Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
+ Maneskin voor de vrijdag. Zie "tour Maneskin" via Google
Inderdaad! Vind er persoonlijk niet veel aan, maar dat kan ook komen uit het feit dat ik bij voorbaat al een vooroordeel over het songfestival + deelnemers heb ?. Ben benieuwd hoelang hun succes blijft hangen in Europa.

Edit; mogen wat mij betreft dus wel aan het begin van de middag spelen, kan ik hopelijk een uurtje extra slaap mee pakken in mn tentje ?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en Oasiss

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
75
65
Liam Gallagher is zich ook aan het opwerpen als kanshebber voor de headlinespot. Knebworth 2x uitverkocht (2x 80.000) plus twee grote stadionshows in Manchester en Glasgow.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Liam Gallagher is zich ook aan het opwerpen als kanshebber voor de headlinespot. Knebworth 2x uitverkocht (2x 80.000) plus twee grote stadionshows in Manchester en Glasgow.
Nee, Liam is geen headliner op Pinkpop. In de UK is dit inderdaad een stadiumheadliner maar op Pinkpop zal die niet verder komen dan sub. Gedurende zijn vorige passage stond hij vroeg in een halflege tent.

Edit: als derde in de tent voor Fat Freddy's drop en Mo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Eens dat Liam geen headliner is van een major festival in NL of omstreken. De Oasis legacy is in de UK wel voldoende voor de hoogste spots (of de op één na hoogste op Glastonbury). Kasabian was/is ook zo'n voorbeeld.

Zijn laatste passage op Pinkpop is niet heel representatief trouwens. Hij kwam toen eigenlijk voornamelijk zijn eerste - nog niet uitgebrachte - soloalbum showcasen (waarvan op dat moment volgens mij alleen Wall of Glass al was uitgebracht).

Hij is nu toch ook solo wat meer bij het Oasis werk gebleven, waar Noel na zijn eerste soloalbums toch echt wel een andere kant op is gegaan (ook te prijzen, maar minder mijn ding).

Rest dat ik denk dat Liam een goede sub of afsluiter Noord zou zijn. Afsluiter Noord voor Metallica zou mijn persoonlijke voorkeur hebben.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Nee, Liam is geen headliner op Pinkpop. In de UK is dit inderdaad een stadiumheadliner maar op Pinkpop zal die niet verder komen dan sub. Gedurende zijn vorige passage stond hij vroeg in een halflege tent.

Edit: als derde in de tent voor Fat Freddy's drop en Mo.
Blijf ik nog steeds gek vinden, liam plaatsen in stage 4.

Headliner is hij zeker niet nee, zijn ziggo dome show verkocht ook niet echt best toch?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Hij stond in de Brightlands, niet Stage 4. Maar hij was toen dus echt net pas solo begonnen.
Ziggo was volgens mij wel (ver) uitverkocht, maar dat ligt denk ik ook aan de Britten die het niet erg vinden naar Amsterdam af te reizen.
Ik noemde Kasabian, die verkochten de Afas uit, maar daar sprak 80% Engels.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
misschien ook wel een ding?

wie heeft zin om te gokken wanneer er nieuws gaat komen van Pinkpop.
uitgaande ervan dat vrijdag 5 november de verkoop start en de vouchers in de week er voor ingewisseld kunnen worden.

Ik zal alvast een voorzet maken, ik gok op woensdag 27 oktober, is 1,5 week voor start verkoop en ik vind woensdag een prima affiche-bekendmaking-dag voor Pinkpop. (misschien kan ik jullie gokjes in een lijstje verwerken)
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik gok 22 oktober de 3e headliner. De dinsdag daarop nog een pakketje van 4 namen.

Wat ik ook altijd tof vind zijn de voorspelling line up van meerdere mensen, ben al een klein beetje mee bezig, maar van andere zien is ook wel tof
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Mijn voorspellingen dan maar:

Datum bekendmaking 3e headliner: maandag 25 oktober
Naam 3e headliner: Bruce Springsteen & The E-Street Band

Voorspelling subheadliners op mainstage: Nothing but Thieves (al op line-up bevestigd) Volbeat en Dua Lipa

Voorspelling Noord-afsluiters: Twenty One Pilots (al op line-up bevestigd) Liam Gallagher en Anderson .Paak
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Mijn voorspelling headliners

Metallica - Pearl Jam - Bruce Springsteen

Sub:
Twenty One Pilots - Post malone - Volbeat

Noord afsluiters:
Nothing but thieves - royal blood - Placebo

Overige namen in het weekend:
onder andere: Anderson paak - Rag'n'bone Man - MO - Deftones - Zara Larson - Floor Jansen - sigrid - tove lo - lewis Capaldi - Maneskin - Kensington

Wishfull thinking
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken