Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

tijd voor een resumé, zo'n dikke maand voor de verkoop!!

fyi dit zijn imo kanshebbers Pinkpop headliner naast Metallica en Pearl Jam 2022 :
- Bruce Springsteen, album al 23-10-2020 en sterkte tourgeruchten met E Street Band in 2022 (gerucht: Italie Florence gerucht 19 juli 2022 m.a.w. grote wereld tour met EU rond mei/juni/juli '22),
- Coldplay, album 15 oktober 2021 met aansluitend aankondiging wereld tour 2022 (verkoop Pinkpop start 2 oktober, vlak voor de aankondiging tour?),
- Muse, al aangekondigd voor RaR/RiP, NovaRock, Eurockéennes de Belfort en op de "Pinkpop-vrijdag" op Firenze Rocks, nieuw album komt er aan, nog vrij op Pinkpop-zondag,
- Post Malone, nog nooit op Pinkpop gestaan, stond op affiche 2020, lijkt al van 2021 affiche gevallen, week na Pinkpop 2022 op Rock in Rio Lissabon,
- Ed Sheeran, album 29 oktober 2021 met mogelijk aankondiging wereld tour 2022 (verkoop Pinkpop start 2 oktober, rond de aankondiging tour?),
- Taylor Swift, mogelijk inhalen tour 2020, waaronder misschien Werchter Boutique 2022,
- AC/DC, album 13 november 2020 en mogelijk tour 2022, maar niet te verwachten een stevige rock act naast Metallica/Pearl Jam,
- Beyoncé, hoog op de verlanglijst van Pinkpop (nog geen aanwijziging tot tour),
- Tame Impala, begin juni Primavera Sound headliner
Misschien hierbij ook nog eventueel de geruchten er bij pakken die er waren voor Pinkpop 2020.
Wellicht dat hiervan tours zijn doorgeschoven en eventueel in 2022 passen Pinkpop/tourschema wel in elkaar?
Festileaks.com/2019/09/geruchtenoverzicht-wie-zijn-de-mogelijke-kanshebbers-voor-pinkpop-2020/
Hier zagen we bijvoorbeeld dat Coldplay was afgevallen, dat was destijds in belang van klimaat neutraal touren...
In de lijst Pearl Jam en Twenty One Pilots die beide al op het affiche staan.
In de lijst genoemde Kings of Leon zijn al uitgesloten door het optreden op Hurricane Festival op Pinkpop-zondag.
In de lijst verder: Lamar, AC/DC, The Who, Neil Young, Springsteen en Eminem.
Die laatste, Eminem, was overigens een afvaller in de boekingen voor de 50ste editie in 2019 als de zondag-headliner.
Maar... naast in eerder stadium afgevallen Coldplay, Eminem en zelfs Neil Young (op een extra dag in 2019?) liet Jan Smeets ontvallen op de perspresentatie destijds, dat met Ed Sheeran ook contact is gezocht, maar hij was niet in Europa tijdens Pinkpop.

misschien moeten we meer in deze hoek denken, bij de geruchten van voorheen...

Ik ben zelden zo nieuwsgierig naar een headliner geweest dan nu voor pinkpop :LOL: voor heel de line up eigenlijk wel, als je ziet wat voor moois er tourt volgend jaar.

Ik denk vaak aan dat het misschien wel Coldplay of Bruce is. Maar dit is toch veel te duur, je hebt dan echt 3 grote headliners?

Zullen bands in het algemeen ook niet duurder zijn geworden omdat ze 2 jaar niet gespeeld? Dan zou het al helemaal onmogelijk zijn denk ik. Ik heb weinig verstand van bedragen van bands maar moeten we het niet in de richting arctic monkeys, imagine dragons (sorry hiervoor), the killers ofzo zoeken?
The Killers zou inderdaad ook wel kunnen.... die hebben ook nog geen nieuwe Nederlandse datum.

The Killers zou inderdaad ook wel kunnen.... die hebben ook nog geen nieuwe Nederlandse datum.
En zover ik weet de zondag nog vrij, hurricane op vrijdag, southside op zaterdag.

The killers met bijvoorbeeld imagine dragons of post malone. Het zijn imo niet de beste headliners maar zullen wel van pas komen om het festival af te sluiten

Imagine Dragons / The Killers of Post Malone / The Killers of Imagine Dragons / Post Malone zie ik inderdaad ook wel gebeuren.

Ik vermoed dat of één van die combo's of anders MUSE de grootste kans maakt. Zou dat persoonlijk allemaal wel leuk vinden.

Hoop dat Stromae, mits hij speelt, dan ook ergens op de zondag staat.

En zover ik weet de zondag nog vrij, hurricane op vrijdag, southside op zaterdag.

The killers met bijvoorbeeld imagine dragons of post malone. Het zijn imo niet de beste headliners maar zullen wel van pas komen om het festival af te sluiten
zo ver ik er van begreep is de show in Ziggo Dome vooralsnog enkel uitgesteld, dus (nog) niet gecanceld.
Misschien ook nog afwachten of er geen Belgische datum terug komt, deze was op de Pinkpop-zondag met TW. Naar verluidt zou er nog een tweede TW aangekondigd gaan worden in 2022.
Dus voorlopig vind ik The Killers nog niet heel plausibel. (al zouden ze ook een leuke sub zijn bij Springsteen op Pinkpop ?)

Maar, door de uitgestelde Ziggo show en een vermoedelijke tweede TW, verwacht ik ze vooralsnog niet op Pinkpop.

Ben ook wel benieuwd waar Stadspark Live Groningen mee gaat komen. Ik denk dat ze een andere headliner gaan neerzetten als The Script, wellicht dat The Killers daar zou kunnen of Muse?

Zal een grote act als Springsteen ook niet in Stadspark kunnen spelen? Ze wilden ook grotere concerten naar het Stadspark toetrekken toch?

• Haha
Waarderingen: DennisvdBr
Je reageert met een lachend poppetje, maar waarom is dat onmogelijk? Guns n Roses speelt daar ook toch?

Je reageert met een lachend poppetje, maar waarom is dat onmogelijk? Guns n Roses speelt daar ook toch?
Je vind Springsteen al 'te groot' voor Pinkpop en meer plausibel voor een eigen los concert.
Maar nu opper je Springsteen als vervanger/upgrade van The Script op Stadspark Live Groningen.
Ik vind de stap van The Script naar The Killers of Muse nog plausibel. Maar Springsteen is toch wel een brug te ver imo

Je vind Springsteen al 'te groot' voor Pinkpop en meer plausibel voor een eigen los concert.
Maar nu opper je Springsteen als vervanger/upgrade van The Script op Stadspark Live Groningen.
Ik vind de stap van The Script naar The Killers of Muse nog plausibel. Maar Springsteen is toch wel een brug te ver imo
Ik vind Springsteen te groot voor Pinkpop gezien Metallica en Pearl Jam er ook al staan. De kans dat er nog zo'n grote derde headliner bij komt lijkt me gewoon niet echt realistisch. En niet nodig ook, want met deze twee klappers + 2 jaar geen festivals verkoopt Pinkpop vermoedelijk toch wel uit. Zou dan bijna zonde zijn om Springsteen daar nog neer te zetten toch?

Daarnaast zie ik Springsteen eerder voor een eigen concert gaan en daarom vroeg ik me af of dat niet ook in het Stadspark zou kunnen. Nooit geopperd als vervanger voor The Script (dat die daar in 2019 zouden staan lijkt me voor een eventuele 2022 editie sowieso niet relevant, die 2019 editie was gecanceld), al zie ik Stadspark Live (mocht dat in 2022 wel doorgaan) misschien ook wel groter willen uitpakken. Zoals het nu lijkt is het niet eens zeker of dat festival ooit nog terug gaat komen volgens mij.

Laatst bewerkt:
Dat zal in 2022 het probleem niet zo zeer zijn.
De 'knaldrang' zal wel hoog zijn. Ik denk zelfs dat ze met snollebollekes uitverkopen.
Het zal eerder meer de prestige zijn die ze met het affiche willen uitstralen, waardoor ik denk dat ze niet zomaar elke drol aannemen.

Er zal idd hier en daar nieuwe onderhandelingen zijn, maar ook verschuivingen. Er zullen ook wel agrements zijn van doorschuiven naar volgend jaar, zoals dit jaar lukte met Pearl Jam en afgelopen editie met RHCP.

Maar er zal weldegelijk geschoven zijn, door beschikbaar van stadions en velden versus tourschema's. Metallica zal wel al een behoorlijke tijd bezig zijn geweest met vormgeven van die tour, dat valt wel op zijn plek uiteindelijk. Niet voor niets dat Hellfest naar meer dagen gaat. Of dat in Duitsland een Download editie als oplossing bedacht is. Dat is wat ik bedoel met de mogelijkheden die de organisaties met festivals hebben.

En de beschikbare locaties voor 2022 zijn behoorlijk beperkt inmiddels, zoals bijvoorbeeld geen plek voor Springsteen in San Siro in 2022. Geen kleine naam en toch geen plek meer.

De boekers willen dit soort grote namen wel hun plek geven, ook als ze de tour plannen pas laat vorm gaan geven. Dus daar liggen imo de kansen voor voor festivals die nog spots te verdelen hebben. Ik denk dat we aankomende maanden de vorm van de grote tours wel gaan zien voor 2022, waaronder de festivalheadliners. Zoals ook Pinkpop. Maar ook in Werchter, Roskilde of Glasto... Ik kijk er naar uit, festival nieuws!

Pinkpop was in recente jaren geen prestigefestival (want anders kom je niet doodleuk aan met Bieber en Lil Kleine), en eerder een zaadvergaarbak. Waarom zou dat komend jaar anders lopen?

En wat heeft San Siro te maken met Nederland?

Ik blijf tegenstribbelen. Twee jaar geen Pinkpop, en dan als het eindelijk weer mag, je festival afsluiten met een act van het formaat Post Malone. Ik moet het zien, want ik geloof het niet. Ik vind het ook geen uitgemaakte zaak dat het een derde mega grote naam wordt naast PJ en Metallica hoor, maar dat is vooral vanwege de centjes. Ik denk dat ze een zo groot mogelijke naam zoeken, welke relatief gezien nog wel goed te betalen is. Dit waren waarschijnlijk eerst nog de Peppers, maar die zijn vervangen voor het veel duurdere Metallica. Ik snap dat ze die niet lieten lopen toen er nog 2 headlinerspots moesten worden ingevuld, maar het zuigt wel budget uit headliner nummer 3. Ik zet echt in op Ed Sheeran...
Post is van een groter formaat dan mensen hier willen geloven. Dat het festival twee jaar achter elkaar niet kon zegt niets over de boekingen. Weten jullie nog toen iedereen dacht dat ze mega groot zouden uitpakken in 2019 vanwege het 50 jarige jubileum?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
ach ja, we zullen zien hé

ik ga er in ieder geval van uit dat inmiddels de tours van 2022 al ingepland zijn en in komende maanden aankondigingen gaan volgen. Daarbij verwacht ik dat tours die nu in 2022 nergens meer terecht kunnen al hun plek zoeken voor 2023 tours.

Voor Pinkpop is het afwachten, houden ze zich staande als 'headliner-festival', gaan ze voor 3 rock acts, komt er een pop-headliner, of gaan ze voor een co-head met een dj.

Wat ik overigens aan Muse gek vind is dat Pinkpop niet mee aangekondigd zou zijn bij de Firenze Rocks aankondiging, zoals ze bij Metallica ook deden of eerder met RHCP. Dat maakt voor mij die optie niet meer geloofwaardig nu. Wellicht dat dat van mijn point of view nog even er bij vermeld moet worden.

Ik ben wel benieuwd waarom Pinkpop zo lang bij slechts 4 namen is blijven hangen en zelfs een maand voor de verkoop nog altijd bij slechts 4 namen hangt. Zelfde verhaal bij Rock Werchter? Misschien wachten beide op de Coldplay tour aankondiging? Wie weet?

en misschien zit hier meer het grote probleem in van mijn kant, ligt mijn hoop te veel bij Springsteen waardoor ik in tunnelvisie zit...

Ik vermoed dat ze gewoon nog één headliner bekend willen maken vlak voordat de kaartverkoop start en dat ze die daarom achterhouden.

Of dat of je hebt gelijk en er zit een act aan te komen die nog geen tourdata bekend heeft gemaakt. :)

Ik blijf het bizar vinden dat die kaartverkoop pas oktober start.

Zo raar is dat ook niet. Er zijn wel meer festivals die later pas hun ticketverkoop weer opstarten. Bospop lag ook even stil. Blues festival in Grolloo moet ook nog starten en ook North Sea Jazz is bv nog niet gestart..

vraag me eigenlijk af, of Buro Pinkpop nog losse concerten gaat organiseren buiten Pinkpop om op Megaland?

daar lijkt me qua vergunning en qua tourende acts best voldoende mogelijkheden toe?

In de vergunningen heeft Megaland in principe van de gemeente Landgraaf toestemming ten minste twaalf dagen per jaar grootschalige evenementen en popconcerten te organiseren.

vraag me eigenlijk af, of Buro Pinkpop nog losse concerten gaat organiseren buiten Pinkpop om op Megaland?

daar lijkt me qua vergunning en qua tourende acts best voldoende mogelijkheden toe?

In de vergunningen heeft Megaland in principe van de gemeente Landgraaf toestemming ten minste twaalf dagen per jaar grootschalige evenementen en popconcerten te organiseren.
Ik vind Weert al ver weg voor een los concert (Iron Maiden toen), laat staan Landgraaf...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Als ze zich met de concerten dan meer richten op de veel interessantere Duitse markt dan zie ik zeker mogelijkheden.

Vandaag (tijdens het luisteren van anderson. paak op Lowlands :) ) even niks te doen dus dacht schrijf even bands op dit een nieuw album hebben of nog komen met een nieuw album, wellicht voor de headliner geruchten.

Moet nog uitkomen: (Tot oktober of later)
Imagine dragons (Datum nog vrij?)
Iron Maiden (staan al in Nederland)
Coldplay (Geruchten voor tour)
Adele (datum nog niet bekend en doet niet veel festivals aan)
Beyonce (niet mijn muziek maar zou zo uitverkopen)
Kanye West (Met deze man weet je het maar nooit maar wat zou het vet zijn)
Rihanna (bij vele niet echt geliefd, onder andere bij mij en Jan)
Silk Sonic (met 1 album niet headliner waardig misschien?? maar zou heel vet zijn)
The Cure (Stond er al in 2019)
Post Malone (geruchten...)

Al uitgegebracht
- Bruce Springsteen (nog Mogelijk)
- Taylor Swift (nog mogelijk)
- The Killers (zondag nog vrij maar stond eerst op TW)
- Maroon 5 (?)
- Foo Fighters (NIet in de buurt tijdens Pinkpop)
- Drake (alsjeblieft niet)
- Billie Eilish (18de al in ziggo)
- Tyler the creator (Eerst op line up van DTRH)
- Lana Del Rey (VInd ik meer kanshebber op BKS te headline)

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Je hoort er nu niets meer over maar de gemeente Weert had bv ook toestemming gegeven voor meerdere concerten buitenom Bospop. Volgens mij was het de bedoeling dat Iron Maiden daar zou spelen. Hoe die vergunningen voor volgend jaar zijn weet ik ook niet maar wat je zegt, er is genoeg op tour volgend jaar.

Users who are viewing this thread