Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

vraag me eigenlijk af, of Buro Pinkpop nog losse concerten gaat organiseren buiten Pinkpop om op Megaland?

daar lijkt me qua vergunning en qua tourende acts best voldoende mogelijkheden toe?

In de vergunningen heeft Megaland in principe van de gemeente Landgraaf toestemming ten minste twaalf dagen per jaar grootschalige evenementen en popconcerten te organiseren.
Ja, dat vind ik ook vreemd, je verwacht toch dat ze de afgelopen jaren hier meer mee hadden gedaan en zeker voor 2022/2023 als er toch een soort inhaalslag gaat plaatsvinden met al die grote namen die gaan touren.We wachtten maar eens af , zou leuk zijn als er meer zou plaatsvinden dan alleen het Pinkpop weekend.

Muse vandaag aangekondigd voor openair st. Gallen in Zwitserland op 2 July. Het Wil dus niks zeggen dat ze voor andere festivals al lang zijn aangekondigd

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
The Script naar Ziggo 10 juni, zou dat invloed hebben op bijvoorbeeld Stadspark Live Groningen?

Muse vandaag aangekondigd voor openair st. Gallen in Zwitserland op 2 July. Het Wil dus niks zeggen dat ze voor andere festivals al lang zijn aangekondigd
verschil is wel dat dit voor St Gallen de eerste aankondiging was, een rits namen en start verkoop.

The Script naar Ziggo 10 juni, zou dat invloed hebben op bijvoorbeeld Stadspark Live Groningen?

Nee. Het is op dit moment volgens mij nog niet zeker of Stadspark Live volgend jaar doorgaat.
De editie van 2019 was daarnaast geannuleerd, niet uitgesteld, dus er was geen reden om aan te nemen dat The Script in 2022 in Groningen zou staan. :)

The Script. Daar heb ik nu wel genoeg van gezien eerlijk gezegd. Enige voordeel is dat het leuke meiden naar Landgraaf lokt, maar aangezien ik alweer de 37 aantik kan ik die opmerkingen beter niet meer maken... :sneaky:

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Misschien toch nog even melden hier, de combinatie Malone/Marshmellow is inmiddels aangekondigd voor Rock in Rio 3 september 2022. Wellicht in de gaten houden...

Ze hebben daar in Rio de Janeiro nog 4 dagen in te vullen, wat komende tijd ook wel zal volgen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
The Script. Daar heb ik nu wel genoeg van gezien eerlijk gezegd. Enige voordeel is dat het leuke meiden naar Landgraaf lokt, maar aangezien ik alweer de 37 aantik kan ik die opmerkingen beter niet meer maken... :sneaky:
Mag je de opmerking: 'iedereen is jaarlijks even vaak jarig' nog maken anno 2021?

INmusic dat de dagen na Pinkpop plaatsvinden zal.
Verhoogd de ticketprijzen (+20%) en komt 1 september met 'big news'

kon wel eens interessant zijn

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
INmusic dat de dagen na Pinkpop plaatsvinden zal.
Verhoogd de ticketprijzen (+20%) en komt 1 september met 'big news'

kon wel eens interessant zijn
Toch apart dat er een drie daags festival bestaat van maandag t/m woensdag maar zeker interessant om in de gaten te houden!

bedenk me net, de nieuwe single van Coldplay wordt verwacht rond 13 september. Ik ga er van uit dat dat dan op een vrijdag zal zijn dat het uitgebracht zal worden, de 10e september dus. Toevallig kan je je keuze voor Pinkpop tickets ruilen nog indienen tot 12 september bij Ticketmaster.

Het zou puur toeval kunnen zijn, maar zou ook kunnen samenhangen met elkaar. Ik bedoel maar, een tour aankondiging Coldplay hang in de lucht... vandaar...

bedenk me net, de nieuwe single van Coldplay wordt verwacht rond 13 september. Ik ga er van uit dat dat dan op een vrijdag zal zijn dat het uitgebracht zal worden, de 10e september dus. Toevallig kan je je keuze voor Pinkpop tickets ruilen nog indienen tot 12 september bij Ticketmaster.

Het zou puur toeval kunnen zijn, maar zou ook kunnen samenhangen met elkaar. Ik bedoel maar, een tour aankondiging Coldplay hang in de lucht... vandaar...
Ik las vorig jaar of zo eens een bericht van een (insider) dat Coldplay een garantie is voor het feit dat je nagenoeg uitverkocht raakt maar dat ondanks dat er blijkbaar veel festivals zijn die er twijfels over hebben. De run op kaarten is zo groot en ze zijn een dure act. Veel mensen kopen kaarten enkel en alleen vanwege Coldplay. Terwijl ze zonder Coldplay met andere (hoofdacts) ook uitverkopen maar het publiek wel langer op het festival weten te houden. Geen idee of er iets van die theorie klopt maar feit is wel dat bv Coldplay (ook bv U2 Springsteen) zelden of nooit meer festivals aan doen de laatste 10 jaar. Over het algemeen zijn het bijna altijd eigen concerten in Arena's of stadions.

Ik las vorig jaar of zo eens een bericht van een (insider) dat Coldplay een garantie is voor het feit dat je nagenoeg uitverkocht raakt maar dat ondanks dat er blijkbaar veel festivals zijn die er twijfels over hebben. De run op kaarten is zo groot en ze zijn een dure act. Veel mensen kopen kaarten enkel en alleen vanwege Coldplay. Terwijl ze zonder Coldplay met andere (hoofdacts) ook uitverkopen maar het publiek wel langer op het festival weten te houden. Geen idee of er iets van die theorie klopt maar feit is wel dat bv Coldplay (ook bv U2 Springsteen) zelden of nooit meer festivals aan doen de laatste 10 jaar. Over het algemeen zijn het bijna altijd eigen concerten in Arena's of stadions.
Schrijf Arctic Monkeys maar op dan ;).

Users who are viewing this thread