Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik ben nou eenmaal een aansteller. Meestal gaat het goed, en soms ga ik liggen zuigen. In dit geval werd ik getriggerd door het zinnetje "het is inhoudsloos, dus het past perfect op Pinkpop". Zo stond het er niet letterlijk, maar zo interpreteerde ik het. Mijn handicap. En eens: er staat geregeld mainstream meuk op Pinkpop. Er staat gelukkig ook mainstream materiaal dat verre van meuk is, en zo nu en dan ook niet-mainstream pareltjes. Alles bij elkaar is het kwalitatief gezien geen 10 met een gouden griffel, maar wel een hele dikke vette voldoende, en toch toegankelijk genoeg voor iedereen. Vooral om die reden: TOPFESTIVAL!

En omdat ik niet vies ben van een leuke uitdaging:



MAAN - zondag 19 juni

Ze is haar carriére gestart met een kleine achterstand. Net als een acteur die via GTST een acteercarriére aangaat, heeft Maan de pech dat ze als zangeres keihard doorbrak door het RTL gedrocht The Voice overtuigend te winnen, terwijl daarnaast haar papa ook nog eens een bekende was in showbizzland. En dus moest ze al vroeg hard werken om de vooroordelen dat het haar allemaal is komen aanwaaien van zich afslaan. Want zeker met een goede opstap geldt: er komen is gemakkelijk, er blijven niet.

Hoe je dat doet? Hard werken, normaal blijven doen, en drijven op je kwaliteiten. Lukt haar dat? Mwoah. Daar waar ze verschijnt om te zingen, zijn de toehoorders het er doorgaans wel over eens; dat kan ze heel aardig. Al dat gelul er omheen, elke talkshow die je uitnodigd ook daadwerkelijk bezoeken, aan elke spelshow die je kent meedoen en een muzikale orgie met zo'n beetje de halve line-up van De Vrienden van Amstel Live, dat hoeft niet van iedereen. Maar zoals de meesten weten zijn er een aantal basisregels die nooit veranderen: Negatieve aandacht is ook aandacht, jongeren denken in korte termijn, en sex sells. Maan beheerst deze basisregels doordat ze de gave heeft om altijd in de schijnwerpers te blijven, duetten op te nemen met elke artiest die op dat moment de hype is, en daarnaast ook nog eens best een lekker wijf is.

En zo blijkt dat Maan er voorlopig niet alleen is gekomen, maar tot nu toe ook is gebleven. Want aan haar steeds verder groeiende populariteit heeft ze sinds die finale in 2016 nooit meer iets ingeboet, en ik durf er een jackie-cola voor te verwedden dat ze qua podium en tijdslot ook een dikke promotie heeft gemaakt sinds haar vorige Pinkpop gig in 2018 in de Brightlands tent.

Wees geen aansteller, don't be a RickHuissen, en ga volgend jaar eens kijken of dat meisje inderdaad nog steeds zo goed kan zingen. Zelf doe ik het niet, want ik hou niet van hypes en dus automatisch niet van haar repertoire, en ik verwacht dat Pinkpop tegelijkertijd ergens een paar gitaren laat schreeuwen voor deze ouwe rocker.

Houd je van een muzikale opwaardering van songs van Acda & De Munnik en Borsato, maar ook van het opwaarderen van de troep die Ronnie Flex, Snelle en Kraantje Pappie maken, dan is dit zeker een aanrader!

Naar verwachting te zien op Main Stage
Mooie samenvatting van Maan! Ik hoef Maan dus niet meer te bespreken ??

Nog een filmpje om het compleet af te maken:

 
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Als liefhebber van Acda & De Munnik doen me deze opmerkingen altijd pijn. Fijn dat je strijdbijl met eloelo begraaft, maar je maakt er een nieuwe vijand bij ;).
+2

Maan is overigens wel de mainstreammeuk waarover we het hadden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Als liefhebber van Acda & De Munnik doen me deze opmerkingen altijd pijn. Fijn dat je strijdbijl met eloelo begraaft, maar je maakt er een nieuwe vijand bij ;).
Aha, mijn gevoel zei al dat er ergens nog iets niet lekker zat in mijn betoog. De term 'muzikale opwaardering' had alleen bij Borsato en die andere gappies moeten staan. Acda & De Munnik kan natuurlijk onmogelijk door Maan worden opgewaardeerd. Excuses!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Omdat er over Pendulum wordt gesproken begin ik maar alvast met deze naam…

Lost Frequencies (LIVE) - zaterdag 18 juni
Lost Frequencies ook wel bekend als de Belgische DJ Felix De Laet. Inmiddels heeft hij …ahum… 1,5 miljard streams..op Spotify! Waar komt nu deze naam vandaan? Oude nummers noemde Felix …Lost Frequencies vandaar ook de naam. Hij brak door met zijn hit Are You With Me.

Amsterdam Dance Event, Balaton Sound en Tomorrowland. Noem het maar op Felix heeft er allemaal al gestaan. Dit is geen kleine dance naam en het is verrassend dat hij bij sommige festivals nog geen headliner waardig materiaal is.
Enkele andere bekende hits van hem Where Are You Now, Rise , Reality…om er maar een paar te noemen.

Je zult vast denken alweer een dj meh…Maar vergis je niet in Capslock staat groot LIVE. Bij Lost Frequencies betekent dat het bespelen van live instrumenten en waarschijnlijk ook live zangeressen. Dit is dus geen show die je wilt missen.
Ik word zelf erg enthousiast van deze artiest omdat hij fijne dance muziek maakt en dus waarschijnlijk een gave live show gaat neerzetten. Om je een idee te geven:


Voor wie? : Voor mensen die van pop, dance maar ook live instrumenten horen…want daar kan Lost Frequencies er heel veel gaan gebru

Komt het beste tot zijn recht op : Brightlands Stage


ben benieuwd naar jullie mening na het horen van dit verhaaltje!

Oké en nu ga ik echt verder met mijn werk… Dit forum werkt te verslavend.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
hoop echt dat we dit volhouden .
want dit voegt wel degelijk iets toe,.
van de tot nu genoemde namen is enkel "maan" interessant.
maar dan wel met mn vingers in mn oren.

overigens prima dat er bands zijn die ik niet hoef te zien.
stel je eens voor.
een pinkpop met 60 namen die je ALLEMAAL heel graag wil zien.
dat moet toch verschrikkelijk zijn.

ik had zo iets op de zondag van LL 07.


Tussen 17 en 23 had ik 16 acts die ik graag wilde zien, dat gaat dus niet he!!!!
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Oasiss en Processierups

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.192
hoop echt dat we dit volhouden .
want dit voegt wel degelijk iets toe,.
van de tot nu genoemde namen is enkel "maan" interessant.
maar dan wel met mn vingers in mn oren.

overigens prima dat er bands zijn die ik niet hoef te zien.
stel je eens voor.
een pinkpop met 60 namen die je ALLEMAAL heel graag wil zien.
dat moet toch verschrikkelijk zijn.

ik had zo iets op de zondag van LL 07.


Tussen 17 en 23 had ik 16 acts die ik graag wilde zien, dat gaat dus niet he!!!!
Tja, wat een programma is dat zeg! 7 headline-waardige bands na elkaar!
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
847
554
Aha, mijn gevoel zei al dat er ergens nog iets niet lekker zat in mijn betoog. De term 'muzikale opwaardering' had alleen bij Borsato en die andere gappies moeten staan. Acda & De Munnik kan natuurlijk onmogelijk door Maan worden opgewaardeerd. Excuses!
De zouteloze kampvuurmuziek van A&dM kan prima opgewaardeerd worden, maar ik heb geen interesse om uit te vinden waar Maan dat mogelijkerwijs heeft gedaan.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Verwijderd lid 40157

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Toch een leuk item; met zijn allen op zoek naar de consensus!

Nieuwe poging: Boudewijn de Groot. Wie kan dit NIET waarderen?
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Bepaal mee de Tijdeloze Top 100 van Festileaks!

We gaan dit jaar weer op zoek naar de Tijdloze top 100 van de leden van Festileaks. Je kan nog een volle week jouw eigen top 10, 20, 25, 50 of 100 insturen en zo mee de lijst kleuren. Kijk snel in het betreffende topic en voeg je stem toe aan de lijst.

https://forum.festileaks.com/threads/festileaks-tijdloze-top-100-editie-2022.932/

ryN4CNK.png
 
  • On fire
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken