Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Ik zag je post net ja... Laatst in de ZiggoDome waren het geloof ik enkel zit plaatsen. Jammer dit lijkt me nou echt een leuke act voor Pinkpop waar ik dan wel benieuwd naar zou zijn. Pearl Jam/Metallica/Rammstein/Muse/Green Day been there done that. En dan zou je het kunnen combineren met Dua Lipa als sub o.i.d. en dan op het andere podium zet je wat gitaren weg. Everyone happy.
Ziggo was alleen zit inderdaad.

Was idd een ideale Pinkpopheadliner geweest. Fantastische show.

volgens de site van Bruis, waar Elle Hollis zojuist optrad in Maastricht, is Elle Hollis de opener van Pinkpop 2022.
Dit is nog niet officieel (her-)bevestigd door Pinkpop zelf.

Screenshot_20210903-193347.png

Nieuwe week in september...
Nog 1 week voor de mogelijkheid dagwissel/voucher-aanvragers!
Nog 3 weken voor de start verzilveren vouchers en 4 weken voor de herstart van de verkoop.

Tijd voor een resume / update 06-09-2021 :

Bevestigingen en geruchten line-up Pinkpop 2022 :

Metallica
headliner vrijdag 17 juni 2022,
Pearl Jam headliner zaterdag 18 juni 2022,
(nog geen headliner zondag 19 juni 2022),

-
vrijdag,
Twenty One Pilots
Nothing But Thieves
zaterdag,
X
zondag,
X

Tourdata rond Pinkpop 2022, vanaf affiche 2020/2021 :
Volbeat, Deftones, Crowded House, Rag N Bone Man, Frank Carter & The Rattlesnakes, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Inhaler, The Marcus King Band, Querbeat, Zara Larson, Ellie Goulding, JC Stewart, Dermot Kennedy,

Verwachte NL acts 2022, vanaf affiche 2020/2021 :
Kensington, Chef’Special, Frenna Deluxe, Danny Vera, Joost, NONA,The KIK, Ares, Ten Times A Million, Elle Hollis,

(nog) geen aankondigingen 2022 rond Pinkpop, tov affiche 2020/2021 :
Marshmello, Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Velvet Volume, Supergrass, Of Monsters and Men, Gojira, Sea Girls, Saint PHNX, Mabel, James Arthur, Maisie Peters, Thelonious Monster

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020/2021 :
Post Malone, Anderson .Paak, Floor Jansen

Afvallers tov affiche 2020 :
5 Seconds of Summer
Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam 2021 / staan 2022 in Groningen met tijdens Pinkpop UK shows)
Red Hot Chili Peppers, Pinkpop geeft aan in persbericht van Metallica dat RHCP niet terug komen
Keane, UK shows tijdens Pinkpop

Kanshebbers Pinkpop headliner naast Metallica en Pearl Jam 2022 :
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in 2022 (gerucht: Italie Florence gerucht 19 juli 2022 en m.a.w. tour rond juni/juli '22)
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022 (binnenkort verwachte wereldtour met oa Rock in Rio)
- Muse, al aangekondigd voor RaR/RiP, NovaRock, Eurockéennes de Belfort en op de "Pinkpop-vrijdag" op Firenze Rocks, nieuw album komt er aan
- Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, lijkt al van 2021 affiche gevallen, week na Pinkpop 2022 op Rock in Rio Lissabon.
- Ed Sheeran, nieuw album en tour zal wel te verwachten zijn...
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique / Glastonbury 2022
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022
- Beyoncé, hoog op de verlanglijst van Pinkpop (nog geen aanwijziging tot tour)
- Tame Impala, begin juni Primavera Sound headliner

• Leuk
Waarderingen: T. Roses en wenteldave
Kleine aanvulling. Ik lees op de Depeche Mode forums dat er in 2022 een nieuw album komt. De kenners verwachten dan ook dat er daardoor een nieuwe tour aankomt. De verwachting is 2023 maar kan ook al 2022 zijn afhankelijk van wanneer het album uitkomt. Ik zie hun meer eigen shows geven al zitten er tijdens iedere tour volgens mij ook wel een paar festivals tussen....

Misschien een naam uit onverwachte hoek, maar omdat stormzy nu toch reading en Leeds heeft aangedaan (met een geweldige show imo) zal die als hij volgend jaar nog tourt misschien eerder op tour gaan. Dus misschien pinkpop I.p.v lowlands

Hij heeft laten zien dat ie een uitstekende headliner is op reading en glasto, als de zelfde productie mee neemt zit er een sub plekje wel in.

Het zou wel leuk zijn als Lindsey Buckingham een uurtje in de tent zou optreden. Hij is in Europa en wellicht pakt hij een paar optredens extra mee na zijn laatste datum 2 juni. Dit is overigens op een festival in Denemarken.

Uiteraard heb ik kaartjes voor Tivoli maar I'm so afraid, Nerver Go Back Again en Go Your Own way in tent lijkt mij sensastioneel!!

Denk dat Dennis dan ook vooraan te vinden is..... Hij was toch de missing link in 2019 bij Fleetwood Mac op Pinkpop.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: PJ en DennisvdBr
Jake Bugg ook iemand die we in de gaten mogen houden? Nieuw album en volgend jaar op tour. In 2014 een puike optreden dus mag van mij weer terugkeren!

Elbow datum in Vorst, België wordt verplaatst naar 16 juni. De Ziggo datum is nog niet verplaatst én verkoopt echt voor geen meter. Lijkt me dus goed mogelijk dat ze naar Pinkpop verplaatst worden i.p.v. een nieuwe Ziggo datum. Als sub voor Pearl Jam zou magistraal zijn.

Radiohead ook…?
zie ik geen aanleiding toe. Tja, een re-issue en wat unreleased tracks.

Ik denk ook eigenlijk dat Radiohead, naast Metallica en Pearl Jam, een niet passende headliner is.
Ik verwacht daar een singer-songwriter, Pop-act of totaal ander genre (rapper of zo), of er moet iets iconisch (Springsteen of AC/DC) in de dop zitten.
Maar Radiohead lijkt me niet een match in het headliner trio.
(zie ze ook niet voor minder genoegen nemen dan headliner trouwens)

Elbow datum in Vorst, België wordt verplaatst naar 16 juni. De Ziggo datum is nog niet verplaatst én verkoopt echt voor geen meter. Lijkt me dus goed mogelijk dat ze naar Pinkpop verplaatst worden i.p.v. een nieuwe Ziggo datum. Als sub voor Pearl Jam zou magistraal zijn.
Elbow is 2019 nog op Pinkpop geweest. Ik zou eerder aan een ander festival denken dan.

Radiohead lijkt mij iconisch zat hoor!
Verder, het idee alleen al dat ze geen headliner zouden zijn o_O.

Ik zie het ook niet gebeuren hoor, maar dromen mag!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje
Ik vind Pinkpop niet geraffineerd/verfijnd genoeg om te spreken van een niet-match in het headliner trio. Maak een lijst van alle acts die groot/actueel genoeg zijn om een groot festival te kunnen headlinen, en je kunt naar mijn mening elke naam op de lijst opnemen in het trio headliners voor een editie van Pinkpop...

Users who are viewing this thread