Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

ik ben in ieder geval minstens 1 dagje op Landgraaf Live te vinden in mei... oke, da's niet een groot concert (coverbandfestivaldag met Stahlzeit), maar ach...

maar zeker, Buro Pinkpop haalt te weinig uit het voorrecht dat ze hebben met Megaland. Al helemaal als je rond een periode zit waar veel artiesten touren, het een zomerperiode is voor outdoor concerten en al faciliteiten op het terrein opgebouwd zijn (lees : rond Pinkpop)

edit: 2019 is Rammstein ook al niet gelukt, in de 90's twee avonden GnR niet gelukt.
Maar wel Roger Waters in 2007, Bon Jovi in 1996 en 2 x Rolling Stones in 1995 en 1999 is wel gelukt.
Dus het kan wel en de vergunning is er...
Al met al een magere score over een lange periode , lijkt wel of Buro Pinkpop niet wil of het niet aan durft.

Mijn portemonnee vindt het niet zo erg, maar die had graag nog wel wat willen bloeden voor een concert van Bruce.
Helaas, 2023 dan maar!

nu deze storm is gaan liggen, vraag ik me wel af wanneer Pinkpop met nieuws gaat komen.

dus? wellicht komen ze deze maand nog met aanvullingen op het programma, of in februari, of maken ze de lineup traditioneel rond de week na carnaval (begin medio maart?)
Nog zo'n 10 namen te gaan om het affiche vol te maken.
1 november kwamen er 18 namen bij
15 december kwamen er 28 bij (met een paar dagen er voor Maneskin)

ik kan mezelf goed voorstellen dat eind januari / begin februari een goed moment is en kan me ook voorstellen dat de laatste ca 10 namen in 1 keer gebracht worden.

Om nog een keer op Springsteen terug te komen. Zou het zo kunnen zijn dat hij wel oorspronkelijk op de zondag stond geprogrammeerd?

In oktober is de kaartverkoop van Pinkpop een maand uitgesteld. (wellicht vanwege onduidelijkheid van de tour van Springsteen) En toen in november de onduidelijkheid nog steeds niet was opgelost heeft Pinkpop besloten om op plan B (Imagine Dragons) over te schakelen?

En het concert in Landgraaf de 12e een goedmakertje was ofzo? Waarom zouden ze anders pas in week 52 de vergunning aanvragen?

nu deze storm is gaan liggen, vraag ik me wel af wanneer Pinkpop met nieuws gaat komen.

dus? wellicht komen ze deze maand nog met aanvullingen op het programma, of in februari, of maken ze de lineup traditioneel rond de week na carnaval (begin medio maart?)
Nog zo'n 10 namen te gaan om het affiche vol te maken.
1 november kwamen er 18 namen bij
15 december kwamen er 28 bij (met een paar dagen er voor Maneskin)

ik kan mezelf goed voorstellen dat eind januari / begin februari een goed moment is en kan me ook voorstellen dat de laatste ca 10 namen in 1 keer gebracht worden.
Ik denk dat die laatste 10 overwegend NL-acts zijn...? Ik verwacht eerlijk gezegd toch nog wel een Kensington , Chef's Special en The Kik terug op het affiche... en stiekem hoop ik op Volbeat, maar dan hadden ze die allang uit de hoge hoed getoverd

Om nog een keer op Springsteen terug te komen. Zou het zo kunnen zijn dat hij wel oorspronkelijk op de zondag stond geprogrammeerd?

In oktober is de kaartverkoop van Pinkpop een maand uitgesteld. (wellicht vanwege onduidelijkheid van de tour van Springsteen) En toen in november de onduidelijkheid nog steeds niet was opgelost heeft Pinkpop besloten om op plan B (Imagine Dragons) over te schakelen?

En het concert in Landgraaf de 12e een goedmakertje was ofzo? Waarom zouden ze anders pas in week 52 de vergunning aanvragen?
ik kijk er niet gek van op als dat daadwerkelijk zo zou zijn, net zo zeer ik denk dat Jack White niet de headliner van de extra Mad Cool dag zou zijn.
goed, er valt natuurlijk nu weinig geloofwaardig meer over te zeggen natuurlijk ( de sceptischy kan je nu lastig tegenspreken he )

Pinkpop had natuurlijk met Imagine Dragons nog best een redelijke en nieuwe headliner achter de hand die ook nog eens jonge doelgroep aanspreekt, dus dat pakt ook wel oke uit achteraf.
Anders was het net als bijvoorbeeld 2016 zo'n oldie/rock lineup geworden (RHCP/Rammstein/Macca)... Metallica, Pearl Jam en Springsteen zou werkelijk wreed zijn...

hoe dan ook, ik heb alvast 1 headliner met potlood opgeschreven voor 2023.

(edit: en het zetten van Springsteen op zondag zou ook de verplaatsing van Pearl Jam van zondag naar zaterdag verklaren, die verschuiving snap ik nog steeds niet)

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: T. Roses
ik kijk er niet gek van op als dat daadwerkelijk zo zou zijn, net zo zeer ik denk dat Jack White niet de headliner van de extra Mad Cool dag zou zijn.
goed, er valt natuurlijk nu weinig geloofwaardig meer over te zeggen natuurlijk ( de sceptischy kan je nu lastig tegenspreken he )

Pinkpop had natuurlijk met Imagine Dragons nog best een redelijke en nieuwe headliner achter de hand die ook nog eens jonge doelgroep aanspreekt, dus dat pakt ook wel oke uit achteraf.
Anders was het net als bijvoorbeeld 2016 zo'n oldie/rock lineup geworden (RHCP/Rammstein/Macca)... Metallica, Pearl Jam en Springsteen zou werkelijk wreed zijn...

Ja idd, laat hem volgend jaar op Pinkpop staan. Dan mag hij ook gerust 2x de Arena doen. Dan kan ik er wel mee leven dat er dit jaar geen tour is in in Europa.

• Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr
Heb liever niet dat hij Pinkpop staat, kost gigantisch veel. Denk dat het voor de toekomst van Pinkpop beter is dat ze - net zoals dit jaar - breder gaan programmeren met meer grote acts i.p.v. 3 giga acts.
Zet die giga acts maar op losse dagjes zoals bijvoorbeeld Malieveld, Goffert, ArenA...

+ zulke oude acts dragen ook niet bij, bij het aanboren van nieuwe klanten

Ja idd, laat hem volgend jaar op Pinkpop staan. Dan mag hij ook gerust 2x de Arena doen. Dan kan ik er wel mee leven dat er dit jaar geen tour is in in Europa.
achteraf gezien, zou dat ook heel logisch zijn geweest.
Zeker voor zo'n mega act als Springsteen met E Street... om Pinkpop (festival) en ArenA (los concert) tegelijk aan te kondigen voor NL en daarna nog achter de hand een 2e ArenA voor als die eerste uitverkoopt. (wat ik Springsteen met E Street zowaar nog voor elkaar zie krijgen ook)

• Leuk

2023 topic maar vast openen?

Zou het afzeggen van Springsteen nog effect gaan hebben op andere artiesten? Hij stond gelukkig nog nergens als headliner op festivals, dus daar zal de impact nog klein zijn. Hoop niet dat een band als Pearl Jam, ook uit de VS, Bruce nu achterna gaat met afzeggen. Voor je het weet krijg je een sneeuwbal effect.

Zou het afzeggen van Springsteen nog effect gaan hebben op andere artiesten? Hij stond gelukkig nog nergens als headliner op festivals, dus daar zal de impact nog klein zijn. Hoop niet dat een band als Pearl Jam, ook uit de VS, Bruce nu achterna gaat met afzeggen. Voor je het weet krijg je een sneeuwbal effect.
verschil tussen Springsteen en Pearl Jam is dat Springsteen nog helemaal niet aangekondigd had.
Pearl Jam (en net zo veel acts die al op festivals staan voor 2022) hadden de tour al aangekondigd en bekendgemaakt in 2020, verschoven naar 2021 en verschoven naar 2022. Denk dat dat wel iets minder snel ingetrokken zal worden, in vergelijking tot een tour die nog niet eens officieel het levenslicht gezien heeft.

edit: laat ik zo zeggen, het is dat we zo kort op de bal zitten qua geruchten, dat wij wel door hebben dat die tour er zou komen... maar laten we eerlijk zijn, eigenlijk is die tour er dus gewoon uiteindelijk helemaal niet. De meeste mensen zullen niet eens weet hebben van wat het allemaal teweeg heeft gebracht. De die-hard-springsteen-fans en de gekkies als wij die de forums als dit volgen, ja die weten wel beter inmiddels...

Laatst bewerkt:
verschil tussen Springsteen en Pearl Jam is dat Springsteen nog helemaal niet aangekondigd had.
Pearl Jam (en net zo veel acts die al op festivals staan voor 2022) hadden de tour al aangekondigd en bekendgemaakt in 2020, verschoven naar 2021 en verschoven naar 2022. Denk dat dat wel iets minder snel ingetrokken zal worden, in vergelijking tot een tour die nog niet eens officieel het levenslicht gezien heeft.

edit: laat ik zo zeggen, het is dat we zo kort op de bal zitten qua geruchten, dat wij wel door hebben dat die tour er zou komen... maar laten we eerlijk zijn, eigenlijk is die tour er dus gewoon uiteindelijk helemaal niet. De meeste mensen zullen niet eens weet hebben van wat het allemaal teweeg heeft gebracht. De die-hard-springsteen-fans en de gekkies als wij die de forums als dit volgen, ja die weten wel beter inmiddels...

Het was niet aangekondigd, maar aangezien de vergunningen voor bijvoorbeeld Landgraaf al geregeld waren, zullen er toch al wel afspraken gemaakt zijn? Dan moet Springsteen dus alsnog afzeggen, alleen in dit geval 'alleen' aan de organisatie?

Of zou de vergunning al 'voor de zekerheid' aangevraagd zijn, omdat er wel gesprekken liepen, maar nog niks was getekend?

Hoe zit het eigenlijk met het nieuwe album?

Of zou de vergunning al 'voor de zekerheid' aangevraagd zijn, omdat er wel gesprekken liepen, maar nog niks was getekend?
ik heb een vaag vermoeden dat eea al goed op papier stond.
als er in 2023 wel een tour komt, zal eea toch wel nageleefd en ingeboet kunnen worden? denk ik

• Leuk
Stromae voor de zaterdag nog een optie? Zou een absolute meerwaarde zijn voor het hele festival! Na zijn nieuw aangekondigde nummer L'Enfer weer helemaal onder de indruk.

Users who are viewing this thread