Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

nou, ja, "groot genoeg"... het is imo nog altijd maar relatief.

denk dat die 2 keer Ziggo uitverkoopt zonder probleem, dus fans genoeg trekt die wel. Maar goed, Snollebollekes en Justin Bieber vullen ook een GelreDome.
Wil nog niet zeggen dat een festival headliner spot op Pinkpop dan ook meteen een 100% match is. Die match zie ik niet, voor Stromae en ook niet voor Snollebollekes zo ver mag duidelijk zijn.
Kensington verkoopt een aantal keer Ziggo uit, zou ik ook geen headliner voor Pinkpop vinden.

Ik denk dat als er een act komt voor 12 juni, er gekeken moet worden naar een act die normaal gezien ook op Goffertpark, Malieveld, ArenA of GelreDome zou staan. Misschien zelfs nog nooit op Pinkpop, maar ik ga er even van uit dat er een connectie is met Buro Pinkpop om deze dag met deze act te organiseren.
Ik denk dat je ook moet kijken naar een artiest die anders op het Malieveld zou staan of Goffertpark of arena. Je gaat echt niet een heel veld inrichten alleen voor de Snollebollekes.

Ik denk dat je ook moet kijken naar een artiest die anders op het Malieveld zou staan of Goffertpark of arena. Je gaat echt niet een heel veld inrichten alleen voor de Snollebollekes.
nee, ik ga inderdaad ook mee met jouw conclusie, Springsteen is meest logisch.

sterkernog, ik ben vrijwel overtuigd dat het Springsteen moet (of had moeten) zijn, 99%
maar goed, het is pas zeker als er witte rook en groen licht is!?!

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
nee, ik ga inderdaad ook mee met jouw conclusie, Springsteen is meest logisch.

sterkernog, ik ben vrijwel overtuigd dat het Springsteen moet (of had moeten) zijn, 99%
maar goed, het is pas zeker als er witte rook en groen licht is!?!
Zitten we toch mooi op één lijn ?☺️ Ik hoop ook op Springsteen. De vaagheid rondom de posters baart me wel enige zorgen. Het lijkt er een beetje op alsof Springsteen het wellicht niet aandurft in verband met de Corona risico’s.

Ik bekijk het positief en denk dat Omicron wel eens de oplossing kan zijn. Minder ziekmakend maar wel veel besmettelijker waardoor straks iedereen immuun is door vaccin of door doorgemaakte besmetting. Enige zorg is dat er wellicht zoveel kwetsbaren in een keer ziek worden dat de ziekenhuizen het niet aan kunnen.

Maar goed dat even over Corona.

even toch een brainstorm hier, wat Pinkpop voor elkaar gekregen heeft als los concert op 12 juni 2022 op Megaland.
zou een "Mega openluchtconcert" zijn, ik reken op 60k bezoekers dan?

- Springsteen, gerucht over NL concert oa 12 juni en mogelijk Frankfurt 10 juni, althans als de tour door gaat,
- Rolling Stones, al concerten gegeven op Megaland, zijn gerucht juni in Frankrijk,
- McCartney, nog niet aangekondigd voor Goffertpark, wellicht dat outdoor op Megaland een alternatief is.
- AC/DC, mogelijk volgt er een tour. Hebben eerder al losse concerten op Werchter en Dessel gegeven buiten de festivals. Misschien nu een Benelux show in Landgraaf,
- Beyonce, stond hoog op de wenslijst voor Pinkpop, gerucht over Parijs in juni 2022,
- Muse, vorige tour in Goffertpark. Publiekslieveling van Pinkpop, nog geen NL datum en staan 11 juni in Berlijn,
- Adele, heeft in juli UK outdoor shows staan,
- Anouk, staat de dag eerder voor outdoor concert op Malieveld,
- Kensingston, als soort afscheid concert met NL voorprogramma en nog niet aangekondigd op Pinkpop,

iemand nog ideeen?

Ideeën:

• 12 juni was bedoeld voor Springsteen. maar het lijkt erop dat het 2023 wordt.
  • Ook AC/ DC schijnt geen plannen meer te hebben voor 2022.
  • Rolling Stones vroegen in juni/juli een bit voor de festivals. Die hebben alle headliners wel al zo'n beetje bekend gemaakt, dus dat zie ik niet meer gebeuren. Inmiddels is Charlie overleden en is het stil geworden. Het zou nog kunnen, maar ik verwacht hooguit nog een paar optredens in London.
  • Voor zover ik weet heeft Groningen (12 juni) nog een slot vrij en Nijmegen nog 2,
  • Boven de markt hangen nog ( bands met een bevestigde optredens ) Muse, Robbie Williams, Adele, ..
  • En aangezien Groningen de meeste bezoekers kwijt kan (75.000) zou ik Adele daar wegzetten.

? Ik denk dat een Europese tour van Bruce Springsteen meer oplevert dan een tour van de Snollebollekes door Europa

Wat Bruce in de rest van de wereld omzet is voor de organisatie in Landgraaf natuurlijk volledig irrelevant.

Laten we echter hopen dat Snollebollekes gewoon lekker Gelredomes blijft vullen...

Met de bevestiging dat er geen tour gaat komen voor Bruce, ligt het in de lijn der verwachting dat op 12 juni een andere artiest van grote naam naar Landgraaf komt. Ik gok op de Stones.

• Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr
Ik denk dat de kans groot is dat het Robbie Williams gaat worden.

Of misschien Knotfest Nederland?!

Tour van Bruce toch wat later want via via krijg ik dit bericht over een mogelijke Desert Trip 2 in de VS

er komt niets 12 juni 2022, vergunning is weer ingetrokken

Het was nog een groot geheim: Bruce Springsteen op zondag 12 juni in Landgraaf. De vergunningsaanvraag is woensdag echter ingetrokken. De superster heeft zijn Europese tournee gecanceld.
limburger.nl/cnt/dmf20220106_93875892

In Denemarken weten ze vrijwel zeker dat Omicron de oplossing is en ik denk dat ook. Straks is iedereen immuun door besmetting of vaccinatie. Ik blijf positief en ga ervan uit dat festivals dit jaar wel gewoon door kunnen gaan…. Dit is een heel jammer besluit. Ik kan wel zeggen het is een dom besluit maar dan spreek ik meer vanuit mijn emotie ?

• Winning
Waarderingen: T. Roses en DennisvdBr
Oké, jammer van Bruce. Hopen dan maar op volgend jaar idd. Wat me dan nu ook weer bezig houd is wie er in de Gelredome gaat staan want die zouden deze maand toch een grote naam bekend maken las ik gisteren. Ook vraag ik me af of het PP terrein nog vaker gebruikt zal gaan worden voor losse concerten. Dit was toch al even geleden....

...Ook vraag ik me af of het PP terrein nog vaker gebruikt zal gaan worden voor losse concerten. Dit was toch al even geleden....
ik ben in ieder geval minstens 1 dagje op Landgraaf Live te vinden in mei... oke, da's niet een groot concert (coverbandfestivaldag met Stahlzeit), maar ach...

maar zeker, Buro Pinkpop haalt te weinig uit het voorrecht dat ze hebben met Megaland. Al helemaal als je rond een periode zit waar veel artiesten touren, het een zomerperiode is voor outdoor concerten en al faciliteiten op het terrein opgebouwd zijn (lees : rond Pinkpop)

edit: 2019 is Rammstein ook al niet gelukt, in de 90's twee avonden GnR niet gelukt.
Maar wel Roger Waters in 2007, Bon Jovi in 1996 en 2 x Rolling Stones in 1995 en 1999 is wel gelukt.
Dus het kan wel en de vergunning is er...

Laatst bewerkt:
Wel balen dat hij niet tourt 2022! Ik had de afspraak met m'n pa al staan om naar 1 van zijn concerten te gaan; zij het in Nederland, Duitsland of België.

Users who are viewing this thread