Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
Ben ik dan wel weer blij mee. Is zo'n beetje de enige beweging die ik jaarlijks krijg, naast fietsen van en naar plekken waar ik bier drink.

Alhoewel achter kinderen aanrennen die niet luisteren natuurlijk ook niet onderschat moet worden...
Nog een reden voor het heropenen van festival, Rick's vitaliteit!
 
  • On fire
Waarderingen: RickHuissen

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.556
3.127
Vind overigens de verplaatsing van Pearl Jam (van zondag als festivalafsluiter naar de zaterdag) nog altijd een vreemd iets.
Als ik kijk naar het tourschema hadden ze ook makkelijk de 19e kunnen staan, was nog prima 1 dag vrij tov Berlijn. Qua tourschema had dat gewoon prima kunnen blijven staan op zondag?

Nou zou het kunnen dat PJ hier een extra vije dag wilde hebben, natuurlijk kan dat.
Maar aan andere kant, in mijn achterhoofd, blijft het vermoeden bestaan dat Pinkpop als festival-afsluiter een act neer wil zetten op zondag waardoor Pearl Jam plaats heeft moeten maken. Wat me eigenlijk benieuwd maakt naar die act? Heeft de verplaatsing met PJ te maken of komt er een act die Pinkpop heel graag als festival-afsluiter wilde neerzetten???
Dit is waarom ik vooral denk aan een pop-georiënteerde band van het kaliber Coldplay. Bruce Springsteen zou ook kunnen natuurlijk.
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en wenteldave

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
ja... dat is eigenlijk wat ik (zonder het te zeggen) bedoel... "kaliber" is wellicht het goede woord zonder het woord 'iconisch' te gebruiken en in een andere discussie te belanden.

( fyi.... het zegt uiteraard misschien totaal helemaal niet, maar het dagelijkse gehalte Springsteen op met name Radio2 neemt opvallend toe afgelopen tijd )
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Stel dat bv Springsteen alleen kon op de zondag. Dan kunnen ze 2 dingen doen. Of vragen aan PJ om een dag eerder te komen of op zoek gaan naar een nieuwe headliner. Aan de andere kant misschien was het wel een eis van PJ. Zo van, we komen nog steeds maar wel op een andere dag anderd komen we niet...... Geen idee hoe zoiets precies gaat.........
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
945
449
Zou best wel eens een kijkje willen nemen bij buro Pinkpop / Mojo hoe e.e.a. tot stand komt. Nog effe geduld hebben wat betreft niet alleen de 3e headliner maar ook de rest van de programmering.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Het is maar speculatie natuurlijk he... Pearl Jam kan ook gezegd hebben dat ze een dagje dichter tegen de Ziggo shows aan willen zitten, natuurlijk zijn er meer opties.

Maar ik stel me zo voor dat Mojo met de boekers bepaalde opties heeft van acts en tour-opties voor de Pinkpop-dagen. Dat eea in elkaar gepuzzeld word. Wel is het doorgaans zo dat Pinkpop voor de afsluitende act bepaalde ambities voor ogen heeft.

Zou best wel eens een kijkje willen nemen bij buro Pinkpop / Mojo hoe e.e.a. tot stand komt. Nog effe geduld hebben wat betreft niet alleen de 3e headliner maar ook de rest van de programmering.
ik geef het nog 2 weekjes... easy
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.736
1.899
Welke ambities zou PP dan voor ogen hebben met een afsluitende act???
Eerlijk gezegd maakt dat mij niet veel uit of het PearlJam/Metallica/Springsteen /Coldplay of Taylor Swift. Als het een topper is in het genre pop/rock staat de weide vol.......
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
hoppa

deel 1 zit er op, vanaf nu kunnen geen vouchers meer aangevraagd worden en geen tickets meer van dag gewisseld worden.
het is nu wachten op de datum van het verzilveren van de vouchers, dat zou een week voor de verkoop kunnen.

komen denk ik in ieder geval 2 leuke weken aan...

1 ) omzetten dag (Pearl Jam : Pinkpop-zondag '21 ticket naar Pinkpop-zaterdag '22 ticket) of aanvragen voucher kan nog tot uiterlijk nu zondag (12 september),
2 ) voucher aanvragers kunnen een week voor de start verkoop al vouchers verzilveren voor Pinkpop tickets, vanaf ca zaterdag 25 september waarschijnlijk,
3 ) de verkoop van Pinkpop (her)start zaterdag 2 oktober 2021 / met Metallica-members op 1 oktober via de fan-presale !!!
4 ) Mijn verwachting is dus aanvulling op het affiche, inclusief zondag-headliner in de periode tussen maandag 13 september en vrijdag 24 september bekend gemaakt zal worden.

wachten op de aankondiging dus....

Wat denken jullie??
Komt er, denk jij, nog deze maand de aankondiging van de zondag headliner?
Welke headliner verwacht jij nog bij Pinkpop (noem 1 naam)?

