Pinkpop 2023

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Pinkpop 2022 zou hij even veel albums op zak hebben gehad als Pinkpop 2023. Al kwam Harry's House pas mei vorig jaar uit natuurlijk.
Klopt. Eind mei, zojuist gegoogled ;)

Nu dat album waanzinnig goed geland is, zie je hoe hard het kan gaan. Ineens een absolute wereldster...
 

RimkoW

Campingartiest
30 mei 2023
84
92
Beide Metallica avonden waren niet uitverkocht volgens mij. En wat Arctic Monkeys in Engeland doet is niet echt relevant voor Nederland (al zouden die imo ook een prima Pinkpop headliner zijn).
Kan me goed voorstellen dat mensen niet staan te springen voor de Arena. Ik was er bij in Amsterdam, maar wat blijf het geluid me verbazen daar. Niet veel van meegekregen :( maar dat is een topic voor elders haha.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Dit is een headliner die je gewoon voor de toekomst moet boeken ( als het hopelijk kan) .

Suggestie voor volgend jaar:

Harry Styles - Foo Fighters - Lana del Rey co head met SZA

Zet er dan een Wet Leg , Inhaler , IDLES, Sabrina Carpenter, Yungblud, Goldband, Cian Ducrot, Arlo Parks , Boygenius
bij en je krijgt echt een heel mooi festivalweekend. 😉😉😂😂Maar goed wie ben ik haha
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Tja, Wat is te groot? Metallica verkoopt ook gewoon twee arena's uit en staan ook op Pinkpop. Andere muziek, snap ik. Als je kijkt wat Arctic Monkeys momenteel aan het doen is in Engeland..... Deze waren ook niet Pinkpop headliner waardig (wat ik écht niet snap btw), Maar staan nu ook voor makkelijk 50.000+ mensen elke avond. Springsteen? die verkoopt ook alles uit voor een man of 70.000 wereldwijd. Zijn deze dan ook te groot?
Dat Arctic Monkeys geen headlinermateriaal zou zijn is natuurlijk gewoon één van de vele kuluitspraken van de Pinkpoporganisatie.

Met "te groot voor Pinkpop" bedoel ik zelf eigenlijk vooral dat tegenwoordig veel "nieuwere" grote artiesten enorme hypes met zich brengen. Een Harry Styles of de K-pop artiesten brengen Beatlemania-achtige taferelen met zich. Voor mijn gevoel doet of deed Metallica of Pearl Jam dat niet en waren die taferelen er in de afgelopen decennia ook minder.

Daar komt misschien nog bij dat de wat traditioneler grote rockbands ook een deel van hun identiteit ontleenden aan festivalweides ofzo.
 

RimkoW

Campingartiest
30 mei 2023
84
92
Yungblud! ik vind die gast echt ongelofelijk goed.

Voor mij zou Harry Styles - Foo fighters - en een goede classic band fantastisch zijn. Als city de Champions league wint misschien OASIS? Dat zou echt mijn droom zijn.

Al ben ik wel bang voor een ONGELOFELIJK drukke dag als Styles komt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
Dit is een headliner die je gewoon voor de toekomst moet boeken ( als het hopelijk kan) .

Suggestie voor volgend jaar:

Harry Styles - Foo Fighters - Lana del Rey co head met SZA

Zet er dan een Wet Leg , Inhaler , IDLES, Sabrina Carpenter, Yungblud, Goldband, Cian Ducrot, Arlo Parks , Boygenius
bij en je krijgt echt een heel mooi festivalweekend. 😉😉😂😂Maar goed wie ben ik haha
Ik ben voor, maar dan staan al die rockers te stijgeren denk ik. Lana dan liever op DTRH of BKS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Dit is een headliner die je gewoon voor de toekomst moet boeken ( als het hopelijk kan) .

Suggestie voor volgend jaar:

Harry Styles - Foo Fighters - Lana del Rey co head met SZA

Zet er dan een Wet Leg , Inhaler , IDLES, Sabrina Carpenter, Yungblud, Goldband, Cian Ducrot, Arlo Parks , Boygenius
bij en je krijgt echt een heel mooi festivalweekend. 😉😉😂😂Maar goed wie ben ik haha
Dit is wel wat het festival nodig heeft denk ik zelf… Maar nogmaals wie ben ik om dat te beoordelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Dit is wel wat het festival nodig heeft denk ik zelf… Maar nogmaals wie ben ik om dat te beoordelen.
Da's nogal een complex vraagstuk. Er leiden meerdere wegen naar Rome. Ga je verjongen? Ga je meer naar Pop? Ga je verharden naar Rock? Ga je uitbreiden qua genres, qua podia, qua capaciteit, qua dagen? Overal zijn argumenten voor en tegen te verzinnen. En overal zijn genoeg voor- en tegenstanders voor te vinden...
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Kan me goed voorstellen dat mensen niet staan te springen voor de Arena. Ik was er bij in Amsterdam, maar wat blijf het geluid me verbazen daar. Niet veel van meegekregen :( maar dat is een topic voor elders haha.
De arena is daar gewoon weg niet voor gemaakt eigenlijk, en heeft bagger geluid. Was bij Coldplay als ik mij niet vergis 2016 ook, en wat ik zo gehoord heb bij Ed Sheeran ook. Terwijl wij in Lissabon bij Ed Sheeran het kwa geluid juist heel sterk vonden. Het is en blijft een stadion geen muziek gebouw ofz.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken