Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Ik had bijna een Pinkpop kaartje gekocht. Áls ik die had gehad, was ik met een NL programma (als daar wel namen als De Staat, Anouk, Doe Maar, De Jeugd van Tegenwoordig, DeWolff bij hadden gezeten) wel gegaan. Met een 'Koningsdag affiche' met alléén maar top40/popnamen Famke Louise, Boef, Ronnie Flex, Snelle was ik hoe dan ook niet gegaan.
Voor RW geldt hetzelfde (al heb ik daar al wel een kaart voor), als daar gewoon dEUS, Balthazar, Triggerfinger, De Staat, Eefje de Visser en dergelijke staan, zou ik denk ik wel gaan.
Gaat bij mij wel om het affiche. Met vrienden zijn, cocktails drinken, tot laat in de nacht doorgaan kan ik thuis ook wel doen met twee vrienden. Dat was ook al voor Corona. Ik ga naar festivals voor live muziek. Dansen, gezellig met vrienden zijn, zuipen (en daardoor acts missen) kan ik allemaal thuis of in de kroeg tijdens uitgaan doen.

Daarentegen, mocht Pukkelpop (met ik zeg maar iets: QOTSA - Dua Lipa - 21Pilots als bovenkant) wél doorgaan omdat dat dan net gunstig valt i.v.m. Corona, zou ik wél een heel weekend gaan. In normale tijden was ik dan niet (óf alleen de QOTSA-dag) gegaan. Maar als dat de enige major zou zijn die wél doorgaat met een enigzins 'normaal' (lees: acts van over de hele wereld) programma, dan zou ik wel zo hypocriet/FOMO-lijdend zijn om een heel weekend te gaan waar ik dat in normale omstandigheden niet had gedaan. Dan is 'een festival bezoeken' me die 240 euro wel waard, al vind ik het affiche niet geweldig. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Ik had bijna een Pinkpop kaartje gekocht. Áls ik die had gehad, was ik met een NL programma (als daar wel namen als De Staat, Anouk, Doe Maar, De Jeugd van Tegenwoordig, DeWolff bij hadden gezeten) wel gegaan. Met een ‘Koningsdag affiche’ met alléén maar top40/popnamen Famke Louise, Boef, Ronnie Flex, Snelle was ik hoe dan ook niet gegaan.
Voor RW geldt hetzelfde (al heb ik daar al wel een kaart voor), als daar gewoon dEUS, Balthazar, Triggerfinger, De Staat, Eefje de Visser en dergelijke staan, zou ik denk ik wel gaan.
Gaat bij mij wel om het affiche. Met vrienden zijn, cocktails drinken, tot laat in de nacht doorgaan kan ik thuis ook wel doen met twee vrienden. Dat was ook al voor Corona. Ik ga naar festivals voor live muziek. Dansen, gezellig met vrienden zijn, zuipen (en daardoor acts missen) kan ik allemaal thuis of in de kroeg tijdens uitgaan doen.

Daarentegen, mocht Pukkelpop (met ik zeg maar iets: QOTSA – Dua Lipa – 21Pilots als bovenkant) wél doorgaan omdat dat dan net gunstig valt i.v.m. Corona, zou ik wél een heel weekend gaan. In normale tijden was ik dan niet (óf alleen de QOTSA-dag) gegaan. Maar als dat de enige major zou zijn die wél doorgaat met een enigzins ‘normaal’ (lees: acts van over de hele wereld) programma, dan zou ik wel zo hypocriet/FOMO-lijdend zijn om een heel weekend te gaan waar ik dat in normale omstandigheden niet had gedaan. Dan is ‘een festival bezoeken’ me die 240 euro wel waard, al vind ik het affiche niet geweldig. ?

Hier sluit ik me 100% bij aan, je verwoordt het wat uitgebreider dan ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Ook mee eens denk ik. Als het affiche volledig NL/Belgisch is maar met goede namen zou ik absoluut gaan. Wordt het een festivalweekend met Boef, Ali B en Famke Louise dan blijf ik ook liever thuis.