Mijn antwoord alvast om te starten :
Ja, ik verwacht een aankondiging binnen 2 weken.
Ik verwacht Bruce Springsteen & E-street als zondag headliner.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.218
Ik verwacht de aankondiging ook wel deze maand. Dat gaat denk ik of Muse of Post Malone + Imagine Dragons worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Ik verwacht de aankondiging nog in september
Ik zet mijn geld vooralsnog op Ed Sheeran. Maar mijn hoop is gevestigd op Bruce!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
hoppa

deel 1 zit er op, vanaf nu kunnen geen vouchers meer aangevraagd worden en geen tickets meer van dag gewisseld worden.
het is nu wachten op de datum van het verzilveren van de vouchers, dat zou een week voor de verkoop kunnen.



wachten op de aankondiging dus....

Wat denken jullie??
Komt er, denk jij, nog deze maand de aankondiging van de zondag headliner?
Welke headliner verwacht jij nog bij Pinkpop (noem 1 naam)?

Mijn antwoord alvast om te starten :
Ja, ik verwacht een aankondiging binnen 2 weken.
Ik verwacht Bruce Springsteen & E-street als zondag headliner.

Bruce zou echt super zijn, maar denk je niet dat Metallica, Pearl Jam en Bruce iets te veel is (Wat betreft budget)?
Het zou wel jammer zijn als dit dan ten koste zou gaan van het dag programma....

Als het een wat kleinere act wordt, mogen de Editors wel een keer headlinen wat mij betreft.

Edit: Ik heb niet zoveel tegen een pop headliner, maar het is niet echt mijn ding en gezien het om de afsluiter van het festival gaat hoop ik wel dat Pinkpop met de nieuwe traditie breekt en gewoon een 3e rock act neerzet. (En dan is Bruce natuurlijk een mooie tussen oplossing :) )
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Gaat gewoon Muse worden die derde headliner.
En dan heeft Pinkpop een meer dan prima rijtje met misschien wel 3 van de beste live-acts ter wereld wat vast goed zal verkopen.
Totaal niet divers en weinig 'spannend', maar ja dat zullen vooral de mensen zeggen die toch al nooit van plan waren om naar Pinkpop te gaan dus daar 'mist' Pinkpop eigenlijk ook weinig aan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Gaat gewoon Muse worden die derde headliner.
En dan heeft Pinkpop een meer dan prima rijtje met misschien wel 3 van de beste live-acts ter wereld wat vast goed zal verkopen.
Totaal niet divers en weinig 'spannend', maar ja dat zullen vooral de mensen zeggen die toch al nooit van plan waren om naar Pinkpop te gaan dus daar 'mist' Pinkpop eigenlijk ook weinig aan.
Inderdaad. De muziekpuristen komen al een aantal jaren onder allerlei stenen vandaan, en worden vervolgens op hun wenken bediend met de komst van BKS en DTRH. En eerlijk gezegd is het ook een meerwaarde voor sommige acts om daar een headlineshow neer te zetten i.p.v. een minder tot de verbeelding sprekend blokje in het pinkpopschema te vullen. Rest ons Forummers nog de schone taak om te discussiëren welke act waar hoort...
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Gaat gewoon Muse worden die derde headliner.
En dan heeft Pinkpop een meer dan prima rijtje met misschien wel 3 van de beste live-acts ter wereld wat vast goed zal verkopen.
Totaal niet divers en weinig 'spannend', maar ja dat zullen vooral de mensen zeggen die toch al nooit van plan waren om naar Pinkpop te gaan dus daar 'mist' Pinkpop eigenlijk ook weinig aan.

Ik teken er voor :)

Dat het niet spannend is lijkt me niet zo'n probleem zoals je al zegt. Dat je alleen maar ouder publiek trekt (30+) hiermee, is op de lange termijn misschien wel een ding. Pinkpop moet ook niet teveel een Classic festival worden. Helaas zijn er weinig nieuwe, grote headliner waardige rockbands opgestaan de laatste jaren (Van het formaat van deze 3 bijvoorbeeld).
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
582
299
Nog even een vraagje (Ik vrees tegen beter weten in): Een vaste mede pinkpop ganger kon in 2020 helaas niet mee en heeft dus geen ticket gekocht destijds en moet dus gewoon in de rij aansluiten bij de kaartverkoop. (Met het risico dat hij dus niet met ons mee kan als dadelijk Bruce nog aangekondigd wordt :) )

Ik heb zelf de overige tickets die we wel gekocht hebben 2x gewoon gehouden. Ik neem aan dat ik dan niet met voorrang nog een extra ticket kan kopen voor 2022? Iemand enig idee?
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
514
294
Ik verwacht de aankondiging laatste week van september!
Ik blijf erbij dat het Ed Sheeran wordt! Dan heb je een divers programma kwa headliners!

Muse tweede kanshebber

ps. Bruce mag van mij nog steeds thuis blijven of naar Malieveld/Goffert sturen?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
591
375
Gaat gewoon Muse worden die derde headliner.
En dan heeft Pinkpop een meer dan prima rijtje met misschien wel 3 van de beste live-acts ter wereld wat vast goed zal verkopen.
Totaal niet divers en weinig 'spannend', maar ja dat zullen vooral de mensen zeggen die toch al nooit van plan waren om naar Pinkpop te gaan dus daar 'mist' Pinkpop eigenlijk ook weinig aan.
Ik verwacht muse eigenlijk op lowlands?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken