Pinkpop 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.615
4.589
Waarom maak je je zo druk hierover? Je gaat er toch niet heen. Laat de tieners die mee willen schreeuwen met Maneskin , Ed Sheeran en Sam Smith dan lekker gaan.
Je quote een tekst die gaat over waarom het schandalig is dat er zoveel belachelijke Vip dingen komen om dan af te komen met laat de tieners meeschreeuwen? Totaal naast de kwestie natuurlijk
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Hier een “tik tok artiestje” zoals ze hier vaak worden omschreven.



Voor de mensen die gaan . Zeker even bekijken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
En voor alle azijnzeikerds:

Lees dit.


Daar is alles in beschreven.
Ik snap niet zo goed hoe je op een vorige pagina kan roepen dat er geen vrijheid is om te posten wat mensen willen posten om vervolgens mensen die wat negatiever naar dingen kijken af te doen als azijnzeikers...
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.905

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
378
316
Volgens mij kunnen we ook allemaal inzien dat er dit jaar gewoon simpelweg totaal geen rockacts beschikbaar waren om te headlinen. Pinkpop was dus wel genoodzaakt om 3 jongere headliners te boeken, waarbij maneksin dan als enige nog het nodige rock gehalte meedraagt.
In een jaar waarin Foo Fighters, Greenday, Tool, Metallica op festivals in de buurt staan en rock stadionacts zoals Rammstein, AC/DC en waarschijnlijk Pearl Jam gaan touren zou ik niet zeggen dat er een tekort was...

Dat het Pinkpoo niet (meer) lukt of dat Pinkpop niet meer wil een van die acts aan zich te binden is een ander verhaal.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Stuk sterker dan dat scholierenopstel van Festileaks (vol met spelfouten).

En voor alle azijnzeikerds:

Lees dit.


Daar is alles in beschreven.
Echt een waanzinnig slecht stuk. Wie bedenkt zoiets?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
De spelfouten zijn er gelukkig grotendeels uit nu 😅.
Maar dan nog: die inhoud. Waarom die schreeuw om het allemaal te verantwoorden? Het is een typische Pinkpop line up, echt niks anders dan andere jaren ofzo. Meest kwalijke vind ik dat ze totaal geen indienaampje hebben, zoals vorig jaar nog Warpaint had bijv. Maargoed ook daar stonden 3 man een paardekop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Joslittel

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Maar dan nog: die inhoud. Waarom die schreeuw om het allemaal te verantwoorden? Het is een typische Pinkpop line up, echt niks anders dan andere jaren ofzo. Meest kwalijke vind ik dat ze totaal geen indienaampje hebben, zoals vorig jaar nog Warpaint had bijv. Maargoed ook daar stonden 3 man een paardekop.
Indienamen doe je dat niet meer aan joh. Op de andere majors in NL wordt er al continu doorheen gekwebbeld, alleen staan daar tenminste wel meer dan 3 man en een halve kip. Indie op Pinkpop is als metal op Lowlands.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Indienamen doe je dat niet meer aan joh. Op de andere majors in NL wordt er al continu doorheen gekwebbeld, alleen staan daar tenminste wel meer dan 3 man en een halve kip. Indie op Pinkpop is als metal op Lowlands.
I know, da's war einmal.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Er horen geen rangen op een festival te zijn. Het mag niet zo zijn dat iemand met centen voorrang krijgt op iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen
Je weet dat je aanzienlijk moet betalen om überhaupt binnen te komen?
Iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen, komt er dus toch al niet.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
764
983
Sorry voor de snelle posts achter elkaar, maar iemand seint me net in dat bij VIP op Pinkpop ook altijd toegang tot het voorste vak inbegrepen zit. Laat ik helder zijn: dat is echt een rotsysteem. Sowieso vind ik voorste vakken op een festival onzin, maar als die dan ook nog eens de halve dag leeg kunnen zijn omdat er plaats gereserveerd is voor mensen die in de VIP tent zitten, is dat echt een no-go.
Dus om in de voorvakken te mogen tijdens optredens dien je vooraf extra te betalen? Of kan je er gewoon in en uit lopen zoals op Rock Werchter, zolang er nog plaats is? En zo ja, is dat rap vol voor een optreden of kan je er gewoon 10min voor een gig nog even in lopen?
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
425
119
Je weet dat je aanzienlijk moet betalen om überhaupt binnen te komen?
Iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen, komt er dus toch al niet.
Tsjah weer een typische reactie je hebt ook gelijk! Verdeeldheid zal er altijd zijn en zal ook altijd gepromoot worden.. its all about the money!!

Terug naar de line-up
Heideroosjes was ook in beeld toch?
Boxer Rebellion komt ook met een nieuw album.. ik verlang niks groots maar of ik calum hoor James Arthur of die van one direction ik heb geen idee wie wie is, voelt voor mij wel veel van hetzelfde
 

Demi

Playlistbediener
27 nov 2022
18
12
Dus om in de voorvakken te mogen tijdens optredens dien je vooraf extra te betalen? Of kan je er gewoon in en uit lopen zoals op Rock Werchter, zolang er nog plaats is? En zo ja, is dat rap vol voor een optreden of kan je er gewoon 10min voor een gig nog even in lopen?
Dat ligt er een beetje aan welke artiest er speelt en hoeveel publiek dat trekt. Bij de een kan je tijdens het optreden nog naar binnen wandelen (vaak de acts op het begin van de dag) maar tegen het eind van de middag wanneer de 'grotere' acts spelen die meer publiek trekken moet je soms echt wel een uur van tevoren klaarstaan als je die voorvakken in wilt.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Bij de bedragen die jij noemt inderdaad prima en geen probleem. Maar zie ‘t niet gebeuren als ze camping los koppelen ze prijs weekendkaarten goedkoper maken. Dan gebeurt het eerder dat dit zo blijft als nu en de camping erbij komt en kaartje voor weekend uiteindelijk duurder wordt.

Een ander nadeel is dat je dan met dagkaart of kaartje voor 2 dagen camping ticket kan kopen. Daarvoor zijn de 3 campings ook gewoon te klein en hebben ze samen te weinig plek. Voor meer campings vlakbij megaland terrein is ook geen plek. Bij Werchter zijn veel meer campings en is ook een veel groter festival.

Pinkpop is qua capaciteit zoals nu prima en groot genoeg. Dit moet je niet veranderen.

Voor mij is en blijft Pinkpop het festival waar ik heen ga wat line-up ook is. Zoals zo vaak gezegd is het niet alleen de muziek maar ook de sfeer die het uniek maakt voor mij en is een traditie om naar Pinkpop te gaan. Nu 15 jaar oprij en 24e totaal volgend jaar.

Vind je ‘t programma niks of minder, prima toch ga je niet en eventueel naar ander festival.
Dat hele laatste stuk hoef je niet te vermelden, je hoeft je niet te verantwoorden en het gaat ook niet om het programma.

Als je 1 of 2 dagen gaat kan je natuurlijk géén campingticket kopen (of er moeten zoveel campingtickets overblijven omdat heel veel mensen uit de buurt niet dat kruisje zetten, dan kan je misschien 1/2 campings juist daarvoor gebruiken).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.264
2.204
Echt een waanzinnig slecht stuk. Wie bedenkt zoiets?
Ik ben het deels wel eens met de mening van Jos in het stuk. Pinkpop lijkt dit jaar een wat consequentere focus te hebben op pop en rock, en een wat jonger publiek. Die combi Ed Sheeran / Sam Smith of zo'n Louis Tomlinson passen daar natuurlijk prima bij.

Probleem met die koers is dan wel:
- Mooi om te kiezen voor nieuwe headliners, maar dan moet je ook echt de juiste namen hebben. En dus had Pinkpop gewoon Dua Lipa moeten boeken. En niet Calvin Harris.
- Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe Maneskin een headliner op Pinkpop en Werchter kan zijn. Mooi dat er gezocht wordt naar een nieuwe rockheadlines, maar Maneskin doet toch niets meer dan het aan elkaar rijgen van clichés?
- Ik zou niet weten wat de skydesks en zomertuinen te maken hebben met een jonger publiek. In het BKS-forum is de nodige kritiek op de 30%-korting voor jonge bezoekers, maar het is wel een manier om jong publiek naar je festival te halen. Een gegarandeerde toegang tot het voorvak voor mensen die een dure skydesk-ticket kopen staat daar natuurlijk haaks op.

Daardoor hou ik het gevoel dat Pinkpop wel een nieuwe koers wil varen, maar er uiteindelijk niet echt voor kiest. En dat is dan wel weer typisch Pinkpop eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
764
983
Dat ligt er een beetje aan welke artiest er speelt en hoeveel publiek dat trekt. Bij de een kan je tijdens het optreden nog naar binnen wandelen (vaak de acts op het begin van de dag) maar tegen het eind van de middag wanneer de 'grotere' acts spelen die meer publiek trekken moet je soms echt wel een uur van tevoren klaarstaan als je die voorvakken in wilt.
Een volledig uur? Damn. En mag je na een act erin blijven staan of moet iedereen er eerst uit en dan weer iedereen erin die wil?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken