Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

neus

Dagopener
16 mrt 2019
579
298
Eindelijk nog eens een extra concert op Megaland, hoop dat het The Boss is.Ben benieuwd wanneer er meer info komt.

Oei, ik hoop heel erg op een Bruce show in Nederland, maar liever niet zo kort op Pinkpop. Maar mocht het zo zijn ga ik zeker proberen er bij te zijn!
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
636
499
Nick Cave, Bruce Springsteen en Eric Clapton (Sportpaleis) op een dag. Mocht alles door kunnen gaan, kunnen we wel spreken van een uitzonderlijk muziekjaar...
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Megaland is eigendom van Buro Pinkpop (Festivals Limburg)

Het opmerkelijke was, dat ze toen (2018) van 60k naar 70k bezoekers gingen met vernieuwde vaste toiletunits (er ligt sinds laatste jaren meer vaste riolering en riante toiletunits, qua infrastructuur zitten er jaren aan investeringen in het terrein). Maar de capaciteit leek eigenlijk achteruit gegaan in 2018, tov vooruit. Terwijl er sinds 2018 meer capaciteit toiletten waren en ook dus ook in 2018 ruim 10k meer bezoekers. (Uit ervaring kan ik zeggen dat het verschil tussen 55k en 60k al een wereld van verschil was). Als organisatie zou ik het er niet op gokken dat iedereen tegelijk naar het toilet ging. Qua barren is het wel te verklaren, want iedereen ging op het zelfde moment naar de zelfde barren (barren verder op terrein was je zo aan de beurt).

Maar, het is wel stof tot nadenken.
Om nog even hier op terug te komen...

Toch vind ik het een beetje vreemd dat wanneer je met de capaciteit omhoog gaat, blijkbaar te weinig rekening is gehouden met de infrastructuur. En je weet als organisatie ook dat bepaalde barren het drukste zijn. Dan houd je daar toch rekening mee? Of draait dan ook echt alles om de euro's? Hopelijk dit jaar beter op orde, want ik heb een ticket haha!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
nou, de infrastructuur is wel oke. wat ik wel denk dat beter kan.

eerste plaats de bar voorzieningen bij Stage 4, dat is eigenlijk sowieso al te minimaal, heb een rode streep gezet waar ik extra barren zou voorstellen.
bij Mainstage, 2x extra bar aan voorzijde en de eettentjes/DE-stand meer verdelen/om en om, tussen de twee toiletten plekken. waarna ook extra bar bij Noord stage daar is imo normaal echt ruimte voor minstens 2x extra bar.
de 3 toiletten (blauwe cirkel) plekken links van Mainstage (dieper richting backstage) en weerszijden van Noord, moeten imo zeker +25% groter, die ene langs kalm aan laan misschien zelfs +50% (misschien achterzijde dieper ten koste van kalm aan laan)

Dan gaat het vooral om de piek momenten, op de uitverkochte dagen >60k (minstens >55k) waar de drukte bij barren en toiletten meest duidelijk werden. Dus voor 1 uitverkochte Pinkpop dag zal het hele weekend wel zo ingericht moeten worden imo.

Als dat niet aangepast zal worden, dan verwacht ik toch zeker al op de vrijdag weer lange wachtrijen op deze aangeduide punten.

Screenshot_20220103-200726-397.png
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Iedereen heeft het over Bruce maar het zou zo maar de Rolling Stones kunnen zijn als Beneluxconcert. Zeer aannemelijk Landgraaf na 1995, 1999 en 2014.

Ik verwacht namelijk deze zomer dat ze nog een keer Europa aan doen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
Iedereen heeft het over Bruce maar het zou zo maar de Rolling Stones kunnen zijn als Beneluxconcert. Zeer aannemelijk Landgraaf na 1995, 1999 en 2014.

Ik verwacht namelijk deze zomer dat ze nog een keer Europa aan doen.
Weinig geruchten rondom de Stones de laatste tijd. Om nog maar te zwijgen over AC/DC.
Gaat gewoon Bruce zijn en dat is volgens de geruchten niet exclusief mbt Benelux… Staat ook gewoon in Belgie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Iedereen heeft het over Bruce maar het zou zo maar de Rolling Stones kunnen zijn als Beneluxconcert. Zeer aannemelijk Landgraaf na 1995, 1999 en 2014.

Ik verwacht namelijk deze zomer dat ze nog een keer Europa aan doen.
tja, kan idd...

Maar als je de puzzel stukjes neerlegt, wat allemaal meespeelt. Dat de geruchten vanuit Springsteen kringen al eerder rond gingen, ook die datum van 12-06, die toevallig gelinkt werden aan Landgraaf. Met dan ook nog de zeer duidelijke aanwijzingen dat The Boss 10-06 in Frankfurt zou staan, is Landgraaf op korte reisafstand. Dat er nu dan een vergunning is aangevraagd voor specifiek de dag die al als gerucht rond ging vanuit "Springsteen-kenners". Lijkt het me heel aannemelijk, om aan te kunnen nemen, dat het dan ook zeer waarschijnlijk Springsteen gaat worden voor die dag.

Wel vreemd dat het niet 'op' Pinkpop gelukt is en ook niet ingepakt in een Pinkpop Classic, maar een los concert blijkbaar. Zal vast een voorprogramma bij komen, misschien dat daardoor Kensington of Sam Fender niet op Pinkpop staan om maar een zijstraat voor te stellen...
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
tja, kan idd...

Maar als je de puzzel stukjes neerlegt, wat allemaal meespeelt. Dat de geruchten vanuit Springsteen kringen al eerder rond gingen, ook die datum van 12-06, die toevallig gelinkt werden aan Landgraaf. Met dan ook nog de zeer duidelijke aanwijzingen dat The Boss 10-06 in Frankfurt zou staan, is Landgraaf op korte reisafstand. Dat er nu dan een vergunning is aangevraagd voor specifiek de dag die al als gerucht rond ging vanuit "Springsteen-kenners". Lijkt het me heel aannemelijk, om aan te kunnen nemen, dat het dan ook zeer waarschijnlijk Springsteen gaat worden voor die dag.

Wel vreemd dat het niet 'op' Pinkpop gelukt is en ook niet ingepakt in een Pinkpop Classic, maar een los concert blijkbaar. Zal vast een voorprogramma bij komen, misschien dat daardoor Kensington of Sam Fender niet op Pinkpop staan om maar een zijstraat voor te stellen...
Ach, het wordt toch afwachten. Hadden we niet ook al gezegd dat Bruce zeker weten op Pinkpop '22 stond??
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.898
tja, kan idd...

Maar als je de puzzel stukjes neerlegt, wat allemaal meespeelt. Dat de geruchten vanuit Springsteen kringen al eerder rond gingen, ook die datum van 12-06, die toevallig gelinkt werden aan Landgraaf. Met dan ook nog de zeer duidelijke aanwijzingen dat The Boss 10-06 in Frankfurt zou staan, is Landgraaf op korte reisafstand. Dat er nu dan een vergunning is aangevraagd voor specifiek de dag die al als gerucht rond ging vanuit "Springsteen-kenners". Lijkt het me heel aannemelijk, om aan te kunnen nemen, dat het dan ook zeer waarschijnlijk Springsteen gaat worden voor die dag.

Wel vreemd dat het niet 'op' Pinkpop gelukt is en ook niet ingepakt in een Pinkpop Classic, maar een los concert blijkbaar. Zal vast een voorprogramma bij komen, misschien dat daardoor Kensington of Sam Fender niet op Pinkpop staan om maar een zijstraat voor te stellen...
Kensington voor Springsteen. Dat zou echt de grootste streek ooit zijn.
 
  • Wow
Waarderingen: Rick1617899545

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Ach, het wordt toch afwachten. Hadden we niet ook al gezegd dat Bruce zeker weten op Pinkpop '22 stond??
ha ha, ja.... ook Mad Cool zou kunnen zeggen, foutje bedankt. Daarvan dachten we ook dat het in kannen en kruiken was. afwachten maar
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

neus

Dagopener
16 mrt 2019
579
298
tja, kan idd...

Maar als je de puzzel stukjes neerlegt, wat allemaal meespeelt. Dat de geruchten vanuit Springsteen kringen al eerder rond gingen, ook die datum van 12-06, die toevallig gelinkt werden aan Landgraaf. Met dan ook nog de zeer duidelijke aanwijzingen dat The Boss 10-06 in Frankfurt zou staan, is Landgraaf op korte reisafstand. Dat er nu dan een vergunning is aangevraagd voor specifiek de dag die al als gerucht rond ging vanuit "Springsteen-kenners". Lijkt het me heel aannemelijk, om aan te kunnen nemen, dat het dan ook zeer waarschijnlijk Springsteen gaat worden voor die dag.

Wel vreemd dat het niet 'op' Pinkpop gelukt is en ook niet ingepakt in een Pinkpop Classic, maar een los concert blijkbaar. Zal vast een voorprogramma bij komen, misschien dat daardoor Kensington of Sam Fender niet op Pinkpop staan om maar een zijstraat voor te stellen...

Zou de reden dat hij niet op PP staat niet gewoon de prijs zijn? Naast Pearl Jam en Metallica lijkt het me te duur. Dan had het in plaats van die 2 gekunt, maar misschien waren ze daar al mee rond?

Ik had het idee dat jij volgens mij eerder genoemd had, een los consert de donderdag voor Pinkpop, toffer gevonden, dan kon je gewoon blijven :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Ik had het idee dat jij volgens mij eerder genoemd had, een los consert de donderdag voor Pinkpop, toffer gevonden, dan kon je gewoon blijven :)
ja, dat is iets wat al een tijdje speelt eigenlijk.
2019 zijn ze bezig geweest om Rammstein te halen voor een los concert, destijds was er ook een vergunning voor 4 aansluitende dagen, inclusief extra dag en verlengde eindtijd van 1 dag festileaks.com/2018/12/pinkpop-krijgt-vergunning-voor-vierde-festivaldag-in-2019/.

zie ook forum.festileaks.com/threads/pinkpop-2019-%E2%80%93-nieuws-en-geruchten.605/post-128921 uit een lezing/meeting 24 apr 2019 met Jan waar ik bij was.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
579
298
ja, dat is iets wat al een tijdje speelt eigenlijk.
2019 zijn ze bezig geweest om Rammstein te halen voor een los concert, destijds was er ook een vergunning voor 4 aansluitende dagen, inclusief extra dag en verlengde eindtijd van 1 dag festileaks.com/2018/12/pinkpop-krijgt-vergunning-voor-vierde-festivaldag-in-2019/.

zie ook forum.festileaks.com/threads/pinkpop-2019-%E2%80%93-nieuws-en-geruchten.605/post-128921 uit een lezing/meeting 24 apr 2019 met Jan waar ik bij was.

Leuk om terug te lezen!

Dit is in elk geval niet gelukt:
* prijskaartje gaat niet meer omhoog, Jan wil zelfs omlaag met de prijskaart en programmakosten volgende editie lager.

Ik snap de opmerkingen over stage 4 niet helemaal: Ik snap dat je iedereen voor de main stage kwijt kunt en het dus wat betreft capaciteit niet nodig is, maar daarvoor neem je geen stage 4 lijkt me. Wel om een alternatief aan te kunnen bieden tijdens optredens op main.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
even toch een brainstorm hier, wat Pinkpop voor elkaar gekregen heeft als los concert op 12 juni 2022 op Megaland.
zou een "Mega openluchtconcert" zijn, ik reken op 60k bezoekers dan?

- Springsteen, gerucht over NL concert oa 12 juni en mogelijk Frankfurt 10 juni, althans als de tour door gaat,
- Rolling Stones, al concerten gegeven op Megaland, zijn gerucht juni in Frankrijk,
- McCartney, nog niet aangekondigd voor Goffertpark, wellicht dat outdoor op Megaland een alternatief is.
- AC/DC, mogelijk volgt er een tour. Hebben eerder al losse concerten op Werchter en Dessel gegeven buiten de festivals. Misschien nu een Benelux show in Landgraaf,
- Beyonce, stond hoog op de wenslijst voor Pinkpop, gerucht over Parijs in juni 2022,
- Muse, vorige tour in Goffertpark. Publiekslieveling van Pinkpop, nog geen NL datum en staan 11 juni in Berlijn,
- Adele, heeft in juli UK outdoor shows staan,
- Anouk, staat de dag eerder voor outdoor concert op Malieveld,
- Kensingston, als soort afscheid concert met NL voorprogramma en nog niet aangekondigd op Pinkpop,

iemand nog ideeen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken