Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Zeker een optie. Hoe kansrijk die opties is weet ik echter niet. Stromae zou zo langzaamaan status headliner kunnen zijn op bepaalde festivals, en dan is het nog maar de vraag of die kans niet groter is dan dat hij sub is op een festival als Pinkpop. Zo zie ik Stromae persoonlijk qua 'formaat artiest' zo'n beetje op dezelfde hoogte staan als een Nick Cave. Dat is ook zo'n naam die je telkens eerder DTRH of BKS ziet headlinen dan dat hij sub is op Pinkpop...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Zo zie ik Stromae persoonlijk qua 'formaat artiest' zo'n beetje op dezelfde hoogte staan als een Nick Cave.
Toevallig 2 die in België een eigen festivaldag in Werchter mogen dragen.

Weet niet hoe populair hij in Nederland is, maar ik neem aan dat hij inmiddels te groot is om iets anders te zijn dan headliner? Zie hem 'gewoon' een dag op Lowlands toppen eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Zelfs op Sziget is hij sub headliner. Dus ik denk dat hij naar Lowlands reist.

Zou ook een beetje vreemd zijn als hij de dag erna op Werchter Boutique een eigen dag draait. Mensen die twijfelen pakken dan een dagje Pinkpop omdat ze dan Pearl Jam erbij krijgen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Toevallig 2 die in België een eigen festivaldag in Werchter mogen dragen.
Dat had ik inderdaad gezien. Maar ik meen ook dat iemand hier laatst zei dat België geen festivals qua formaat/opzet BKS en DTRH heeft. Werchter is het equivalent van Pinkpop (qua formaat), en daarnaast heb je Pukkelpop en Lowlands, en dan wordt het een stukje kleiner. Maar ik begeef me op glad ijs, ik heb dit slechts gelezen en ik weet niet of dit klopt. Desalniettemin blijft overeind staan dat ik Stromae en Cave in Nederland op dat niveau in zou schalen. En als een dergelijk evenement er in België inderdaad niet echt is, dan vind ik het logisch dat ze wel een dag Werchter mogen en kunnen dragen...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Zelfs op Sziget is hij sub headliner. Dus ik denk dat hij naar Lowlands reist.

Zou ook een beetje vreemd zijn als hij de dag erna op Werchter Boutique een eigen dag draait. Mensen die twijfelen pakken dan een dagje Pinkpop omdat ze dan Pearl Jam erbij krijgen.
Op Boutique krijg je Gorillaz erbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Op Boutique krijg je Gorillaz erbij.
Ehm…op PInkpop krijg je Pearl Jam….
ROYAL BLOOD , Maneskin, Tones And I om er maar een paar te noemen erbij.

Ik zelf zou het heel raar vinden als Stromae sub headliner is op de zaterdag van Pinkpop. Iemand die in Leuven of Antwerpen woont maar nog niet overtuigd is van Boutique zal eerder naar Landgraaf afreizen omdat je dan meer erbij krijgt dan in Boutique.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Ehm…op PInkpop krijg je Pearl Jam….
ROYAL BLOOD , Maneskin, Tones And I om er maar een paar te noemen erbij.

Ik zelf zou het heel raar vinden als Stromae sub headliner is op de zaterdag van Pinkpop. Iemand die in Leuven of Antwerpen woont maar nog niet overtuigd is van Boutique zal eerder naar Landgraaf afreizen omdat je dan meer erbij krijgt dan in Boutique.
Maneskin en Tones and I voor mij juist eerder reden om juist weg te blijven. :p

Laten we het erop houden dat Stromae niet op Pinkpop staat of dat de kans iig gering is.
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: mattman en wenteldave

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Maneskin en Tones and I voor mij juist eerder reden om juist weg te blijven. :p

Laten we het erop houden dat Stromae niet op Pinkpop staat of dat de kans iig gering is.
Ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Ook niet mijn smaak helemaal.

Zijn misschien wel voor veel jongeren een van de meest relevante artiesten van de laatste tijd.

Iemand die op vrijdag Twenty One Pilots en Jc Stewart kan zien , op zaterdag Maneskin en Tones and I en op zondag Zara Larson , Imagine Dragons en Dermot Kennedy zal het geweldig vinden.

Heb je wel een dagkaart gekocht voor een andere dag?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Tones and I? Die heeft toch maar 1 hitje met Dance Monkey?

Ik overweeg nog een vrijdagkaartje. Misschien dat ik me tzt op de wachtlijst plaats. :)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Tones and I? Die heeft toch maar 1 hitje met Dance Monkey?

Ik overweeg nog een vrijdagkaartje. Misschien dat ik me tzt op de wachtlijst plaats. :)
Jij ziet het als een “hitje” andere jongere generaties zien dat niet zo.

Om je even een beeld te geven…

TONES AND I:
17 miljoen maandelijkse luisteraars
Dance Monkey -2,4 MILJARD keer geluisterd
Fly Away - 221 miljoen keer geluisterd
Never Seen The Rain - 342 miljoen keer geluisterd

Gorillaz….
15 miljoen maandelijkse luisteraars
Feel good inc - 808 miljoen keer beluisterd
Clint Eastwood - 489 miljoen keer beluisterd

Ik snap dat het niet iedereen zijn/ haar favoriete muziek is maar je kunt niet zomaar een artiest wegzetten met “een hitje” als het niet jouw soort muziek is.

Ja het klopt dat Gorillaz langer bestaat en veel meer nummers heeft uitgebracht.

Maar kijk naar de actuele spotify maandelijkse luisteraars en je ziet dat momenteel meer mensen maandelijks naar Tones And I luisteren dan Gorillaz.

Vind ik dat zelf logisch? Nee. Gebeurt het ? Ja. Dus boek je naar wat het grotere publiek luistert en wat betaalbaar en beschikbaar is.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
P. S. QMusic en 3FM bepalen nu wat er gedraaid wordt aan de hand van wat er hip en trending is op TikTok. Dit zal wel de toekomst worden….
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Maar kijk naar de actuele spotify maandelijkse luisteraars en je ziet dat momenteel meer mensen maandelijks naar Tones And I luisteren dan Gorillaz.
Dat soort cijfertjes zijn verraderlijk soms.

Pearl Jam komt met hun 10 miljoen ver onder die luisteraars van Gorillaz en Tones And I uit, bijvoorbeeld.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Dat soort cijfertjes zijn verraderlijk soms.

Pearl Jam komt met hun 10 miljoen ver onder die luisteraars van Gorillaz en Tones And I uit, bijvoorbeeld.
Festivals gebruiken ze vaak wel als leidraad…

Gelukkig niet alleen maar.


De streams per nummer zijn wel degelijk accuraat. Ze zijn dus ook een goede graadmeter.
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Dat soort cijfertjes zijn verraderlijk soms.

Pearl Jam komt met hun 10 miljoen ver onder die luisteraars van Gorillaz en Tones And I uit, bijvoorbeeld.
Dat ligt mijn inziens aan de tijd waar de artiesten uit stammen en wat er momenteel trending is. Je ziet dat een festival als WooHah ontzettend groot is terwijl dit voor een 20/30 jaar terug totaal niet relevant was. Daarnaast gaan artiesten als Tones And I, 21 Pilots en Imagine Dragons ook by far nooit halen wat een Pearl Jam, Metallica etc. aan platen en CD's heeft verkocht.
Als ik bij mijn vriendengroep kijk (+/- 10 man van om en nabij de 22 jaar oud) kunnen er maar 3 de nummers van Pearl Jam verteren en de rest gaat al snel richting de (Amerikaanse) rappers, techno en andere muziek smaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Dat ligt mijn inziens aan de tijd waar de artiesten uit stammen en wat er momenteel trending is. Je ziet dat een festival als WooHah ontzettend groot is terwijl dit voor een 20/30 jaar terug totaal niet relevant was. Daarnaast gaan artiesten als Tones And I, 21 Pilots en Imagine Dragons ook by far nooit halen wat een Pearl Jam, Metallica etc. aan platen en CD's heeft verkocht.
Als ik bij mijn vriendengroep kijk (+/- 10 man van om en nabij de 22 jaar oud) kunnen er maar 3 de nummers van Pearl Jam verteren en de rest gaat al snel richting de (Amerikaanse) rappers, techno en andere muziek smaken.
Precies de reactie die ik even nodig had! Dit is precies wat ik bedoel.

En ik volg al een tijdje dit forum en wellicht ben ik ook van de “jongere” generatie maar ik stoor me dat sommige mensen moderne relevante artiesten als niet “relevant” zien. Ik luister jaarlijks de Top 2000 en houd ook van de iets oudere artiesten. Maar ik ga ook niet alles wat oud is bestempelen als niet relevant.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Ik verwacht zelfs dat een festival als Woohah zelfs groter dan Pinkpop kan worden over een tiental jaren als Pinkpop niet dringend gaat vernieuwen. Maar dat is mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

Gebruikers die dit onderwerp bekijken