Ja precies, zolang het geen Green Day/Foo Fighters gedoe wordt, kan het prima. Het moet natuurlijk aanvoelen.Zolang het de overhand niet neemt vind ik één of twee covers eigenlijk altijd wel leuk.![]()
Ja precies, zolang het geen Green Day/Foo Fighters gedoe wordt, kan het prima. Het moet natuurlijk aanvoelen.Zolang het de overhand niet neemt vind ik één of twee covers eigenlijk altijd wel leuk.![]()
tja...Ach, ook Bruce speelt er vaak. En Pearl Jam.
Tijdens de eerste die ik van 'm zag (TW Classic 2013), gritste hij een request uit het publiek en dat bleek Jailhouse Rock van Elvis te zijn. "Spelen ze nooit", dacht ik toen. Wat volgde was een 7 minuten lange monster (lees: bazen)versie van dat nummer. Echt heerlijk. Was erg spontaan en ongeforceerd. Zo heb ik ze toch graag.tja...
Vraag me wel af welke covers je dan allemaal van Bruce bedoelt precies.
ik kom eigenlijk alleen op Shout van Isley Brothers.
Because the Night speelt hij ook, maar die is ook van hemzelf.
2012: 96 Tears (? and the Mysterians cover) (with Garland Jeffreys) (Premiere: Tour debut)tja...
Vraag me wel af welke covers je dan allemaal van Bruce bedoelt precies.
ik kom eigenlijk alleen op Shout van Isley Brothers.
Because the Night speelt hij ook, maar die is ook van hemzelf.
Ik had dat oprecht wel gaaf gevonden, zolang het maar niet de overhand nam in de set.Beyoncé deed toen echt van die cliché covers zoals Sex On Fire en Sweet Dreams enzo.
Arcade Fire deed iets soortgelijks in hun 2014 tour: elke show een cover van een artiest uit het land/ de staat waar ze stonden. Kwamen veel parels voorbij toen, van onder andere INXS, Prince, Stevie Wonder, Boyz II Men, R.E.M., Echo & The Bunnymen, Blondie, Kansas, The Smiths, Dead Kennedys, Jane's Addiction, ABBA, Feist, Fugazi, Neil Young, Pixies, ... België kreeg toen Ca Plane Pour Moi van Plastic Bertrand in het Sportpaleis.Metallica heeft de laatste tijd altijd een cover erbij zitten. Vorige keer in de ArenA kwam Bloed, Zweet en Tranen voorbij. Hele publiek ging gek.
Voor elk land vinden ze iets van een plaatselijke artiest.
oke dan, alternatief zou kunnen zijn:zo iets?
mijn voorspelling.... ongeveer, maar heb hier en daar nog wat twijfels
Vrijdag
Metallica
Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Placebo // Kensington // Maneskin // Scooter // Ellie Goulding // Sabaton // Frenna Deluxe // Balthazar // JC Stewart // Querbeat // Maisie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis
Zaterdag
Pearl Jam
Marco Borsato // Avenged Sevenfold // Royal Blood // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Bring me the Horizon // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Danny Vera // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Sea Girls // NONA
Zondag
Bruce Springsteen & E Street Band
The Killers // Volbeat // Sam Fender // Zara Larsson // Chef’Special // Dermot Kennedy // The Pretty Reckless // Of Monsters and Men // Rudeboy plays Urban Dance Squad // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // The Last Internationale // Ares
edit : Five Finger Death Punch er uit gehaald op vrijdag ivm Hellfest, en chvrses op zondag vervangen door Rudeboy plays Urban Dance Squad
Maar die maken geen onderdeel uit van de reguliere setlist als ik me niet vergis. Dan is het incidenteel op basis van verzoekjes uit het publiek.2012: 96 Tears (? and the Mysterians cover) (with Garland Jeffreys) (Premiere: Tour debut)
2009: Raise Your Hand (Eddie Floyd cover), Trapped (Jimmy Cliff cover)
Beyoncé deed toen echt van die cliché covers zoals Sex On Fire en Sweet Dreams enzo.
Leuk weetje, Garland Jeffreys was er ook bij op Pinkpop 2012.2012: 96 Tears (? and the Mysterians cover) (with Garland Jeffreys) (Premiere: Tour debut)
2009: Raise Your Hand (Eddie Floyd cover), Trapped (Jimmy Cliff cover)
Beyoncé deed toen echt van die cliché covers zoals Sex On Fire en Sweet Dreams enzo.
is het gek, dat ik het heel gek vind, dat ik deze enkel tegenkom op Hellfest (vrijdag 17 juni 2022)?Rudeboy plays Urban Dance Squad
En vergeet Whiskey in the Jar niet. Heerlijke uitvoering die ze van mij altijd mogen spelen!!Metallica heeft de laatste tijd altijd een cover erbij zitten. Vorige keer in de ArenA kwam Bloed, Zweet en Tranen voorbij. Hele publiek ging gek.
Edit: Op Pinkpop misschien wel een cover van Rowwen Heze, kwestie van geduld?
Rudeboy tourt nu met Green Lizard als 'Tribute To The Nineties" door Nederland, die zal geen festivals in Nederland aankondigen voordat die shows geweest zijn, want de meeste zijn niet uitverkocht.is het gek, dat ik het heel gek vind, dat ik deze enkel tegenkom op Hellfest (vrijdag 17 juni 2022)?
Zonder al te veel gekkigheid he, maar Rudeboy zou toch gewoon een ideale must "Pinkpop-Classic" zijn voor de aankomende editie.
Ook gelijk de enige aankondiging van Hellfest die ik totaal niet begrijp.is het gek, dat ik het heel gek vind, dat ik deze enkel tegenkom op Hellfest (vrijdag 17 juni 2022)?
Zonder al te veel gekkigheid he, maar Rudeboy zou toch gewoon een ideale must "Pinkpop-Classic" zijn voor de aankomende editie.
Urban Dance Squad is toch wel een ding hoor.Ook gelijk de enige aankondiging van Hellfest die ik totaal niet begrijp.
UDS is voor mij nog altijd één van de beste bands uit Nederland ooit. Zeldzaam goede muzikanten en een zeer diverse sound.Urban Dance Squad is toch wel een ding hoor.
Of ja, het was een heel ding. Maar wel heel erg 90's natuurlijk.
En het succes van UDS maakte het ook iets makkelijker in de beginjaren van RATM, zij waren iets eerder met het doorbreken met muziekstijl hardrock met rap combinatie.
forum.festileaks.com
Kan niet wachten om Metallica een cover 'ik ga zwemmen' te horen zingen. Dan gaat ook heel het publiek gek.Metallica heeft de laatste tijd altijd een cover erbij zitten. Vorige keer in de ArenA kwam Bloed, Zweet en Tranen voorbij. Hele publiek ging gek.
Edit: Op Pinkpop misschien wel een cover van Rowwen Heze, kwestie van geduld?