Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Radiohead is iconisch. Alleen niet voor de gemiddelde Pinkpop bezoeker.
Waren ook veel meer op hun plek op BKS in 2017.

De programmering van Pinkpop is al ruim 15 jaar wispelturig. Het zou me niet verbazen als er nog een stevige headliner bijkomt of juist wordt gekozen voor een overbodige popgroep. Gewoon netjes wachten tot einde van dit jaar.

Ik vind Radiohead soms wel een tikkeltje overhyped. Maar ik vind het tof hoor, maar ik heb ook niet zo last van verafgoding van Thom en zijn jongengs.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Het ging mij er met name om dat je volgens mij moeilijk kunt beweren dat het niet iconisch is of zelfs insinueren dat Radiohead voor Pinkpopbegrippen een sub-headliner zou zijn. Staat verder los van persoonlijke voorkeuren. Ik heb niks met Metallica, maar ben wel in staat in te zien dat ze iconisch zijn en zou mezelf niet gauw afvragen of ze misschien ook als sub konden komen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het ging mij er met name om dat je volgens mij moeilijk kunt beweren dat het niet iconisch is of zelfs insinueren dat Radiohead voor Pinkpopbegrippen een sub-headliner zou zijn. Staat verder los van persoonlijke voorkeuren. Ik heb niks met Metallica, maar ben wel in staat in te zien dat ze iconisch zijn en zou mezelf niet gauw afvragen of ze misschien ook als sub konden komen.
De subs die hier de laatste pagina's gepasseerd zijn, Radiohead en Ed Sheeran ? . Maar Volbeat is headliner hoor!

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
ho ho.... volgens mij zei ik dat ik Radiohead geen passende headliner vind naast Metallica en Pearl Jam. Dat ik dus een andere headliner verwacht en ook dat ik niet verwacht dat ze als minder dan headliner komen.

Laat ik dan een paar zinnen een beetje veranderen (om de Radiohead fans tegemoet te komen)

Ik denk ook eigenlijk dat Radiohead, naast Metallica en Pearl Jam, een niet passende headliner is.
Ik verwacht daar een singer-songwriter, Pop-act of totaal ander genre (rapper of zo), of er moet iets vele malen meer iconisch (in de legendarische factor Springsteen of AC/DC) in de dop zitten.
Maar Radiohead lijkt me niet een match in het headliner trio.
(zie ze ook niet voor minder genoegen nemen dan headliner trouwens, dus lijkt het me niet de bijkomende headliner op het affiche)

ho ho.... volgens mij zei ik dat ik Radiohead geen passende headliner vind naast Metallica en Pearl Jam. Dat ik dus een andere headliner verwacht en ook dat ik niet verwacht dat ze als minder dan headliner komen.

Laat ik dan een paar zinnen een beetje veranderen (om de Radiohead fans tegemoet te komen)
Daarmee redt je jezelf net op tijd van de hooivorken en pek en veren :)

het was een grap he... Volbeat verwacht ik voor aankomend jaar niet dat ze nog als headliner aangekondigd gaan worden.

Borsato zou een prima NL-sub zijn (uit de nederpop) en Scooter zou een prima Brightlands-tent afsluiter zijn, dat maar ben ik wel eens ja ;)

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Over NBT gesproken, de samenwerking met Rag 'n Bone Man is best wel tof.
Ik moet je hierin wel gelijk geven ja. NBT en RNBM samen is natuurlijk de gruwel van de muziekpuristen op dit forum maar best een fijne combi zo. Jullie kunnen deze alvast instuderen voor Pinkpop volgend jaar denk ik zo.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Oasiss
Ik vind Radiohead wel wat iconischer idd ;).

Zonder gekkigheid, het zijn twee hele sterke vocalisten en ze zijn best een leuke samenwerking aangegaan.

Radiohead is op Pinkpop absoluut geen passende headliner/afsluiter. Best Kept Secret lijkt me veel meer geschikt of een avondje Ziggo Dome.

Voor Rock Werchter liggen de kaarten anders. Hier hebben ze minder van doen met Best Kept Secret en kan dus ook wat meer ruimte worden geboden aan de wat alternatievere sferen.

Daarbij komt dat ik mijn Graspop-ticket zal moeten weggooien als Pinkpop ook nog eens met Radiohead aan komt zetten, gezien Metallica en Pearl Jam als twee van mijn andere favoriete liveacts.
En dat zou ik echt heel zonde vinden, want het dagprogramma van Pinkpop kan me zelden bekoren, terwijl ik op Graspop zo ongeveer het gehele affiche wel graag zie. Behalve oudemannen glamrock zoals Whitesnake, Kiss, Def Leppard en Megadeth dan.

Ik snap wat je zegt, maar ik vind het ietwat krom om de headliner als minder geschikt te betitelen omdat er sinds enkele jaren een festival van behoorlijk formaat is waarop ze nog beter passen. Je bevestigd dat een beetje met je tweede zin over de vergelijking met Werchter. Dus als BKS niet in Hilvarenbeek (NL), maar in pak hem beet Turnhout (BE) werd gehouden, dan had Radiohead minder goed op Werchter gepast, maar wel beter op Pinkpop?

Users who are viewing this thread