Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Ik verwacht Imagine Dragons van 22:15 tot 00:00u ongeveer. Eindtijd vergunning is rond 00:00u toch? Of is dat weer opgerekt?
eindtijd is 00:00

1640161397319.png

rond 22:30 zou ik idd ongeveer de starttijd verwachten, en dan ga ik uit van ID als ze ook echt de dag afsluiten en er geen DJ na zou komen.
2019 begon Mumford & Sons ook na 22:30

Metallica en Pearl Jam verwacht ik een tijdslot van 21:30 tm 00:00.

Maar, als ik afdwaal in gedachte... had ik eigenlijk stiekem een headliner voor de zondag voor ogen die misschien wel een tijdslot zou kunnen vragen van 21:00 tm 00:00... zou ID 21:00 starten en dan tot ca 22:30 is er ruimte voor een DJ van ca 22:45 tm 00:00. Maar dat is maar een gedachtekronkel.

Verwacht je dat, als Imagine Dragons om 21:00u al zou beginnen, er dan ook wat overlap zou zitten met acts op andere podia? Dus dat ze niet als enige spelen rond dat tijdstip? Want dat is normaal gesproken nooit echt het geval toch?

zonder overlap met andere podia, dat is bij headliners niet meer sinds 2016.

of het moet zoals The Cure / Van Buuren, iets van een silent disco tijdens The Cure?

Ik zie er in dit geval de meerwaarde er dan niet erg van in om Imagine Dragons al om 21:00u te laten starten om daar dan tot van 22:30 tot 00:00u nog een DJ achter te plakken. Dan is het logischer om ID om 22:15u/22:30u te laten beginnen zodat de artiesten op de andere podia wat langer kunnen spelen toch?

Tenzij ze 2022 een nieuwe richting inslaan en gewoon andere acts tijdens de headliner laten spelen natuurlijk. :)

Blijf het toch een beetje jammer en raar vinden dat je tijdens de headliner geen alternatieven hebt op de andere podia.

Ik vind het programma fijn, vooral op zondag, maar de headliners vind ik totaal niet boeiend. Is toch een beetje een dealbreaker voor een zondagkaart voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Blijf het toch een beetje jammer en raar vinden dat je tijdens de headliner geen alternatieven hebt op de andere podia.

Ik vind het programma fijn, vooral op zondag, maar de headliners vind ik totaal niet boeiend. Is toch een beetje een dealbreaker voor een zondagkaart voor mij.

Vind dit zelf een lastige. Natuurlijk is keuze altijd mooi. Maar een artiest tijdens de headliner, is toch een soort sub-headliner en zou dus een relatief grote naam moeten zijn. Dit zou dus betekenen dat je vaak een mooie grote naam mist. En omdat dit ook budget kost gaat dit ook ten kostte van de rest van het programm.

Verder vind ik het ook wel mooi dat je samen, met zijn alle, iedereen op het festival, samen de dag afsluit bij 1 artiest. Maar dat is persoonlijk :)

• Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr
Vind dit zelf een lastige. Natuurlijk is keuze altijd mooi. Maar een artiest tijdens de headliner, is toch een soort sub-headliner en zou dus een relatief grote naam moeten zijn. Dit zou dus betekenen dat je vaak een mooie grote naam mist. En omdat dit ook budget kost gaat dit ook ten kostte van de rest van het programm.

Verder vind ik het ook wel mooi dat je samen, met zijn alle, iedereen op het festival, samen de dag afsluit bij 1 artiest. Maar dat is persoonlijk :)
Ja, maar dan moet je die artiest wel toevallig tof vinden. Ik vind de headliner ook maar één van de vele namen op een lineup. Als je die maar niets vind, is dat dan weer een dure grap, want je moet wel een heel stuk vroeger naar huis.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
nou, weet ik het niet hoor voor 2022? kan me voorstellen dat Stage 4 een afsluitende act kan krijgen tijdens de headliner zoals dat 2014 / 2015 nog was na de komst van dat podium.

met 62 acts, in de tijd van 12:45 tm 00:00 over 3 dagen?
ik kan me best voorstellen dat er iets gepland gaat worden op Stage 4? Geen idee hoe qua geluid dat gedaan gaat worden, misschien stage anders geplaatst?
maar dan kom ik wel beter met die 62 acts weg qua tijdschema.

verwacht dan in dat geval niet een hele grote act daar, maar meer de acts die je zou verwachten laat in Brighlands of Stage 4, in een genre afwijkend van de headliners.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Om de lockdown door te komen zal ik hier enkele artiesten van de Pinkpop line-Up toelichten. En ook mijn mening hierover geven. ?

Kacey Musgraves - zondag 19 juni
De in 1988 geboren Kacey Musgraves is al een aantal jaren goed op weg om een van de grotere pop artiesten te worden. Ze werd geboren in Texas en heeft inmiddels al een aantal albums uitgebracht.

Kacey heeft inmiddels al vier Grammy Awards gewonnen in Amerika.
Waaronder:
- Album of The Year (Golden Hour)
- Best Country Album (Golden Hour)
- Best Country Song
-Best Country Solo Performance.

Deze zangeres is inmiddels een grote naam binnen Amerika. In het voorjaar van 2022 heeft ze optredens gepland voor de grootste venues van Amerika. Denk aan Madison Square Garden (NYC) en de grootste arena van LA.

Kacey is inmiddels een grotere naam binnen de LGBT muziek scène. Haar teksten gaan over safe-seks, LGBTQ acceptatie en het plezier van recreatief marihuana gebruik.
Het blijft opvallend dat ze bij de jeugd in Europa nog niet voor een mega succes heeft gezorgd. In 2022 staat ze voor het eerst op een Nederlands festival.
Ze zingt alles loep zuiver en gebruikt geen auto tune.

Als deze dame blijft groeien kan ze straks wel eenconcurrent worden van Taylor Swift.
Houd je van rustigere , zoetere Country pop songs? Dan is dit het ideale optreden om op Pinkpop te bekijken!

Komt het beste tot zijn recht : Brightlands stage

Album om eens te beluisteren: Golden Hour (2018)

Om de lockdown door te komen zal ik hier enkele artiesten van de Pinkpop line-Up toelichten. En ook mijn mening hierover geven. ?

De in 1988 geboren Kacey Musgraves is al een aantal jaren goed op weg om een van de grotere pop artiesten te worden. Ze werd geboren in Texas en heeft inmiddels al een aantal albums uitgebracht.

Waaronder:
- Best Country Song

Deze zangeres is inmiddels een grote naam binnen Amerika. In het voorjaar van 2022 heeft ze optredens gepland voor de grootste venues van Amerika. Denk aan Madison Square Garden (NYC) en de grootste arena van LA.

Kacey is inmiddels een grotere naam binnen de LGBT muziek scène. Haar teksten gaan over safe-seks, LGBTQ acceptatie en het plezier van recreatief marihuana gebruik.
Het blijft opvallend dat ze bij de jeugd in Europa nog niet voor een mega succes heeft gezorgd. In 2022 staat ze voor het eerst op een Nederlands festival.

Als deze dame blijft groeien kan ze straks wel eenconcurrent worden van Taylor Swift.
Houd je van rustigere , zoetere Country pop songs? Dan is dit het ideale optreden om op Pinkpop te bekijken!

Bedankt voor de tip, naar deze dame ga ik zeker luisteren / kijken.

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
Ja, maar dan moet je die artiest wel toevallig tof vinden. Ik vind de headliner ook maar één van de vele namen op een lineup. Als je die maar niets vind, is dat dan weer een dure grap, want je moet wel een heel stuk vroeger naar huis.

Dat is sowieso wel een punt bij pinkpop: Groot deel van de prijs van je kaartje gaat in de headliners zitten. Aan de andere kant, in de headliners is pinkpop redelijk consistent wat betreft genre / type artiesten, dus kan me niet voorstellen dat er veel vaste PP bezoekers zijn die niks met de headliners hebben, uitzonderingen daar gelaten>

Waaronder:
- Best Country Song

Tof, leuk om te lezen! Bedankt! Niet mijn smaak, maar dat ze kan zingen is wel duidelijk.
Meer van dit is zeker welkom!

• Leuk
Geestige vrouw ook, die Kacey:

Zou op mijn must-see lijstje staan. Ben erg benieuwd naar hoe ze live is. En ook op hoe dit zal onthaald worden op Pinkpop.

• Leuk
Grote artieste ook wel trouwens. Op Noord rond een uur of 17:00 in de volle zon, smaakt me wel hoor.

leuk initiatief, ik zie je volgende 51 graag tegemoet! of meer ;)
(deze zangeres heb ik alleen dan niet zo heel veel mee)

en een opmerking als deze, noteer ik even als side note

• Leuk

Waaronder:
- Best Country Song

Meer van dit aub! (ik bedoel dan de informatie/mening van Nick hè)

• Leuk
Antoon - vrijdag 17 juni
19 jaar is hij inmiddels. Nog een erge jonge artiest! Vroeger draaide hij als dj Tijn Verkerk. Deze dj bestaat inmiddels niet meer. Nu heet Tijn…Antoon (vraag me niet waarom!).

Zijn album is inmiddels de miljoen hits op Spotify gepasseerd ( Jup echt waar!).
Zijn succestrack hyperventilatie heeft inmiddels 30 MILJOEN STREAMS! (Wow!).

Leuk feitje: Tijn werd gespot door Big2( van The Opposites) toen hij gedurende de Herman Brood Academie van zich liet horen.

De echte hit Hyperventilatie werd bekend door TikTok. Uiteindelijk groeide het nummer omdat 3FM, SLAM en Q-Music het nummer vaker gingen draaien. Inmiddels heeft Antoon weer een nieuwe hit te pakken met vluchtstrook.

Pinkpop heeft Antoon geboekt omdat hier veel jongeren op afkomen. Zijn hits worden vaak geluisterd op feestjes dus deze boeking zal ervoor zorgen dat er ook genoeg jeugd naar Pinkpop zal komen. Vorig jaar liet Tijn in een interview weten dat zijn ultieme doel Lowlands is. In 2022 is het Pinkpop sowieso . Misschien volgt Lowlands ook nog….
Het zal beter zijn dan een Boef maar of de die hard Pinkpop fans hier warm van worden is de vraag. Onderstaande live optreden zegt denk ik genoeg. Zou hij goed kunnen dansen?

Verwacht: gillende tieners die filmpjes maken voor Snapchat en Instagram Stories

Komt het beste tot zijn recht : Open air stage 4

Tip om eens te luisteren: Zijn hitjes? Hyperventilatie en vluchtstrook!

• Leuk
Waarderingen: rednasnamsob en Oasiss
Van Antoon snap ik dan weer weinig. Lift 'n beetje mee op de Froukje/S10 successen, maar dan inhoudslozer, platter en dat maakt het perfect passend op Pinkpop!

Van Antoon snap ik dan weer weinig. Lift 'n beetje mee op de Froukje/S10 successen, maar dan inhoudslozer, platter en dat maakt het perfect passend op Pinkpop!
Ik heb er ook niet veel mee.

Iemand van 17 (niet perse elke 17 jarige) die dit liedje op TikTok heeft ontdekt en dit nu constant luistert zal het wel geweldig vinden.

Ik vind de bezetting meer dan prima alle dagen.

Het enige waar ik mij zorgen over maak zijn de ellenlange wachtrijen om binnen te komen iedere dag met al dat Corona gezeik.

Users who are viewing this thread