Het feit alleen al dat de term VIP genoemd wordt...
Je bent in de verste verte geen Very Important Person als je (teveel) extra centen uitgeeft t.o.v. anderen en daar dan voor beloond wordt met extraatjes. Je bent slechts een wandelende pinpas. Het probleem is dat als je grof geld bijbetaald voor die onzin, je ook iets terug verwacht. Dus je drinkt wel gratis dezelfde biertjes en eet wel gratis dezelfde pizzapunten, maar eigenlijk ook weer niet, want je hebt ze op voorhand al dubbel en dwars afgerekend. En dus ga je vanaf je verhoging 'woohoo' roepen of selfies schieten met het proletariaat op de achtergrond, om je nutteloze extra uitgave naar jezelf toe te rechtvaardigen...
Ik kan niet in de boekhouding van Pinkpop kijken, dus ik weet niet hoe benodigd deze ingreep was voor de continuïteit of de liquiditeit of geef het een naam. Ik weet alleen dat mijn beleving achteruit is gegaan door de terreinwissel. En nu zie ik ze weer de volgende kutstreken verzinnen om de portemonnee te spekken. En ik merk dat ik daar heel zuur over doe, omdat het me ergens enorm dwars zit. En dat maakt de twijfel om een keer iets anders te bezoeken steeds sterker, en dan heb ik nog met geen woord over de line-up gerept...