Best Kept Secret 2027

Wat zouden jullie vinden van een dubbele booking van king gizzard?

Één headline spot op de One met een normale 'rock-set' en een dag later als afsluiter van de Two met een 'rave-set' (zie ook hun nieuwe album).
Ik zeg zeker geen nee, maar als BKS volgend jaar verder gaat met de grootte van headliners van dit jaar, vrees ik dat sub op de ONE het hoogst haalbare is voor King Gizz.

Ik ben groot KGLW fan en begrijp volledig dat een dubbele boeking te ver zou gaan. Daarvoor kom ik niet een weekend naar BKS. Denk wel dat ze nu een dag BKS kunnen headlinen en dat het een naam zou zijn wat ook dagtickets zou verkopen.

Een dj set van Bullant (Joey) op de floor mag dan natuurlijk wel gewoon erbij.

Aangezien we de afgelopen jaren veel gehop zien tussen Lowlands, dtrh en bks; welke acts die dit jaar op Lowlands of dtrh stonden, zouden jullie komende editie graag op bks zien?

(Ook al is het natuurlijk altijd ergens jammer als dat gebeurt, haalt de spanning wel beetje eruit en is wat mij betreft iets waar al deze festivals last van hebben: te veel acts jaar later alweer op retour). Maar leek me toch een leuke vraag om te stellen.

Aangezien we de afgelopen jaren veel gehop zien tussen Lowlands, dtrh en bks; welke acts die dit jaar op Lowlands of dtrh stonden, zouden jullie komende editie graag op bks zien?

(Ook al is het natuurlijk altijd ergens jammer als dat gebeurt, haalt de spanning wel beetje eruit en is wat mij betreft iets waar al deze festivals last van hebben: te veel acts jaar later alweer op retour). Maar leek me toch een leuke vraag om te stellen.
Van Lowlands: Lorde, Turnstile, Blood Orange, Geese, Dijon, Dove Ellis, JPEGMAFIA, Nu Genea, Wunderhorse, Geordie Greep, Gurriers, Maruja
Van DTRH: Little Simz, The XX, David Byrne, Loyle Carner, The Last Dinner Party, Beirut, Johnny Marr, Oklou, Overmono, Folk Bitch Trio, Westside Cowboy

Realistisch gezien zullen de grootste namen hiervan wel niet naar BKS komen in 2027, maar zo'n Westside Cowboy, Blood Orange, Gurriers en Maruja zie ik wel gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Glow en AngieH
Ik vond Turnstile waanzinnig in de AFAS vorig jaar, dus laat die maar komen headlinen. Zeker als dat dan naast een act als Phoebe Bridgers is. Van Lowlands ben ik ook wel benieuwd naar Geese, al heb ik de klik nog niet helemaal gemaakt. Dove Ellis mag ook.

Van DTRH lijkt Westside Cowboy me zoals gezegd erg tof. Apparat ook, en Oklou en Tomora. Alle headliners (vooral The xx) zijn ook welkom. Misschien niet enorm waarschijnlijk, anderzijds stonden Nutini en Kiwanuka ook op BKS het jaar na DTRH.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ik sluit me aan bij de twee berichten hierboven. Daarnaast zouden Floating Points, Jim Legxacy en José Gonzalez van mij ook mogen langskomen.

Misschien heb ik een goede bui vanavond, maar dit uurtje zie ik achtereenvolgens Keo, Ravyn Lenea en Wunderhorse voorbijkomen op de Lowlands-stream en ik denk: doe die maar allemaal :)

Wat echt een goeie boeking zou zijn is Buraka Som Sistema! Die braken vanochtend de Heineken op Lowlands af en dat was echt geweldig

Met Tame Impala kan een van mijn gedroomde headliners voor de komende editie alvast geschrapt worden. Jammer!

Wat zouden jullie vinden van een dubbele booking van king gizzard?

Één headline spot op de One met een normale 'rock-set' en een dag later als afsluiter van de Two met een 'rave-set' (zie ook hun nieuwe album).
En op dag 3 een metal set in de casbah?

Uit het DTRH topic, maar volgens mij een goede shout: het tourschema van Tame Impala geeft ruimte aan Wet Leg om op de vrijdag op BKS te staan. Beetje mosterd na de maaltijd, maar wel een fijne band om erbij te hebben op de One.

RAYE (hoewel meer geknipt voor Pinkpop misschien), Blood Orange, FKA Twigs, Fat Dog, Lander & Adriaan (bestaan die nog?), Fcukers, Nu Genea, PHoenix, La Femme, Maruja, Florence + the Machine, Yussef Dayes. En na die set op LL natuurlijk IJsland.

Nog een paar niet-festival favorietjes: Clairo, Nubiyan Twist, Berlioz, Björk, Men I Trust, La Vacanza

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik hoop tijdens het volgende seizoen wat minder namen die we de afgelopen jaren veelvuldig hebben kunnen zien; Eefje de Visser, S10, Froukje, Sef, IJsland, Sophie Straat etc. Die even een jaartje niet.

Gurriers, Wunderhorse en Floating Points zou ik van LL wel naar BKS willen zien gaan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: submarine
Uit het DTRH topic, maar volgens mij een goede shout: het tourschema van Tame Impala geeft ruimte aan Wet Leg om op de vrijdag op BKS te staan. Beetje mosterd na de maaltijd, maar wel een fijne band om erbij te hebben op de One.
Maar vanwege datzelfde Tame Impala staan ze al twee keer in Nederland. Voor BKS denk ik inderdaad mosterd na de maaltijd. Hadden er twee of drie jaar geleden prima kunnen staan, maar nu eigenlijk niet meer.

RAYE (hoewel meer geknipt voor Pinkpop misschien), Blood Orange, FKA Twigs, Fat Dog, Lander & Adriaan (bestaan die nog?), Fcukers, Nu Genea, PHoenix, La Femme, Maruja, Florence + the Machine, Yussef Dayes. En na die set op LL natuurlijk IJsland.

Nog een paar niet-festival favorietjes: Clairo, Nubiyan Twist, Berlioz, Björk, Men I Trust, La Vacanza
Wat doet Björk verstopt in dit lijstje?! Ik zou haar heel graag op BKS (of sowieso: ergens in Nederland) zien, maar verwacht eigenlijk dat dit niet meer gaat gebeuren.

Er worden hier veel namen genoemd van LL of DTRH die ik graag op BKS zou willen zien. Vooral Geese, Blood Orange, Dove Ellis of Dijon. The XX heel graag als headliner, maar dan als ze ook nieuwe muziek hebben.

De Lowlands-naam die hier niet genoemd wordt, en die ik liever ook niet hier zie komend jaar, is Kneecap. Friendly Fire doet die AFAS-show in november. Als ze nog omhoog zitten met headliners zie ik ze Kneecap zomaar nog als (kleine) headliner programmeren.

Friendly Fire heeft ook die (uitverkochte) Ziggo-show van Phoebe Bridgers geboekt. Mocht zij volgend jaar festivals doen dan is zij meteen een heel goede kanshebber voor BKS.

• Leuk
Waarderingen: Jelle en AngieH
Wat doet Björk verstopt in dit lijstje?! Ik zou haar heel graag op BKS (of sowieso: ergens in Nederland) zien, maar verwacht eigenlijk dat dit niet meer gaat gebeuren.

Er worden hier veel namen genoemd van LL of DTRH die ik graag op BKS zou willen zien. Vooral Geese, Blood Orange, Dove Ellis of Dijon. The XX heel graag als headliner, maar dan als ze ook nieuwe muziek hebben.

De Lowlands-naam die hier niet genoemd wordt, en die ik liever ook niet hier zie komend jaar, is Kneecap. Friendly Fire doet die AFAS-show in november. Als ze nog omhoog zitten met headliners zie ik ze Kneecap zomaar nog als (kleine) headliner programmeren.

Friendly Fire heeft ook die (uitverkochte) Ziggo-show van Phoebe Bridgers geboekt. Mocht zij volgend jaar festivals doen dan is zij meteen een heel goede kanshebber voor BKS.
Phoebe is dan gewoon een headliner toch? Lijkt me perfect!

Users who are viewing this thread