Pinkpop 2023

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Zonder cherrypicking, gewoon de 3 bovenste namen onder de headliner op de site:
P!nk
-Editors
-TWOD
-Niall Horan

Robbie Williams
-QOTSA
-The Script
-The Black Keys

RHCP
-MGK
-One Republic
-Tom Odell

RHCP heeft veruit de minste dag qua bovenkant, en dan nóg bijna evenveel kaarten verkopen als die andere dagen. Na vorig jaar al Goffertpark uitverkocht te hebben in 2 weken. Wauw.
Zegt ook wel iets, mensen in de omgeving kiezen dan toch snel voor een headliner met gitaren. RHCP blijft een grote naam natuurlijk, dus zo wauw is het ook niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zegt ook wel iets, mensen in de omgeving kiezen dan toch snel voor een headliner met gitaren. RHCP blijft een grote naam natuurlijk, dus zo wauw is het ook niet.
Rob lees je mee... GITAREN

black and white GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
ja dat vooral...
denk dat de prijsverhouding voor de dagtickets (vaker gezegd) te ver boven de prijs is...

al snap ik Mojo wel, los ticket springsteen rond 103 euro / TW Classic 114 euro
vorig jaar dagticket 120 euro...

of mensen in Nederland willen gewoon niet vanaf boven de grote rivieren afzakken naar onder de grote rivieren HELEMAAL naar Landgraaf
Ik denk oprecht dat dat onderaan de reden is. Met daarbij dat mensen vorig jaar gewoon echt niet happy waren met de faciliteiten en hoe er is omgegaan met de hitte. Denk oprecht dat dit meespeelt
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Een concert is toch vaak anders dan een festivaloptreden. Lekker met fans samen naar je favo act kijken heeft mijn voorkeur boven een festivalshow iig.
Ja klopt. Maar Werchter Boutique dag kun je vergelijken met de Pinkpop P!nk dag. Bij Pinkpop krijg je er wat meer acts bij zelfs.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Goedkoper en meer acts in hetzelfde straatje ook en makkelijker bereikbaar en..
Goedkoper geldt niet als je voor een golden circle koos. En acts in hetzelfde straatje?

Ellie Goulding staat de vrijdag ook op Pinkpop.

Plus Niall sluit aan bij dat publiek.

Oké Goldband en One Republic staan de zondag op Pinkpop en niet de vrijdag. Maar vraag me af of die dag had uitverkocht als de acts op de vrijdag waren geprogammeerd.

Denk dat veel mensen Landgraaf te ver vinden en slechte ervaringen hebben gekregen na vorig jaar. Het is dat ik uit de buurt kom maar vond het vorig jaar vrijdag gevaarlijk en niet goed georganiseerd. Heb een paar mensen zien flauwvallen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja klopt. Maar Werchter Boutique dag kun je vergelijken met de Pinkpop P!nk dag. Bij Pinkpop krijg je er wat meer acts bij zelfs.
Die Boutique dag was ook wel aardig wat goedkoper.

Dat helemaal naar Landgraaf vind ik wat onzinnig. Ik kom ook uit het Noorden en heb er weinig moeite mee om naar Landgraaf af te reizen, mits er een naar mijn smaak goed programma is. Velen met mij denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Voor de vrijdag moeten mensen een vrije dag opnemen, voor de andere 2 dagen niet. Kan misschien een kleine bijdrage leveren aan de verkoopcijfers?

Alleen in combinatie met een andere reden. Als de juiste artiesten er staan, of de prijs juist is, dan houd vrij vragen niemand tegen. Kijk maar naar alle festivals door de jaren heen met uitverkochte dagtickets van werkdagen
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Alleen in combinatie met een andere reden. Als de juiste artiesten er staan, of de prijs juist is, dan houd vrij vragen niemand tegen. Kijk maar naar alle festivals door de jaren heen met uitverkochte dagtickets van werkdagen
Klopt. Ik denk dat het effect ook minimaal is hoor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ik denk dat het gewoon heel veel kleine dingen zijn die zich op stapelen; prijs en inflatie bovenaan de lijst.

Misschien dat voor sommigen vorig jaar ook niet goed is geweest. Ik heb bij Pinkpop ook wel t idee dat het een beetje een instap-festival is, en dat het sommigen niet goed is bevallen vorig jaar?

Edit: weersomstandigheden bedoel ik dan, niet iets Pinkpop-specifieks
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Zo slecht is het toch ook weer niet? Rond de 60.000 kaarten verlopen is wat Pinkpop altijd doet.

Hoe dan ook ik ben er heel blij mee :)

1685972580573.png
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hoe dan ook ik ben er heel blij mee :)
toch 1 van de dingen waarom ik enorm verbaasd ben over die 80.000 van Rob Trommelen...

dat is volgens mij enkel bij de echt uitzonderlijke headliners mogelijk, laat dat nu ook de headliners zijn die voor 95% liever een eigen ArenA / Park show geven
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
toch 1 van de dingen waarom ik enorm verbaasd ben over die 80.000 van Rob Trommelen...

dat is volgens mij enkel bij de echt uitzonderlijke headliners mogelijk, laat dat nu ook de headliners zijn die voor 95% liever een eigen ArenA / Park show geven
Of een populaire headliner met daaronder een fantastisch dagprogramma.... maar krap inderdaad.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Zo slecht is het toch ook weer niet? Rond de 60.000 kaarten verlopen is wat Pinkpop altijd doet.

Hoe dan ook ik ben er heel blij mee :)

Bekijk bijlage 5258
Die goede oude tijden met die prijzen. Wat is dit pijnlijk zeg. Oké lonen zijn gestegen en bla bla maar nog steeds zijn de prijzen abnormaal geworden. Het wordt langzaam alleen iets voor de elite…
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
met de datum voor RaR/RiP ben ik benieuwd of Pinkpop ook een 'weekend later' zit...
dus niet 14/15/16 juni maar het weekend van 21/22/23 gaat zitten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken