Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik ga ook eens meedoen! Verwacht veel moderne nummers ?…. Wel lastig om een echte nummer één te geven…als je een top 100 maakt kan elk nummer wel op plek 1 ?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Wellicht makkelijker voor de organisatie om gewoon iedereen een lijst met 100 nummers te maken (zonder dat aan elk nummer één punt gekoppeld is). Zoals ze het bij de Top 2000 doen. Maar goed is maar een tip :)
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Wellicht makkelijker voor de organisatie om gewoon iedereen een lijst met 100 nummers te maken (zonder dat aan elk nummer één punt gekoppeld is). Zoals ze het bij de Top 2000 doen. Maar goed is maar een tip :)

Dit werkt perfect hoor ;)
Stuur je nog een lijst in, dat mag in het juiste topic :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
NOG DRIE DAGEN VOOR JE LIJST IN TE STUREN!!

Bepaal mee de Tijdeloze Top 100 van Festileaks!


We gaan dit jaar weer op zoek naar de Tijdloze top 100 van de leden van Festileaks. Je kan nog een volle week jouw eigen top 10, 20, 25, 50 of 100 insturen en zo mee de lijst kleuren. Kijk snel in het betreffende topic en voeg je stem toe aan de lijst.

https://forum.festileaks.com/threads/festileaks-tijdloze-top-100-editie-2022.932/


ryN4CNK.png
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Overigens nog een opvallende afwezige momenteel in het programma: Kensington.
De band wie in september '22 afscheid neemt van frontzanger Eloi Youssef is vooralsnog niet opnieuw aangekondigt voor Pinkpop. Dit terwijl er inmiddels al andere festivals op de lijst staan. Of je er nu van houdt of niet, het zou een vreemde keuze zijn mochten ze niet op pinkpop staan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Wanneer je droomt (ja letterlijk droomt)…
Dat Pinkpop de volgende (laatste) namen bekend maakt…

*Mabel
*Kraftwerk (zondag erbij)
* Stromae (vrijdag erbij)
*The National
* Gorillaz
* Tom Grennan
*Keane
*Ellie Goulding

Helaas was het maar een droom! Haha!
Heb ik al last van festival ontwenningsverschijnselen door Corona?
 
  • Haha
  • Wow
Waarderingen: mattman en DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Met deze droom toch maar even verder gaan met het toelichten van artiesten…

Na Lost Frequencies, Antoon en Kacey Musgraves en Maan (met dank aan een ander forum lid). Vandaag even tijd voor een grotere naam….

Queens Of The Stone Age - zondag 19 juni

Na 2001,2003,2008 en 2013 zijn de mannen in 2022 weer op Pinkpop te zien!

De mannen stonden dit jaar maar liefst vier keer in de Top 2000.
Hieronder een overzicht (met meteen een paar van hun beste hits):
I Sat By The Ocean (nummer 1971) , Make It With Chu (nummer 1695), Go With The Flow (nummer 1070) en No One Knows (nummer 302). Wel jammer dat al deze nummers gezakt zijn ten opzichte van eerdere Top 2000 editie.

De Amerikaanse rockband Queens Of The Stone Age werd al in 1996 opgericht en stamt af uit het Californische Palm Desert. De huidige leden bestaan uit Josh Homme, Troy van Leeuwen (nee helaas geen Nederlander) , Jon Theodore , Dean Fertita en Michael Shuman.
Oud leden zijn onder andere Joey Castillo en ja hoor de enige echte Dave Grohl!

Het bijzondere aan Queens of The Stone Age is dat ze onderdeel zijn van de Palm Desert Scene. Een groep van muzikanten uit het (ja hoor) Californische Palm Desert. Dit is ook de reden dat er zoveel verschillende leden bij Queens Of The Stone Age zijn geweest. Hun historische tijdlijn is duizelingwekkend en veel leden zijn gekomen en weg gegaan.

Josh (oprichter van de band) heeft al laten weten dat hij het met Queens Of The Stone Age wat rustiger aan wilt gaan doen. Hij heeft ook gewerkt met de groepen Iggy Pop en Them Crooked Vultures .


In 2022 komt er waarschijnlijk weer een nieuw album van QTSA!


Komt het beste tot zijn recht op : MainStage

Verwacht: Gitaren , een top live show, head bangend publiek ( zelfs de zoete pop liefhebbers doen mee!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
los concertdagje georganiseerd door Pinkpop week voor het festival op Megaland in Landgraaf, voor 12-6-2022 is vergunning aangevraagd?

zie ook hier ?
 
  • Leuk
Waarderingen: PimSp

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Stel je voor….

Een nieuw gevarieerd programma…. Een open lucht stage 4 en dan nog een los dagje Bruce Springsteen….

Sinds Pinkpop een nieuw management heeft veel veranderingen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Dit zal met name gelden voor de indoor concerten ben ik bang. Outdoor zal er wel veel doorgaan is de verwachting.
Sorry ik liet me gaan, niet de plek om het hier over te hebben denk ik. Maar gewoon Springsteen ook nog eens, en mijn agenda zit echt bomvol als het wel allemaal doorgaat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Sorry ik liet me gaan, niet de plek om het hier over te hebben denk ik. Maar gewoon Springsteen ook nog eens, en mijn agenda zit echt bomvol als het wel allemaal doorgaat.
Qua topic... als los concert door Buro Pinkpop op Megaland, laat ik even in het midden of er een "Mega openluchtconcert" van Springsteen komt.

feit is, er is een vergunning aangevraagd door Festivals Limburg BV voor 12-06-2022.
nog even los van de artiest die er komt en of het uberhaupt door gaat natuurlijk.

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Eindelijk nog eens een extra concert op Megaland, hoop dat het The Boss is.Ben benieuwd wanneer er meer info komt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
2022 is wel een geschift jaar kwa concerten hoor. Jammer dat 80% niet door zal gaan :(
Gewoon allemaal de booster halen dat helpt al een beetje. Verder is Omicron zoals het er nu uitziet minder ziekmakend. Als het besmettelijker is en minder mensen worden ziek en iedereen neemt een booster komen we al heel ver.

Om het nog wat positiever te maken…

* We weten in de zomer nog meer.
* In de zomer is het warmer dus minder virus circulatie.
* Test evenementen wordt steeds normaal en de capaciteit kan het aan….

Dus genoeg positieve signalen! The more we know the better it will be .

Verder zal ik stoppen met mijn Corona gezeur?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Na Lost Frequencies/ Antoon/ Maan / Queens Of The Stone Age en Kacey Musgraves is het vandaag tijd voor…

JC Stewart - vrijdag 17 juni
Het verbaasde me dat JC Stewart zo laag op de Pinkpop site is gekomen uiteindelijk.
Van alle vrijdag acts staat deze zanger ergens onderaan. Voor de 2020 editie was JC ook al geboekt maar inmiddels is hij heel erg gegroeid. Tik Tok maar ook Q Music hebben deze zanger naar een hoger niveau getild . Naar mijn mening ook dik verdient.

Samen met Tom Odell heeft JC nummers geschreven voor zijn EP When The Light Hits The Room. Ook voormalig One Direction lid Niall Horan hielp hem en schreef in de 2021 de single Break My Heart dat inmiddels een grote hit is geworden.


De Ierse John Callum Stewart (JC Stewart dus) hielp ook Lewis Capaldi met het schrijven zijn hits.


JC Stewart staat over een paar jaar op de MainStage van Pinkpop! Waarom die overtuiging? Omdat hij gewoon hele goede popmuziek schrijft en een goede stem heeft!

Verwacht op: Stage 4

Wat kun je verwachten: Meezingende jongeren die ergens ook wel heel erg fan zijn van een Shawn Mendes of Bruno Mars.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken