Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ben benieuwd wanneer we de 3e headliner krijgen. Zit er nog een kans in, stel coldplay is de headliner voor zondag.
Dat bruce een los concert geeft op megaland? Misschien zelfs de donderdag voor pinkpop?

want ik kan me ook haast niet voorstellen dat ze bruce springsteen naast pearl jam en metallica plaatsen. Ze zullen er toch een iets ‘jongere’ band/artiest neer zetten.
Anders is het groter publiek proberen te bereiken met popheadliners in 1x weer weg. Voor mij persoonlijk zou bruce/ metallica en pearl jam echt top zijn. Maar dit ligt niet geheel in de lijn der verwachtingen als we de line up van afgelopen jaren bekijken.
Ik zou niet zo snel extra concerten verwachten op Megaland buiten Pinkpop zelf. Het is vrij onhandig bereikbaar voor het grootste deel van Nederland, zeker aangezien je met het Goffertpark en het Malieveld goede alternatieven hebt.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ik zou niet zo snel extra concerten verwachten op Megaland buiten Pinkpop zelf. Het is vrij onhandig bereikbaar voor het grootste deel van Nederland, zeker aangezien je met het Goffertpark en het Malieveld goede alternatieven hebt.
Of stiekem hopen op een pinkpop van 4 dagen, met 4 headliners!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik zou niet zo snel extra concerten verwachten op Megaland buiten Pinkpop zelf. Het is vrij onhandig bereikbaar voor het grootste deel van Nederland, zeker aangezien je met het Goffertpark en het Malieveld goede alternatieven hebt.
toch is er de mogelijkheid om meerdere evenementen te houden, daar is de vergunning voldoende voor. Ik meen 12 (dag)evenementen per jaar.

In 2019 was nog sprake van een mogelijke 4de dag. Zwaar gerucht dat er gewerkt werd aan Neil Young. Dat ging uiteindelijk niet door en daardoor de 4de dag niet van de jubileumeditie. Ook zou er sprake zijn geweest van mogelijk Rammstein los op Megaland, dat is dus naar Goffertpark geschoven. Dat losse concerten concept, komt al sinds deze eeuw niet meer van de grond.

Maar de mogelijkheid is er dus wel.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Ben benieuwd wanneer we de 3e headliner krijgen. Zit er nog een kans in, stel coldplay is de headliner voor zondag.
Dat bruce een los concert geeft op megaland? Misschien zelfs de donderdag voor pinkpop?

want ik kan me ook haast niet voorstellen dat ze bruce springsteen naast pearl jam en metallica plaatsen. Ze zullen er toch een iets ‘jongere’ band/artiest neer zetten.
Anders is het groter publiek proberen te bereiken met popheadliners in 1x weer weg. Voor mij persoonlijk zou bruce/ metallica en pearl jam echt top zijn. Maar dit ligt niet geheel in de lijn der verwachtingen als we de line up van afgelopen jaren bekijken.
Dit dus. Om een divers publiek aan te trekken moet Pinkpop naast twee hardere acts ook een popact boeken! Beyoncé past perfect in dit plaatje net als Taylor Swift of je er nu van houdt of niet ?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Coldplay heeft zojuist op social media een kort filmpje geplaatst waarin chris martin zegt: ‘ hou je van coldplay en concerten dan hebben we iets leuks donderdag 13:00’ ( 1 pm)
Dus morgen aankondiging!
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en DennisvdBr

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Heb laatste tijd wel echt een 'onderbuikgevoel' dat het toch zomaar is zou kunnen dat ze op pinkpop staan.

Waar ze ook staan, ik zal er bij zijn ?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Dus een Pinkpop van vier dagen met Metallica, Pearl Jam, Bruce Springsteen en Coldplay? Betaald door Sywert van Lienden die nog ergens wat geld over schijnt te hebben?
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
290
Dus een Pinkpop van vier dagen met Metallica, Pearl Jam, Bruce Springsteen en Coldplay? Betaald door Sywert van Lienden die nog ergens wat geld over schijnt te hebben?
Zie The Boss liever op Malieveld of zo. Maar de optie de donderdag voor Pinkpop op Megaland lijkt me ook wel wat. Extra kaartje kopen en dan donderdagochtend al op camping installeren.

Wat het ook wordt en waar The Boss een concert geeft ik wil er bij zijn!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.929
1.705
Coldplay nieuws vandaag om 13:00/14:00 is dan op zich wel spannend. Niet de vaakst genoemde naam hier, maar toch vaak genoeg genoemd om even goed op te letten straks. Het zou kunnen... en wat een line-up zou het dan al zijn man!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Coldplay nieuws vandaag om 13:00/14:00 is dan op zich wel spannend. Niet de vaakst genoemde naam hier, maar toch vaak genoeg genoemd om even goed op te letten straks. Het zou kunnen... en wat een line-up zou het dan al zijn man!
qua grote Pop headliner past het uiteraard in het plaatje.
ook in 2022 al 11 jaar geleden dat ze er stonden en ze hebben er naast die keer nooit verder gestaan.

ze pakken, naar hele grote waarschijnlijkheid Rock in Rio 2022, dus de kans op festivals is wel aanwezig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
JC Sterwart zojuist op Radio 2.

Op de vraag of hij binnenkort nog ergens live te zien is.
Is zijn antwoord dat hij hoopt Pinkpop volgend jaar en 'fingers crossed'

stond btw op affiche 2020 en tijdens Pinkpop al te zien op Hurricane (18e) en Southside (19e).
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
toch is er de mogelijkheid om meerdere evenementen te houden, daar is de vergunning voldoende voor. Ik meen 12 (dag)evenementen per jaar.

In 2019 was nog sprake van een mogelijke 4de dag. Zwaar gerucht dat er gewerkt werd aan Neil Young. Dat ging uiteindelijk niet door en daardoor de 4de dag niet van de jubileumeditie. Ook zou er sprake zijn geweest van mogelijk Rammstein los op Megaland, dat is dus naar Goffertpark geschoven. Dat losse concerten concept, komt al sinds deze eeuw niet meer van de grond.

Maar de mogelijkheid is er dus wel.
Die mogelijkheid wordt ook benut, zo kun je in november op Megaland genieten van onder andere de Snollebollekes! https://goudfout.nl/lineup
Maar voor een los concert dat mensen uit heel Nederland moet trekken, kan ik me inderdaad voorstellen dat er eerder gekeken wordt naar andere locaties.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Die mogelijkheid wordt ook benut, zo kun je in november op Megaland genieten van onder andere de Snollebollekes! https://goudfout.nl/lineup
Maar voor een los concert dat mensen uit heel Nederland moet trekken, kan ik me inderdaad voorstellen dat er eerder gekeken wordt naar andere locaties.
daar kijkt de boeker wellicht naar, maar als Buro Pinkpop ook Megaland aanbied en er met de gemeente een goed plan voor neerlegt. Is dat echt geen issue.
Zoals GnR in Groningen bijvoorbeeld, dat is ook gelukt en niet bepaald ideaal voor heel Nederland, maar zal bijvoorbeeld wel wat mensen uit Duitsland over de grens trekken.
Megaland zal ook publiek trekken uit Belgie en Duitsland overigens.
Pinkpop trekt in hoofdmoot uit Nederland meeste bezoekers uit Limburg en Noord-Brabant. Het persentagen uit andere provincies is beduidend lager.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik denk overigens niet dat Pinkpop het gaat doen hoor, een los concert op Megaland.
Misschien willen ze het wel omdat het af en toe ter sprake komt, maar aangezien ze er sinds 1999 na Rolling Stones niets meer mee gedaan hebben lijkt het me niet iets waar ze zich erg op focussen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.381
6.059
daar kijkt de boeker wellicht naar, maar als Buro Pinkpop ook Megaland aanbied en er met de gemeente een goed plan voor neerlegt. Is dat echt geen issue.
Zoals GnR in Groningen bijvoorbeeld, dat is ook gelukt en niet bepaald ideaal voor heel Nederland
Het is wel wat makkelijker om met het OV naar Groningen te reizen en daar te overnachten dan in en rondom Megaland voor mijn gevoel omdat er in Groningen veel meer accommodatie is. Kan ook zijn omdat ik niet zo bekend ben rond Landgraaf maar volgens mij moet je dan al snel een hotel oid verder boeken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Het is wel wat makkelijker om met het OV naar Groningen te reizen en daar te overnachten dan in en rondom Megaland voor mijn gevoel omdat er in Groningen veel meer accommodatie is. Kan ook zijn omdat ik niet zo bekend ben rond Landgraaf maar volgens mij moet je dan al snel een hotel oid verder boeken.
overal is wel wat over te zeggen, natuurlijk.
niet iedereen is er blij mee dat alles maar in Ziggo, Ahoy, Afas of ArenA is, bij wijze van spreke.

ik denk overigens dat de locatie op zichzelf, geschikt voor >60k, met de faciliteiten op zichzelf als locatie geschikt is.
iets als OV is ook op loopafstand in feite (station Landgraaf ligt aan andere zijde van de wijk), en er kan geregeld worden dat NS extra treinen in zet. Er kan ook parkeergelegenheid voorzien worden (zoals dat bij Pinkpop ook gebeurt, scheelt dat het bij een concert alleen dagjes mensen zijn)

Dus dat is ook het punt niet. Eigenlijk is Megaland idealer dan Goffertpark, door de infrastructuur van het terrein zelf. Overigens, bij Goffertpark parkeer je doorgaans ook niet naast de deur, loop me daar telkens een ongeluk vanuit het industriegebied door het park. Pinkpop heeft doorgaans meeste parkeergelegenheid langs camping B en C en bij Mondo Verde, dat is achter het Megaland terrein. Oke, het is even om Mondo Verde en het voetbalterrein heen lopen naar de ingang, maar dat is niet ver. Daarbij, tijdens Pinkpop zijn deze parkeerplekken al ver bezet door de ca 40k weekenders. Voor een dag-concert is er wel eea mogelijk als de gemeente goed mee werkt. Dus ook dat zie ik niet als probleem, qua reizen.

Overnachten, tja, het is niet langs de deur. Maar voor Goffertpark kwam ik ook in Cuijk terecht voor GnR bijvoorbeeld. Is ook even met de georganiseerde pendel op en neer. Dus ik kan me voorstellen dat 'de toekans" in de buurt van Landgraaf hier ook wel op inspelen dan.

Er zijn wel oplossingen voor de OV, parkeer en overnachting problematiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
ik denk overigens niet dat Pinkpop het gaat doen hoor, een los concert op Megaland.
Misschien willen ze het wel omdat het af en toe ter sprake komt, maar aangezien ze er sinds 1999 na Rolling Stones niets meer mee gedaan hebben lijkt het me niet iets waar ze zich erg op focussen.
Die vergunning is toch nog geldig neem ik aan ? Vind het toch vreemd dat Buro Pinkpop / Mojo hier geen gebruik van maken.Zeker als in 2022/2023 meer grote acts op tour gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Die vergunning is toch nog geldig neem ik aan ? Vind het toch vreemd dat Buro Pinkpop / Mojo hier geen gebruik van maken.Zeker als in 2022/2023 meer grote acts op tour gaan.
is die ook.
ik denk ook dat het bij de wat kleinere evenementen blijft naast Pinkpop. Wellicht dat ze iets meer willen halen uit Landgraaf Live, dat concept was in principe al prima. Maar een een grote kermis willen ze er gaan neerzetten, alleen weet ik niet of die laatste binnen die vergunning valt? Wellicht dat er gekeken wordt dat dancefestival Neverland weer terug komt. Dan nog dat Goud Fout gebeuren. Ik denk wel dat ze buiten de kermis, richting de 12 dagen gaan van diie vergunning.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken