Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

even toch een brainstorm hier, wat Pinkpop voor elkaar gekregen heeft als los concert op 12 juni 2022 op Megaland.
zou een "Mega openluchtconcert" zijn, ik reken op 60k bezoekers dan?

- Springsteen, gerucht over NL concert oa 12 juni en mogelijk Frankfurt 10 juni, althans als de tour door gaat,
- Rolling Stones, al concerten gegeven op Megaland, zijn gerucht juni in Frankrijk,
- McCartney, nog niet aangekondigd voor Goffertpark, wellicht dat outdoor op Megaland een alternatief is.
- AC/DC, mogelijk volgt er een tour. Hebben eerder al losse concerten op Werchter en Dessel gegeven buiten de festivals. Misschien nu een Benelux show in Landgraaf,
- Beyonce, stond hoog op de wenslijst voor Pinkpop, gerucht over Parijs in juni 2022,
- Muse, vorige tour in Goffertpark. Publiekslieveling van Pinkpop, nog geen NL datum en staan 11 juni in Berlijn,
- Adele, heeft in juli UK outdoor shows staan,
- Anouk, staat de dag eerder voor outdoor concert op Malieveld,
- Kensingston, als soort afscheid concert met NL voorprogramma en nog niet aangekondigd op Pinkpop,

iemand nog ideeen?
Losse flodder voor eventueel Bruce en uiteindelijk geen optreden (beetje negatief he, sorry :S )

Adele zou echt heel erg jammer zijn imo. Als die gaat touren hoop ik op zaalshows. Megaland zou totaal geen goede locatie zijn voor een Adele concert.

even toch een brainstorm hier, wat Pinkpop voor elkaar gekregen heeft als los concert op 12 juni 2022 op Megaland.
zou een "Mega openluchtconcert" zijn, ik reken op 60k bezoekers dan?

- Springsteen, gerucht over NL concert oa 12 juni en mogelijk Frankfurt 10 juni, althans als de tour door gaat,
- Rolling Stones, al concerten gegeven op Megaland, zijn gerucht juni in Frankrijk,
- McCartney, nog niet aangekondigd voor Goffertpark, wellicht dat outdoor op Megaland een alternatief is.
- AC/DC, mogelijk volgt er een tour. Hebben eerder al losse concerten op Werchter en Dessel gegeven buiten de festivals. Misschien nu een Benelux show in Landgraaf,
- Beyonce, stond hoog op de wenslijst voor Pinkpop, gerucht over Parijs in juni 2022,
- Muse, vorige tour in Goffertpark. Publiekslieveling van Pinkpop, nog geen NL datum en staan 11 juni in Berlijn,
- Adele, heeft in juli UK outdoor shows staan,
- Anouk, staat de dag eerder voor outdoor concert op Malieveld,
- Kensingston, als soort afscheid concert met NL voorprogramma en nog niet aangekondigd op Pinkpop,

iemand nog ideeen?
Wow wat een mooie namen! Ik zou met alle blij zijn behalve de laatste twee. Als Pinkpop Bruce of Beyoncé of Adele of AC/DC binnen sleept staan ze wel weer mooi op de kaart in Nederland.

Wow wat een mooie namen! Ik zou met alle blij zijn behalve de laatste twee. Als Pinkpop Bruce of Beyoncé of Adele of AC/DC binnen sleept staan ze wel weer mooi op de kaart in Nederland.
tja...

Vind wat Timmetje zegt ook nog wel een optie (helaas), Robbie Williams geeft 4 juni nog een outdoor gig in Stoke-on-Trent en in autustus nog die Munchen show.
Andere naam die me opviel, wellicht Stromae. Of, wat ik zelfs ook kan voorstellen, Andre Rieu.

tja...

Vind wat Timmetje zegt ook nog wel een optie (helaas), Robbie Williams geeft 4 juni nog een outdoor gig in Stoke-on-Trent en in autustus nog die Munchen show.
Andere naam die me opviel, wellicht Stromae. Of, wat ik zelfs ook kan voorstellen, Andre Rieu.
Andre Rieu. Dat is nog eens anders denken. Na twee Ahoy shows kan mart Hoogkamer dit ook wel aan.

tja...

Stromae zou kunnen… Robbie Williams zou ik ook blij mee zijn.

André Rieu? nee gewoon nee

• Haha
Waarderingen: DennisvdBr
is toch net even iets anders, een headline show op een festival of een los concert (Stromai)

heeft rond die tijd nog geen Nederlandse show en verkoopt vast genoeg kaarten.
mij krijg je er niet naar toe, denk ook niet dat hij het gaat worden hoor, maar qua data die hij heeft staan en de locatie van Megaland ook wel geschikt voor trekken van Belgische bezoekers. Ik zou het specifiek als headliner op Pinkpop zetten niet in lijn vinden passen.
Een los concert van Anouk, Kensington of Stromae zie ik dan meer passend, zou deze namen op Pinkpop ook niet als headliner zien, maar hoogstens sub.

Rieu heeft uiteraard ook een fikse tour staan en 14 shows op vrijthof in Maastricht in juli. Denk eigenlijk ook niet dat die tussen zijn tour 12 juni er tussen gaat passen, dag ervoor nog in Polen in zijn EU tour.

is toch net even iets anders, een headline show op een festival of een los concert (Stromai)

mij krijg je er niet naar toe, denk ook niet dat hij het gaat worden hoor, maar qua data die hij heeft staan en de locatie van Megaland ook wel geschikt voor trekken van Belgische bezoekers. Ik zou het specifiek als headliner op Pinkpop zetten niet in lijn vinden passen.
Een los concert van Anouk, Kensington of Stromae zie ik dan meer passend, zou deze namen op Pinkpop ook niet als headliner zien, maar hoogstens sub.

Rieu heeft uiteraard ook een fikse tour staan en 14 shows op vrijthof in Maastricht in juli. Denk eigenlijk ook niet dat die tussen zijn tour 12 juni er tussen gaat passen, dag ervoor nog in Polen in zijn EU tour.
Anouk lijkt mij niet, die staat ook al op Malieveld, die gaat toch niet 2x 60.000 kaarten verkopen in een weekend?

• Leuk
Waarderingen: Bassie78

Dikke kans dat Stromae Lowlands gaat worden

Laat het maar Adele zijn, ik kan er toch niet bij zijn (Weekend voor Pinkpop is de triathlon van Weert, ook een mooi event ;) .
Dan is er minder risico dat ze volgend jaar op Pinkpop staat.

Ik hoop nog wel op Bruce en de Stones in Nederland volgend jaar, maar je zou wel verwachten dat de aankondiging snel zou moeten komen dan?

Even wat off topic maar ook Stadspark Groningen had toch nog een vergunning voor groot concert van 40/50.000
bezoekers. Dat is volgens mij ook nog steeds ingevuld of ben ik hier mis?

Ik ga even proberen realistisch te zijn…

Kensington - heeft in de Ziggo Dome dacht ik al 5 a 6 shows uitverkocht. Naar mijn mening zal er niet genoeg vraag zijn voor nog eens een concert van 60000 mensen alleen speciaal voor Kensington.

Anouk - naar mijn idee heeft ze moeite om het Malieveld uit te verkopen. Nog eens Megaland erbij kan ik me haast niet voorstellen. Ook zoals ik zeg omdat er waarschijnlijk teveel aanbod is en minder vraag. Ze stond in 2019 op Pinkpop waarom dan opeens een los concert buiten Pinkpop?

Ac/Dc - Ik hoor niks meer over de tour. Het zou heel gaaf zijn en ze hebben vorig jaar natuurlijk een nieuw album uitgebracht. Ik weet wel dat de mannen de laatste keren ook heel graag in Duitsland open air shows gaven ( dacht Keulen). Plus het is al langer een wens van Jan. Misschien op deze manier toch zo gelukt?

Beyoncé - Dit zou ik zelf toch wel heel gaaf vinden. Veel fans zitten wel in de Randstad/ midden van Nederland. Zou Amsterdam ArenA (drie keer) dan gewoon niet logischer zijn? Of wilt Pinkpop echt de jongeren uit Landgraaf aantrekken zoals Niek in het interview aangaf?

Adele - Hier zie ik eenkans in. Waarom? Ze gaat Hyde Park doen! Adele is huge en zelfs de Ziggo Dome was voor de laatste keer te klein. Adele Benelux op Megaland zou uniek en gaaf zijn. Er zal zeker genoeg publiek voor zijn de vraag is of ze voor Landgraaf kiest?

Robbie Williams - Ook een kanshebber. Stond in het verleden al op het Malieveld dacht ik en natuurlijk Pinkpop. Ook Werchter Boutique heeft hem al eens voor een los concert geboekt . Dit zou kunnen en die krijgt ook wel de kaarten uitverkocht.

Bruce - Stond eerder op het Malieveld. Doet dus open air concerten buiten de arena’s. Geruchten zijn sterk. Geliefde artiest in Nederland en vooral ook Limburg. De vraag is er dus hij kr

Vanuit mijn mening lijkt het me logisch dat Bruce Springsteen of Adele of Robbie Williams dan naar Megaland komt.

Dit is mijn mening maar ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten.

Conclusie : Logisch gezien zal Bruce Springsteen het losse concert in Landgraaf komen geven.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Snap ik, maar alsnog volg ik hem in deze niet. Stromae werd niet groot genoeg geact om Pinkpop te headlinen maar zou solo wel groot genoeg zijn om een los concert te geven op Megaland?

Snap ik, maar alsnog volg ik hem in deze niet. Stromae werd niet groot genoeg geact om Pinkpop te headlinen maar zou solo wel groot genoeg zijn om een los concert te geven op Megaland?
nou, ja, "groot genoeg"... het is imo nog altijd maar relatief.

denk dat die 2 keer Ziggo uitverkoopt zonder probleem, dus fans genoeg trekt die wel. Maar goed, Snollebollekes en Justin Bieber vullen ook een GelreDome.
Wil nog niet zeggen dat een festival headliner spot op Pinkpop dan ook meteen een 100% match is. Die match zie ik niet, voor Stromae en ook niet voor Snollebollekes zo ver mag duidelijk zijn.
Kensington verkoopt een aantal keer Ziggo uit, zou ik ook geen headliner voor Pinkpop vinden.

Ik denk dat als er een act komt voor 12 juni, er gekeken moet worden naar een act die normaal gezien ook op Goffertpark, Malieveld, ArenA of GelreDome zou staan. Misschien zelfs nog nooit op Pinkpop, maar ik ga er even van uit dat er een connectie is met Buro Pinkpop om deze dag met deze act te organiseren.

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
Ben wel benieuwd waarom je die match niet ziet / waarom die match er voor jou gevoel niet is. Ik dacht dat het voornamelijk erom ging dat je hem qua naam te ''klein'' vond als afsluiter.

Ben wel benieuwd waarom je die match niet ziet / waarom die match er voor jou gevoel niet is. Ik dacht dat het voornamelijk erom ging dat je hem qua naam te ''klein'' vond als afsluiter.
Headliner Pinkpop is imo een internationale act (en dan bedoel ik ook buiten Benelux), meestal ook niet acts die vaker langs komen met tours of op "elk buurtfeest" kunnen staan.

Voor die laatste hebben we natuurlijk een uiterst betrouwbare bron, @Indiaantje89.
Shoot me als een shooter
Toeter op mijn waterscooter
Een complimentje voor
Je vader en je moeder
Je bent helemaal mijn type
En je laat me zo genieten
Duikbril op
En we duiken in het diepe

Gewoon midden in een song er een rap in gooien. Wat een gigant!

• On fire
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread