de twee mainstages. Ik heb er daar echt helemaal geen last van. Sterker nog, wel relaxed dat er daardoor wat extra schaduw is op het terrein als je tegen dat gebouw gaat zitten.

Ik snap je nostalgische, geromantiseerde insteek. Maar los van de plaatsing zie ik gewoon niet zo goed hoe een klein groepje 'VIP's' op een afgesloten gedeelte van het terrein het saamhorigheidsgevoel van tienduizenden anderen kunnen verzieken. Echt niet.

Klopt. Maar gaat om de laatste zin
Die laatste zin kan ik weinig mee, als je eerste zin kant noch wal raakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken