Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
neem aan dat iemand ook zelf mag bepalen of hij dat een hoop geld daarvoor vindt
Dat staat totaal los van mijn reactie, ging mij om de ondertoon in je bericht 'met de nadruk op naampjes'

er wordt dan imo voorbij gegaan aan de vele mensen die wel graag deze acts zien of zelfs groot fan zijn, voor die mensen gaat het om meer dan alleen 'namen'.

maar bij deze genoteerd dat je 290 euro veel geld vind, in tegenstelling tot Nik die om is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sven-j en RalphiePinkpop

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.801
6.541
Als iemand in een comment zegt dat hij het een *** lineup vindt, het eigenlijk te duur vindt maar voor 4 namen toch overstag gaat (maar wel 2 headliners skipt) is zo'n reactie als die van Edsje toch niet zo raar?

Ieder z'n eigen maar zo'n comment roept logischerwijs ook wel wat vragen op haha.
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
184
156
nu ik al 2 jaar op rij meer uitkijk naar de subheadliners dan de headliners, zou er geen markt zijn voor een festival met Queens of the stone age/editors/war on drugs/ volbeat/ nothing but thieves/ greta van fleta als headliners? Kun je de tickets wrs een stuk goedkoper maken ook nog.
Wat mij betreft wel haha. Voor QOTSA zou ik sowieso alleen al gaan.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Inmiddels over de teleurstelling heen wat betreft de line-up t.n.t. Het is wat het is en daar moeten we het mee doen komende editie. Was weer leuk om te speculeren wie er zou komen oude vs nieuwe garde. Als ik nu terugdenk aan het artikel in de Limburger van een paar weken geleden denk ik dat het programma als rond was en dat ze het in Geleen dit goed hebben weten te camoufleren. Waar ik me wel aan erger is de verdere commerciele expansie van PP om toch maar zoveel mogelijk omzet te generen. Benieuwd wel hoe de vvk gaat verlopen, de zondag zal wel met kop en schouder er bovenuit steken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.269
2.600
Maar om je een idee te geven. Zo gaat het bij de gemiddelde jongere uit zuid Limburg die enigszins interesse heeft in festivals. En dat is ook de reden waarom Pinkpop zal blijven verkopen. @DennisvdBr snapt precies wat ik bedoel.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.269
2.600
En mocht je Cian Ducrot en Laurence Spencer Smith niet kennen. Ze zijn erg goed en bekend door Tik Tok. De app die bijna alle jongeren gebruiken en waardoor de meeste nieuwe muziek een boost krijgt.

Tja de toekomst is soms hard. Maar dit zal steeds meer de toekomst van Pinkpop worden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.664
3.389
En mocht je Cian Ducrot en Laurence Spencer Smith niet kennen. Ze zijn erg goed en bekend door Tik Tok. De app die bijna alle jongeren gebruiken en waardoor de meeste nieuwe muziek een boost krijgt.

Tja de toekomst is soms hard. Maar dit zal steeds meer de toekomst van Pinkpop worden.
Vroeguh was alles beter
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.818
2.451
En mocht je Cian Ducrot en Laurence Spencer Smith niet kennen. Ze zijn erg goed en bekend door Tik Tok. De app die bijna alle jongeren gebruiken en waardoor de meeste nieuwe muziek een boost krijgt.

Tja de toekomst is soms hard. Maar dit zal steeds meer de toekomst van Pinkpop worden.
Wat boeken ze toch maar weer hip 😅
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.269
2.600
Beetje flauw van mij natuurlijk. Maar wil alleen maar aangeven dat voor sommige jongeren dit een droom line up is net zoals vorig jaar. Ik denk wel oprecht dat Pinkpop inkomsten misloopt qua drank. Denk dat een Rammstein of Pearl Jam veel meer drank over de bar laat gaan op zo’n avond.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.801
6.541
De vrijheid wordt erg beperkt als je hier dingen op het forum plaatst. Het ging overigens over een vriendengroep niet over mij.
Heh? Waarom wordt de vrijheid beperkt? De vrijheid wordt juist beperkt als je niet met elkaar in gesprek kunt gaan.

Ik vraag me af hoeveel jongeren 290 euro gaan uitgeven aan dit programma. Gaat interessant worden om de verkoop te volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: TBK en Jamel

D02

Dagopener
2 jan 2019
538
247
Tja die prijs voor een dag €145 klinkt ontzettend hoog. Maar als ik even terug denk aan de concerten waar ik afgelopen jaren tickets voor heb gekocht:

Ed sheeran €120 in 2022 voor de arena
Coldplay 100+
Bruce springsteen 136 vorig jaar en dit jaar €185

Dus opzicht krijg je dan voor die €145 best veel voor je geld als het je smaak is.
Neemt niet weg dat ik ook begrijp dat het niet voor iedereen meer betaalbaar is ook met de overige uitgaves die je op zo’n dag doet.
 

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
106
74
Phoe, ik was bang voor dit moment. Vorig jaar een prachtig spoorboekje kunnen maken met TWOD, QOTSA, black keys, brutus enz.

Nu is onze groep er vrij snel uit en komen we tot de conclusie dat 290 euri gewoon te veel geld is voor de kwaliteit van de eerste drop. Los van de verschillen in smaak van de groep.

Dus het wordt toch een ander festival zoeken na 10 jaar PP.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
de uiteindelijke verkoop zal uitwijzen of voldoende mensen 145 euro willen betalen voor deze dagen en of voldoende mensen 290 euro voor een weekend willen betalen (en voor de Skydeck of tuinterras...)

Diegene die het er niet voor over hebben voor deze Pinkpop lineup, daarvoor zijn er andere festivals die waarschijnlijk veel meer aansluiting vinden bij de gewenste muziekkeuze, Down the Rabbit Hole, Best Kept Secret, Lowlands, Concert at Sea, of Bospop etc etc
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.664
3.389
de uiteindelijke verkoop zal uitwijzen of voldoende mensen 145 euro willen betalen voor deze dagen en of voldoende mensen 290 euro voor een weekend willen betalen (en voor de Skydeck of tuinterras...)

Diegene die het er niet voor over hebben voor deze Pinkpop lineup, daarvoor zijn er andere festivals die waarschijnlijk veel meer aansluiting vinden bij de gewenste muziekkeuze, Down the Rabbit Hole, Best Kept Secret, Lowlands, Concert at Sea, of Bospop etc etc
En geen van deze festivals heeft nog rock/metal als belangrijkste drijfveer. Wordt echt tijd voor een nieuw festival nu Fortarock dood is en Pinkpop zijn identiteit heeft gewijzigd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Tja die prijs voor een dag €145 klinkt ontzettend hoog. Maar als ik even terug denk aan de concerten waar ik afgelopen jaren tickets voor heb gekocht:

Ed sheeran €120 in 2022 voor de arena
Coldplay 100+
Bruce springsteen 136 vorig jaar en dit jaar €185

Dus opzicht krijg je dan voor die €145 best veel voor je geld als het je smaak is.
Neemt niet weg dat ik ook begrijp dat het niet voor iedereen meer betaalbaar is ook met de overige uitgaves die je op zo’n dag doet.
Dus omdat die acts ook veel te geld vragen is het ook goed dat Pinkpop het doet?
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
538
247
Dus omdat die acts ook veel te geld vragen is het ook goed dat Pinkpop het doet?
Nee maar je kan niet verwachten als alles duurder wordt, dat pinkpop zegt nee bij ons kost een dagticket gewoon €100. Dat kun je 1 editie doen en ben je financieel klaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken