Pinkpop 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.807
1.937
Denk dat er echt wel genoeg jeugd ook voor måneskin en Calvin zal gaan. Dus zo zeker zou ik hier niet van zijn. De meeste wat ik hier zo kan zien vinden de line-up niks of matig, maar er zullen genoeg mensen hier heel blij van worden.
Ik denk dat er een heleboel "vaste klanten" toch minder blij zijn. Maar als je kijkt naar de andere festivals is het ook weer niet zo verwonderlijk. Al vind ik Calvin Harris echt bizar. Die staat op een paar voor mij nietszeggende festivals, qua naam dan toch. Maar PP tovert hem ook uit de hoge hoed... Maar goed, het is wat het is. Tijden veranderen 😂
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.600
7.634
Sorry voor de snelle posts achter elkaar, maar iemand seint me net in dat bij VIP op Pinkpop ook altijd toegang tot het voorste vak inbegrepen zit. Laat ik helder zijn: dat is echt een rotsysteem. Sowieso vind ik voorste vakken op een festival onzin, maar als die dan ook nog eens de halve dag leeg kunnen zijn omdat er plaats gereserveerd is voor mensen die in de VIP tent zitten, is dat echt een no-go.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
Ik snap je nostalgische, geromantiseerde insteek. Maar los van de plaatsing zie ik gewoon niet zo goed hoe een klein groepje 'VIP's' op een afgesloten gedeelte van het terrein het saamhorigheidsgevoel van tienduizenden anderen kunnen verzieken. Echt niet.
Ik vind het gewoon erg jammer dat je nu ook op festivals speciale ruimtes krijgt waar je voor meer geld meer perks krijgt. Zo'n tuinterras irriteert me gewoon mateloos. Een speciale ruimte waar je lekker afgezonderd in meer rust op een luxe stoel een drankje kunt drinken. Het is misschien wat stomzinnig maar voor mij een reden om een festival maar gewoon niet meer te bezoeken.

Edit: Was ik die idioterie met die VIP voorvakken inderdaad vergeten.

Maar goed, ik hou erover op. Genoeg gezeurd haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom1617899894 en Jamel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Sowieso vind ik voorste vakken op een festival onzin, maar als die dan ook nog eens de halve dag leeg kunnen zijn omdat er plaats gereserveerd is voor mensen die in de VIP tent zitten, is dat echt een no-go.
Iedereen kan er in, alleen gaan ze dicht via het hoofdveld als daar het percentage naar binnen is gelaten vanaf het veld. Er is een klein percentage vrij gehouden voor het Skydeck (die hebben aparte in en uitgang)

Heeft ook voordelen, niet alle mensen uit het Skydeck maken gebruik van het voorvak en blijven op het Skydeck, waardoor in de voorvakken aangename ruimtes ontstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en Jamel

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
437
338
Hoezo vind je dat een groot pluspunt?

Je kan toch even goed 280 vragen en dan 10 euro voor de camping. Is het ook 290 als je het hele pakket wil, voor wie het niet wil scheelt het toch weer iets
Bij Werchter bv komt er zo’n €35 bij voor camping. 1 ticket aanschaffen en niet ook nog een camping ticket is wel zo makkelijk. Is al jaren zo, gewoon lekker zo laten.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.600
7.634
Ik vind het gewoon erg jammer dat je nu ook op festivals speciale ruimtes krijgt waar je voor meer geld meer perks krijgt. Zo'n tuinterras irriteert me gewoon mateloos. Een speciale ruimte waar je lekker afgezonderd in meer rust op een luxe stoel een drankje kunt drinken. Het is misschien wat stomzinnig maar voor mij een reden om een festival maar gewoon niet meer te bezoeken.

Maar goed, ik hou erover op. Genoeg gezeurd haha.
Ja fair enough toch. Uiteindelijk moet iedereen het ook voor zichzelf weten. Ik probeerde een beetje tegengas te geven, omdat ik dergelijke fenomenen ken van festivals die ik bezoek, er in eerste instantie ook op tegen was en er uiteindelijk amper tot geen last van heb ervaren.

Over die terrassen: ik heb in het Werchter topic van afgelopen editie een verhaal gelezen dat mensen die terrassen daar op de camping hadden gereserveerd en dat ze bij aankomst veel minder ruimte kregen dan ze was toegezegd en de picknicktafel ontbrak enzo. Dat vind ik eigenlijk nóg erger dan het feit dat ze aangeboden worden. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.807
1.937
Wat ik me dan wel afvraag. Stel PP kunnen qua headliners schaken op meerdere borden. Gaan ze dan voor pop of gitaren? Ik vermoed dat ze alsmaar meer naar de pop gaan.
Welke doelgroep hebben ze nou het liefst? Er is hier wel eens discussie gevoerd over de identiteit van een festival.... Bij PP weet je het gewoon nooit waar ze mee afkomen. Een paar voorspelbare namen. Maar soms ook verrassend. Zowel positief als negatief. Wie had er nou nog gerekend op Ed Sheeran? Weinigen meer. Calvin Harris al helemaal niemand tot dat die gisteren werd genoemd door Jimmy.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.863
3.851
Bij Werchter bv komt er zo’n €35 bij voor camping. 1 ticket aanschaffen en niet ook nog een camping ticket is wel zo makkelijk. Is al jaren zo, gewoon lekker zo laten.
Oftewel, wil je niet op de camping staan heb je dikke vette pech gewoon lekker voor betalen.

Is toch geen moeite om een vakje extra aan te kruisen?
Festival ticket 280.
Wil je er camping bij voor 10? Doe maar vinkje zetten □
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.863
3.851
Wat ik me dan wel afvraag. Stel PP kunnen qua headliners schaken op meerdere borden. Gaan ze dan voor pop of gitaren? Ik vermoed dat ze alsmaar meer naar de pop gaan.
Welke doelgroep hebben ze nou het liefst? Er is hier wel eens discussie gevoerd over de identiteit van een festival.... Bij PP weet je het gewoon nooit waar ze mee afkomen. Een paar voorspelbare namen. Maar soms ook verrassend. Zowel positief als negatief. Wie had er nou nog gerekend op Ed Sheeran? Weinigen meer. Calvin Harris al helemaal niemand tot dat die gisteren werd genoemd door Jimmy.
In mijn ogen zouden ze in het ideale scenario 1 uit de gevestigde Rocknamen (de PJ's etc), 1 uit de Popnamen (nu dan Ed) en 1 verrassende (Fleetwood Mac, Ratm als die ooit tourt ofzo) pakken.
En dan het 2e podium laten afsluiten door een tegenhanger
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.863
3.851
Bij Werchter bv komt er zo’n €35 bij voor camping. 1 ticket aanschaffen en niet ook nog een camping ticket is wel zo makkelijk. Is al jaren zo, gewoon lekker zo laten.
Parking bijvoorbeeld zit er logischerwijs ook niet bij in. Als je er niet gebruik van wil maken waarom er dan wel voor betalen?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

legenden

Campingartiest
1 jun 2023
63
37
Tatemc rae staat in de afas ergens in april. Een gat in haar schema eind mei - begin juli. Evt een optie ook?

Snow patrol
Tate mcrae
Keane
Yungblud

Als volgende namen?
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Mar

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
473
178
Dan ligt het dus aan de indeling van het terrein. Dat kan ik me wel voorstellen, dat het irritant is om een soort speurtocht te moeten doen door de kleedjes heen. En misschien staat dat skydeck op Pinkpop wel te pontificaal op het terrein, dat kan ook. Misschien irritant om steeds terug te refereren aan Graspop, maar dat is mijn vergelijk. Daar staat dat hele VIP gedoe aan de zijkant van het terrein, met zicht op de twee mainstages. Ik heb er daar echt helemaal geen last van. Sterker nog, wel relaxed dat er daardoor wat extra schaduw is op het terrein als je tegen dat gebouw gaat zitten.

Ik snap je nostalgische, geromantiseerde insteek. Maar los van de plaatsing zie ik gewoon niet zo goed hoe een klein groepje 'VIP's' op een afgesloten gedeelte van het terrein het saamhorigheidsgevoel van tienduizenden anderen kunnen verzieken. Echt niet.


Die laatste zin kan ik weinig mee, als je eerste zin kant noch wal raakt.
Er horen geen rangen op een festival te zijn. Het mag niet zo zijn dat iemand met centen voorrang krijgt op iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.807
1.937
Tatemc rae staat in de afas ergens in april. Een gat in haar schema eind mei - begin juli. Evt een optie ook?

Snow patrol
Tate mcrae
Keane
Yungblud

Als volgende namen?
Ik vraag ne alleen af wanneer. Voorlopig zal het wel even stil blijven....
Ergens in januari?
 
  • Leuk
Waarderingen: legenden

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.581
4.325
  • Winning
Waarderingen: Tom1617899894 en elo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.477
8.125
Bij Werchter bv komt er zo’n €35 bij voor camping. 1 ticket aanschaffen en niet ook nog een camping ticket is wel zo makkelijk. Is al jaren zo, gewoon lekker zo laten.
Je betaald nu die 35 euro toch alsnog? Alleen zit het in de combi prijs
Ik zie niet in hoe dat een voordeel is
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
437
338
Oftewel, wil je niet op de camping staan heb je dikke vette pech gewoon lekker voor betalen.

Is toch geen moeite om een vakje extra aan te kruisen?
Festival ticket 280.
Wil je er camping bij voor 10? Doe maar vinkje zetten □
Bij de bedragen die jij noemt inderdaad prima en geen probleem. Maar zie ‘t niet gebeuren als ze camping los koppelen ze prijs weekendkaarten goedkoper maken. Dan gebeurt het eerder dat dit zo blijft als nu en de camping erbij komt en kaartje voor weekend uiteindelijk duurder wordt.

Een ander nadeel is dat je dan met dagkaart of kaartje voor 2 dagen camping ticket kan kopen. Daarvoor zijn de 3 campings ook gewoon te klein en hebben ze samen te weinig plek. Voor meer campings vlakbij megaland terrein is ook geen plek. Bij Werchter zijn veel meer campings en is ook een veel groter festival.

Pinkpop is qua capaciteit zoals nu prima en groot genoeg. Dit moet je niet veranderen.

Voor mij is en blijft Pinkpop het festival waar ik heen ga wat line-up ook is. Zoals zo vaak gezegd is het niet alleen de muziek maar ook de sfeer die het uniek maakt voor mij en is een traditie om naar Pinkpop te gaan. Nu 15 jaar oprij en 24e totaal volgend jaar.

Vind je ‘t programma niks of minder, prima toch ga je niet en eventueel naar ander festival.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Misschien moeten we het nu eens gaan hebben over de namen die we er nog bij willen hebben/verwachten. Nu Paul McCartney niet komt lijken the Analogues me een leuk alternatief (tent of noord). Enkele grote namen die er nog bij kunnen komen zijn m.i. Prodigy, Keane, the National. En voor de tent zou Cardinal Black een prachtige band zijn. Misschien nog een leuke klassieker (zoals Ziggy Marley in 2022). Met een paar van dit soort acts erbij kun je van PP24 een schitterend festival maken met voor elk wat wils. Ik ben overigens wel benieuwd naar de uitkomsten van de Gouden Tip. Zullen ze die ooit openbaar maken?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Voor zover ik weet begon Pinkpop ooit als een enigszins alternatief festival waar iedereen gelijk was. Lekker gezamenlijk een weekendje van muziek genieten. Samenhorigheid. Zoals een festival hoort te zijn imo.

Nu zijn de twee grote podia naar elkaar gedraaid zodat mensen met geld op een verhoging ver van ieder ander in hun eigen bubbel de optredens kunnen bekijken, is er een festivaltuin waar mensen tegen betaling van 190 euro extra op een aparte locatie lekker even kunnen relaxen, de rij bij de bar kunnen ontwijken en naar een gewoon toilet kunnen en kun je je campingplek voor een klein bedrag reserveren.

Het is echt alles waar een festival imo niet voor zou moeten staan. Het begint hiermee en je wilt er niet over nadenken waar het gaat eindigen. Absolute armoe imo.
Waarom maak je je zo druk hierover? Je gaat er toch niet heen. Laat de tieners die mee willen schreeuwen met Maneskin , Ed Sheeran en Sam Smith dan lekker gaan.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: jeroenm en Oasiss

JW97

Playlistbediener
12 okt 2023
19
36
Volgens mij kunnen we ook allemaal inzien dat er dit jaar gewoon simpelweg totaal geen rockacts beschikbaar waren om te headlinen. Pinkpop was dus wel genoodzaakt om 3 jongere headliners te boeken, waarbij maneksin dan als enige nog het nodige rock gehalte meedraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken