Pinkpop 2024

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.234
4.506
En mocht je Cian Ducrot en Laurence Spencer Smith niet kennen. Ze zijn erg goed en bekend door Tik Tok. De app die bijna alle jongeren gebruiken en waardoor de meeste nieuwe muziek een boost krijgt.

Tja de toekomst is soms hard. Maar dit zal steeds meer de toekomst van Pinkpop worden.
Vertel eens meer over deze hippe applicatie die ons allen hier vreemd is ....
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
- Het zal aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe Maneskin een headliner op Pinkpop en Werchter kan zijn. Mooi dat er gezocht wordt naar een nieuwe rockheadlines, maar Maneskin doet toch niets meer dan het aan elkaar rijgen van clichés?
Welke clichés doel je op? Editie 2022 stond de zanger nog in zijn onderbroek op het podium. Dat daar dan ook fans bij op staan is wel een cliché weliswaar, maar toch. Voor mijn gevoel haalt een Green Day veel meer standaard trucjes erbij bij een optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
Veel plezier met Suzan en Freek, Jan Smit, Tom Grennan (Wie???) en Jannes op Paaspop
je bedoeld met editors, tiesto, anouk, die antwoord, pissed jeans, august burns red, personal trainer, rene van meurs, ruud smulders, green lung marco schuitmalker en jan smit
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Zondag 5 singer-songwriters, en niet de minste ook nog. Ik ben benieuwd of er nog wat stevige gitaren naast Limp Bizkit gezet gaan worden, wat denken/verwachten jullie? Volgens mij staat er voor het hele weekeind verder nog niets van Graspop tussen of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Het feit alleen al dat de term VIP genoemd wordt... 🤮

Je bent in de verste verte geen Very Important Person als je (teveel) extra centen uitgeeft t.o.v. anderen en daar dan voor beloond wordt met extraatjes. Je bent slechts een wandelende pinpas. Het probleem is dat als je grof geld bijbetaald voor die onzin, je ook iets terug verwacht. Dus je drinkt wel gratis dezelfde biertjes en eet wel gratis dezelfde pizzapunten, maar eigenlijk ook weer niet, want je hebt ze op voorhand al dubbel en dwars afgerekend. En dus ga je vanaf je verhoging 'woohoo' roepen of selfies schieten met het proletariaat op de achtergrond, om je nutteloze extra uitgave naar jezelf toe te rechtvaardigen...

Ik kan niet in de boekhouding van Pinkpop kijken, dus ik weet niet hoe benodigd deze ingreep was voor de continuïteit of de liquiditeit of geef het een naam. Ik weet alleen dat mijn beleving achteruit is gegaan door de terreinwissel. En nu zie ik ze weer de volgende kutstreken verzinnen om de portemonnee te spekken. En ik merk dat ik daar heel zuur over doe, omdat het me ergens enorm dwars zit. En dat maakt de twijfel om een keer iets anders te bezoeken steeds sterker, en dan heb ik nog met geen woord over de line-up gerept...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.234
4.506
Het feit alleen al dat de term VIP genoemd wordt... 🤮

Je bent in de verste verte geen Very Important Person als je (teveel) extra centen uitgeeft t.o.v. anderen en daar dan voor beloond wordt met extraatjes. Je bent slechts een wandelende pinpas. Het probleem is dat als je grof geld bijbetaald voor die onzin, je ook iets terug verwacht. Dus je drinkt wel gratis dezelfde biertjes en eet wel gratis dezelfde pizzapunten, maar eigenlijk ook weer niet, want je hebt ze op voorhand al dubbel en dwars afgerekend. En dus ga je vanaf je verhoging 'woohoo' roepen of selfies schieten met het proletariaat op de achtergrond, om je nutteloze extra uitgave naar jezelf toe te rechtvaardigen...

Ik kan niet in de boekhouding van Pinkpop kijken, dus ik weet niet hoe benodigd deze ingreep was voor de continuïteit of de liquiditeit of geef het een naam. Ik weet alleen dat mijn beleving achteruit is gegaan door de terreinwissel. En nu zie ik ze weer de volgende kutstreken verzinnen om de portemonnee te spekken. En ik merk dat ik daar heel zuur over doe, omdat het me ergens enorm dwars zit. En dat maakt de twijfel om een keer iets anders te bezoeken steeds sterker, en dan heb ik nog met geen woord over de line-up gerept...
Ik ben het hier zo enorm mee eens.

Laat me even weten hoe je je vrienden overtuigt van een ander festival!
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel budget ze dit jaar in vergelijking met voorgaande jaren besteden aan de artiesten. Kan mij voorstellen dat Ed Sheeran wel het nodige kost maar die andere twee headliners lijken mij de goedkoopste van de laatste jaren. Je zou verwachten dat er op het budget dit jaar wat ingehouden is ook al wordt wel alles duurder natuurlijk.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Om de zeer matige line-up kan ik me druk maken, maar om de VIP eigenlijk totaal niet. Blijkbaar is daar een markt voor en tegenwoordig zie je dat op veel festivals en concerten. Laat die mensen lekker betalen als ze zich belangrijk willen voelen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat je daar als ‘normale’ bezoeker echt last van hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Om de zeer matige line-up kan ik me druk maken, maar om de VIP eigenlijk totaal niet. Blijkbaar is daar een markt voor en tegenwoordig zie je dat op veel festivals en concerten. Laat die mensen lekker betalen als ze zich belangrijk willen voelen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat je daar als ‘normale’ bezoeker echt last van hebt.
Dit is natuurlijk de beste reactie om er mee om te gaan (y) Zou er graag zo in staan, maar ik merk dat het me veel meer irriteert dan ik zou willen...

Nou vind ik het feit dat er een markt voor is en veel festivals het tegenwoordig doen ook wel een hele matige reden. Kijk hoe Coachella verkracht is door de influencerende (is dat een woord?) medemens. Er zijn zat andere plekken waar je kan betalen om je belangrijk te voelen, die er op voorhand voor zijn ingericht. Ga naar een Michelin restaurant, join de rotary of zuip je in een deuk op de golfclub. Maar ga geen landje-pik spelen op een festivalterrein...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Het feit alleen al dat de term VIP genoemd wordt... 🤮

Je bent in de verste verte geen Very Important Person als je (teveel) extra centen uitgeeft t.o.v. anderen en daar dan voor beloond wordt met extraatjes. Je bent slechts een wandelende pinpas. Het probleem is dat als je grof geld bijbetaald voor die onzin, je ook iets terug verwacht. Dus je drinkt wel gratis dezelfde biertjes en eet wel gratis dezelfde pizzapunten, maar eigenlijk ook weer niet, want je hebt ze op voorhand al dubbel en dwars afgerekend. En dus ga je vanaf je verhoging 'woohoo' roepen of selfies schieten met het proletariaat op de achtergrond, om je nutteloze extra uitgave naar jezelf toe te rechtvaardigen...

Ik kan niet in de boekhouding van Pinkpop kijken, dus ik weet niet hoe benodigd deze ingreep was voor de continuïteit of de liquiditeit of geef het een naam. Ik weet alleen dat mijn beleving achteruit is gegaan door de terreinwissel. En nu zie ik ze weer de volgende kutstreken verzinnen om de portemonnee te spekken. En ik merk dat ik daar heel zuur over doe, omdat het me ergens enorm dwars zit. En dat maakt de twijfel om een keer iets anders te bezoeken steeds sterker, en dan heb ik nog met geen woord over de line-up gerept...
Zitten pinten onbeperkt in dat VIP pakket bij?
Want in dat geval kan dat nog wel eens voordelig kunnen worden en teken ik meteen in, al de rest van dat pakket laat ik dan wel voor wat het is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Nu zonder zever, ik heb nog nooit last gehad van die VIPS, die staan daar op een verhoging mee te kijken en dat is het dan ook. Blijkbaar was dat sinds vorig jaar op Werchter ook en ik heb die VIPruimte niet eens opgemerkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Zitten pinten onbeperkt in dat VIP pakket bij?
Want in dat geval kan dat nog wel eens voordelig kunnen worden en teken ik meteen in, al de rest van dat pakket laat ik dan wel voor wat het is.
Niet het VIP pakket van 200 euro. Da's alleen een eigen bar, vreettent, locker en wc, maar nog steeds met dezelfde prijzen.

Dat Wilhelmina deck is wel all-in, maar dan sta je wel 2,5 keer je entreekaart te betalen...
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Om de zeer matige line-up kan ik me druk maken, maar om de VIP eigenlijk totaal niet. Blijkbaar is daar een markt voor en tegenwoordig zie je dat op veel festivals en concerten. Laat die mensen lekker betalen als ze zich belangrijk willen voelen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat je daar als ‘normale’ bezoeker echt last van hebt.
En ik heb juist wel het idee dat je er als normale bezoeker, in ieder geval bij concerten, wel last van hebt.

Golden circles, early acces etc, ik vind het echt allemaal zum kotzen. Als je vooral wilt staan moet je dus gewoon extra geld dokken. Neil Young gaf in zijn autobiografie aan altijd de voorkeur te geven aan general admission standing zodat je vooraal de echte fans hebt staan en niet de bobo's met sponsorkaarten die door je concert heen praten.

Nu kom je bij Pinkpop als gewone bezoeker nog gewoon het voorvak in. Ik heb het echter op Werchter Boutique een keer met Springsteen meegemaakt dat het voorvak gereserveerd voor mensen met een golden circle ticket. Alle acts die voor Springsteen speelden stonden voor een half leeg voorvak. Dat moet je gewoon niet willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.165
Om de zeer matige line-up kan ik me druk maken, maar om de VIP eigenlijk totaal niet. Blijkbaar is daar een markt voor en tegenwoordig zie je dat op veel festivals en concerten. Laat die mensen lekker betalen als ze zich belangrijk willen voelen. Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat je daar als ‘normale’ bezoeker echt last van hebt.
Die twee podias zijn voor mijn gevoel echt naar elkaar gedraaid voor dat Skydeck. Die verandering vind ik echt drie keer niks en nadelig voor de sfeer.
 
  • Geweldig
Waarderingen: brutus257

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
366
296
Niet het VIP pakket van 200 euro. Da's alleen een eigen bar, vreettent, locker en wc, maar nog steeds met dezelfde prijzen.

Dat Wilhelmina deck is wel all-in, maar dan sta je wel 2,5 keer je entreekaart te betalen...
Dus eigenlijk krijg je zo'n Brandplek net als naast de mainstage. Maar dan moet je 200 euro betalen om binnen te komen, en hebben ze zelfs geen Pinkpop IPA? Klinkt niet als een heel goede deal...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.165
Dus eigenlijk krijg je zo'n Brandplek net als naast de mainstage. Maar dan moet je 200 euro betalen om binnen te komen, en hebben ze zelfs geen Pinkpop IPA? Klinkt niet als een heel goede deal...
En je moet binnen die ruimte alsnog ook afrekenen als je je telefoon wilt opladen of een kluisje wil huren. :LOL:
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Dus eigenlijk krijg je zo'n Brandplek net als naast de mainstage. Maar dan moet je 200 euro betalen om binnen te komen, en hebben ze zelfs geen Pinkpop IPA? Klinkt niet als een heel goede deal...
Ik ken de menukaart van het Wilhelmina deck niet. Er is een bar, en ik meen dat bier, wijn en fris gratis was, dat er hapjes langskomen af en toe, en dat je er ook voor niks een frietje enzo kunt krijgen. Locker is daar ook gratis, en je je krijgt het zonnehoedje van Amnesty cadeau.


Hier is de copy-paste van de website:

WEEKENDPRIJS: € 895,-​


Het Wilhelmina Sky Deck is de ideale plek om in hogere sferen te genieten op ons festivalterrein. Een weekendticket voor het Wilhelmina Sky Deck is inclusief:
  • Eigen entree tot het festivalterrein
  • Toegang tot het exlusieve verhoogde Wilhelmina Sky Deck
  • Overdekte hospitality area op het Sky Deck
  • Onbeperkt drankjes (bier, wijn en fris)
  • Verse koffie bereid door een Barista
  • Culinaire hapjes en gerechtjes op het Sky Deck
  • Toegang tot het voorvak van de South Stage en North Stage
  • Watergespoelde toiletten
  • Lockers
  • Muntenautomaten
  • Een Amnesty International Pinkpop-hoedje
  • De mogelijkheid tot het later bijkopen van een nabijgelegen parkeerplaats.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Die twee podias zijn voor mijn gevoel echt naar elkaar gedraaid voor dat Skydeck. Die verandering vind ik echt drie keer niks en nadelig voor de sfeer.

Kan ik wel inkomen, al vind ik dat juist weer een voordeel. Zo hoef je in ieder geval niets te missen van beide acts en jezelf alleen maar om te draaien. Wel is die kleedjesparade op het midden van het terrein vrij irritant, je kunt nog amper fatsoenlijk het veld oversteken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken