Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Vanavond nieuws rondom Abba. Die schijnen een hologram tour te gaan doen.

Kleine kans dat die op Pinkpop komen, maar stel het zou wel kunnen, hoe zouden jullie daar tegenover staan?
Een hologram tour hoef ik zelfs van mijn favoriete bands niet te zien. Ik vind dat echt digitale kul. Zelfs wanneer er helden zijn heengegaan, boeit me dat echt niet. Freddy als hologram met Queen, of bijvoorbeeld Chester als hologram met LP. Voor mij gewoon een dikke nee...

Kleine kans dat die op Pinkpop komen, maar stel het zou wel kunnen, hoe zouden jullie daar tegenover staan?
Nu gaat het niet zozeer om Abba. Maar een hologram show zou ik best een willen proberen. Maar eerlijk gezegd ook niet meer als een gimmick vroeg op de dag. Het hoeft voor mij geen hoge spot te krijgen.

Voortaan gewoon alle headliners als hologram. Affiche met bijvoorbeeld Prince / David Bowie / Elvis. De keuze is dan reuze.

In het geval van ABBA is het helemaal maf want die zouden ook gewoon nog kunnen touren of iig live kunnen spelen toch?

Lijkt me heel vreemd en vernieuwend, nog niet veel die dit gedaan hebben.

2Pac zo ooit op Coachella verschenen, maar ook Elvis, Whitney Housten en Dio hebben het gedaan.
Zie het wel iets waar Glasto voor kan gaan.
Maar voor Pinkpop, als headline show, ik zou er moeite mee hebben tov een 'echte' live act denk ik.

Los daarvan is ABBA gewoon een guilty pleasure...

Ik vind jullie nog mild eerlijk gezegd. Zo'n hologram show is niet meer dan heel hard een cd opzetten met wat bewegende beelden erbij. Als ik aan jullie vraag om 250 euro te betalen om 3 dagen op een veld naar een cd te luisteren dan tekent hier toch niemand voor? Op Alcatraz merkte ik weer het belang van binding en interactie met de artiesten. Die blijheid en energie zien en voelen en de zaal die er langzaam door op stelten wordt gezet. Nee, holograms hooguit als gimmick of als vervanging voor de coverbands.

Ik vind jullie nog mild eerlijk gezegd. Zo'n hologram show is niet meer dan heel hard een cd opzetten met wat bewegende beelden erbij. Als ik aan jullie vraag om 250 euro te betalen om 3 dagen op een veld naar een cd te luisteren dan tekent hier toch niemand voor? Op Alcatraz merkte ik weer het belang van binding en interactie met de artiesten. Die blijheid en energie zien en voelen en de zaal die er langzaam door op stelten wordt gezet. Nee, holograms hooguit als gimmick of als vervanging voor de coverbands.
Je moet een beetje kijken hoe je het brengt. Je kan het bijvoorbeeld ook doen met een aantal gast artiesten wat het al wat toffer maakt.

250 euro voor 3 dagen hologram niet natuurlijk. Ook niet als headliner. Maar zou het voor een keer wel grappig vinden om mee te maken.

Abba in Londen dus. Geen wereldwijde hologram tour (vooralsnog).
Rather than following the trend of hologram shows, ABBA Voyage has been described a “revolution” digital version of the band made in collaboration with George Lucas’ special effects company, Industrial Light & Magic – using motion capture technology and created by an 850-strong team.

The live show was also made in collaboration with Svana Gisla (who produced Jay-Z and Beyonce‘s On the Run Tour), choreographer Wayne McGregor, Johan Renck (who directed David Bowie‘s videos for ‘Blackstar’ and ‘Lazarus’, Baillie Walsh (who has directed for Massive Attack and Bruce Springsteen) and many more.
Klinkt tof.

250 euro voor 3 dagen hologram niet natuurlijk. Ook niet als headliner. Maar zou het voor een keer wel grappig vinden om mee te maken.
Ik heb geen idee hoe veel werk zo'n productie is anders zou het me wel vet lijken voordat de afsluiters beginnen. Lekker luisteren naar dancing Queen en waterloo voordat Metallica begint. Heerlijk.

• Leuk
Waarderingen: rhcp, Paddy en Timmetje
Zijn vriendin noemt het zelf “niet écht huiselijk geweld, meer een discussie.” Blijkbaar wel een gewelddadige discussie, waarvoor de zanger 200 uur taakstraf heeft gekregen. Vriendin is overigens nog steeds bij hem.

De waarheid ligt een beetje in het midden. Misschien niet heftig genoeg voor "marteling" maar het was veel meer dan een alleen een mishandeling.

"Het hele incident werd gefilmd dus Meighan kon niet anders dan ‘schuldig’ pleiten voor de aanval op zijn ex-verloofde. Op 9 april sloeg een dronken Meighan, Vikki Ager in het gezicht, duwde hij haar tegen een hamsterkooi, bleef hij haar op de grond gooien, probeerde haar te wurgen met zijn handen en dreigde een houten pallet te gebruiken om haar te slaan. Meighan nam haar bij de enkels en sleurde haar tot in de tuin."

Abba in Londen dus. Geen wereldwijde hologram tour (vooralsnog).

Klinkt tof.
Dit is denk ik nog wel te doen. Al zou ik er zelf niet 123 naar toe gaan. Stel je voor dat ze weer echt zouden optreden. Na 40 jaar weer samen op tournee krijg je een rum op kaarten maar ik vraag me af of het live dan allemaal nog geweldig klinkt. De vocalen van de dames zijn toch echt niet meer zoals vroeger.
Die tour zal met de tijd wel naar Europa komen. Vindingrijk zijn ze wel, de heren van Abba. Die weten toch altijd wel weer iets te verzinnen. Dat nieuwe album zal ook wel goed verkopen echter na 1 nummer had ik wel genoeg gehoord....

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Heb ik de laatste 40 jaar iets gemist ? Toch wel creatieve armoede om zo te moeten eindigen. Live was ABBA nooit top, hun platen producties daarentegen wel.En waarom nu opeens?

Ik vind het juist wel gaaf en vindingrijk. Dit klinkt als een enorme unieke visuele belevenis. Nieuwe nummers klinken ook echt goed imo. Erg benieuwd naar. Creatieve armoede is het imo niet, klinkt voor mijn gevoel juist vrij uniek.

Kan een enorme sof worden natuurlijk maar ben wel nieuwsgierig.

Laatst bewerkt:
Oke, dus bijna september, wat kunnen we verwachten van Pinkpop?

sowieso, volgende momenten :
1 ) omzetten dag (Pearl Jam : Pinkpop-zondag '21 ticket naar Pinkpop-zaterdag '22 ticket) of aanvragen voucher kan tot uiterlijk 12 september,
2 ) voucher aanvragers kunnen een week voor de start verkoop al vouchers verzilveren voor Pinkpop tickets, vanaf zaterdag 25 september waarschijnlijk,
3 ) de verkoop van Pinkpop start zaterdag 2 oktober 2021.

Ik ga er van uit, dat de wisseling van dagtickets voorlopig samengaat zonder bekend is welke headliner er op de Pinkpop-zondag komt.
Waardoor ik de conclusie trek dat die zondag-headliner pas na 12 september bekend gemaakt zal worden.
Tevens met nu nog geen enkele naam bekend voor de Pinkpop zondag, verwacht ik niet dat de vouchers verzilverd kunnen worden zonder dat er voor die dag meer bekend gemaakt is.
Waardoor ik verwacht dat voor 25 september de zondag-headliner bekend gemaakt zal zijn.
Mijn verwachting is dus aanvulling op het affiche, inclusief zondag-headliner in de periode tussen maandag 13 september en vrijdag 24 september bekend gemaakt zal worden.

Klinkt dat logisch, dat die 2 weken intressant kunnen gaan worden?
om hier op in te haken, kan toeval zijn uiteraard, maar 2 van mijn persoonlijke top headliner kanshebbers verwacht ik deze maand met touraankondiging.

Springsteen, zou volgens de Italiaanse promotor deze maand bevestigd kunnen worden als de situatie mee zit...
Coldplay, zou binnen kort aangekondigd kunnen worden voor Rock in Rio wat mogelijk kan samenhangen met een wereldtour aankondiging.

Dit zou ook binnen die periode kunnen vallen van maandag 13 en vrijdag 24 september!

(hier spreek ik overigens ook wel vanuit mijn hoop uit...)

• Leuk
Waarderingen: T. Roses
Elton John lijkt mij ook een mooie "pop" headliner. Maar zie het niet snel gebeuren, zojuist bekend gemaakt voor BTS Hyde Park.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Elton John lijkt mij ook een mooie "pop" headliner. Maar zie het niet snel gebeuren, zojuist bekend gemaakt voor BTS Hyde Park.
Uiteraard een heerlijke naam! Staat in juni natuurlijk wel al in het Gelredome.

By the way: nog geen Belgische datum voor 2022. Ik zie 'm wel die tweede TW Classic dag headlinen eigenlijk...

• Leuk
Waarderingen: PJ
Die gaat hier ook niet twee keer staan, daar ie al een show in het Gelredome heeft staan een week voor Pinkpop. Kan ook geen headliner meer worden, want staat 17 en 19 juni al in Engeland.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Uiteraard een heerlijke naam!

By the way: nog geen Belgische datum voor 2022. Ik zie 'm wel die tweede TW Classic dag headlinen eigenlijk...
Ik zag je post net ja... Laatst in de ZiggoDome waren het geloof ik enkel zit plaatsen. Jammer dit lijkt me nou echt een leuke act voor Pinkpop waar ik dan wel benieuwd naar zou zijn. Pearl Jam/Metallica/Rammstein/Muse/Green Day been there done that. En dan zou je het kunnen combineren met Dua Lipa als sub o.i.d. en dan op het andere podium zet je wat gitaren weg. Everyone happy.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Die gaat hier ook niet twee keer staan, daar ie al een show in het Gelredome heeft staan een week voor Pinkpop. Kan ook geen headliner meer worden, want staat 17 en 19 juni al in Engeland.
Zo ver had ik niet eens gekeken. Ik zag de announcement voorbij komen en dacht ik dat lijkt me wel wat voor Pinkpop.

Users who are viewing this thread