Pinkpop 2024

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
427
274
Jeetje dit is wel slikken hoor. Het is echt een matig jaar qua grote en interessante namen voor de majors :rolleyes: . Ik ben benieuwd in hoeverre dit effect heeft op de kaartverkoop..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Blijf inderdaad vooral namen noemen die je zelf niet leuk vindt, gaap.
Nee, ik noem namen die veel te hoog staan omdat ze niet aan echte grote namen geraken. Je gaat toch objectief niet lopen zeggen dat Lenny een oké headliner is voor RW op die donderdag? En Sum41 is gewoon een prima middagnaampje die nu ineens belachelijk hoog op de lineup zal komen te staan.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
629
352
145 euro bro. Stel je voor dat je dat betaalt voor die vrijdag. Dan heb je toch echt wel geen muzieksmaak.
Gaat als daar niks bij komt ook echt nooit uitverkopen. Royal Blood + Muse in Den Haag was 70 euro, en Muse is echt nog wel groter dan Maneskin.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
ik denk sowieso dat alleen de zondag kan uitverkopen en uiteindelijk de weekend ook wel.
ik gok dat vrijdag en zaterdag rond de 15k blijven hangen
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
499
66
Pinkpop kiest voor een pop editie. Nieuwe richting al dan niet noodgedwongen.
Denk dat maneskin en harris noodgedwongen zijn. Hier is pinkpop headliners misgelopen. Sheeran speelt 3 dagen op rij. Zou me niets verbazen als die alsnog is ingevlogen. En dat daar eerst 2 andere headliners met sam smith stond.
Sheeran - smith wel sterk. Maar niet mijn ding. Had de vrijdag en zaterdag iets van metallica, pearl jam moeten staan. Pearl jam misgelopen door pinkpop en RW. Die hebben de plannen verandert.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.262
2.591
Ondanks de chaos hier op het werk ben ik zelf helemaal blij met deze line up.

Ik vind dat er wat nieuwere pop namen bij zitten zoals vorig jaar. En opvallend weer een songfestival act.

Zelf verwacht ik veel jongeren want deze line up is echt een knipoog naar de jeugd.

Vraag me wel af of hier veel oudere mensen voor gaan komen.

Ik ben er in ieder geval bij want met Ed Sheeran, Sam Smith, Calvin Harris , Limp Bizkit , etc hebben ze genoeg moois.

Ik krijg wel SZiget vibes bij deze line up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Ja. Tja. Die zondag is natuurlijk belachelijk sterk. Ed - Sam Smith - GvF - Limp Bizkit - Hozier is echt wel een sterk rijtje namen om een dag af te laten sluiten. Jammer voor mij dat ik er maar een naam van leuk vind, maar dat terzijde XD.

Maneskin als headliner verwacht ik wel dat het een goede boeking is. Nieuw, fris, genoeg draagvlak. Ja, prima. Maar dat Avril als vergaande glorie act nu een sub plek pakt is toch niet voormogelijk te houden? Dat is een leuke main opener lijkt me. Royal Blood is ook alweer de hype van de eerste 2 platen voorbij en zou wat mogen zakken me dunkt.

Calvin Harris is nog best tof. Niet een super headliner, maar wel eentje die het festival goed af zou kunnen sluiten. Eigenlijk verwacht je nog een headline achtige naam ervoor. NBT is dat niet. Die komen teveel, te vaak. Ik ben NBT moe, laat die maar eens 2 jaar rust pakken ofzo. Verder die dag is die Louis Thompson prima en Pendulum vet. Die laatste moet natuurlijk wel in het donker. Tent lijkt me te klein, dus dat wordt op het grote veld in de volle zon? Ook dat kan op Pinkpop natuurlijk.

Veel logische boekingen verder: A&dM, Nathaniel Rateliff, Froukje en Loreen
Veel boekingen waarvan je denkt, is dit nou nodig maar opzich wel in het Pinkpop rijtje passen: Against The Current, Calum Scott en James Arthur
Verder nog wat boekingen waarvan je denkt dat het een mismatch is: Polyphia (echt, kan iemand mij uitleggen voor wie het leuk is dat ze daar staan?) en Jane's Addiction.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Hopelijk programmeren ze Sam Smith voor Ed Sheeran op de main en Limp Bizkit op het 2e podium. Geen zin om tussen fans te staan die al klaar staan voor de andere 2.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Pinkpop kiest voor een pop editie. Nieuwe richting al dan niet noodgedwongen.
Denk dat maneskin en harris noodgedwongen zijn. Hier is pinkpop headliners misgelopen. Sheeran speelt 3 dagen op rij. Zou me niets verbazen als die alsnog is ingevlogen. En dat daar eerst 2 andere headliners met sam smith stond.
Sheeran - smith wel sterk. Maar niet mijn ding. Had de vrijdag en zaterdag iets van metallica, pearl jam moeten staan. Pearl jam misgelopen door pinkpop en RW. Die hebben de plannen verandert.
dus volgend jaar Foo Fighters, Pearl Jam en Metallica?
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
768
486
Ben bang dat ik niemand van mijn vrienden mee krijg.

Ook verder niet echt een classic act er tussen. De line-up tot nu toe is erg op de jeugd gericht
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Zeker, ik vind het mooi. Maar die prijs van 145 euro past daar natuurlijk helemaal niet bij.
dat is een andere discussie, dan mensen afdoen met een denigrerende opmerking dat ze geen muzieksmaak hebben
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Ondanks de chaos hier op het werk ben ik zelf helemaal blij met deze line up.

Ik vind dat er wat nieuwere pop namen bij zitten zoals vorig jaar. En opvallend weer een songfestival act.

Zelf verwacht ik veel jongeren want deze line up is echt een knipoog naar de jeugd.

Vraag me wel af of hier veel oudere mensen voor gaan komen.

Ik ben er in ieder geval bij want met Ed Sheeran, Sam Smith, Calvin Harris , Limp Bizkit , etc hebben ze genoeg moois.

Ik krijg wel SZiget vibes bij deze line up.
Het lijkt qua programmering inderdaad wel sterk op Sziget (van een paar jaar terug). Ik vind Sziget er qua programmering echter dusdanig op achteruit gegaan dat het mij als festival totaal niet meer boeit. Hoop dat Pinkpop niet nog verder die kant uit gaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken