Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.113
Uiteindelijk wel, want het heeft (gelukkig blijkbaar) wel invloed op kaartverkoop, gezien de dagkaarten dit jaar. Of bijvoorbeeld hoe slecht Guns n Roses loopt. Mensen zitten blijkbaar toch niet zo te wachten op die herhaling.

ga eens na hoeveel Pinkpop headliners in najaar/voorjaar in een zaal staan en vervolgens headlinen, Robbie verkoopt zelfs 3 ziggo's uit?
Ja, maar die laatste was een noodgreep dit jaar toch?
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Da's nogal een complex vraagstuk. Er leiden meerdere wegen naar Rome. Ga je verjongen? Ga je meer naar Pop? Ga je verharden naar Rock? Ga je uitbreiden qua genres, qua podia, qua capaciteit, qua dagen? Overal zijn argumenten voor en tegen te verzinnen. En overal zijn genoeg voor- en tegenstanders voor te vinden...
Het nachtprogramma niet te vergeten, dat is naar mijn mening te zuinig.
Dat is voor Lowlands makkelijker met 1 groot terrein en aansluitende campings.
Toch als wij naar de feesttent gaan op camping B dan voelt dat toch altijd wat te makkelijk en te weinig boeiend.
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Ik ben persoonlijk al lang blij dat we niet meer techno, house en dergelijken krijgen. Zolang er instrumenten bespeeld worden kan ik genieten. Een afwisseling tussen Rock en Pop is ook wel fijn. Anders zou ik naar GMM gaan.
Ach in de nacht ook wat meer techno/house daar zou ik dan wel weer blij van worden.
Dat jaar met Armin vond ik echt geweldig, die bass op dat open veld 😎🎉
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Uiteindelijk wel, want het heeft (gelukkig blijkbaar) wel invloed op kaartverkoop, gezien de dagkaarten dit jaar. Of bijvoorbeeld hoe slecht Guns n Roses loopt. Mensen zitten blijkbaar toch niet zo te wachten op die herhaling.


Ja, maar die laatste was een noodgreep dit jaar toch?
Je trekt in mijn optiek wel wat selectieve conclusies hoor.

Je kunt ook zeggen: Deze editie met slechts 1 oudere/rock headliner, waar het er meestal 2 zijn, heeft in de breedte een slechte verkoop van dagkaarten. Misschien is minimaal 2 oudere/rock headliners dus wel beter.

En in plaats van de slechte Guns 'n Roses dag had je ook het voorbeeld van de even slechte Post Malone dag kunnen pakken: blijkbaar is dat genre nog even geen goed idee. Mensen zitten blijkbaar toch niet zo te wachten op die vernieuwing.

Daarnaast weten we dat o.a. een Robbie 3e of 4e keus was, je noemt het zelf ook al een noodgreep. Wie weet hoe de (dag)kaartverkoop eruit had gezien als dat inderdaad Foo's of RATM was geweest? Een stuk beter dan bij Robbie?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.113
Je trekt in mijn optiek wel wat selectieve conclusies hoor.

Je kunt ook zeggen: Deze editie met slechts 1 rockheadliner, waar het er meestal 2 zijn, heeft in de breedte een slechte verkoop van dagkaarten. Misschien is minimaal 2 rockheadliners dus wel beter.

En in plaats van de slechte Guns 'n Roses dag had je ook het voorbeeld van de even slechte Post Malone dag kunnen pakken: blijkbaar is dat genre nog even geen goed idee. Mensen zitten blijkbaar toch niet zo te wachten op die vernieuwing.

Daarnaast weten we dat o.a. een Robbie 3e of 4e keus was, je noemt het zelf ook al een noodgreep. Wie weet hoe de (dag)kaartverkoop eruit had gezien als dat inderdaad Foo's of RATM was geweest? Een stuk beter dan bij Robbie?
Voor dat eerste moeten we de verdeling van de dagkaarten weten. Ik meende dat die vrijdag het best liep, en puur naar de headliner gekeken is dat de enige die niet heel recent in Nederland stond. Maar goed, daar heb je een punt inderdaad. :)

Ik had het niet over de Guns n Roses dag op Pinkpop, maar de Guns n Roses dag in Goffert, die ze naar Weert hebben moeten verplaatsen wegens gebrek aan voldoende belangstelling. :)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Voor dat eerste moeten we de verdeling van de dagkaarten weten. Ik meende dat die vrijdag het best liep, en puur naar de headliner gekeken is dat de enige die niet heel recent in Nederland stond. Maar goed, daar heb je een punt inderdaad. :)

Ik had het niet over de Guns n Roses dag op Pinkpop, maar de Guns n Roses dag in Goffert, die ze naar Weert hebben moeten verplaatsen. :)
Ah oke, my bad (y)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
benieuwd of Pinkpop nog een alert gaat geven voor de wekendtickets?

wellicht niet, schuiven ze gewoon een bulk dagtickets over naar de weekendtickets voor de dagkassa's
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
voor wat het waard is, volgens ticketmaster nog niet...

Skydeck is voor de weekendtickets, voor vrijdag en zaterdag uitverkocht.
De Festitenten zijn uitverkocht (camping B).
Op nog enkele Awaji 4P na, is de Glampink uitverkocht...

als ik zou gokken, denk ik dat de Weekendtickets, Skydeck zondag en Glampink op randje uitverkocht hangen, maar dat is maar een gok
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.027
6.063
En ik ben stiekem toch ook wel benieuwd naar de hoeveelheid verkochte dagkaarten...
denk dat die hangen rond een hoeveelheid ca Ziggodome (ca < 17.000) , en dat dan gezien door een roze bril

ik gok tussen 64% (zondag) a 68% (vrijdag) en dan tel ik daar maar 2 procent bij de laatste opgave van Pinokkio begin mei (62% a 66% toen)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Mensen die last minute gaan kopen hun tickets lekker goedkoop via Swap. Die verkoop hangt stil en ze gaan echt niet meer veel verkopen.

In ieder geval een hele rustige Pinkpop editie. En mij hoor je niet klagen
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Gebruikers die dit onderwerp bekijken