Best Kept Secret 2027

Laatste keer in Nederland was dat rare optreden op Pinkpop. Ik voel dit ook niet zo voor BKS.

Wolf Parade is uiteraard heel welkom!!
Heb FNM in 2009 op Lowlands gezien. Was ook niet al te best (subjectief natuurlijk en wellicht was dit ook een "minder dan normale" show voor ze). Deftones zijn idd wel echt nog on top of their game!

Zou het persoonlijk wel vet vinden als BKS iets meer hardere bands boekt ieder jaar, Blood Incantation lijkt ook goed te zijn ontvangen. Iets als Deafheaven in het verlengde daarvan zou misschien tof zijn volgend jaar?

Niet echt vergelijkbaar toch?
Nee idd. De populariteit van Deftones kent de laatste jaren een revival en ze scoren ook bij de jongere generaties (o.a. door TikTok). Faith No More moet het imo op dit moment toch vooral van de nostalgie hebben en is volgens mij ook echt niet zo populair bij twintigers (en misschien zelfs dertigers). En als we het over nostalgie hebben zie ik toch liever een iets meer 'indie' act als Modest Mouse of My Bloody Valentine.

Laatste keer in Nederland was dat rare optreden op Pinkpop. Ik voel dit ook niet zo voor BKS.

Wolf Parade is uiteraard heel welkom!!
O daar was ik bij, en ik vond het best leuk. Maar ook niet meer dan dat hoor.

Death Church vond ik dan weer wel tof. Maarja ook niet als BKS.

En in ander nieuws: Protomartyr komt met een nieuw album en tourt dit najaar (o.a. in Botanique en Paradiso). Ideale Secret-afsluiter?

Edit: Er zitten de komende maanden trouwens heel wat albums aan te komen van 'BKS-proof' artiesten: Phoebe Bridgers, Protomartyr, Kiwi jr., Julia Holter, Ty Segall, Arab Strap, Mykki Blanco, Westside Cowboy (!!!), Bloc Party (voor de nillies-nostalgiespot), Bonobo, This Is Lorelei, Ezra Collective, Julia Jacklin, Blondshell, Gilla Band, Chloe Slater, Eels, Slow Pulp, Fat Dog, Personal Trainer, Bodega

Denk dat enkel Phoebe uit dat lijstje echt als headliner kan komen, maar voor mijn verwachtingen van de mid- en undercard ziet dat er toch best goed uit.

Laatst bewerkt:
Nee idd. De populariteit van Deftones kent de laatste jaren een revival en ze scoren ook bij de jongere generaties (o.a. door TikTok). Faith No More moet het imo op dit moment toch vooral van de nostalgie hebben en is volgens mij ook echt niet zo populair bij twintigers (en misschien zelfs dertigers). En als we het over nostalgie hebben zie ik toch liever een iets meer 'indie' act als Modest Mouse of My Bloody Valentine.
Ja, ik had niet scherp of zo'n FNM inmiddels ook aan een TikTok revival bezig was. Verder met een harde bril bekeken natuurlijk totaal anders dan Deftones, maar maakt denk ik op BKS weinig uit met die paar 'harde' namen per jaar.

Heb FNM in 2009 op Lowlands gezien. Was ook niet al te best (subjectief natuurlijk en wellicht was dit ook een "minder dan normale" show voor ze). Deftones zijn idd wel echt nog on top of their game!

Zou het persoonlijk wel vet vinden als BKS iets meer hardere bands boekt ieder jaar, Blood Incantation lijkt ook goed te zijn ontvangen. Iets als Deafheaven in het verlengde daarvan zou misschien tof zijn volgend jaar?
Porcupine Tree als two afsluiter 🤞🤞

Zeker, maar Steven Wilson heeft ook nog een solo-album en een vervolg van zijn project met Mikael Åkerfeldt op de rol staan. Vraag me sowieso af of we hem nog een keer op een festival zien.

Die laatste van Neurosis is bij de media goed gevallen. Zou dat na Blood Incantation niet een logischere BKS-naam zijn? Deafheaven past sowieso wel. Of Nine Inch Nails als ONE-afsluiter natuurlijk.

Die laatste van Neurosis is bij de media goed gevallen.
Als Neurosis ergens in Nederland speelt in 2027 is het Roadburn o.a door banden die verschillende leden met het festival hebben, zeker nu Earon Turner er bij zit in de nieuwe line-up, en een gedroomde headliner voor het festival wat een spot is die ze in het verleden ook al een aantal keer hebben gespeeld. Lijkt me wat te dicht bij(geografisch en tijd kwa touren) om ze nog eens op BKS te boeken.

• Leuk
Waarderingen: Fluxion en teunajax
Dat is echt een naam waar ik al jaren niemand van tevoren op heb zien hopen! Alleen dat het achteraf volgens mij erg goed te pruimen was.
Kan me vooral herinneren dat het daarna heel druk was in de tent bij Interpol. Vooral vanwege het onweer aan het einde van haar set.

Users who are viewing this thread