Ronnie Flex is trouwens live wel écht tof. Die zou ik niet snel bij het rijtje Famke Louise, Boef en Lil' Kleine gooien.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Denk dat de meesten hier er zo wel in staan. Ben het ook wel eens met wat @Raskolnikov zegt, "Ik beschouw het ook maar als een steuntje in de rug voor de festivals om toch gewoon te gaan, ook als het programma minder is. Het is me veel waard dat dit straks in betere tijden gewoon weer kan". Vind dat een erg mooie gedachte die ik zeker steun, alleen vraag ik me wel af of die financiële steun van iemand als ik (een student, die aan het einde van een maand niet bijzonder veel overhoudt) moet komen. Mocht ik het geld makkelijk hebben, zou ik er minder moeite mee hebben. Precies wat hij zegt, als je het kan missen is het prima.

Ronnie Flex is trouwens live wel écht tof. Die zou ik niet snel bij het rijtje Famke Louise, Boef en Lil’ Kleine gooien.
Haha ik heb hem live gezien in Lloret, daar stond hij echt te spacen op het podium en heeft nog geen minuut gezongen door z'n microfoon. Wat ik in mijn vorige bericht al zei, in Lloret tijdens een zuipvakantie geen moeite mee, op een festival wel. Maar goed, andere context op een festival natuurlijk, waarschijnlijk doet hij het daar beter. Laat ik het zo zeggen, hij zou onderaan staan bij m'n prioriteitenlijstje. Boef in Lloret was dan weer wél gewoon prima. Die stond nuchter al z'n hits zelf te zingen, achteraf nog fotootje mee gemaakt haha. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Deel jullie meningen ook. Had ik eigenlijk vorig jaar al, met de Werchter Zomerbar. Ben toen gaan kijken naar Portland, een prima bandje die ik op de reguliere Werchter zelfs niet op mijn schema had gezet. Komt daarbij nog eens dat je aan een tafel zit enzo. Maar toch ben ik blij dat ik toen nog eens livemuziek op een festivalterrein hoorde. Was een momentje hoor, en dat voelde je ook aan de rest van het publiek.

(Ftr: Eefje, die ook op die Zomerbar speelde, had ik wel echt even graag gezien als veel internationale favos, maar was belet op haar dag...)
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Pearl Jam schijnt hun Europese tour wederom met een jaar uit te stellen.
Vrees dat de mutatie virussen de nekslag zijn voor vele concerten en festivals deze zomer.

Wat een ellende
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Pearl Jam schijnt hun Europese tour wederom met een jaar uit te stellen.
Vrees dat de mutatie virussen de nekslag zijn voor vele concerten en festivals deze zomer.

Wat een ellende

Waaruit haal je dat?
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
De promotor van Imola heeft zoiets geroepen in de pers in Italie.

Gaat rond op diverse fora, en een ingwijde van Pearl Jam fanclub beaamde het zojuist.

Let wel, het schijnt he, maar deze persoon wist het vorig jaar ook als eerste te brengen dat de tour was uitgesteld.
Nu hoef ik niet iedereen over me heen te krijgen die het niet met me eens zijn, ik deel alleen wat ik hoor.

Ik denk oprecht dat de schrik door de mutatie virussen behoorlijk in zit.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Haha ik heb hem live gezien in Lloret, daar stond hij echt te spacen op het podium en heeft nog geen minuut gezongen door z’n microfoon. Wat ik in mijn vorige bericht al zei, in Lloret tijdens een zuipvakantie geen moeite mee, op een festival wel. Maar goed, andere context op een festival natuurlijk, waarschijnlijk doet hij het daar beter. Laat ik het zo zeggen, hij zou onderaan staan bij m’n prioriteitenlijstje. Boef in Lloret was dan weer wél gewoon prima. Die stond nuchter al z’n hits zelf te zingen, achteraf nog fotootje mee gemaakt haha. ?
Heb niet veel met Boef, maar heb wel het idee dat hij zijn carrière professioneel aanpakt, op het podium doet wat er nodig is om zijn publiek (waar ik niet toe behoor) goed te vermaken en niet snel dronken op het podium zou gaan staan.

Ronnie Flex heb ik goede shows van gezien, zowel waarbij hij na afgesproken lengte nog een uur doorging, als een optreden van nog geen kwartier waarbij hij toch de hele zaal inpakte. Maar zijn optredens met Deuxperience heb ik zelf niet veel mee en zal ik ook niet naar gaan kijken als er ook iets anders te zien is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Ik denk dat ik binnenkort het Pinkpop 2022 topic maar ga openen…?

1f625.svg

Ik zie het nu ook wel somber in. Het duurd gewoon te lang voordat nagenoeg iedereen gevaccineerd is en pas dan laten ze die anderhalve meter los. PP komt hiervoor nog veel te vroeg. Buitenom dat zullen ook veel internationale artiesten in juni nog niet aan het touren zijn. Kan ik me echt niet voorstellen.
Het wordt weer een festivalloze zomer vermoed ik. :cry:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
via Parool : https://www.parool.nl/kunst-media/gaat-de-festivalzomer-dit-jaar-wel-door-we-houden-hoop~b4c5cf91/
Van Engelshoven heeft de Nederlandse evenementenbranche beloofd uiterlijk ‘begin februari’ te laten weten of dit fonds er komt.

Tot die tijd liggen de voorbereidingen ook bij Pinkpop nog grotendeels stil, zegt Niek Murray, deel van het driemanschap dat de afgelopen jaar de teruggetreden festivaldirecteur Jan Smeets opvolgde. “We blijven optimistisch, maar het is moeilijk om met vol vertrouwen te zeggen dat Pinkpop dit jaar doorgaat.”

Murray heeft het artiestenprogramma vrijwel rond. Het Amerikaanse Red Hot Chili Peppers staat nog steeds boven aan het affiche. Hardrockband Guns ’n Roses is vervangen door Pearl Jam. Doordat de kaarten van afgelopen jaar zijn doorgeschoven, is de ticketverkoop al een heel eind op weg. “Die mensen hebben een kaart gekocht met in gedachten waar Pinkpop voor staat: grote namen. Daarom zie ik ons niet snel een soort minipinkpop organiseren. We willen het doen zoals wij Pinkpop voor ons zien: met z’n allen op het veld voor het podium. Maar we zijn niet gek, dat wordt heel moeilijk.” Het enige alternatief dat Murray ziet, is verplaatsing naar later in de zomer als het aantal besmettingen hopelijk is afgenomen en het vaccinatieprogramma voor meer bescherming zorgt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Maar dat betekent dus dat ze we; bezig zijn met dat alternatief. Denk wel dat je dan met sommige artiesten in de knoei komt qua programmering.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Festivals en concerten weer pas na de zomer:
https://www.podiuminfo.nl/news/49124/Fauci-concerten-en-festivals-kunnen-vanaf-de-herfst-weer-doorgaan-als-70-vaccinatie-heeft-ontvangen/

Sorry, was bedoeld voor het corona topic..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Nieuwsartikel gaat over de VS....

Zou mooi zijn als ze Pinkpop inderdaad verzetten en het ergens na de zomer plaats zou kunnen vinden!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Maar dat betekent dus dat ze we; bezig zijn met dat alternatief. Denk wel dat je dan met sommige artiesten in de knoei komt qua programmering.
dat is idd wel een ding... komen de VS artiesten wel in 2021 of gaan er heel veel uitstellen naar 2022.

Stel Pinkpop gaat verplaatsen, dan gok ik dat dat NA het Lowlands-weekend zit.
Misschien zelfs de week later, per toeval zaten de laatste Pinkpop Classics in 2012 en 2013 ook eind augustus.
Toeval is wel, stel Pearl Jam komt niet (maar pas 2022), dat na 19 augustus wel weer GnR beschikbaar is volgens hun tourschema :-D LOL
RHCP heeft niet al te veel tourdata staan, maar denk dat ze relatief makkelijk willen meeschuiven met de festivals waar ze nu geboekt zijn.

Maar goed, misschien weten we begin februari iets meer, dat garantiefonds gaat wel iets teweeg brengen.
Dan zal ook / daarbij zal het vaccineren ook zijn effect moeten gaan opleveren tegen die tijd.
Dus ik denk niet dat er eerder dan maart, iets bekend is, per toeval de periode rond de traditionele perspresentatie.
Wellicht rond die tijd bericht over een nieuwe cancel of hopenlijk een positief bericht met misschien wel de aankondiging van de "derde" headliner, ja ik denk dat er een act is die de ontwikkelingen in Europa op de voet volgt om als het kan die tour te gaan inzetten... Festivals en concerten 2021, So close, no matter how far...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Nu Glasto down is... en Primavera (al minstens) verplaatst...
Het kleine beetje positieve over festivals 2021, vergaat me steeds meer.

Het plat gaan van Glastonbury is denk ik de start van meer:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken