Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Ach, ook Bruce speelt er vaak. En Pearl Jam.
tja...

Vraag me wel af welke covers je dan allemaal van Bruce bedoelt precies.
ik kom eigenlijk alleen op Shout van Isley Brothers.
Because the Night speelt hij ook, maar die is ook van hemzelf.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Covers kunnen fijn zijn als er een uniek idee achter zit: verwijzing naar de locatie waar men speelt, eerbetoon aan een overleden artiest, duet met een andere artiest op de lineup, zoiets. Maar een hele tour lang hetzelfde nummer inplannen, dan kan je even goed een extra hitje of deep cut spelen. En songkeuzes die je ook bij jouw lokale coverband terugvindt (ik kijk naar Foo Fighters en Green Day), die mogen helemaal wegblijven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.905
8.543
tja...

Vraag me wel af welke covers je dan allemaal van Bruce bedoelt precies.
ik kom eigenlijk alleen op Shout van Isley Brothers.
Because the Night speelt hij ook, maar die is ook van hemzelf.
Tijdens de eerste die ik van 'm zag (TW Classic 2013), gritste hij een request uit het publiek en dat bleek Jailhouse Rock van Elvis te zijn. "Spelen ze nooit", dacht ik toen. Wat volgde was een 7 minuten lange monster (lees: bazen)versie van dat nummer. Echt heerlijk. Was erg spontaan en ongeforceerd. Zo heb ik ze toch graag.

Pearl Jam ook eens een cover van Mother van Pink Floyd horen doen, dat was ook wel machtig mooi.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.586
7.294
Metallica heeft de laatste tijd altijd een cover erbij zitten. Vorige keer in de ArenA kwam Bloed, Zweet en Tranen voorbij. Hele publiek ging gek.
Voor elk land vinden ze iets van een plaatselijke artiest.


Edit: Op Pinkpop misschien wel een cover van Rowwen Heze, kwestie van geduld?
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
tja...

Vraag me wel af welke covers je dan allemaal van Bruce bedoelt precies.
ik kom eigenlijk alleen op Shout van Isley Brothers.
Because the Night speelt hij ook, maar die is ook van hemzelf.
2012: 96 Tears (? and the Mysterians cover) (with Garland Jeffreys) (Premiere: Tour debut)
2009: Raise Your Hand (Eddie Floyd cover), Trapped (Jimmy Cliff cover)

Beyoncé deed toen echt van die cliché covers zoals Sex On Fire en Sweet Dreams enzo.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.905
8.543
Metallica heeft de laatste tijd altijd een cover erbij zitten. Vorige keer in de ArenA kwam Bloed, Zweet en Tranen voorbij. Hele publiek ging gek.
Voor elk land vinden ze iets van een plaatselijke artiest.

Arcade Fire deed iets soortgelijks in hun 2014 tour: elke show een cover van een artiest uit het land/ de staat waar ze stonden. Kwamen veel parels voorbij toen, van onder andere INXS, Prince, Stevie Wonder, Boyz II Men, R.E.M., Echo & The Bunnymen, Blondie, Kansas, The Smiths, Dead Kennedys, Jane's Addiction, ABBA, Feist, Fugazi, Neil Young, Pixies, ... België kreeg toen Ca Plane Pour Moi van Plastic Bertrand in het Sportpaleis.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
zo iets?
mijn voorspelling.... ongeveer, maar heb hier en daar nog wat twijfels

Vrijdag
Metallica
Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Placebo // Kensington // Maneskin // Scooter // Ellie Goulding // Sabaton // Frenna Deluxe // Balthazar // JC Stewart // Querbeat // Maisie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag
Pearl Jam
Marco Borsato // Avenged Sevenfold // Royal Blood // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Bring me the Horizon // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Danny Vera // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Sea Girls // NONA

Zondag
Bruce Springsteen & E Street Band
The Killers // Volbeat // Sam Fender // Zara Larsson // Chef’Special // Dermot Kennedy // The Pretty Reckless // Of Monsters and Men // Rudeboy plays Urban Dance Squad // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // The Last Internationale // Ares



edit : Five Finger Death Punch er uit gehaald op vrijdag ivm Hellfest, en chvrses op zondag vervangen door Rudeboy plays Urban Dance Squad
oke dan, alternatief zou kunnen zijn:


Vrijdag
Metallica
Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Placebo // Kensington // Maneskin // Black Pumas // Ellie Goulding // Sabaton // Frenna Deluxe // Balthazar // JC Stewart // Querbeat // Maisie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag
Pearl Jam
Avenged Sevenfold // Deftones // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Scooter // Royal Blood // James Arthur // Floor Jansen // Mabel // Danny Vera // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Son Mieux // Sea Girls // NONA // Beachdog

Zondag
Beyonce
Volbeat // Marco Borsato // Lindsey Buckingham // Chef' Special // Sam Fender // Zara Larsson // Dermot Kennedy // The Pretty Reckless // Rudeboy plays Urban Dance Squad // Thelonious Monster // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // The Last Internationale // Ronde // Ares
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
2012: 96 Tears (? and the Mysterians cover) (with Garland Jeffreys) (Premiere: Tour debut)
2009: Raise Your Hand (Eddie Floyd cover), Trapped (Jimmy Cliff cover)

Beyoncé deed toen echt van die cliché covers zoals Sex On Fire en Sweet Dreams enzo.
Maar die maken geen onderdeel uit van de reguliere setlist als ik me niet vergis. Dan is het incidenteel op basis van verzoekjes uit het publiek.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
2012: 96 Tears (? and the Mysterians cover) (with Garland Jeffreys) (Premiere: Tour debut)
2009: Raise Your Hand (Eddie Floyd cover), Trapped (Jimmy Cliff cover)

Beyoncé deed toen echt van die cliché covers zoals Sex On Fire en Sweet Dreams enzo.
Leuk weetje, Garland Jeffreys was er ook bij op Pinkpop 2012.
Zou goed kunnen dat daar ook het zaadje is geplant voor zijn optreden op Pinkpop Classic in 2012.
Die werd 4 juli 2012 toegevoegd als laatste naam, dikke maand nadat hij bij Springsteen stond.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Rudeboy plays Urban Dance Squad
is het gek, dat ik het heel gek vind, dat ik deze enkel tegenkom op Hellfest (vrijdag 17 juni 2022)?

Zonder al te veel gekkigheid he, maar Rudeboy zou toch gewoon een ideale must "Pinkpop-Classic" zijn voor de aankomende editie.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Metallica heeft de laatste tijd altijd een cover erbij zitten. Vorige keer in de ArenA kwam Bloed, Zweet en Tranen voorbij. Hele publiek ging gek.
Voor elk land vinden ze iets van een plaatselijke artiest.


Edit: Op Pinkpop misschien wel een cover van Rowwen Heze, kwestie van geduld?
En vergeet Whiskey in the Jar niet. Heerlijke uitvoering die ze van mij altijd mogen spelen!!
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
830
537
is het gek, dat ik het heel gek vind, dat ik deze enkel tegenkom op Hellfest (vrijdag 17 juni 2022)?

Zonder al te veel gekkigheid he, maar Rudeboy zou toch gewoon een ideale must "Pinkpop-Classic" zijn voor de aankomende editie.
Rudeboy tourt nu met Green Lizard als 'Tribute To The Nineties" door Nederland, die zal geen festivals in Nederland aankondigen voordat die shows geweest zijn, want de meeste zijn niet uitverkocht.

Is Green Lizard ook zijn backing band voor Rudeboy Plays Urban Dance Squad? Dit aangezien hij tussen de Tribute-shows door een Plays UDS-optreden in Parijs heeft staan, waar ter promotie een opname van Tribute To The Nineties wordt gebruikt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.894
is het gek, dat ik het heel gek vind, dat ik deze enkel tegenkom op Hellfest (vrijdag 17 juni 2022)?

Zonder al te veel gekkigheid he, maar Rudeboy zou toch gewoon een ideale must "Pinkpop-Classic" zijn voor de aankomende editie.
Ook gelijk de enige aankondiging van Hellfest die ik totaal niet begrijp.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Ook gelijk de enige aankondiging van Hellfest die ik totaal niet begrijp.
Urban Dance Squad is toch wel een ding hoor.
Of ja, het was een heel ding. Maar wel heel erg 90's natuurlijk.
En het succes van UDS maakte het ook iets makkelijker in de beginjaren van RATM, zij waren iets eerder met het doorbreken met muziekstijl hardrock met rap combinatie.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Urban Dance Squad is toch wel een ding hoor.
Of ja, het was een heel ding. Maar wel heel erg 90's natuurlijk.
En het succes van UDS maakte het ook iets makkelijker in de beginjaren van RATM, zij waren iets eerder met het doorbreken met muziekstijl hardrock met rap combinatie.
UDS is voor mij nog altijd één van de beste bands uit Nederland ooit. Zeldzaam goede muzikanten en een zeer diverse sound.
Eerlijk gezegd sta ik wel niet te wachten op Rudeboy met wat gastmuzikanten. Zonder Tres Manos, Sil, Magic Stick en DJ DNA geen UDS.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Metallica heeft de laatste tijd altijd een cover erbij zitten. Vorige keer in de ArenA kwam Bloed, Zweet en Tranen voorbij. Hele publiek ging gek.
Voor elk land vinden ze iets van een plaatselijke artiest.


Edit: Op Pinkpop misschien wel een cover van Rowwen Heze, kwestie van geduld?
Kan niet wachten om Metallica een cover 'ik ga zwemmen' te horen zingen. Dan gaat ook heel het publiek gek.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Ben benieuwd wanneer we de 3e headliner krijgen. Zit er nog een kans in, stel coldplay is de headliner voor zondag.
Dat bruce een los concert geeft op megaland? Misschien zelfs de donderdag voor pinkpop?

want ik kan me ook haast niet voorstellen dat ze bruce springsteen naast pearl jam en metallica plaatsen. Ze zullen er toch een iets ‘jongere’ band/artiest neer zetten.
Anders is het groter publiek proberen te bereiken met popheadliners in 1x weer weg. Voor mij persoonlijk zou bruce/ metallica en pearl jam echt top zijn. Maar dit ligt niet geheel in de lijn der verwachtingen als we de line up van afgelopen jaren bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Gebruikers die dit onderwerp bekijken