Het is wel wat makkelijker om met het OV naar Groningen te reizen en daar te overnachten dan in en rondom Megaland voor mijn gevoel omdat er in Groningen veel meer accommodatie is. Kan ook zijn omdat ik niet zo bekend ben rond Landgraaf maar volgens mij moet je dan al snel een hotel oid verder boeken.
overal is wel wat over te zeggen, natuurlijk.
niet iedereen is er blij mee dat alles maar in Ziggo, Ahoy, Afas of ArenA is, bij wijze van spreke.
ik denk overigens dat de locatie op zichzelf, geschikt voor >60k, met de faciliteiten op zichzelf als locatie geschikt is.
iets als OV is ook op loopafstand in feite (station Landgraaf ligt aan andere zijde van de wijk), en er kan geregeld worden dat NS extra treinen in zet. Er kan ook parkeergelegenheid voorzien worden (zoals dat bij Pinkpop ook gebeurt, scheelt dat het bij een concert alleen dagjes mensen zijn)
Dus dat is ook het punt niet. Eigenlijk is Megaland idealer dan Goffertpark, door de infrastructuur van het terrein zelf. Overigens, bij Goffertpark parkeer je doorgaans ook niet naast de deur, loop me daar telkens een ongeluk vanuit het industriegebied door het park. Pinkpop heeft doorgaans meeste parkeergelegenheid langs camping B en C en bij Mondo Verde, dat is achter het Megaland terrein. Oke, het is even om Mondo Verde en het voetbalterrein heen lopen naar de ingang, maar dat is niet ver. Daarbij, tijdens Pinkpop zijn deze parkeerplekken al ver bezet door de ca 40k weekenders. Voor een dag-concert is er wel eea mogelijk als de gemeente goed mee werkt. Dus ook dat zie ik niet als probleem, qua reizen.
Overnachten, tja, het is niet langs de deur. Maar voor Goffertpark kwam ik ook in Cuijk terecht voor GnR bijvoorbeeld. Is ook even met de georganiseerde pendel op en neer. Dus ik kan me voorstellen dat 'de toekans" in de buurt van Landgraaf hier ook wel op inspelen dan.
Er zijn wel oplossingen voor de OV, parkeer en overnachting problematiek.