Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Laten we eerst maar eens binnen mogen komen met al dat coronagezeik.... Voorlopig heb ik weinig hoop dat ze in Den Haag iets gaan toestaan.

Laten we eerst maar eens binnen mogen komen met al dat coronagezeik.... Voorlopig heb ik weinig hoop dat ze in Den Haag iets gaan toestaan.
Ik blijft altijd positief hier in. Je moet je afvragen of we onze hele maatschappij niet moeten gaan inrichten en onze verwachtingen moeten bijstellen.

Ik ga hier gevoelige onderwerpen benoemen maar wat als…
* Festivals alleen nog kunnen worden bezocht als je gevaccineerd (ja inclusief die booster die je op dat moment nodig hebt).

Er zullen altijd nieuwe varianten komen en Corona zal ook blijven. De maatschappij moet zo worden ingericht dat evenementen wel door kunnen gaan zonder teveel risico’s.

Ik vind Antoon stiekem best leuk wegluisteren, maar ik ken dan ook enkel Hyperventilatie en die track met Big 2. Nu zal ik het niet snel op Pinkpop gaan bekijken, maar er voor zo'n commerciële act kan ik het best hebben.

Van Antoon snap ik dan weer weinig. Lift 'n beetje mee op de Froukje/S10 successen, maar dan inhoudslozer, platter en dat maakt het perfect passend op Pinkpop!
Ah, de muziekpuritein had nog een emmertje gal staan om over een mainstreamfestival heen te spuwen!

Veel plezier op BKS! Geniet van je brandnetelburger en je wortelmoccachino en hou hem in de broek bij de zoveelste keer Nick Cave (y)

Grandson - vrijdag 17 juni
Tijd voor een bijzondere naam…Nummer drie ! De echte naam van Grandson is Jordan Edward Benjamin hij woont momenteel in LA en heeft een Amerikaans als Canadees paspoort. De 28 jarige zanger is inmiddels al sinds 2014 actief maar nog niet echt doorgebroken in Europa.

Waar veel van deze artiesten het moeten hebben van schreeuwen en wat auto tune heeft Jordan een toch bijzonder goede stem! Zie hieronder een filmpje van een live optreden van een van zijn bekendste nummers (wel wat slomer dan de normale versie)

Grandson heeft inmiddels al getourt met Young Giant, Nothing But Thieves en Smashing Pumpkins. Dat deze artiest na afloop backstage iets gaat drinken met Nothing But Thieves is daarom vrijwel zeker.

Dit is een artiest die je naar mijn mening niet links moet liggen als er op dat moment geen andere artiest van je lijstje optreedt. Hij zingt zuiver, heeft een bijzondere stem en brengt altijd gave live optredens. Grandson heeft ook twee nummers gemaakt voor de bekende film Suicide Squad genaamd Rain en Oh No!!

Houd je van Nothing But Thieves, Twenty One Pilots en Eminem dan is dit zeker een aanrader! Naar mijn mening op precies de juiste dag geprogrammeerd!

Verwacht : trance, punk, hiphop een beetje dance en een hele zuivere stem!

Naar verwachting te zien op: Open Air Stage 4

• Leuk
Waarderingen: wenters en Joslittel
Haha, nee eigenlijk totaal niet. Vandaag de laatste werkdag van het jaar, en toch tijd om even te forummen. Totaal niks te klagen dus.

Maar dat neemt niet weg dat ik graag moeite neem om een weerwoord te geven op een post van iemand die op een Pinkpop forum vol fans (ikzelf incluis) het niet kan laten om de kans te pakken datzelfde Pinkpop maar weer eens af te zeiken. No hard feelings, echt niet, maar dan vind ik het wel zo leuk om terug te schieten...

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: @Marc, Oasiss en elo
Terwijl we allemaal stiekem wel weten dat zowel Pinkpop als Best Kept Secret prachtfestivals zijn. :love:
Waarom zouden we überhaupt zeuren welk festival beter is? Pinkpop heeft iets unieks maar Best Kept Secret.
Best Kept Secret heeft misschien een mooiere locatie en wat “specialer” eten waar Pinkpop dan het enige festival in Nederland is dat zoveel grote artiesten in een weekend kan proppen.

Dus ik ben het helemaal met je eeens!

ah, dank voor de Grandson tip, is wel iets wat ik interessant vind.

ben benieuwd, in dat tijdslot wat er op dat moment op Mainstage tegenoverstaat.
Aangezien de lineup momenteel verwacht ik dat ik meer tussen mainstage en noord op en neer loop, maar dat is nog even afwachten of ik Stage 4 ga zien dus

Voor de goede orde: ik vind Pinkpop een prachtig festival. Net als BKS. Verder vind ik het programma dit jaar het beste sinds 2014. Dat gezegd hebbende: stel je niet zo aan jongen. Er staat doorgaans gewoon veel mainstream meuk op Pinkpop, je hoort me nergens zeggen dat daar iets mis mee is.

Laatst bewerkt:
Maar Rick, misschien wil je zelf even een stukje schrijven over Maan? Ik kijk ernaar uit.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Pendulum toegevoegd op U Park Moskou, de zaterdag van Pinkpop.

misschien kleine kanshebber voor zondag?

Is alleen interessant als ze live spelen wat mij betreft. Rock Werchter 2009 was wel echt top.
Kende die band totaal niet en nu kan daar u nog steeds geen nummer van opnoemen, maar jezus wat was dat een intense show. Er werden massaal bekers water uitgedeeld aan de voorste rijen herinner ik me nog. Vroeger door naar Oasis daarna, die ook fijn op dreef waren.

Ah, de muziekpuritein had nog een emmertje gal staan om over een mainstreamfestival heen te spuwen!

Veel plezier op BKS! Geniet van je brandnetelburger en je wortelmoccachino en hou hem in de broek bij de zoveelste keer Nick Cave (y)
*pakt er een zak worteltjes met humus bij en gaat klaarzitten*

Ik ben nou eenmaal een aansteller. Meestal gaat het goed, en soms ga ik liggen zuigen. In dit geval werd ik getriggerd door het zinnetje "het is inhoudsloos, dus het past perfect op Pinkpop". Zo stond het er niet letterlijk, maar zo interpreteerde ik het. Mijn handicap. En eens: er staat geregeld mainstream meuk op Pinkpop. Er staat gelukkig ook mainstream materiaal dat verre van meuk is, en zo nu en dan ook niet-mainstream pareltjes. Alles bij elkaar is het kwalitatief gezien geen 10 met een gouden griffel, maar wel een hele dikke vette voldoende, en toch toegankelijk genoeg voor iedereen. Vooral om die reden: TOPFESTIVAL!

En omdat ik niet vies ben van een leuke uitdaging:

MAAN - zondag 19 juni

Ze is haar carriére gestart met een kleine achterstand. Net als een acteur die via GTST een acteercarriére aangaat, heeft Maan de pech dat ze als zangeres keihard doorbrak door het RTL gedrocht The Voice overtuigend te winnen, terwijl daarnaast haar papa ook nog eens een bekende was in showbizzland. En dus moest ze al vroeg hard werken om de vooroordelen dat het haar allemaal is komen aanwaaien van zich afslaan. Want zeker met een goede opstap geldt: er komen is gemakkelijk, er blijven niet.

Hoe je dat doet? Hard werken, normaal blijven doen, en drijven op je kwaliteiten. Lukt haar dat? Mwoah. Daar waar ze verschijnt om te zingen, zijn de toehoorders het er doorgaans wel over eens; dat kan ze heel aardig. Al dat gelul er omheen, elke talkshow die je uitnodigd ook daadwerkelijk bezoeken, aan elke spelshow die je kent meedoen en een muzikale orgie met zo'n beetje de halve line-up van De Vrienden van Amstel Live, dat hoeft niet van iedereen. Maar zoals de meesten weten zijn er een aantal basisregels die nooit veranderen: Negatieve aandacht is ook aandacht, jongeren denken in korte termijn, en sex sells. Maan beheerst deze basisregels doordat ze de gave heeft om altijd in de schijnwerpers te blijven, duetten op te nemen met elke artiest die op dat moment de hype is, en daarnaast ook nog eens best een lekker wijf is.

En zo blijkt dat Maan er voorlopig niet alleen is gekomen, maar tot nu toe ook is gebleven. Want aan haar steeds verder groeiende populariteit heeft ze sinds die finale in 2016 nooit meer iets ingeboet, en ik durf er een jackie-cola voor te verwedden dat ze qua podium en tijdslot ook een dikke promotie heeft gemaakt sinds haar vorige Pinkpop gig in 2018 in de Brightlands tent.

Wees geen aansteller, don't be a RickHuissen, en ga volgend jaar eens kijken of dat meisje inderdaad nog steeds zo goed kan zingen. Zelf doe ik het niet, want ik hou niet van hypes en dus automatisch niet van haar repertoire, en ik verwacht dat Pinkpop tegelijkertijd ergens een paar gitaren laat schreeuwen voor deze ouwe rocker.

Houd je van een muzikale opwaardering van songs van Acda & De Munnik en Borsato, maar ook van het opwaarderen van de troep die Ronnie Flex, Snelle en Kraantje Pappie maken, dan is dit zeker een aanrader!

Naar verwachting te zien op Main Stage

Users who are viewing this thread